Team1916v.nl
Met dank aan Bart (fs1)) komt er weer leven in Team1916v.nl. De laatste tijd zijn er weer een aantal R19's bijgekomen. Met name de specifieke phase 1 onderdelen worden zeldzaam. Heb je er een, kijk dan eens rond. Er staat ook een keur aan onderdelen weer te koop. http://www.team1916vforum.nl/viewtopic. ... 3&start=20
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Waarom niet gewoon hier aanmelden en een aparte 19 16V hoek inrichten? 
Het is jammer dat er veel splinterclubs zijn gestart een aantal jaren geleden... We moeten daar toch iets voor kunnen regelen hier, zou je zeggen. Er is zoveel informatie beschikbaar waar iedereen van kan profiteren!

Het is jammer dat er veel splinterclubs zijn gestart een aantal jaren geleden... We moeten daar toch iets voor kunnen regelen hier, zou je zeggen. Er is zoveel informatie beschikbaar waar iedereen van kan profiteren!
Dat was vroeger wel anders... Maar op de één of andere manier hebben mensen inderdaad een eigen plek nodig. Ergens wel begrijpelijk natuurlijk, maar het zou mooi zijn als we ons hier allemaal thuis voelen natuurlijk.
Best of both worlds... Heel veel info en toch je eigen plek.

is bij turborenault ook gebeurd .
is nu samen gegaan met 21t en 5 gordinie site is veel beter zo .
zeker meer info enz .
fijner is het om 1 groot renault forum te zijn met sub paginas voor de div . types .
wie ooit ergens in de toekomst dat..........
is nu samen gegaan met 21t en 5 gordinie site is veel beter zo .
zeker meer info enz .
fijner is het om 1 groot renault forum te zijn met sub paginas voor de div . types .
wie ooit ergens in de toekomst dat..........
-
- Bestuurslid
- Berichten: 652
- Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
- Car: 5AT,12TS
- Locatie: Leeuwarden
http://renault-tuning.com/viewforum.php?f=121oldskool schreef:is bij turborenault ook gebeurd .
is nu samen gegaan met 21t en 5 gordinie site is veel beter zo .
zeker meer info enz .
fijner is het om 1 groot renault forum te zijn met sub paginas voor de div . types .
wie ooit ergens in de toekomst dat..........
Sorry hoor, kon het niet laten. Ik denk dat elke Renault adept van dit forum af weet!

-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Gaatze schreef:http://renault-tuning.com/viewforum.php?f=121oldskool schreef:is bij turborenault ook gebeurd .
is nu samen gegaan met 21t en 5 gordinie site is veel beter zo .
zeker meer info enz .
fijner is het om 1 groot renault forum te zijn met sub paginas voor de div . types .
wie ooit ergens in de toekomst dat..........
Sorry hoor, kon het niet laten. Ik denk dat elke Renault adept van dit forum af weet!

Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Denk dat het lastig is om nu nog een forum in leven te houden dat zich specialiseert in 1 specifiek model. Er zijn simpelweg te weinig auto's en liefhebbers. Je ziet het op meerdere fora, het R9-11 forum is ook niet heel levendig.
De cabrio's hebben zo wie zo een iets langer leven. Het onderstel (dorpels) is van een betere roestpreventie voorzien als de vaste dak uitvoeringen. Dit met dank aan Karmann, die de auto's ombouwde. Zelfs in ruste kun je de kwaliteit nog te zien. Bijgaand een plaatje van een doorgezaagde R19 cabrio chassis:
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/Jacques51/_84CAELMK1XA_zps35723b1e.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/Jacques51/_84CAELMK1XA_zps35723b1e.jpg[/img]
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
de meningen zijn verdeeld... ik denk dat het 19 forum al heel lang bestaat, toch al minstens van als ik m'n rijbewijs heb, zo'n 11,5 jaar dus... 19 forum is ook gratis, je kan er project topic openen zonder lidgeld? of ben ik nu fout?
***edit, ik ben fout, heb het net geprobeerd, was dit vroeger dan niet zo of zie ik ze nu helemaal vliegen?
***edit, ik ben fout, heb het net geprobeerd, was dit vroeger dan niet zo of zie ik ze nu helemaal vliegen?
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Sorry Bas, dit forum is wel erg levendig? Het gaat de laatste jaren flink achteruit.Bas schreef:Denk dat het lastig is om nu nog een forum in leven te houden dat zich specialiseert in 1 specifiek model. Er zijn simpelweg te weinig auto's en liefhebbers. Je ziet het op meerdere fora, het R9-11 forum is ook niet heel levendig.
Het forum was gratis en aanmelden ging via Chris of Roberto. Chris is al een tijdje gestopt met de club en Roberto ook. Voor zo ver ik begreep heeft Roberto het moderatorschap overgegeven aan Bart (fs1) en Roald mede-moderator gemaakt.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Mijn punt is dat hier rijders van verschillende Renault modellen bij elkaar komen. Als je een forum specifiek voor 1 model in de lucht wil houden gaat het niet druk meer zijn ben ik bang.antoine schreef:Sorry Bas, dit forum is wel erg levendig? Het gaat de laatste jaren flink achteruit.Bas schreef:Denk dat het lastig is om nu nog een forum in leven te houden dat zich specialiseert in 1 specifiek model. Er zijn simpelweg te weinig auto's en liefhebbers. Je ziet het op meerdere fora, het R9-11 forum is ook niet heel levendig.
Het is hier inderdaad ook al niet erg druk. Er zullen meer dingen meespelen. Auto' s worden ouder en verdwijnen via 'natuurlijk verloop' uit het straatbeeld. Mensen zijn wellicht meer met andere dingen bezig. Social media had je vroeger natuurlijk ook niet, veel mensen zitten meer op FB dan op fora.
Dat online historie bewaard blijft kan ik alleen maar toejuichen.
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Op het Team1916v forum is het al jaren minder druk aan het worden er zijn natuurlijk steeds minder 19's het zijn inmiddels oude beestjes.
Wat Bas al aan geeft het natuurlijke verloop, daarom zitten de mensen die nog een 19 16v hebben ook bij RTC en/of CRS.
Bij alle auto fora van clubs zie je het de laatste jaren minder druk worden, komt denk ik ook omdat we nu al jaren in een economisch mindere tijd zitten.
Wat Bas al aan geeft het natuurlijke verloop, daarom zitten de mensen die nog een 19 16v hebben ook bij RTC en/of CRS.
Bij alle auto fora van clubs zie je het de laatste jaren minder druk worden, komt denk ik ook omdat we nu al jaren in een economisch mindere tijd zitten.
Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ja, de regels omtrent belasting old timers.
De tijden dat niet iedereen nog 2 auto's kan hebben.
En een hobby kost natuurlijk geld en is ook gelijk de plek waar je de centjes kan besparen.
De andere social media spelen natuurlijk ook mee.
De tijden dat niet iedereen nog 2 auto's kan hebben.
En een hobby kost natuurlijk geld en is ook gelijk de plek waar je de centjes kan besparen.
De andere social media spelen natuurlijk ook mee.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: za 3 dec 2011 18:02
- Car: 19 16v PhII
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Is wel leuk idee maar aangezien 19 forum hier al dood is, waarom zal het daar dan wel actief worden.
Haal alle info hier naar toe, ik blijf toch wel bij rtc vind niet erg om te betalen voor lidmaatschap.
Haal alle info hier naar toe, ik blijf toch wel bij rtc vind niet erg om te betalen voor lidmaatschap.
Team1916V is destijds door Remi en mijzelf in het leven geroepen vanwege de grote vraag ernaar. Het is een gevolg geweest van http://www.renault1916v.nl.
In die tijd was internet relatief nieuw en toen waren er nog niet zoveel liefhebbersfora. Niet veel later begon de RTC ook en er zijn ook gesprekken met RTC geweest.
Door een poldermodel, meningsverschillen en verschillen in belang (binnen het bestuur van T1916V) is er nooit iets echt van de grond gekomen en is alles redelijk doodgebloed. Daarnaast werd er op een gegeven moment meer gesloopt dan gemaakt en als ik daar wat van zei, werd daar vreemd op gereageerd. Om die reden heb ik er niet meer naar omgekeken. En nog wat privé zaken maar dat terzijde.
Toch zie je dat na zo'n 13 jaar er toch blijkbaar behoefte is aan een op het oog beperkte groep liefhebbers/specialisten. Ik juich dit alleen maar toe. Men kan als 1916V liefhebber dan wat makkelijker iets organiseren of een naslagwerk opbouwen.
Of dit op eigen initiatief gaat of als 'Powered by RTC' is dan niet zo belangrijk. Renaultliefhebber is Renaultliefhebber. Het label Team1916V bestaat echter al zo lang dat ik het wel gaaf zou vinden als het behouden blijft.
In die tijd was internet relatief nieuw en toen waren er nog niet zoveel liefhebbersfora. Niet veel later begon de RTC ook en er zijn ook gesprekken met RTC geweest.
Door een poldermodel, meningsverschillen en verschillen in belang (binnen het bestuur van T1916V) is er nooit iets echt van de grond gekomen en is alles redelijk doodgebloed. Daarnaast werd er op een gegeven moment meer gesloopt dan gemaakt en als ik daar wat van zei, werd daar vreemd op gereageerd. Om die reden heb ik er niet meer naar omgekeken. En nog wat privé zaken maar dat terzijde.
Toch zie je dat na zo'n 13 jaar er toch blijkbaar behoefte is aan een op het oog beperkte groep liefhebbers/specialisten. Ik juich dit alleen maar toe. Men kan als 1916V liefhebber dan wat makkelijker iets organiseren of een naslagwerk opbouwen.
Of dit op eigen initiatief gaat of als 'Powered by RTC' is dan niet zo belangrijk. Renaultliefhebber is Renaultliefhebber. Het label Team1916V bestaat echter al zo lang dat ik het wel gaaf zou vinden als het behouden blijft.
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: za 3 dec 2011 18:02
- Car: 19 16v PhII
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Begrijpelijk ik ook wel, Remi was toch ben overleden? of vergis ik me.
Nog nooit meer dan 5 r19 16v bij elkaar gezien
R19 16v meeting zou wel leuk zijn.
Rij al 14 jaar met plezier 19 16v ph2 hope nog wel 5 jaar of langer door te rijden.
Alleen de lak ziet er niet meer uit de afgelopen maanden schade er bij gekregen, gasten/klanten deur te hard openen je kent het wel geen name er bij.
heb deuk op het dak er bij ook geen idee hoe ik er aan kom,
Ze hebben vorige week mij spiegel er bijna af gereden, https://www.youtube.com/watch?v=ZVBNgTSdDkw
Had beeld en geluid alleen nog niets te zien,
bleek naar enig onderzoek mij onder buurvrouw te zijn geweest, gelukkig kan ik eindelijk cashen
Nog nooit meer dan 5 r19 16v bij elkaar gezien

Rij al 14 jaar met plezier 19 16v ph2 hope nog wel 5 jaar of langer door te rijden.
Alleen de lak ziet er niet meer uit de afgelopen maanden schade er bij gekregen, gasten/klanten deur te hard openen je kent het wel geen name er bij.
heb deuk op het dak er bij ook geen idee hoe ik er aan kom,
Ze hebben vorige week mij spiegel er bijna af gereden, https://www.youtube.com/watch?v=ZVBNgTSdDkw
Had beeld en geluid alleen nog niets te zien,
bleek naar enig onderzoek mij onder buurvrouw te zijn geweest, gelukkig kan ik eindelijk cashen

Remi is niet overleden, maar Marcel Overwijk is toen overleden. Een van de mensen van het eerste uur van team1916v. http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=310
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Mijn reactie is blijkbaar niet doorgekomen maar idd Marcel is helaas overleden.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Er zijn heel wat Team1916V Meetings geweest hoor in de jaren, heb de foto's nog wel.Gerrit79 schreef: Nog nooit meer dan 5 r19 16v bij elkaar gezienR19 16v meeting zou wel leuk zijn.
Rij al 14 jaar met plezier 19 16v ph2 hope nog wel 5 jaar of langer door te rijden.
Heb trouwens nog steeds TEAM1916V.nl stickers op de zijruiten van de 19 zitten. Op zolder heb ik nog een voorruit liggen met TEAM1916V raamband

-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Ik heb ook geen 16v maar een RSI dus ik mag niet .... 

Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Team1916V was alleen in het begin sec voor de 16V maar omdat vele enthousiastelingen ook met hun 'gewone' 19 aan de slag wilden, werden deze ook toegelaten.FS1 schreef:is niet dood, alle 19's zijn welkom trouwens
Met de opkomst van RTC, niet veel later, had T1916V voor de 'gewone' 19 weinig toegevoegde waarde en werd onderling min- of meer afgesproken om Non-16V naar RTC te verwijzen tenzij men met een engineswap aan de gang wilde, of andere ombouw naar 16V onderdelen.
Zoals eerder gezegd zou ik het top vinden om T1916V te laten voortbestaan maar ik kan mij voorstellen dat de RTC het niet zal waarderen als er qua meetings gesplintert gaat worden. Wel zouden de meetings van de RTC via meerdere kanalen (dus ook T1916V) gepromoot kunnen worden om het aantal 16V's en/of 19's op meetings te vergroten.
Maar dat is uiteraard aan de mannen die aan het roer van T1916V staan. Niet aan mij

-
- Berichten: 58
- Lid geworden op: vr 18 mei 2012 6:36
Mag ik meedoen met mn niet-16v "gewone" 1.8 singlepoint-injectie? Cabrio, ja.
Heb t ding al een jaar of 4 en ben er super-blij mee.
Heb t ding al een jaar of 4 en ben er super-blij mee.