koppakking soorten

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
silvio
Contacteer:

Ik ben mijn blok van de Gtt aan het opfrissen, nu ga ik de koppakking ook vervangen,
ik heb er een pakking tussenuit gehaald met blauwe rand, wat is het grote verschil met deze met een rode rand?
zijn de blauwe gewoon versterkt?

Heb hier nog een nieuwe liggen met rode rand, momenteel rij ik op 0,9 a 1 bar (op die met blauwe rand) is een gewone pakking dan ook voldoende of terug een blauwe steken?

mvg, silvio
Steven
Car: M536

Ik denk dat de kleuren gewoon merkafhankelijk zijn, ik denk dat gewoon altijd een versterkte geen gek idee is en je kan evt. nog denken over een dikkere, als je de compressie wilt verlagen, maar in jouw geval is dat niet nodig.

Uiteindelijk is een pakking geen rocketscience, daar zit niet megaveel onderscheid in, het is veel belangrijker om te zorgen dat je bussen netjes in getrapte hoogte in het blok staan (van hoog naar laag ipv --_--_ en uiteraard zorgen dat je mengsel op orde is.
Want die verhoogde druk veroorzaakt vaak dat het mengsel wat armer wordt en daardoor blaas je die pakking sneller aan diggelen, dus zorg dat je oorzaak aanpakt en niet het gevolg.
silvio
Contacteer:

Ja ok, dat begrijp ik,
Maar op engelse fora spreken ze dus wel van blue line en red line binnen eenzelfde merk.
Waarvan de blueline dus versterkt zou zijn.
dikte is bij beide gelijk, nl 1.9

Hier op Europese sites vind ik er echter niets van terug.
wou er eentje bij CGB bestellen, maar ben je dadelijk ook al €38 verzendkosten kwijt...

Mvg silvio
Steven
Car: M536

Nou ik geloof er niet zo in dat het enorm kan verschillen, maargoed anderzijds hou ik me al bijna 10 jaar niet meer met GT's bezig ;)
Abel
Über-Spammer

De rode rand was de standaard goedkope van Renault. als je die vergelijkt met een Payen of een Meillior (blauwe/groene rand) dan zie je een behoorlijk verschil. De Renault had 4 losse ringen in de pakking en die andere hadden tussen de cilinders geen rand meer, dus in theorie sterker. En die worden dus overal al uprated verkocht.
De echte uprated Spesso kost lost meer als een Koppakingset van die andere uprated, maar die zijn ook echt sterker 4 stalen lamellen ipv 2 uit mijn hoofd.

De Renault kostte iets van 45 euro jaaren geleden en de Meilllior 75 voor een koppakking set, de Spesso was iets van 80 voor de koppakking.

Dus gewone after-market zit je qua bang per buck het best. ;-)

edit, die koppakig die je hebt gewoon gebruiken. Als die zit en de motor loopt goed, gaat hij daar echt niet stuk. Maar altijd je kop laten vlakken. Een tiende of minder er van af om de lijmresten kwijt te zijn en je bent er ook zeker van dat die vlak is.
Plaats reactie