Aangezien ik opzoek ben naar meer informatie en wellicht die hier kan vinden heb ik mij aangemeld voor dit forum. Reden, ik bouw momenteel een crossauto.
Goed, mijn naam is Watse (fries), 19 jaar en studeer HBO werktuigbouwkunde. Vorig jaar gestart met het bouwen van een crossauto. Een Renault Mégane 1.6e 8v Coupé gekocht voor weinig. Omdat ik nogal aardig aan de studie moet trekken, heb ik niet heel veel tijd voor de auto altijd. Maar de vakantie komt er bijna aan en dat betekend natuurlijk maar één ding. Werken en de auto afbouwen. Plan? Volgend jaar rijden in de standaard 1600 klasse.
Zoals ik al eerder zei, hoop ik hier af en toe wat tips and tricks te vinden en te krijgen. Dit omdat dit de eerste keer is dat ik een auto bouw. Wel eens een kleine beurt gedaan, maargoed, daar bleef het dan ook bij. Aangezien autosport mij interesseert, de uitdaging dus maar aangegaan. Ik bouw de auto helemaal zelf en tot nu toe mag ik niet klagen.
Genoeg geluld:
Veel sloopwerk aan het begin:
Heb een paar weken geleden een cilinderkop gekocht die gereviseerd is. De kop heeft nog een tijdje op de auto gezeten dus vandaar dat die zwart kan zijn. Of alles gereviseerd is weet ik niet. Kop is in iedergeval goed vlak. Heb de kop betrekkelijk goedkoop gekocht dus hier overkomt me niets van. Deze gaat er dus op en het motorblok gaat uit elkaar en kijken wat nog wel en niet kan. Leren we daar ook gelijk weer iets van

Na de tentamenweek dus weer updates.
Alvast wat vragen
- Past het mégane coupé 2 liter (8v of 16v) onder deze 1600?
- Zijn er nog wat tips die renault kenners kunnen geven betreffende deze auto? Motor moet standaard blijven dus opvoeren wordt hem niet helaas. Daar is het budget ook niet na.
Grt.
Watse