ok verslagje dan van een geslaagde race dag op vrijdag 20-06-2014
donderdag savonds aangekomen met het hele spul.
na uitladen en ophalen pitboxsleutel auto gekeurd en alles in de box gegooid.
Martijn was een half uurtje later ook aanwezig en ook zijn zooi in de box geworpen.
natuuurlijk was mijn vaste coach Rinus van de partij en bij Martijn natuurlijk zijn vader weer en nieuwe monteur (naam ff kwijt)
tijd om de bbqs aan te steken en gezellig te gaan zitten eten en natuurlijk een biertje er bij.
heerlijk wat gegrapt over martijn zijn wijvebiertjes (radler).
al met al gewoon gezellig zo savonds met een leuk cluppie en daarna natuurlijk gezamenlijk slapen in de box.
Opblazen van luchtbed doet martijn met een elektrische turbo
Volgende dag sochtends vrije training op een natte baan en er reed dus helemaal niemand hard.
ronde tijden van 2,37 en hoger.
anyway ik heb dus ook gewoon rustig aan gedaan en op heelhouden gereden.
was overigens ook gewoon niet te doen zo glad was het.
Tijdtraining kwam daarna en gelukkig droog!
best goed gereden vond ik zelf met een 209,1 als beste rondetijd en gekwalificeerd als 11e van de 43 deelnemers.
ik was blij.
Race 1 stond ik dus op de 11 positie opgesteld.
Het had echter weer geregend en we hebben gegokt op semis voor een regenbanden achter.
dit bleek later een verkeerde keuze doordat het droog bleef en de baan na de code 60 snel opdroogde.
Na een hele goeie start klom ik toch een paar plaatsen op.
helaas kwam er al erg snel een code 60 doordat iemand het nodig vond zijn complete carter te legen in bosuit bocht.
zeker een spoor van 150 meter en wel een meter breed
het veld was dus weer aardig inelkaar geschoven waardoor ik na de herstart toch weer een aantal plaatsen verloor.
ik moet wel zeggen dat er in de toer klasse wel veel kanonnen zitten die er mijn s inziens niet in thuis horen.
m3s / seats turbo / honda turbo / enz gewoon veel dikke autos met zeker meer als 220PK.
dit blijf je dus gewoonweg niet voor met een atmo blokkie zeker niet op rechte stuk.
Anyway geindigd op een 11 plaats en lekker geraced met diverse heren coureurs.
dus zelfde plaats als mijn kwalificatie.
beste rondetijd een 2,12,8
Race 2 dus weer zelfde startpositie
Nu gelukkig droog en op slicks de baan op.
wederom een goeie start (clio wil gewoon super van zijn plek)
heerlijk geraced maar tegen het eind van de race kwam ik een beetje in een niemandsland tussen de kop van het veld en de rest te rijden.
natuurlijk wel heerlijk doorgegaan en uiteindelijk weer als 11e geindigd
nu echter aanmerkelijk mijn beste tijd ooit verbeterd met een 208,7 als beste tijd.
ik weet zeker dat er nog veel sneller met mijn clio gereden kan worden maar ben me ook wel bewust dat dit wel eens aan de rijder kan liggen
heerlijk racedag gehad met nul schade enkel bij lastwisseling van gas en gas los tikt er iets onder de kap.
ik vermoed een kapotte motorsteun of baksteun maar dat zien we de aankomende week wel weer.
mooiste van de dag de 2 1e plaatsen van Martijn in de Sport

gewoon.
Filmpjes.
https://www.youtube.com/watch?v=TBxKtF4qVbQ
https://www.youtube.com/watch?v=KxJA1jQYBOI