In 2005 heb ik mezelf al eens voorgesteld op dit forum en had toen ook plannen om een standaard vijfje om te toveren tot gtt, echter is dat er nooit van gekomen. Nu bijna 10 jaar verder zijn de plannen iets gewijzigd en lijkt er iets meer schot in de zaak te zitten. Maar het basis idee blijft hetzelfde, een standaard vijfje met een snelle motor

Nu ter zaken, via via heb ik een Alpine blok gekocht dat al sinds 1990 uit elkaar ligt en destijds gebruikt is voor de racerij. Het bestaat uit:
Aangepaste cilinderkop, grotere kleppen.
78mm boring, aangepaste Mahle zuigers
Grotere slag(krukas niet origineel), nog niet duidelijk hoeveel maar de motorinhoud komt ongeveer op 1700cc
Voor de brandstofvoorziening twijfel ik nog maar ik neig naar regelbare injectie en ontsteking.
Dit topic zal voornamelijk over de motor gaan en minder over de auto.
[img]http://i1276.photobucket.com/albums/y478/adjanityson/IMG_9735_zpsd8aa59a9.jpg[/img]
Hier wat onderdelen zoals de zuigers en bussen, één van de drijfstang lagers was kapot gelopen en daarmee ook de drijfstang dus die wordt vervangen door de wat roestige drijfstang.
Momenteel ligt de krukas bij een revisiebedrijf om geslepen te worden. De cilinderkop ligt momenteel ook bij een revisiebedrijf voor een paar kleine zaken.
Hier nog een fotootje van het slachtoffer.
[img]http://i1276.photobucket.com/albums/y478/adjanityson/IMG_9739_zps1555f412.jpg[/img]