JWD - Clio 3 RS F1 - Spider

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
jwd
Car: Renault Sport

Hij stond al in het register maar op verzoek hier ook nog even mijn voorstel topicje.

Ik ben Jordy, 31 jaar en sinds mijn 18e in het gelukkige bezit van een Renault Sport te weten een Spider...
Sommige zullen mij kennen van mijn bedrijf JD Customs waar we wat leuke dingetjes doen met dikke auto's. :)
Destijds was de Spider mijn allereerste serieuze sportwagen, er staat nu ongeveer 16k km op en ik heb er veel leuke herinneringen aan.
Als het even meezit gaat deze dan ook nooit meer weg.

[img]http://jdcustoms.nl/images/jd/cliors/cliospider.jpg[/img]

Nadat een collega een paar weken geleden een Clio III RS had aangeschaft en mij een stukje had laten sturen was het Renault Sport virus weer helemaal terug en stond er 4 dagen later een 2e Clio RS voor de deur.
Hij zal hoofdzakelijk ingezet worden voor trackdays en als leuk sleutel project om nieuwe producten op uit te testen, we hebben een hoop dingen op de planning waaronder misschien een swap naar een Megane 250 blok maar dat is nog een beetje toekomst muziek, het orginele blok is nog relatief vers (60k) en loopt als een zonnetje dus misschien swappen we die gelijk naar de Spider.

Met de komst van de 3e Renault Sport hebben we voor het gemak een klein clubje opgericht http://www.renaultsportclub.com waarin we gezamenlijk wat ritjes, trackdays, etc. willen oppakken (geen concurrentie ;) ) en we maken leuke stickersets. :lol:

[img]http://jdcustoms.nl/images/jd/cliors/zvoort.jpg[/img]

[img]http://jdcustoms.nl/images/jd/cliors/zvoortbaan1.jpg[/img]

Is hiermee de collectie compleet?
Niet echt, er staat nog een Clio V6 ph2 in Jaune Sirius op het wensenlijstje maar ik weet nu al dat dit meer een kunstwerk gaat worden binnen de collectie dan een auto waarmee gereden wordt, erg zonde natuurlijk.
Ook een Megane 265 is natuurlijk niet te versmaden maar met het alsmaar groter wordende gezin niet echt een realistische keus :smile: .

Nog wat video materiaal?

Wat doet een 18 jarige met een Spider? Filmpjes maken natuurlijk!

Vele jaren later inmiddels met toekomstige vrouw even een snel ritje naar Scheveningen

En hoe kom je erachter dat je achterbanden nog veel te koud zijn op het circuit? (Nog steeds een van mijn leukste RS'en ooit!)

-edit: Youtube linkjes worden niet goed geparsed, misschien dat een mod dit kan fixen :)
Renault Sport Clio R27 F1 Team - Jaune Sirius // Renault Sport Spider - Jaune Sirius
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Nogmaals, welkom op het forum! Prachtige collectie heb je! :worship:
Wel dik, een Spider op je 18e... Ik begon met een oud 5je. :smile:

Renault Sport Club! (Y)
Deze naam opperde ik in 2001 maar het werd RTC, omdat renault-tuning.com al in de lucht hing en deze naam toen beter de lading dekte. :p

Over die swap, check:

http://www.cliosport.net/forum/showthre ... Clio-RS250
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
IIIRS
Car: Renault Megane RS250

Welkom! Leuke collectie! :D
Heb je pagina even geliked! (Y) Goeie naam ook; RSC!
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Welkom Jordy,

In de afgelopen jaren je wagens meerdere keren voorbij zien komen op verschillende events.

Clio V6 phase II in het mooie gele kleurtje is wel erg schaars ;)

Je plannen en de toekomstige wagens voor de RS collectie zijn in ieder geval niet verkeerd! ADV1 setje onder een Mégane III RS lijkt me subliem.
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

JD customs, een mooi bedrijf in een mooie automotive markt. :)
Welkom hier, en wat een prachtig wagenpark (Y)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Rik Hamberg
Car: Clio IV R.S. (JS)

Welkom hier Jordy!! Mag ik eventjes jaloers zijn..... :p
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Adrian
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Contacteer:

Welkom Jordy :beer: Mooie collectie! :worship: 8)
tutuur
Clubsponsor

Adinsx schreef:JD customs, een mooi bedrijf in een mooie automotive markt. :)
Welkom hier, en wat een prachtig wagenpark (Y)
nu moet ik eerlijk bekennen dat ik nog nooit van het bedrijf gehoord heb :S

maar inderdaad een heel mooi wagenpark en ook erg mooi bedrijf zo te zien!
martll

Jordy,

Gaan jullie nu ook beginnen met onderdelen leveren van Renault Sport's?
Willeon de Zoete

Welkom! Fraaie collectie! :worship:
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

Welkom bij de RTC Jordy. Je collectie is een aanwinst voor bij de club 8)
Niels V Dijk
Car: Clio III RS Lux 2008

Welkom!
Je hebt wel smaak! :) (Y) haha. Had je Facebookpagina al een paar weken terug geliked. Ziet er goed uit!
jwd

Dank u allen voor het warme welkom! :worship:

Ik ben inmiddels al weer zoekende voor nog een Clio 3 RS maar dan een wat simpelere dan wat ik nu heb.
Na de laatste trackday wil ik namelijk andere stoelen en wat andere dingen veranderen maar het zou het zonde zijn om daar een originele F1 Team voor uit elkaar te halen.
Daarnaast zijn keyless go, 6 cd wisselaar, licht en regensensor, climate control, etc. een beetje overbodige luxe op het circuit.

Dus als iemand interesse heeft in een Full option F1 Team met alles nieuw (remmen, blokken, filters, olie... matten! ;) ) let me know!
Als ik geen 'simpele' gele kan vinden blijft hij staan dus even onder voorbehoud.

martII; Jazeker, we leveren al originele Renault Sport onderdelen met een leuke korting en we zijn druk bezig om daarnaast de leuke RS spullen van de bekende tuners toe te voegen aan ons assortiment.
Renault Sport Clio R27 F1 Team - Jaune Sirius // Renault Sport Spider - Jaune Sirius
Ivo
Über-Spammer

Jordy,

Als je echt voor een gele gaat zal het lastig worden om een kale te vinden, de meeste Clio's RS in J37 zijn vaak redelijk compleet uitgevoerd.
Voor simpeler kan je denken aan een Clio RS CUP, maar die zijn weinig in deze mooie kleur geleverd.
jwd

Ivo; Je hebt helemaal gelijk, de zoektocht dusver levert alleen volle exemplaren op.
De kleur was uit mijn hoofd in .de ook al een optie van zo'n 1800 euro dus als men voor wat kaler ging was dit een van de eerste dingen die van het lijstje geschrapt werden :).
Renault Sport is voor mij Jaune Sirius dus ik zal nog even door moeten zoeken.

Tegelijkertijd bekijk ik ook de mogelijkheden van het verlagen- en monteren van 4/6 punts gordels op de standaard Recaro's maar aangezien ik vrij lang ben zitten de gaten voor het mooi te laag waardoor er kans is op een rugblessure bij een eventuele crash.
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Mooie verzameling! Welkom bij RTC!
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
jwd

Dit draadje ook maar weer eens updaten.

Na wat jaartjes toch maar weer de Spider 'ont-schorst'.
De motor maakte een beetje een rottig geluid (tikken) bij het starten dus eigenlijk mede daardoor weg gezet en niet heel erg veel aandacht meer aan besteed.
Natuurlijk raar met 17k km op de teller dus nu toch maar eens even naar VKV gestuurd om naar te laten kijken, lang verhaal kort na wat mishandeling van een VKV medewerker (ze noemen het warmrijden) bleek de tik weg en bleef hij ook weg, was dus waarschijnlijk een dingetje vanwege het veelvuldig stilstaan.

Nog een reden om de auto binnen te laten was het ontbreken van de rechter zijspiegel, deze was tijdens een ritje pardoes van de auto gevallen vanwege metaalmoeheid van het wel erg broze binnenwerk van de spiegel, deze staat al meer dan 2 jaar in bestelling en komt waarschijnlijk in 2024 binnen, even wachten dus nog.
Gelukkig is hij goed gekeurd met een binnenspiegel en linker buitenspiegel dus ach.... minder luchtweerstand zullen we maar zeggen.

Na 2 jaar weer de weg op was als liefde op het eerste gezicht, wat een achterlijk wagentje is dit toch, ik had de heenweg met de Clio gereden en die remt gewoon bizar goed, de Spider ook.... als je het on-bekrachtigde pedaal tot het schutbord trapt, dat was dus bijna een kusje aan de clio bij het wegrijden uit Gorinchem ;).
Verder is hij gewoon nog steeds monsterlijk snel, z'n 10 jaar jongere broertje maakt geen kans tegen hem zelfs in de rechte lijn niet.

Anyways, de fun bak is weer on the road en zal weer wat vaker nekken laten draaien, speaking of which.... ik ben aardig wat aandacht gewend als ik in de Ferrari zit maar met deze 2 gele Franse bommetjes achter elkaar op de snelweg weet je ook niet wat je overkomt, opgestoken duimen, foto's, slingerende auto's niet normaal maar erg grappig 8) .

[img]http://jdcustoms.nl/images/jd/cliors/rsjes1.jpg[/img]

[img]http://jdcustoms.nl/images/jd/cliors/rsjes2.jpg[/img]
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Spiegels zijn toch van een CX ? Of ben ik nu abuis ? Zo ja, dan is de zoektocht wellicht minder uitgebreid... (I)

En anders in Frankrijk ? Op "Le Bon Coin" zit iemand uit Aix-les-Bains en 1 uit Pailhès die een hoop spullen hebben.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Ze stonden er mooi bij, zeker geen alledaagse verschijning.
Rik Hamberg

Mooi duo, met een schitterende kleur!!!
jwd

@Arco;

Toevallig op aanraden van een kennis naar gekeken, op foto's zie je overeenkomsten maar ik heb nog niet het lef gehad om een setje te bestellen.
Het gaat vooral om het binnenwerk, het huis heb ik nog.

@AnthonyR;

Als Ivo een beetje zijn best doet komt er nog iets geels bij binnenkort. :lol:
Daan2D
Car: M2GTRS + R25 + C3RS

Iets met nappa leder zeker :worship:
Racing is the best way to convert money into noise
Rik Hamberg

Ja, is het die V6??? :worship:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Of met rode velgen....
Die denk ik eerder...
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Jochem de Haas schreef:Of met rode velgen....
Die denk ik eerder...

:worship: :worship:
Plaats reactie