Goedemiddag,ben Remco 37jaar en kom uit omgeving Rotterdam.
Ik heb net een renault clio rs III gekocht,fotoos volgen later want ik wacht nog op aflevering.
Hij krijgt een nieuwe apk,grote beurt en wat kleine dingetjes.
Het kenteken is 54-xf-jg,ik zag dit kenteken ook in het kenteken register staan.
Volgens het bedrijf waar ik hem gekocht heb is hij van een liefhebber geweest.
Weet iemand wat meer te vertellen over deze auto?
Hij heeft 145000 km gelopen,zal niet snel veel bijkomen,ik rij alleen in de weekenden ivm met werk.
Ik vraag me ook af hoe sterk deze blokken zijn,heb gelezen dat de normale 2.0 blokken afkomstig zijn van mitsubishi,zijn deze niet betrouwbaarder?
Heb nooit frans gereden ook door al die verhalen dat ze bekend staan om de mindere kwaliteit,maar hoe verhoudt zich dit tot de rs?
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Nieuw! Remco, Clio 3 RS
-
Foooootooooos!!!
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
http://link.marktplaats.nl/m881182443
Deze dus, mooie wagen.
Franse auto's mindere kwaliteit? Ten opzichte van wat?
Deze dus, mooie wagen.
Franse auto's mindere kwaliteit? Ten opzichte van wat?
-
Oei oei oei!! Wat mooi, goeie kleur ook 

Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Ja klopt,dat is hem.
Ik hoor vaak dat renault t.o.v duitse of japanse autoos minder zijn qua kwaliteit.
Dus om eerlijk te zijn was ik beetje huiverig,maar eenmaal die proefrit was ik om.
Is deze auto voor de mensen die deze auto kennen,een goede?
Is de motor die erin zit inwendig ook aangepast eigenlijk?sterkere lagers of zuigers e.d?
Misschien domme vragen,maar mijn kennis is nihil.
En kunnen deze motorblokken hoge km standen aan?ik ben een vrij rustige rijder en af en toe snel optrekken zal ik weleens doen,maar heb zeker respect voor de techniek.
Dus pas na eenhalfuurtje als de olie goed warm is,en ben ook verder erg zuinig.
Maar ben wel al blij met deze auto,en dit forum natuurlijk.
Tot dusver iedereen nog bedankt.

Ik hoor vaak dat renault t.o.v duitse of japanse autoos minder zijn qua kwaliteit.
Dus om eerlijk te zijn was ik beetje huiverig,maar eenmaal die proefrit was ik om.
Is deze auto voor de mensen die deze auto kennen,een goede?
Is de motor die erin zit inwendig ook aangepast eigenlijk?sterkere lagers of zuigers e.d?
Misschien domme vragen,maar mijn kennis is nihil.
En kunnen deze motorblokken hoge km standen aan?ik ben een vrij rustige rijder en af en toe snel optrekken zal ik weleens doen,maar heb zeker respect voor de techniek.
Dus pas na eenhalfuurtje als de olie goed warm is,en ben ook verder erg zuinig.
Maar ben wel al blij met deze auto,en dit forum natuurlijk.
Tot dusver iedereen nog bedankt.
-
- Car: R19.R
Motor is prima, hoge km. standen zijn ook geen enkel probleem. Dit is nog een doorontwikkeling van de F4R, de M4R komt idd van Nissan maar die vind je niet in de R.S.
In b.v. de clio 2 R.S. vind je een eerdere evolutie van de F4R ook terug en deze zijn er genoeg met hoge km. standen (ook boven de 3 ton.).
Echt problemen kennen ze verder niet, nokkenasversteller wil nog wel eens geluid gaan maken maar dat komt ook weer niet zo vaak voor.
De F4R in de 3 R.S. wil nog wel eens wat olie gebruiken verder maar dat verschilt per motor (sommige gebruiken een liter op 2000 km, andere na genoeg niets).
In b.v. de clio 2 R.S. vind je een eerdere evolutie van de F4R ook terug en deze zijn er genoeg met hoge km. standen (ook boven de 3 ton.).
Echt problemen kennen ze verder niet, nokkenasversteller wil nog wel eens geluid gaan maken maar dat komt ook weer niet zo vaak voor.
De F4R in de 3 R.S. wil nog wel eens wat olie gebruiken verder maar dat verschilt per motor (sommige gebruiken een liter op 2000 km, andere na genoeg niets).
- Daan2D
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
De nokkenasverstellers van de clio 2 rs gaan allemaal kapot net als de normale 2.0 16v en de 1.8 16v.
Hoe ze het bij de clio 3 uithouden is nog even afwachten zoveel met 180+ km zijn er nog niet.
Hoe ze het bij de clio 3 uithouden is nog even afwachten zoveel met 180+ km zijn er nog niet.
Racing is the best way to convert money into noise
-
Uiteindelijk gaan ze allemaal stuk natuurlijk ja, maar goed vraag is natuurlijk wel bij welke km. stand.
Bij de 2 R.S. zag je het nog wel eens voor de 2 ton is wat ik bedoelde te zeggen. (bij de normale 2.0 / 1.8 zeer zelden gezien overigens).
Bij de 2 R.S. zag je het nog wel eens voor de 2 ton is wat ik bedoelde te zeggen. (bij de normale 2.0 / 1.8 zeer zelden gezien overigens).
-
- Car: Alpine/5gtt/16v
- Contacteer:
Mooie auto hoor
Kwaliteit is prima tegenwoordig bij Renault.
Motoren zijn ook sterk,die van mij gebruikt geen olie,rij ook Audi,die lust een slokje meer olie
Mooie kleur trouwens,en grappig zo'n Panorama dak erin!
Veel plezier ermee.

Kwaliteit is prima tegenwoordig bij Renault.
Motoren zijn ook sterk,die van mij gebruikt geen olie,rij ook Audi,die lust een slokje meer olie

Mooie kleur trouwens,en grappig zo'n Panorama dak erin!
Veel plezier ermee.
renault 5 gt turbo bleu sport/renault clio 1.8 16v
renault Alpine V6 GT Turbo/renault clio williams
renault Alpine V6 GT Turbo/renault clio williams
Dank allen voor jullie antwoorden,leuk om weer wat te lezen en wat meer te weten te komen.
Hiervoor reed ik een toyota aygo,door vervelende omstandigheden geen auto gehad,en nu wilde ik mezelf trakteren op een snelle auto.
Zat te kijken naar een honda civic type-r,behalve dat ze iets duurder zijn en het vtec systeem hebben zijn ze niet veel sneller dan de rs.
Daarna veel testen gaan lezen van de rs,en ztoo steeds meer in geinteresseerd geraakt.
Daarna zag ik deze blauwe staan bij een,voor mij,bekende garage waar ik 4 autoos in het verleden heb gekocht.
Maar die horrorverhalen over die nokkenas versteller,wat kost dat geintje eigenlijk mocht ik er ooit mee te maken krijgen?
Mijn wagen krijgt dus een grote beurt e.d,ik neem aan dat ze er meteen even naar kijken?
Viel me nog iets op,bij de proefrit stond het tempmetertje niet in het midden maar bijna beneden,op youtube filmpjes stonden ze ook niet echt in het midden,hoort dit zo bij renault?ik heb het wel aangegeven dat waarschijnlijk de thermo niet helemaal lekker werkt.
En zijn er op dit forum handige jongens die tegen vergoedingen evt in de toekomst mijn auto kunnen maken als er iets is?
Ik wil binnenkort ook betalend lid worden,en ljjkt me leuk om jullie te zien.
Top iedereen dusver.
Hiervoor reed ik een toyota aygo,door vervelende omstandigheden geen auto gehad,en nu wilde ik mezelf trakteren op een snelle auto.
Zat te kijken naar een honda civic type-r,behalve dat ze iets duurder zijn en het vtec systeem hebben zijn ze niet veel sneller dan de rs.
Daarna veel testen gaan lezen van de rs,en ztoo steeds meer in geinteresseerd geraakt.
Daarna zag ik deze blauwe staan bij een,voor mij,bekende garage waar ik 4 autoos in het verleden heb gekocht.
Maar die horrorverhalen over die nokkenas versteller,wat kost dat geintje eigenlijk mocht ik er ooit mee te maken krijgen?
Mijn wagen krijgt dus een grote beurt e.d,ik neem aan dat ze er meteen even naar kijken?
Viel me nog iets op,bij de proefrit stond het tempmetertje niet in het midden maar bijna beneden,op youtube filmpjes stonden ze ook niet echt in het midden,hoort dit zo bij renault?ik heb het wel aangegeven dat waarschijnlijk de thermo niet helemaal lekker werkt.
En zijn er op dit forum handige jongens die tegen vergoedingen evt in de toekomst mijn auto kunnen maken als er iets is?
Ik wil binnenkort ook betalend lid worden,en ljjkt me leuk om jullie te zien.
Top iedereen dusver.

-
Zou er niet te veel horror bij denken, als ze stuk gaan dan maken ze een irritant geluid maar behalve de versteller zelf levert het geen schade op.
Als de versteller stuk gaat moet de distributie los, dus wel een duur geintje. Zou me er niet druk om maken, is je auto nog te jong voor met te weinig km's, en
heb het ook nog niet bij de 3 R.S. gezien.
Middelste streepje is volgens mij 100 dus hij hoort niet in het midden idd, maar je kan hem altijd ff uitlezen met een odb2 dongle (a 15 euro), dan weet je de koelwatertemp op de graad af.
Leuk om te lezen hoe je tot je keuze gekomen bent trouwens, ook echt in een hele andere richting dan wat je gehad hebt.
Als de versteller stuk gaat moet de distributie los, dus wel een duur geintje. Zou me er niet druk om maken, is je auto nog te jong voor met te weinig km's, en
heb het ook nog niet bij de 3 R.S. gezien.
Middelste streepje is volgens mij 100 dus hij hoort niet in het midden idd, maar je kan hem altijd ff uitlezen met een odb2 dongle (a 15 euro), dan weet je de koelwatertemp op de graad af.
Leuk om te lezen hoe je tot je keuze gekomen bent trouwens, ook echt in een hele andere richting dan wat je gehad hebt.
Die aygo die ik had gehad had ik meer gekocht uit noodzaak,niet omdat ik dat hok zo mooi vond.
Betreft het uitlezen heb ik het verstand niet zo van e.d,daarom blij dat ik hier ben op dit forum.
Ik ben nog steeds waar ik me stuur en versnellingspook opnieuw kan laten bekleden,het leer is afgebladderd dat een beetje afbreuk aan de rest van het nette interieur.
Dus als iemand een adresje weet graag,of anders een goede tweedehands stuur en pook.
Kan niet wachten tot ik hem heb,ik neem aan dat ik de dure onderhoud gehad heb als mijn auto voor aflevering een nieuwe apk en grote beurt krijgt?alsmede de riemen e.d?
Dan hoop ik lang te kunnen rijden zonder veel gekke dingen.
En hopelijk zijn er mensen hier die het leuk vinden om af en toe eens een wagen van een clublid onderhanden te nemen mocht het nodig zijn.

Betreft het uitlezen heb ik het verstand niet zo van e.d,daarom blij dat ik hier ben op dit forum.
Ik ben nog steeds waar ik me stuur en versnellingspook opnieuw kan laten bekleden,het leer is afgebladderd dat een beetje afbreuk aan de rest van het nette interieur.
Dus als iemand een adresje weet graag,of anders een goede tweedehands stuur en pook.
Kan niet wachten tot ik hem heb,ik neem aan dat ik de dure onderhoud gehad heb als mijn auto voor aflevering een nieuwe apk en grote beurt krijgt?alsmede de riemen e.d?
Dan hoop ik lang te kunnen rijden zonder veel gekke dingen.
En hopelijk zijn er mensen hier die het leuk vinden om af en toe eens een wagen van een clublid onderhanden te nemen mocht het nodig zijn.

Hé hallo!
Dus jij bent de persoon die deze clio voor mijn neus weggekaapt heeft...
Ik had ook gebeld voor een proefrit met deze Clio maar ze was toevallig die ochtend verkocht.
Voor ik de telefoon ter hand had genomen heb ik een kennis van mij de schade historie laten nachecken van deze auto (werkt bij Dekra) maar er was niets te vinden
Ik heb ondertussen zelf een andere Clio RS gekocht
Veel rijplezier!
Dus jij bent de persoon die deze clio voor mijn neus weggekaapt heeft...
Ik had ook gebeld voor een proefrit met deze Clio maar ze was toevallig die ochtend verkocht.
Voor ik de telefoon ter hand had genomen heb ik een kennis van mij de schade historie laten nachecken van deze auto (werkt bij Dekra) maar er was niets te vinden

Ik heb ondertussen zelf een andere Clio RS gekocht

Veel rijplezier!
-
- Car: Clio 16V 2.0
Mooie RS
Stuur zou ik nieuw kopen, (€250,-) k-tec en bij Renault. Denk dat bekleden even duur of duurder uit komt.
Rij zelf inmiddels 2 Jaar in een clio 3 RS en ben er nog elke dag blij mee
Thermostaat zal inderdaad stuk zijn zoals je al aangeef, moet net onder het midden zijn

Stuur zou ik nieuw kopen, (€250,-) k-tec en bij Renault. Denk dat bekleden even duur of duurder uit komt.
Rij zelf inmiddels 2 Jaar in een clio 3 RS en ben er nog elke dag blij mee

Thermostaat zal inderdaad stuk zijn zoals je al aangeef, moet net onder het midden zijn

Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Jpo:dat is toevallig
,welke heb je nu gekocht?
Dank je dat je het wil delen w.b.t je info over het schadeverleden.
Het leek niet,en zo rijdt hij ook niet,als een afgetrapt ding gelukkig.
Hij moet de auto nog weghalen van zijn site trouwens.
Met dat stuurtje wacht ik nog wel even,hoef niet meteen als hij technisch maar oke is,de rest komt wel.
Tegen het voorjaar nog even een mequairs set kopen om het goed te verwennen.

Hij moet de auto nog weghalen van zijn site trouwens.
Met dat stuurtje wacht ik nog wel even,hoef niet meteen als hij technisch maar oke is,de rest komt wel.
Tegen het voorjaar nog even een mequairs set kopen om het goed te verwennen.
Zie mijn voorstel topic vlak onder die van jouremco2706 schreef:Jpo:dat is toevallig,welke heb je nu gekocht?
![]()