Hoi! Allereerst iedereen nog de beste wensen voor 2015! Ik hoop dat alle vingers en overige ledematen nog helemaal intact zijn.
Mijn Clio RS 172 heeft een spruitstuk van zijn opvolger de 182. De middendemper is vanaf de katalysator vervangen door een rechte pijp en de einddemper is origineel. Nu is mijn uitlaat al twee keer gescheurd. Eén keer de middendemper (vandaar vervangen door rechte pijp) en één keer aan het spruitstuk (dit is gelast). Doordat de motor kantelt is echter alweer mijn uitlaat los geschoven. Dit structurele probleem blijft zich voordoen doordat er te weinig speling op de uitlaat ten opzichte van de motor (volgens mijn garage).
Heeft iemand hier ook ervaring mee? Ik weet dat deze aanpassingen vrij veel gedaan worden. Het spruitstuk past zonder problemen en het vervangen van de middendemper wordt vaker gedaan. De uitlaat hangt in volledig nieuwe rubbers, dus dit zal het probleem niet zijn. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Het begint nu wel heel irritant te worden.
[img]http://i57.tinypic.com/90pnhu.jpg[/img]
Uitlaat onder spanning
Misschien zijn andere motorsteunen een optie, zodat het blok wat minder tordeert. Ook wat hardere uitlaatrubbers etc.
Ik weet ook niet of er bij een RS een flexibel stuk bij de kat zit? is dit er niet tussen te lassen? (als je toch de uitlaat moet lassen)?
Ik weet ook niet of er bij een RS een flexibel stuk bij de kat zit? is dit er niet tussen te lassen? (als je toch de uitlaat moet lassen)?
-
- Car: R19.R
Is je kantel steun niet gewoon kapot? Die komt ook veel voor bij de RS'en
Edit: MJ is me voor..
Ik zou inderdaad ook eerst eens naar de motorsteunen kijken of deze uberhaupt wel nog in orde zijn?
Renault hangt voor comfort de motor altijd redelijk zacht op. Een setje harde motorsteunen lost dit wel op, echter je hangt de motor ook wel extreem stijf, waardoor je dus wel veel meer geluid het interieur inkrijgt (het dashboard kan gaan meezingen
)
Kijk hier eens:
http://www.k-tecracing.com/search.asp?m ... ubcatid=60
Ik zou inderdaad ook eerst eens naar de motorsteunen kijken of deze uberhaupt wel nog in orde zijn?
Renault hangt voor comfort de motor altijd redelijk zacht op. Een setje harde motorsteunen lost dit wel op, echter je hangt de motor ook wel extreem stijf, waardoor je dus wel veel meer geluid het interieur inkrijgt (het dashboard kan gaan meezingen

Kijk hier eens:
http://www.k-tecracing.com/search.asp?m ... ubcatid=60
Ik hoef nu gelukkig niet te lassen, aangezien het een flens-verbinding is. Wel heb ik er een aantal punt-lassen op aangebracht zodat hij iets minder snel weer los schuift.
Als ik het me goed herinner zit er in de standaard middendemper een flexibel stuk. Valt zo'n stuk ook in RVS te lassen? Dus tussen flens en middenpijp zeg maar (zie foto). Hoe lang moet het flexibele stuk dan zijn? Ik neem aan dat een stukje van 2 á 3 cm niet heel veel oplost.
Welke mogelijkheden zijn er voor motorsteunen?
Waar vind ik de kantelsteun en hoe kan ik controleren of deze nog goed is?
@Steven; ik krijg helaas een error bij jouw link.
Als ik het me goed herinner zit er in de standaard middendemper een flexibel stuk. Valt zo'n stuk ook in RVS te lassen? Dus tussen flens en middenpijp zeg maar (zie foto). Hoe lang moet het flexibele stuk dan zijn? Ik neem aan dat een stukje van 2 á 3 cm niet heel veel oplost.
Welke mogelijkheden zijn er voor motorsteunen?
Waar vind ik de kantelsteun en hoe kan ik controleren of deze nog goed is?
@Steven; ik krijg helaas een error bij jouw link.
Nou dan moet je zelf maar even kijken bij Ktec, Clio2 RS, motordingen, engine mounts.
Mooie is dat daar ook jouw probleem genoemd wordt bij bepaalde steunen.
Btw, zorg dat je de oorzaak aanpakt en niet het gevolg probeert op te lossen!
Mooie is dat daar ook jouw probleem genoemd wordt bij bepaalde steunen.
Btw, zorg dat je de oorzaak aanpakt en niet het gevolg probeert op te lossen!
Inderdaad oorzaak oplossen. Heb er de laatste maanden voor 1400 euro aan onderhoud aan gepleegd dus ben niet van plan om de auto te laten versloffen door halfbakken oplossingen.
Thanks voor de tip! Ik ga kijken.
Hoe zijn zij qua prijzen? Ik zie een upgradekit van ruim 300 euro. Is dit niet wat aan de dure kant? Als ik het bijvoorbeeld vergelijk met mister-auto.com (imitatie/originele onderdelen) dan zijn de prijzen van deze steunen x 15...
Thanks voor de tip! Ik ga kijken.
Hoe zijn zij qua prijzen? Ik zie een upgradekit van ruim 300 euro. Is dit niet wat aan de dure kant? Als ik het bijvoorbeeld vergelijk met mister-auto.com (imitatie/originele onderdelen) dan zijn de prijzen van deze steunen x 15...
Ja dit is wel 'uprated' vs. imitatie, dus dan krijg je snel dat soort extreme verschillen.
Als je versterkte wil, moet je Jean-Paul (van www.treico.eu) even mailen, hij kan onder andere van vibratechnics alles leveren (grotendeels zelfde gamma als K-tec).
Als je versterkte wil, moet je Jean-Paul (van www.treico.eu) even mailen, hij kan onder andere van vibratechnics alles leveren (grotendeels zelfde gamma als K-tec).
-
- Moderator
- Car: MB
een flexibel stuk er tussen kan wel eens een goede oplossing zijn als je iets niet meer helemaal origineel bezig bent. En een uitlaat van voren naar achter vast zetten. Dus niet voor en achter of achter beginnen!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Een flexibel stuk erin lassen gaat prima, zowel RVS op RVS als RVS op koolstofstaal. Bijgaand een voorbeeld van een gerepareerd megane spruitstuk http://www.team1916vforum.nl/viewtopic. ... &start=160 Een Flexibel stuk heb je al vanaf 15 euro. Alleen moet je er nog een lasser bij vinden. Eerst even hechten onder de auto. Aardklem zo dicht mogelijk bij de las. Dan buiten de auto aflassen. Succes.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Bedankt Abel, dit was al vrij duidelijk. Ik ga een flexibel stuk er tussen lassen en dan hopen dat het is opgelost.Abel schreef:een uitlaat moet sowieso een punt bij de motor hebben waar die kan bewegen anders vraag je oom een gescheurde spruitstuk of een gebroken ander deel..
Nog bedankt voor de tips m.b.t. de motorsteunen en vele trillingen / stoten van het subframe. Hier heeft mijn Clio ook last van dus is het nu duidelijk voor mij waar ik verder moet kijken. Thanks!