Roald's 19 16v F7R Turbo

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dit lijkt me niet echt een f7 kwestie, das gewoon de natuur van een zuigermotor
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

-jo- schreef:Geloof me Ronald, die zuigers staan ovaal. Van zodra je er de micrometer gaat bijnemen zal je zien dat ik geen zever verkoop. Meermaals gezien, Pat zal dit bevestigen. Henk heeft het ook reeds diverse keren meegemaakt.
Heb je wel eens een F7 zuiger warm gemeten? Wat heb je liever.. Een ovalen zuiger die op temperatuur rond wordt of een ronde zuiger die op temperatuur ovaal wordt?

Ik ga er verder niet meer op in, ben er al wel weer klaar mee.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

makkelijk zat dit, als er iemand is die een andere mening heeft gaat het de "ben er klaar mee" kant op.

Blokje dichtgooien en rijden maar. Die ingebeelde schade gaat vanzelf weg met een set nieuwe zuigerveren (Y) Wat wil ik ook moeite doen ? Succes ermee !
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Meten is weten... :P

Succes met het onderzoek. (Y)
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

-jo- schreef:makkelijk zat dit, als er iemand is die een andere mening heeft gaat het de "ben er klaar mee" kant op.

Blokje dichtgooien en rijden maar. Die ingebeelde schade gaat vanzelf weg met een set nieuwe zuigerveren (Y) Wat wil ik ook moeite doen ? Succes ermee !
Volgens mij gaan de mannen eerst de boel opmeten en van daaruit een plan de campagne maken, zowel Roald als Ronald geven dit aan. Niemand heeft het gehad over het blok maar weer dichtklappen met 'n setje nieuwe zuigerveren.

Ik vind het niet echt chic dat je je posts leegmaakt trouwens, maar dat terzijde.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

Volgens mij is enkel boren een oplossing of ander onderblok .
Kheb er hier ook eentje staan met die slijtage en die is na opgemeten
Te zijn door revisie bedrijf ovaal bevonden.

Kijk eens op mp biggelaar adverteerd met meerdere onderblokken
Voor weinig
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

Gewoon ff honen en nieuwe veren erop, zo te zien heb je geen stootrand en die gladde plekken zullen met 0,01 mm al wel ver weg zijn.

honen en nieuwe veren kost de wereld niet. denk eerder dat er water in de motor gekomen is, aan de plekken in cilinder 1 te zien.
misschien dat daarom je lagers er ook zo uit zien.

voor de reparatieprijs koop je denk ik weinig goed gebruikts... ja... GOED gebruikt wel... :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

MOD
Topic opgeschoond van onzin-discussie en weer opengegooid.

Keep it clean, please... (Y)
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Na alle commotie toch maar een update doen, de bedoeling was het een verrassing te houden en alleen een filmpje te posten als het hele zaakje er in lag.
Paar dagen geleden was Jaqcues helaas zo scherp door te vragen van wie dat turbo blok was in het topic van Bas, had mijn mond kunnen houden maar het lukte niet meer :lol:
Het vorige F7R blok is dus aan de kant gezet, bewaar het blok wel voor als ik ooit nog eens aan een high boost setup wil gaan.
De mooie Cilinderkop is aan Luuk verkocht en die spint inmiddels in zijn Race Clio (ik wil wel een keer rondje mee rijden Luuk :) )
Altijd al een 2.0 turbo 19 16v gewild en nu gaat de komende tijd die droom eindelijk in vervulling!

De setup is als volgt:

-F7R uit een Clio Williams waarvan de zuigers zijn afgedraaid om tot een 9:1 compressie verhouding te komen
-Garret T28 Turbo met twee boost standen: 0,4 en 0,7 bar
-Bosch 803 injectoren
-21 Turbo map sensor
-Gemodificeerde JC5 bak van een DCI 80 met diff clip mod van de cannonball man.
-Helix autosport koppeling
-ECU met mapping van Menno bij dit blok horende.
-RVS Downpipe van turbo naar uitlaat lijn zit er ook bij

Verder moet ik nog kopen:

-intercooler+slangenset
-oil catch tank
-Wat RVS uitlaat delen
-andere katalysator, de originele valt ook bijna uit elkaar en niet echt geschikt gok ik :P
-wide band lambda sonde
-Blow off Valve
-etc. etc.

Helaas heb ik stom genoeg geen foto's gemaakt die dag :-(

Dat deze 19 16v nu echt een bommetje gaat worden is zeker 8)
Het is nog even afwachten tot Ronald zijn eigen 19 16v van de brug heeft en dan het hele spulletje er in, heb er heel, heel, heel erg veel zin in.
Hoop dat ik snel de 19 16v die kant op kan brengen gezien hij nu een week of 7 al met een voor 95% overleden drukgroep voor de deur staat en ik serieuze afkick verschijnselen vertoon :lol:
Laatst gewijzigd door Roald op wo 14 mei 2014 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Anything worth doing is worth doing right!.
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Mooie plannen Roald, mooie motor voor die nette 19 :)
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Dat wordt een fantastische upgrade Roald. Veel succes met het project (Y)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Gekke Henkie ! Gaaf dat je toch die stap extra durft te zetten naar nog meer... :worship:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Leuk....

Waar komt dit blok vandaan of hebben Jullie het zelf gemaakt ?.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

blokje van tuur?
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Gaaf Roald!!! :bang:
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

803 is te groot voor 0.4 en 0.7
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

kan je toch gewoon mappen.
Laatst gewijzigd door Geert op wo 14 mei 2014 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Nee dat kan echt niet!

Idd mijn oude blok, stond maar te verstoffen sinds ik het nieuwe blok ingebouwd heb dus ben blij dat ie een goede bestemming krijgt!
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ja idd erg gaaf :)

@tuur:

Heb verder niet meer op die injectoren gekeken dacht dat je 803's zei die erbij zaten ? 802 zou namelijk prima voldoen :)
Anything worth doing is worth doing right!.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

803's inderdaad, 802 zou ook vast wel kunnen maar 803's kunnen ook prima. Zie niet in waarom dat een probleem zou geven.

Met mijn 630cc's draai ik ook rustig stationair rond de 14,5:1 a/f
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Ik heb mijn oude intercooler met slangen over omdat ik overgestapt ben op een chargecooler.
Als je interresse hebt hoor ik het wel.

Gaaf project trouwens, weer een f7 turbo erbij (Y)
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Super gaaf zoals ik al zij over de mail :worship:
En dat rondje mee rijden moet wel goed komen denk ik zo :smile: ennuuh is dat andersom ook mogelijk :beer:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Jij hebt al mee gereden Luuk, niet voor je beurt gaan he :D
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

@All leuk om de reacties zo te lezen :)

Het is de oude lowboost setup van tuur inderdaad, na het debacle met de vorige F7R en vooral het prijskaartje wat daar aan hing om die weer goed te krijgen (plus revisie van mijn JB3 bak) vond ik toch te duur worden in verhouding tot de toename in prestaties.
Sprak er nog even over op de openingsmeeting (dacht dat ie het hele spul al verkocht had) daarna een week lang stevig na zitten denken en toen de knoop door gehakt.
Als er dan toch flink geld uitgegeven moet worden dan maar meteen echt goed doen dacht ik zo, dit kost natuurlijk ook weer meer ;)
Contact met tuur opgenomen en zaterdag 3 mei de hele setup opgehaald :)

Als ik me niet vergis ben ik de eerste met een F7R turbo binnen de club in een 19 16v (nou ja nog ff geduld en dan gaat ie er in :lol:) voor zover ik weet zijn er alleen F7P turbo's 19 16v's geweest.
Als deze setup eenmaal goed draait ga ik er denk ik heel erg veel plezier van hebben dit is waar ik al jaren van loop kwijlen :kwijl:
En eindelijk koppel, heul veul koppel :bang:

@Luuk dat moet geen probleem zijn denk ik :)
Anything worth doing is worth doing right!.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

mooi man! (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Had al wat vernomen in de wandelgangen van de stap voorruit (Y)
Koen rijd al met een 19 16v turbo, althans een F7x weet niet wat de huidige stand van zaken is maar de motor hangt er iig wel al in ;-)
Racing is the best way to convert money into noise
Entity_Razer
Berichten: 260
Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
Contacteer:

Daan,

die werkt gewoon hoor :) moet nog wat afgewerkt worden en de turbodruk nog tegoei afstellen maar die werkt gewoon....

F7P-T, 9.1 CR met alle "normale" zaken. Complete revisie van blok en kop (grote revisie) van boven naar beneden :)
Nieuwe sensoren, nieuwe oliepomp nieuwe .... alles eigenlijk ?
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ronald is een tijdje geleden alweer goed bezig geweest met het blok :)
Alleen het kleppendeksel is niet zo heel mooi, nog eens een keer het andere deksel wat ik heb mooi polijsten en die er uiteindelijk opzetten.
Eerste doel is nu de boel er in te gaan krijgen, dat gaat nog wel even duren helaas, vrees dat ik een zeer groot gedeelte van het seizoen ga missen (iig niet klaar voor eind augustus wegens tijdgebrek)
Echter als de setup uiteindelijk loopt denk ik dat de grijns op mijn gezicht alles goed gaat maken 8)

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... c48051.jpg[/img]

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 36177d.jpg[/img]

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 38d5d0.jpg[/img]

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... c16dd4.jpg[/img]
Anything worth doing is worth doing right!.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

^O^ gelikt, zo ziet 't eruit.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Het ziet er wel heel mooi uit.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Mooi stukkie kunst zo! :p
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Mooi man! :p is iemand heel druk mee geweest :p :p
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ronald1916V schreef:Mooi man! :p is iemand heel druk mee geweest :p :p
Maar niet druk genoeg, blok ligt nog niet in mijn 19 16v haha :p :lol:
Anything worth doing is worth doing right!.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Je kunt ook zelf je handen uit de mouwen steken.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Het is ook maar een grapje Jacques ;)

Ben hier ook druk bezig hoor moet nog de meter houder binnen krijgen en plaatsen (olie temp, turbo druk en AFR)
Ben twee weken geleden naar een sloop geweest voor een goede middenreflector (huidige is open gescheurd) ,achterlichten (nettere dan ik nu heb),middenconsole voor poly klus voor meters en nog wat klein grut van een sloper afgehaald.
Gisteren Veerpootbrug,ophangbeugel voor koelfan,luchtfilterhuis steun en diverse andere steuntjes gedemonteerd, zo ook sleepoog achter, hitte schildjes van achter remmen etc etc gedemonteerd om te laten stralen en poeder coaten, heb er een vrije dag voor moeten nemen om het weg te kunnen brengen.
Inmiddels bijna alle onderdelen verzameld die nodig zijn voor turbo ombouw. (heb alleen nog een nieuw KVS potje, Blow off valve, 200 cell sportkat en wat RVS uitlaat delen nodig)
Intercooler en slangen set schoon gemaakt met APC (All Purpose Cleaner)
Moet nog wat verlichting repareren (dimlicht controle lampje en verlichting van middenconsole bij de verwarmingsknoppen)
Ander setje remklauwen achter schoongemaakt en zwart geverfd, rechts achter is al jaren gaar en loopt na een tijdje steeds aan dat ben ik zat.

Ronald hoeft maar te roepen en ik sta voor de deur om mee te helpen hoor graag zelfs! :)
Laatst gewijzigd door Roald op zo 8 jun 2014 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Anything worth doing is worth doing right!.
Plaats reactie