Even voorstellen: RS3NL

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Gesloten
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Serviceperceptie staat of valt met de redelijkheid van een consument.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor

Ik snap beide kanten van het verhaal wel, jammer dat het zo af heeft moeten lopen!
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Ook al heb je carbon/keramische remmerij, het circuit blijft een beul.
Heb op de Hungaroring een XKR-S AMG's en AM mogen aftrappen om nieuwe zomerbanden te testen.
Elke dag nieuwe remblokken, elke twee dagen een nieuwe set keramische schijven. Elke vier uur nieuwe banden. :lol:
Maar ook na een paar uurtjes kwam er al een ratelend binnen met gare schijven.

Goed, al met al, nee de remmerij van de Mégane III RS is niet geschikt voor het beulwerk op de ring.
Of een andere sportieveling als bijvoorbeeld de Lexus dat wel doet? Ik denk het niet. De auto moet ook geschikt genoeg zijn voor het dagelijkse verkeer. Met op het circuit aangepaste remschijven/blokken ga je een heel stuk comfort daarin weghalen.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
RS3NL
Car: megane RS RB8

Arco schreef:Serviceperceptie staat of valt met de redelijkheid van een consument.
Ben ik met je eens, maar als je een auto koopt met een cup onderstel met brembo remmen en wat andere leuke dingen mag je volgens mij wat meer verwachten dan een gemiddelde megane.
Tevens wordt deze auto niet afgebeuld op de ring. Ook de andere megane rijders op de nordschleife zullen kunnen bevestigen dat de remschijven minimaal 60000 tot 100000 km meegaan op de ring.

Tevens heeft renault te maken met een klant die voor een klein vermogen een auto koopt van Renault, vanuit dat punt zou ik al naar mijn klant luisteren .
Renault Belgie en Duitsland zijn daar een stuk Beter in.
Bijvoorbeeld renaul België organiseert elk jaar een track day voor de snellere Renaults, tevens kun je dan rijden in de nieuwste RS megane en Clio's.

Ik ben hier heel stug in( Fries :-( ) en verkoop de auto liever met een paar duizend euro verlies, dan ik de €600,00 voor nieuwe schijven betaal. :gun:
martll

Renault doet niet zoveel aan klantenbinding heb ik ook gemerkt. Toch fijn dat ze na veel moeite toch de remmen hebben vergoed, al snap ik dat het plezier er zo snel af gaat zo. Je bent en blijft een nummertje en niet meer dan dat, maar mijn ervaring is dat dat bij VAG/PON precies hetzelfde is.
Abel
Über-Spammer

RS3NL schreef:Ik ben hier heel stug in( Fries :-( ) en verkoop de auto liever met een paar duizend euro verlies, dan ik de €600,00 voor nieuwe schijven betaal. :gun:
Sorry principe kwesties en al, maar dit lijkt toch overdreven :(
Dennis Evertse
Car: Megane III RS265 Cup

In de RS monitor geven ze aan dat ze voor circuit gebruik adviseren een spoiler te demonteren ivm de koeling van de remmen. Ik neem aan dat je dat gedaan hebt?
Tom
Moderator
Car: MB

Ik heb hier eens eens wat zitten lezen maar ik zou zeggen dat renault met coulance (hoeveel heb ik niet gelezen of gezien volgens mij) al vrij redelijk is. Slijtage delen vallen in principe bij geen enkel merk onder de garantie. En iedere standaard auto kun je over zeik krijgen met circuit gebruik. Ook al zijn het sportieve auto's.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
RS3NL

Dennis Evertse schreef:In de RS monitor geven ze aan dat ze voor circuit gebruik adviseren een spoiler te demonteren ivm de koeling van de remmen. Ik neem aan dat je dat gedaan hebt?
Dat is ook een mooi verhaal, dit was het eerste wat ik aan de dealer vroeg, deze heeft het weer opgevraagd bij de importeur, maar niemand wist wat hier mee bedoeld werd. Tot dat ik een belg met een RS tegen kwam die Uitgelegd Heeft waar deze zogenaam de spoilers zaten.
RS3NL

Tom schreef:Ik heb hier eens eens wat zitten lezen maar ik zou zeggen dat renault met coulance (hoeveel heb ik niet gelezen of gezien volgens mij) al vrij redelijk is. Slijtage delen vallen in principe bij geen enkel merk onder de garantie. En iedere standaard auto kun je over zeik krijgen met circuit gebruik. Ook al zijn het sportieve auto's.
Ik heb het idee, dat door de meeste mensen op dit forum , de megane RS wordt onderschat.
Demegane RS wordt handmatig gefabriceerd bij renault sport in belgie, bij de zelfde afdeling waar de formule 1 wordt gemaakt/ onderhouden.
de verbeteringen t.o.v. een normale Megane zijn o.a.:
Cup onderstel( cup onderstellen worden door alle merken op het circuit gebruikt)= niet comfortable( keihard)
Geventileerde Brembo remmen( een stuk groter dan de normale schijven)
Recaro race stoelen, voor de bijrijder geen plezierige instap.
Race monitor, met alle opties m.b.t tot racen, inclusief het downloaden van alle circuits ter wereld van de internet site van de Renault fabriek.
Sperdifferentieel, om de auto sneller door een bocht te sturen.
Banden die tegen semislick staan, nieuwe RS zelfs semislicks Michelin cup 2( worden ook op het cir uit gebruikt vooal door Porsche en
heb ze zelf onder mijn R8 zitten.
1/10 van de auto,s die opde nordschleife rijden is een megane RS.

Dus niks mis met de auto en zeer geschikt om snel mee terijden.
terinfo op de Nordschleife wordt niet geraced, maar snel gereden.
Tom
Moderator

Ik heb al de nodige auto's gezien en gereden in de laatste 14 jaar. En daar zaten genoeg (erg) vlotte tussen. Ook de Megane 3 RS heb ik gereden in standaard- en cuptrim op Zolder. Een erg fijne auto (Y) (ze mogen hem hier zo op de oprit zetten).

Dat de RS (en zeker de cup) meer toebedeeld is met "racy" spulletjes lijkt me logisch. Het is niet voor niets de snelste vergeleken met zijn megane familie. Maar dat heeft volgens mij vrij weinig met het probleem hier te maken. En de rs monitor is als je het mij vraagt juist een voorbeeld van een gadget waar je geen fluit aan hebt. Daar gaat hij niets harder door lopen…..Maar om terug te komen op het probleem. Of Renault makkelijk of minder makkelijk is mbt coulance geven is niet heel relevant (denk namelijk niet dat jij bij audi je renault schijven vergoed gaat krijgen). Maar ik blijf erbij dat een zekere vorm van coulance netjes is, maar nooit 100%. Wat hebben ze je geboden?

En ter info, op de Nordsleife wordt wel degelijk geraced! Dat jij er enkel snel rijd moet je zelf weten (0)
Dennis Evertse
Car: Megane III RS265 Cup

RS3NL schreef:
Dennis Evertse schreef:In de RS monitor geven ze aan dat ze voor circuit gebruik adviseren een spoiler te demonteren ivm de koeling van de remmen. Ik neem aan dat je dat gedaan hebt?
Dat is ook een mooi verhaal, dit was het eerste wat ik aan de dealer vroeg, deze heeft het weer opgevraagd bij de importeur, maar niemand wist wat hier mee bedoeld werd. Tot dat ik een belg met een RS tegen kwam die Uitgelegd Heeft waar deze zogenaam de spoilers zaten.
Ik ben erg benieuwd welke het zijn, kun je dit uitleggen?
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

De Mégane RS wordt gewoon in Spanje gebouwd op de reguliere band. Is wel ontwikkeld door de heren uit Dieppe (Y)
De Recaro stoelen zitten in meerdere straatauto's die niet gerelateerd zijn aan het circuit, de Recaro stoelen in de Trophy R zijn een stap extremer.
RS3NL

AnthonyR schreef:De Mégane RS wordt gewoon in Spanje gebCarrosseriewd op de reguliere band. Is wel ontwikkeld door de heren uit Dieppe (Y)
De Recaro stoelen zitten in meerdere straatauto's die niet gerelateerd zijn aan het circuit, de Recaro stoelen in de Trophy R zijn een stap extremer.
Als u wat dieper onderzoek had gedaan dan wist u dat de Carrosserie in spanje wordt gemaakt en in diepe de auto wordt afgemaakt.
Alle testen van de bekende bladen zijn gedaan op het circuit.
Noem mij eens een auto met zlke Recaro stoelen die niet gerelateerd is aan het circuit?
Laatst gewijzigd door RS3NL op wo 15 okt 2014 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
RS3NL

Dennis Evertse schreef:
RS3NL schreef:
Ik ben erg benieuwd welke het zijn, kun je dit uitleggen?
Als je onder de auto kijkt dan zitten voor de voorwielen 2 lapjes , deze moeten worden verwijderd.
Daan2D
Car: M2GTRS + R25 + C3RS

Circuit gerelateerde autos zijn er zat maar het zijn allemaal geen hardcore puursang circuit autos waarbij je zo mee in een cup klasse of iets kan gaan rijden.
Megane RS is gewoon een opgeleukte en verbeterde standaart straat megane, de circuit versie Trophy (buizenframe chassis met v6 achterin) is de echte circuit versie.
Op die autos zitten ook echt wel hele andere remmen en stoelen,...totaal onvergelijkbaar
Racing is the best way to convert money into noise
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

RS3NL schreef:
AnthonyR schreef:De Mégane RS wordt gewoon in Spanje gebCarrosseriewd op de reguliere band. Is wel ontwikkeld door de heren uit Dieppe (Y)
Als u wat dieper onderzoek had gedaan dan wist u dat de Carrosserie in spanje wordt gemaakt en in diepe de auto wordt afgemaakt.
Alle testen van de bekende bladen zijn gedaan op het circuit.
Noem mij eens een auto met zlke Recaro stoelen die niet gerelateerd is aan het circuit?
De Mégane RS wordt volledig in Palencia gebouwd: http://youtu.be/zdYEOEZZ3Yg

Uit een Renault persbericht:
New Mégane R.S. is manufactured at Renault's Palencia plant in Spain, on the same production
lines as those of the hatchback, coupé and estate versions of New Mégane.
In Dieppe worden alleen nog maar Clio IV RS'en geproduceerd.
Tom
Moderator

Ik begin stiekem te denken dat verkopen zo slecht nog niet is.
Jonh
Car: Twingo RS Gordini,R8

Ik ben afgelopen vrijdag in de fabriek in Dieppe geweest en daar vertelde ze dat de Megane RS volledig in Spanje wordt gemaakt.
bozothenutter
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

en de F1 (motoren) da's toch Velizy?
Born Grippy
Steven
Car: M536

Tom schreef:Ik begin stiekem te denken dat verkopen zo slecht nog niet is.
Hehe, ja ik vraag me af hoe het met de remtechniek zit.
Ik rijd met mn 535 met M5 remmen ook nog wel eens tot trillende schijven, Is ook standaard BMW zo ongeveer. Maar ik doe dit het ergst op halfnatte dagen als ik lang en slepend rem.
Is het volledig droog, dan ga ik vanzelf weer op kort en hard over en dan Is het duidelijk minder.
Neemt niet weg, dat ik toch over moet op iets dikkers qua remmerij. ;-)
RS3NL

Hierbij mijn laatste bericht op dit forum,

vandaag mijn Megane RS ingeruild tegen een audi RSQ3.
een advies aan de importeur van Renault kijk eens naar de service die Renault Duitsland levert, kunnen ze in Nederland een voorbeeld aannemen.
Tim
Car: E36 M3

Hoe rijdt dat in vergelijking met een Megane RS 250? Qua bochtenwerk, remmen enzovoorts.
manie
Contacteer:

RS3NL schreef:Hierbij mijn laatste bericht op dit forum,

vandaag mijn Megane RS ingeruild tegen een audi RSQ3.
een advies aan de importeur van Renault kijk eens naar de service die Renault Duitsland levert, kunnen ze in Nederland een voorbeeld aannemen.
Jammer om te horen, maar desondanks veel plezier met de nieuwe aanwinst.
Maarten-Jan
Car: R19.R

Tim schreef:Hoe rijdt dat in vergelijking met een Megane RS 250? Qua bochtenwerk, remmen enzovoorts.
Ik schat zo in dat bij dezelfde rijstijl de remschijven van dat slagschip nogal wat eerder scheuren... maar goed daar mag die zelf achter komen >)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Jammer! Ik kan een goeie Audi wel waarderen en zou het niet erg vinden als je hier je ervaringen blijft delen!

Het blijft een vervelend verhaal met de RS. Iedereen heeft er een mening over, maar je moet lekker doen wat jij vindt dat goed is. Veel plezier met je RSQ3 en wie weet zien we elkaar nog eens Am Ring. :)
RS3NL

Merijn schreef:Jammer! Ik kan een goeie Audi wel waarderen en zou het niet erg vinden als je hier je ervaringen blijft delen!

Het blijft een vervelend verhaal met de RS. Iedereen heeft er een mening over, maar je moet lekker doen wat jij vindt dat goed is. Veel plezier met je RSQ3 en wie weet zien we elkaar nog eens Am Ring. :)
Je zult me zeker bi de ring zien, met Rsq3 en daar achter 1 van mijn andere auto,s.
RS3NL

Maarten-Jan schreef:
Tim schreef:Hoe rijdt dat in vergelijking met een Megane RS 250? Qua bochtenwerk, remmen enzovoorts.
Ik schat zo in dat bij dezelfde rijstijl de remschijven van dat slagschip nogal wat eerder scheuren... maar goed daar mag die zelf achter komen >)
Het is niet voor niks dat ik weer een Audi gekocht heeft ook met service te maken.
en bij audi scheuren de remmen niet, of ze moeten versleten zijn.
(Rs6/RS3/Audi A1Quattro))
Abel
Über-Spammer

Tja ook heel ander budget lijkt me :D dan mag je ook betere materialen gaan verwachten toch?
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Die van de Megane waren ook versleten? :smile:
Fastchip
Contacteer:

Het is niet voor niks dat ik weer een Audi gekocht heeft ook met service te maken.
en bij audi scheuren de remmen niet, of ze moeten versleten zijn.
(Rs6/RS3/Audi A1Quattro))
Mooi verhaal hoor, maar het feit dat je hier nog post betekend hoeveel je je Megane eigenlijk al mist. Slechte nieuws is, dat wordt alleen nog maar erger, vooral wanneer je ophangings onderdelen van je VW (pun intented) moet gaan vervangen.

Ffe wat feiten uit de losse mouw;

- Hoeveel F1 kampioenschappen had VW/Audi ook alweer gehaald ? En Renault ?
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Fo ... _Champions

- Audi monteert ook Brembo op z'n duurdere modellen, dus qua remmerij blijft het ongeveer hetzelfde.
http://www.brembo.com/en/car/original-e ... fault.aspx
Qua rotor verhouding / voertuig massa ben je er op achteruit gegeaan. Audi 0.22 (365mm/1655kg), Megane 0.245 (340mm/1387kg)
(Schijf materiaal heb ik geen gegevens van)

- Enig idee waarom er VW olie specificaties bestaan ?
http://www.oilspecifications.org/volkswagen.php

Omdat VW kosten besparende materialen toe ging passen in hun motoren. Daardoor werd er een hogere kwaliteits olie noodzakelijk om de motor bij elkaar te houden.
Goedkoper om motoren te produceren en een goede marge op de olie. WIN_WIN voor VW.

I.p.v van je Megane weg te doen en de NL importeur lastig te vallen, had je beter een track / rijvaardigheidscursus kunnen doen.
Wellicht had je dan geleerd hoe je gecontroleerd bochten in kunt driften (en daarmee snelheid kunt reduceren) zonder de remmen over te belasten.
Ben je al zo'n vreselijk goede coureur dat dat zelfs niet afdoende is, hadden we vast al meer van je gehoord, toch ?

Concluderend,

Je wilde gewoon dat Renault Nederland je hobby (circuit rijden) ging bekostigen en toen ze daar niet in mee gingen kwam je met allerlei drogredenen aanzetten (zoals scheurende remmen) waarom je naar Audi overgestapt bent.
Renault is in de basis een goedkoper merk en daardoor kunnen ze niet allerei bogus claims honoreren. Bij Audi (of Apple computers) zit dit al in de aanschaf prijs verdisconteerd en dit wordt door de klant als betere service ervaren.
Maarten-Jan
Car: R19.R

Geheel eens met bovenstaande en in aanvulling daar op, het is nou niet alsof PON nou zo goed bekend staat om hun geweldige "service". Eerder het tegenovergestelde en dat is een groots understatement. Als je denkt dat Renault zelf hun remschijven produceert dan heb je het mis, deze worden gewoon door dezelfde fabrikanten gemaakt als door het VAG concern gebruikt worden of enige andere autofabrikanten. Voor performance modellen kom je de dan al gauw bij Brembo uit, datzelfde brembo als op je nieuwe audi zit. Daar op aanvullend, ik hoop dat je nieuwe audi wat betrouwbaarder is als het gemiddelde vag product van de laatste tien jaar anders zul je jezelf regelmatig op de vluchtstrook vinden. De zogenaamde degelijkheid is alleen nog in naam (dsg... tsi... kettingen... scheurende cilinder koppen... etc.).

Overigens ben ik het wel met Merijn eens, zou het niet erg vinden als je je ervaringen blijft delen maar kom niet lopen verkondigen dat Renault slechte service levert als je je remschijven er op het circuit in 20k door trapt. Ga eerst eens een rijvaardigheidstraining volgen waarbij je remmen leert en monteer op zijn minst fatsoenlijke blokken die de warmte goed afvoeren want je schijven zijn echt flink te heet geweest.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Het grote verschil gaat vooral zijn dat de Q3 niet als circuit auto gebruikt gaat worden, als ik het goed gelezen heb. Daar is die trouwens ook helemaal niet geschikt voor, maar dat terzijde. Dus de Audi zal op een heel andere manier worden bereden en daarom zullen vergelijkbare klachten nooit aan het licht komen. Als trekauto zal ie prima zijn werk doen, verwacht ik! :-)
RS3NL

AnthonyR schreef:Die van de Megane waren ook versleten? :smile:
Nee, deze waren niet versleten de dikte van de schijven waren nog ruim voldoende
RS3NL

dit verhaal lezende, denk ik dat je voor Renault werkt.
Het advies aan jouw en Renault is dan ook volg een cursus luisteren naar je klant.

Ik zal de Megane RS zeker missen in de toekomst, ik doe hem zeker niet weg omdat het een slechte rijders auto is, ik was in eerste instantie bezig om een MeganeRsR te kopen.
Maar hoe leveranciers omgaan met mij als klant vind ik persoonlijk heel belangrijk.
Dus Renault Nederland kijk een naar Renault Duitsland .

Tevens vind ik het vervelend dat mensen auto's afkraken waar ze zelf geen ervaring mee hebben.

Ook ben ik geen coureur, maar dat wil niet zeggen dat ik geen cursussen heb gevolgd.
Ook weer een hiaat van Renault Nederlandgeen cursussen voor het circuit, terwijl Renault Duitsland en Belgie dit wel hebben,
Bij Audi is dit ook geen probleem.

Samengevat:
megane RS prima auto.
Service kan een stuk beter.

p.s. Hoe vaak stapt een audi rijder over naar Renault.
Gesloten