98 RON
-
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Contacteer:
Ik ben een interessant benzine verhaal tegen gekomen, er stond iig meer in dan ik wist, voor de geintreseerde -> linkje
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Moderator
- Car: Megane
Het is jammer dat het steeds moeilijker is om 98 te tanken. Hier in sweetlake zijn twee van mijn vaste pompen gestopt met 98

Dus hopelijk breid firezone zich snel uit

-
- Über-Spammer
Ook hier in 't noorden is het drama. Alleen de Q8 in Dokkum heeft nog maar 98... Dat is (zover ik weet) de enige dichtbij. In Leeuwarden zit er nog 1. Firezone zit er 1 tussen Dokkum en Leeuwarden (staat niet op de kaart ??) en 1 in Leeuwarden zelf.Patrick RS schreef:
Het is jammer dat het steeds moeilijker is om 98 te tanken. Hier in sweetlake zijn twee van mijn vaste pompen gestopt met 98![]()
Dus hopelijk breid firezone zich snel uit
-
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
wat gaat het kosten?
als je nou kon switchen tussen maps.....
Born Grippy
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Car: Megane RS Grand Tour
Niet alle Firezone tankstations krijgen 102. In Drachten zit ook een Firezone, staat ook niet op het kaartje.
-
- Über-Spammer
Ik las ergens 1,79bozothenutter schreef:wat gaat het kosten?
Als je op de Megane RS een mapping (stage 1) op ron98 hebt. Is het dan raadzaam om 102 te tanken? Ik tank nu altijd al bp ultimate 98 maar als 102 goedkoper en beter is, is de keus makkelijk gemaakt.
-
- Contacteer:
mappen op 102 zou beter zijn...maarje het is niet overal te krijgen hè....
Hoe leuk het ook klinkt , weinig auto's zullen hier profijt van hebben zonder mapping......vandaar mijn opmerking over switchen tussen mappings
102 is voor turbo's wel leuk, is nog wat extra mee te halen
Hoe leuk het ook klinkt , weinig auto's zullen hier profijt van hebben zonder mapping......vandaar mijn opmerking over switchen tussen mappings
102 is voor turbo's wel leuk, is nog wat extra mee te halen
Born Grippy
-
- Über-Spammer
1.799.
In Leeuwarden verkrijgbaar
In Leeuwarden verkrijgbaar

- Daan2D
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Henk heeft mijn clio op vpower100 gemapt. Ik tank sowiso altijd bij de ooster buuren dus dat was niet zo erg.
Aral102 en vpower100 is tegenover elkaar verkrijgbaar voor mij maar toch op de vpower100 laten mappen want die is op veel meer plekken te verkrijgen dan de aral 102 in duitsland.
Switchen tussen mappings zou mooi zijn maar om voor 500+ euro's aan mappings te nemen zodat je kan switchen tussen 98 en 102 lijkt me een beetje overdreven.
Wellicht wil Jo of Henk er nog wat over kwijt?
Aral102 en vpower100 is tegenover elkaar verkrijgbaar voor mij maar toch op de vpower100 laten mappen want die is op veel meer plekken te verkrijgen dan de aral 102 in duitsland.
Switchen tussen mappings zou mooi zijn maar om voor 500+ euro's aan mappings te nemen zodat je kan switchen tussen 98 en 102 lijkt me een beetje overdreven.
Wellicht wil Jo of Henk er nog wat over kwijt?
Racing is the best way to convert money into noise
-
- Car: Clio III RS Lux 2008
Tank af en toe ook 102 bij de aral met mijn Clio RS.. Toevallig afgelopen zondag nog geweest. €1,66 per liter. Hier ook altijd lastig om 98 te tanken.. Sterft echt uit.
Dat firezone maar snel groeit! Maar van 98 naar 102 is echt een behoorlijk merkbaar verschil als ik dat getankt heb!

-
- Car: R19.R
Hangt er vanaf waar in het Noorden... in Assen zitten zelfs meerdere pompen met 98 (BP, Tango, Total).Arco schreef:Ook hier in 't noorden is het drama. Alleen de Q8 in Dokkum heeft nog maar 98... Dat is (zover ik weet) de enige dichtbij. In Leeuwarden zit er nog 1. Firezone zit er 1 tussen Dokkum en Leeuwarden (staat niet op de kaart ??) en 1 in Leeuwarden zelf.Patrick RS schreef:...D
Maar is die 102 van Firezone een beetje goed?! Er zit nogal wat verschil tussen... Dat heb ik in elk geval meerdere malen gehoord tijdens de meetings in Goes. 'Goedkope' 98 is soms nog slechter dan A-merk 95. Maar correct me if I'm wrong. 

- Jonh
- Car: Twingo RS Gordini,R8
Ik heb begrepen dat de benzine van Firezone niet van de allerbeste kwaliteit is. Maar of dat ook voor de 102 geldt?Merijn schreef:Maar is die 102 van Firezone een beetje goed?! Er zit nogal wat verschil tussen... Dat heb ik in elk geval meerdere malen gehoord tijdens de meetings in Goes. 'Goedkope' 98 is soms nog slechter dan A-merk 95. Maar correct me if I'm wrong.
-
- Über-Spammer
Omgeving DokkumMaarten-Jan schreef:Hangt er vanaf waar in het Noorden... in Assen zitten zelfs meerdere pompen met 98 (BP, Tango, Total).Arco schreef:Ook hier in 't noorden is het drama. Alleen de Q8 in Dokkum heeft nog maar 98... Dat is (zover ik weet) de enige dichtbij. In Leeuwarden zit er nog 1. Firezone zit er 1 tussen Dokkum en Leeuwarden (staat niet op de kaart ??) en 1 in Leeuwarden zelf.Patrick RS schreef:...D
Nog geen idee eigenlijk. Heb er vanaf Leeuwarden naar Dokkum mee gereden. D'r zat nog een 1/3 tank 95 met octaanbooster in (lang leve het niet normaal verkrijgbaar zijn van 98 in NL ...Jonh schreef:Ik heb begrepen dat de benzine van Firezone niet van de allerbeste kwaliteit is. Maar of dat ook voor de 102 geldt?Merijn schreef:Maar is die 102 van Firezone een beetje goed?! Er zit nogal wat verschil tussen... Dat heb ik in elk geval meerdere malen gehoord tijdens de meetings in Goes. 'Goedkope' 98 is soms nog slechter dan A-merk 95. Maar correct me if I'm wrong.

Voor zover ik het eens gezien heb, gebruikt Firezone de brandstof van andere A-merken (Eens een Q8 zien staan bij Firezone L'warden)
-
- Car: R19.R
Dat zegt niet zoveel, in de basis is het allemaal hetzelfde volgens mij, het gaat om de additieven die aan de pomp toegevoegd worden.
-
- Car: Clio 16V 2.0
Ik zelf zit bij BP op de raffinaderij maar er zit wel degelijk verschil in benzine.
Pas bij de belading word de laatste toevoeging aan de brandstof toegevoegd.
Dit komt doordat er van verschillende zustermerken ook bij een Bp/Shell/Exxon/Total/Q8 komen laden.
En de additief om een hoger octaan van te krijgen is kostbaar om te maken vandaar dat er bijna niks
geblend wordt in 98 of hoger omdat hier de vraag niet naar is.
Dus een 98+ octaan bij de pomp moet en zal duurder zijn dan een v-power of ultimate.
Pas bij de belading word de laatste toevoeging aan de brandstof toegevoegd.
Dit komt doordat er van verschillende zustermerken ook bij een Bp/Shell/Exxon/Total/Q8 komen laden.
En de additief om een hoger octaan van te krijgen is kostbaar om te maken vandaar dat er bijna niks
geblend wordt in 98 of hoger omdat hier de vraag niet naar is.
Dus een 98+ octaan bij de pomp moet en zal duurder zijn dan een v-power of ultimate.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
- Jonh
- Car: Twingo RS Gordini,R8
@ derbimarcel:
Als ik het goed begrijp zeg je het volgende. In principe is de benzine hetzelfde totdat er bij de belading de laatste toevoegingen aan de benzine worden toegevoegd. Dan krijg je de verschillen. Dus dan zit het verschil in de additieven?
Als ik het goed begrijp zeg je het volgende. In principe is de benzine hetzelfde totdat er bij de belading de laatste toevoegingen aan de benzine worden toegevoegd. Dan krijg je de verschillen. Dus dan zit het verschil in de additieven?
-
- Car: Megane Cabrio F4R746
Ook bij ultimate 102 ?derbimarcel schreef:Ik zelf zit bij BP op de raffinaderij maar er zit wel degelijk verschil in benzine.

Megane Cabrio 2.0 16V F4R746 Privilege VGI Bi-Fuel 

Voor zover ik heb begrepen zegt het octaangetal alleen iets over hoe makkelijk de brandstof tot ontbranding komt (hoe hoger hoe moeilijker), maar zegt het nog niets over de hoeveelheid energie die dan vrij komt. Omdat brandstof met een hoog octaangetal moeilijker (vroegtijdig) tot ontbranding komt kan er met een hogere compressie of meer turbodruk gereden worden, waardoor er meer lucht en brandstof aangezogen en ingespoten kan worden... Bij een lager octaangetal zou de het brandstofmengsel door de druk al instabiel worden en voortijdig kunnen ontbranden, het bekende pingelen of erger...
Eigenlijk jammer dat de maatschappijen niet gewoon 2 brandstofsoorten soorten op de markt brengen, zuinige 95 (economisch/ecologisch) en performance 100. Nu zijn er zoveel soorten (vooral binnen Europa!), 98 is zeldzaam. En op 102 je motor mappen wordt in praktijk lastig als je een keer op vakantie gaat.
-
- Car: Megane Cabrio F4R746
Nou moe!?1975DCS schreef: En op 102 je motor mappen wordt in praktijk lastig als je een keer op vakantie gaat.

[img]http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-FW3E6GLZ.jpg[/img]
Megane Cabrio 2.0 16V F4R746 Privilege VGI Bi-Fuel 

Haha, ik weet het!
Ik heb ook pas de Octavia RS volgegooid ermee! Kost daar minder dan 95 hier... Beter!
België en Frankrijk is wel meer 98 te verkrijgen dan hier in Nederland. Maar ik zou hier met die paar stations echt niet mijn auto laten mappen op 102... En ik woon vlakbij dat station in Brielle...

België en Frankrijk is wel meer 98 te verkrijgen dan hier in Nederland. Maar ik zou hier met die paar stations echt niet mijn auto laten mappen op 102... En ik woon vlakbij dat station in Brielle...
Zo, ik haal dit topic maar weer even naar boven aangezien de laatste BP hier in de buurt nu ook weg is.
Kwam er net achter terwijl ik niet veel meer in de tank had zitten.
Na een zoektocht een Firezone gevonden waar ze 102 Competition hebben maar schrok wel van de prijs aangezien het mijn dagelijkse auto is en ik steeds meer aan het rijden ben (misschien toch eens naar een diesel kijken
).
Als het goed is zit er ook nog een Esso in de buurt met Energy Supreme +. Dit zou 98 moeten zijn.
Iemand hier ervaring mee of met andere brandstoffen die ik in mijn door Fastchip aangepakte R26 kan gooien?
Kwam er net achter terwijl ik niet veel meer in de tank had zitten.

Na een zoektocht een Firezone gevonden waar ze 102 Competition hebben maar schrok wel van de prijs aangezien het mijn dagelijkse auto is en ik steeds meer aan het rijden ben (misschien toch eens naar een diesel kijken

Als het goed is zit er ook nog een Esso in de buurt met Energy Supreme +. Dit zou 98 moeten zijn.
Iemand hier ervaring mee of met andere brandstoffen die ik in mijn door Fastchip aangepakte R26 kan gooien?
Megane R26 -> Megane 4 RS
-
- Contacteer:
in de directlease tank app kan je superplus aangeven, hij laat dan zien waar het in de buurt te krijgen is met de prijs erbij.
Born Grippy
-
- Über-Spammer

-
- Contacteer:
de rest van de site is....ahum....bijzonder 

Born Grippy
Ik kreeg te horen dat ik alleen voor nood 95 kon tanken en dan niet moest planken.Abel schreef:je motor regelt wel weer terug hoor als je 95 tankt. Maar 98 is natuurlijk wel beter he..
Dus vandaar dat ik wel wil zorgen dat ik goede brandstof tank.
Megane R26 -> Megane 4 RS
-
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Contacteer:
Ik geloof dat je idd 98 moet tanken als ie daarop is afgesteld na een kuurtje van fastchip.