Misschien ook leuk om te lezen, hoe je zelf een Honda of Renault ECU kan programmeren met behulp van een Ostrich eprom emulator: http://home.kpn.nl/j.c.jong/Management.htm
Dit is dezelfde techniek als voor onze F7P en R motoren (ODB)
ClioRb172 schreef:Dat is niet echt aanzienelijk veel, maarja zon remap geeft wel een hele andere drive ability;)
mun pa's Civic type r heeft ook een soort remap(hondata) etc. maar wel 50pk erbij gekregen met een non turbo:)
@patrick.b
Je kan toch niet simpelweg een standaard formule gebruiken om je krukas-wiel pk's te berekenen. Elke overbrenging heeft toch totaal andere verliezen?
TsaArno schreef:@patrick.b
Je kan toch niet simpelweg een standaard formule gebruiken om je krukas-wiel pk's te berekenen. Elke overbrenging heeft toch totaal andere verliezen?
Snap ik, het is meer een indicatie voor de kroegpk's
Weet iemand hoe ik een Fastchip programma op de Clio krijg? Moet dat met een RS tuner, en dan de software van Henk kopen? Is er eventueel iemand in de buurt met zo'n ding die mij ermee wilt helpen?
Dat wel, maar heb nog nog geen reactie gehad op mijn 2e mail. Als ik met een RS tuner het programma op mijn auto kan zetten kan ik gewoon dat programma kopen, hopelijk wil iemand met een RS tuner 'm dan even voor me op de auto zetten.
Ik heb gister de Clio laten chippen bij V-tune gezien heb met Henk niet ging lukken voor de vakantie. Geen testbank uitdraai, maar merk wel dat er wat meer koppel beschikbaar is over het hele toerenbereik. Voorlopig ben ik dus weer even gered
Verder met Michel (Triggerhappy) bezig geweest met meten van de druk die de wastegate doet openen (Michel verbeter me waar nodig )
Hij had van Henk te horen gekregen dat zijn Megane 3 GT een slappe veer in de wastegate had zitten waardoor de preload druk te laag is. En dat je deze strakker kon zetten. Uiteindelijk kon Michel, bij zijn GT, de preload druk verdubbelen. Precieze cijfers houden jullie tegoed. Nu had Michel een meting via zijn OBD gedaan en bleek idd dat hij het vermogen langer kon vasthouden.
Nu bleek bij mijn wastegate dezelfde standaard druk te hebben, eigenlijk dus veel te laag waardoor je ook je vermogen/koppel niet lang genoeg vasthoud. Omwille van de tijd bij mij nog niet kunnen aanpassen.
Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of meerdere leden dit probleem herkennen of erkennen en of ze er iets aan gedaan hebben door een andere wastegate te monteren of door de preload uit te voeren. Ik ben benieuwd naar ieders mening.
Klopt Dennis jij hebt ook gelijk. Het zijn ook meerdere factoren. Maarja elke beetjes helpen dus dit ook en vroeg mij af of meer mensen dit verhaal kennen of er iets aan hebben gedaan.
Nu nog de cijfertjes. Michels preload bleek op 0,3 bar te staan om de wastegate te openen. Dit bleek later bij mij dus hetzelfde geval te zijn. Volgens Henk mag die dus zeker wel 0,5 bar zijn. Michel heeft zijn preload kunnen verhogen naar 0,44 bar. Dit willen wij bij mijn RS ook nog proberen.
Vermogens Upgrade stappen plan Megane 2 RS 225/230
1) RON 98 Brandstof kwaliteit
2) Stage 1 Remap (laat de vermogenstoename checken door een onafhankelijke rollenbank, niet de waarden van de tuner voor waar aannemen !)
3) Complete Uitlaatlijn vervangen, Sportcat / decat + cat-back.
Is er iemand hier die de kennis in pacht heeft om me te vertellen of een sportcat van een R26r gaat passen op mijn Megane tce180?
De auto heeft nu een custom mapping van Fastchip, als het al past gaat dit een zinnig upgrade zijn of zal ik meer aan moeten pakken? Wat voor effect heeft het vervangen van de originele voor een sportcat overigens in bv geluid, opspoelen van turbo? koppel toename, vermogen toename, moet ik aan merkbare winst denken of zijn het marginale toenames die enkel in de cijfertjes terug te vinden zijn a la 5nm en 5pk bijv. Voor de duidelijkheid, de rest van de uitlaatlijn wil ik origineel houden, geluidstoename is niet direct wenselijk.
Wil graag weten wat ik nodig heb om ongeveer 300pk uit de rs250 te halen voordat ik een afspraak maak bij fastchip? En ook graag adressen waar ik eventueel de onderdelen kan kopen wat ik nodig om dat te realiseren?