laguna 1.9 dCi eerste probleem is er....

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
sandor1987
Car: laguna 2

Hallo,

ik had me ook al voorgesteld in de "wie is wie"
en kreeg daar gelijk een tip van maak ook is een project topic aan.
dus bij deze nog een keer en met wat meer info!!

Ik ben sandor 26 jaar oud en komt uit het gehucht Velp naast arnhem.
Hobby's: auto's, Fotografie, Bier drinken 8)
Sinds kort de eigenaar van een Laguna 1.9 DCI 100pk van 2003.

Ik kom zelf uit de vag wereld en heb sinds kort helaas afscheid moeten nemen van mijn a3.
In de wereld van vag heb ik me aardig verdiept en zal hier ook in actief blijven maar op een lager pitje.
Kwa techniek ben ik het de laatste tijd rustiger mee aan het doen zijn.
Mijn interresse is gevallen op de software kant.
De ecu en teller en de rest ervan.
Hiervan bezit ook de nodige kabels en software.
Hier onder een klein lijstje wat ik vooral doe.

Immo aanpassen/verwijderen
Software aanpassen: chiptuning, launchcontrole aan/aanpassen/uit, dpf off, egr off etc etc
Teller: immo aanpassen/verwijderen, kmstand aanpassen, coderen, programmeren
Diagnose stellen en ga zo maar door.

Mijn audi heeft helaas de geest begeven en moest er aan geloven om afscheid te nemen....
Na een lange zoek tocht in de vag wereld kon ik niks vinden en besloot mijn zoek opdracht uit te breiden naar andere merken.
Mijn oog viel toevallig op een renault laguna station van 2004 met 260000nap voor een een klein prijsje.
Ik het bedrijf opgebeld en helaas hij was a
Verkocht.
Ik dacht bij me zelf voor dat geld rijd ik nooit een vag met dat bouwjaar en kmstand voor die prijs.
Dus ben ik bij renault verder gaan zoeken en zo kwam ik bij deze laguna uit.
Ben er 2 keer bij wezen kijken en gereden en heb hem mee genomen.
En tot nu toe denk ik nog steeds: WOW WAT EEN LUXE.

De 2de dag dat ik de laguna had zag ik mijn chiptunings kabel liggen en ik dacht gelijk: ik moet ff me paardjes wakker maken. Zo gezegt zo gedaan.
Ik een mooie file opgezocht en hier en daar wat aanpassingen aan gedaan en erin geladen en hoppaaaaa een luxe kanon is een feit.
Voor de rest heb ik nog wel wat plannentjes met de laguna alleen doe alles rustig aan.
Ik wil me wel gaan verdiepen in de renault wereld!!

Nu eerst maar is de auto.

LAGUNA EXPRESSION
1.9DCI 100pk en 200nm. Chip +- 120 pk 260nm. ( wil wel boven de 300nm uitkomen )
259*** gedraaid met NAP
Onderhoud bekend
Net autotje heeft alleen een zwart spiegel kapje ( word nog veranderen )

To do lijst:

Chip. Stage1 zt erin DONE
Turbo upgrade ( moet eerst nog opzoeken welke ik zelf heb en welke er opkunnen )
Nozzles
ic traject aanpassen ( misschien FMIC )
Schroefsetje
Xenon 6000k DONE
Ramen achter blinderen
Leuke velgjes
Leeder stoelen.
Mistlampen xenon DONE
Stads verlichting led DONE
Renault clip bestellen.
Knal roze of oranje stalen wintersloffen.

ik zal vandaag ( als ik van me ouwe moed en frisse tegen zin af kom ) me spiegelreflex camera uit me tas halen en wat foto's maken van de roet boot haha.
Laatst gewijzigd door sandor1987 op za 20 dec 2014 22:06, 2 keer totaal gewijzigd.
sandor1987

Hierbij de eerste foto die ik op me gsm vond en tevens een zeldzame foto :bang:

https://docs.google.com/file/d/0BzIZ7wh ... cslist_api
sandor1987

16 december krijg ik de sleutels van me nieuwe huis en garage.
Als dat voor elkaar is gaan het echte werk beginnen.
Ik wil andere een andere turbo, nozzles, fmic en dan chippie op maat.
Echter moet ik eerst is gaan opzoeken welke turbo erbij mij precies opzit.
Of kan iemand mij dat zo vertellen??

En kan iemandmij vertellen of er verstuivers van een andere diesel erop past?
Maarten-Jan
Car: R19.R

volgens mij een TD04, makkelijkste is om wat spul te zoeken van een 130 pk fase II, dit is enigzins een klein beetje plug en play.
De 130 pk gaat na chippen naar +/- 160 pk en +/- 370 Nm.
Hou er rekening mee dat een 100 pk een andere hoge druk pomp heeft als een 120/130 pk, dus zou er rekening mee houden dat je huidige
hd pomp onvoldoende druk levert voor 120/130 pk verstuivers.
Daarnaast, achter de 100 pk zit een JR5 bak, de koppeling gaat tot +/- 320 Nm, wat de bak zelf aan kan weet ik zo niet maar zou dat wel even uitzoeken.
Abel
Über-Spammer

de turbo van een dci 2.0? die gaan tot 175 pk, en die van een 150 pk heeft adem genoeg voor een kleine 30 pk meer!
sandor1987

Maarten-Jan schreef:volgens mij een TD04, makkelijkste is om wat spul te zoeken van een 130 pk fase II, dit is enigzins een klein beetje plug en play.
De 130 pk gaat na chippen naar +/- 160 pk en +/- 370 Nm.
Hou er rekening mee dat een 100 pk een andere hoge druk pomp heeft als een 120/130 pk, dus zou er rekening mee houden dat je huidige
hd pomp onvoldoende druk levert voor 120/130 pk verstuivers.
Daarnaast, achter de 100 pk zit een JR5 bak, de koppeling gaat tot +/- 320 Nm, wat de bak zelf aan kan weet ik zo niet maar zou dat wel even uitzoeken.
voor de bak ben ik nog niet zo bang.
hij is vorig jaar gereviseerd en heb het bedrijf opgebeld en uitgelegd en hun zeggen zelf ook zolang hij geleidelijk het vermogen leverd kan hij het wel aan.
het enige waar ik me inderdaad zorgen om maak is de koppeling.
ik wil zo rond de 400nm gaan zitten.
de koppeling staat eigenlijk al op me lijstje kwa vervangen.
Maarten-Jan
Car: R19.R

Gaat om het koppel, maar als ze aangeven dat die het aan zou moeten kunnen dan is dat mooi.
400 Nm is zeker haalbaar maar daar ga je wel wat voor moeten doen maar dat heb je al door.
Koppeling is vast wel wat voor mogelijk, denk niet dat een JR5 heel veel verschilt van een JC5.
Steven
Car: M536

Ah lachen toch, gewoon roken tot die koppeling begint te slippen, dan ben je op de goeie weg :smoke:
sandor1987

Van deweek bijna de laguna zwemles gegeven... Ik zit midden in een verhuizing wat gigantisch tegen zit. Gsm kapot gagaan... Is uit me broekzak gegleden terwijl ik in stap en is tussen de deur gekomen.. Daarnaast begon de laguna heel raar te doen. Moeizaam aanspringen, stinken naar diesel, turbo reactie supersloom pas na 3k rpm turbo spoelde op. En noodloop om de havenklap en lampje van de gloeispiraal en monitortje dat geel brand aan. En dat ging als een kermis atractie zo door. Ik moest nog een paar kilometer door rijden anders stond ik niet veilig. Ik kon eindelijk stopprn dus gelijk motor uit onder de kap kijken en niks aan de hand en niks te zien. Gelukkig had ik de elm327 bleutooth dongel bij me dus even via dd gsm uit gelezen en daar kwam uit lambalsensor... Ik geloofde het niet en wisde de code en starte de auto. En verrek hij loopt en draait super nu. Paar keer gas gegevens en turbo fluite weer lekker dus ik weer rijden. Na een paar kilometer was het weer zover. Ik weer langs de kant gezeg en kap open gedaan en goed luisteren naar de motor maar niks raars te horen. Ik werd het even flink zat dus ben even wat gaan snacken bij de pomp. Na 5minuten het zaagsel flink geschut te hebben sprong me lampje aan. Ik heb de zelfde systomen een keer gehad met me audi en daarbij was het de lmm. Dus ik de stekker los getroken en schrok me een hoedje... De motor heeft nog nooit zo goed gereageerd en de motor loopt lekkerder door hoog in de toeren. Ik opgelucht en jaah heb een vreugde dansje gedaan haha. Morgen maar even de lmm uitschrijven voor tijdelijk denk.
Eindelijk wel een opluchting haha

Ik hoop dat ik binnenkort tijd heb om me bin uit te pluizen en de maf na tekijken.
Ik vind het raar dat hijnu super loopt zonder lmm...
Het zou zo maar kunnen dat ze de maf op max inspuiting hebben gezet met de tuning. ( heb deze niet zelf aangepast ivm rail pressure )
Hij roet of walmt totaal niet dus maak me ook geen zorgen hiermee.
En rij elke dag vanuit velp naar zevenaar met de aanhanger en de auto gedraagt zich super!
Word tijd om snel de garage aan huis in te richten en dan op onderzoek uit gaan.
Plaats reactie