Aangezien ik nieuw ben op het forum hier zal ik mezelf even voorstellen.
Mijn naam is Stefan, 25 jaar en woon in Zwijndrecht. Sinds jongs af aan heb ik een grote passie voor auto's. Toen ik nog studeerde was mijn eerste auto dan ook geen afgetrapt koektrommeltje uit de prehistorie, maar een heuse Clio Sport Phase II (zoals jullie ongetwijfeld weten: degene met 172 pk). Ik heb hier met veel plezier in gereden, totdat ik ging werken en een leaseauto mocht gaan rijden. Ik heb toen met pijn in mijn hart afscheid moeten nemen van de Clio en moest een auto met A of B label kiezen. Dit is toen een DS3 eHDI geworden (de enige 'leuke' keuze op dat moment).
Hoewel de DS3 zeker geen slechte auto is en een allerbehoorlijke rijgedrag heeft, ben ik de power, wegligging en stuurplezier wel gaan missen. Vandaar dat ik onlangs heb besloten mijn droom waar te maken en een Megane RS 'voor erbij' te kopen. Ik ben afgelopen december eens bij Van Kerkhof en Visscher binnengestapt in Gorinchem, en hoewel zij altijd een ruim aanbod hebben van gebruikte RS-en zat de juiste er nog niet tussen. Bovendien wilde ik de winter even afwachten. Onlangs zag ik op internet de imo perfecte RS staan bij VKV en ben weer eens langsgegaan en een proefrit gemaakt. Dit beviel zo goed dat ik meteen de koop heb rondgemaakt. De mensen bij VKV zijn trouwens echte liefhebbers en experts, die mij prima hebben geholpen.
Het is een Megane RS III geworden van 8-2012 in Jaune Sirius, met Fastchip upgrade (310 pk, 440Nm), Pack Cup, 19" wielen, Sport Monitor en aangepaste middendemper. Ik heb hem vandaag opgehaald, dus hieronder alleen nog een fotootje van VKV zelf en van de aflevering. Later ben ik van plan nog een fotoshoot te doen op een mooie locatie.
[img]http://www.fotosop.nl/afbeeldingen/1201 ... 2364_2.jpg[/img]
[img]http://i58.tinypic.com/2zzres1.jpg[/img]
Na een tijdje met 92pk onderweg te zijn geweest is dit weer een verademing. Maar niet alleen de power is geweldig, hij ligt superstrak en het geluid is super! Zeker met de aanpassing aan de uitlaat (het is geen Milltek, maar er is een demper tussenuit gehaald) is het een feest voor de oren. Vooral in de sport stand gaat gas los gepaard met flinke klappen en gerommel vanuit de uitlaat.
Daarnaast is de vorige eigenaar duidelijk een liefhebber geweest, want er is geen krasje op de auto te bekennen (zelfs op de velgen niet

Ik ben van plan veel leuke uitstapjes te maken met de RS en wie weet een keer langs te komen op een meeting en/of circuitdag. Nu eerst eens op m'n gemak rondkijken hier op het forum