Roald's 19 16v F7R Turbo
Dit lijkt me niet echt een f7 kwestie, das gewoon de natuur van een zuigermotor
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Heb je wel eens een F7 zuiger warm gemeten? Wat heb je liever.. Een ovalen zuiger die op temperatuur rond wordt of een ronde zuiger die op temperatuur ovaal wordt?-jo- schreef:Geloof me Ronald, die zuigers staan ovaal. Van zodra je er de micrometer gaat bijnemen zal je zien dat ik geen zever verkoop. Meermaals gezien, Pat zal dit bevestigen. Henk heeft het ook reeds diverse keren meegemaakt.
Ik ga er verder niet meer op in, ben er al wel weer klaar mee.
makkelijk zat dit, als er iemand is die een andere mening heeft gaat het de "ben er klaar mee" kant op.
Blokje dichtgooien en rijden maar. Die ingebeelde schade gaat vanzelf weg met een set nieuwe zuigerveren
Wat wil ik ook moeite doen ? Succes ermee !
Blokje dichtgooien en rijden maar. Die ingebeelde schade gaat vanzelf weg met een set nieuwe zuigerveren

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
Volgens mij gaan de mannen eerst de boel opmeten en van daaruit een plan de campagne maken, zowel Roald als Ronald geven dit aan. Niemand heeft het gehad over het blok maar weer dichtklappen met 'n setje nieuwe zuigerveren.-jo- schreef:makkelijk zat dit, als er iemand is die een andere mening heeft gaat het de "ben er klaar mee" kant op.
Blokje dichtgooien en rijden maar. Die ingebeelde schade gaat vanzelf weg met een set nieuwe zuigerverenWat wil ik ook moeite doen ? Succes ermee !
Ik vind het niet echt chic dat je je posts leegmaakt trouwens, maar dat terzijde.
Volgens mij is enkel boren een oplossing of ander onderblok .
Kheb er hier ook eentje staan met die slijtage en die is na opgemeten
Te zijn door revisie bedrijf ovaal bevonden.
Kijk eens op mp biggelaar adverteerd met meerdere onderblokken
Voor weinig
Kheb er hier ook eentje staan met die slijtage en die is na opgemeten
Te zijn door revisie bedrijf ovaal bevonden.
Kijk eens op mp biggelaar adverteerd met meerdere onderblokken
Voor weinig
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Gewoon ff honen en nieuwe veren erop, zo te zien heb je geen stootrand en die gladde plekken zullen met 0,01 mm al wel ver weg zijn.
honen en nieuwe veren kost de wereld niet. denk eerder dat er water in de motor gekomen is, aan de plekken in cilinder 1 te zien.
misschien dat daarom je lagers er ook zo uit zien.
voor de reparatieprijs koop je denk ik weinig goed gebruikts... ja... GOED gebruikt wel...
honen en nieuwe veren kost de wereld niet. denk eerder dat er water in de motor gekomen is, aan de plekken in cilinder 1 te zien.
misschien dat daarom je lagers er ook zo uit zien.
voor de reparatieprijs koop je denk ik weinig goed gebruikts... ja... GOED gebruikt wel...

-
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Contacteer:
Na alle commotie toch maar een update doen, de bedoeling was het een verrassing te houden en alleen een filmpje te posten als het hele zaakje er in lag.
Paar dagen geleden was Jaqcues helaas zo scherp door te vragen van wie dat turbo blok was in het topic van Bas, had mijn mond kunnen houden maar het lukte niet meer
Het vorige F7R blok is dus aan de kant gezet, bewaar het blok wel voor als ik ooit nog eens aan een high boost setup wil gaan.
De mooie Cilinderkop is aan Luuk verkocht en die spint inmiddels in zijn Race Clio (ik wil wel een keer rondje mee rijden Luuk
)
Altijd al een 2.0 turbo 19 16v gewild en nu gaat de komende tijd die droom eindelijk in vervulling!
De setup is als volgt:
-F7R uit een Clio Williams waarvan de zuigers zijn afgedraaid om tot een 9:1 compressie verhouding te komen
-Garret T28 Turbo met twee boost standen: 0,4 en 0,7 bar
-Bosch 803 injectoren
-21 Turbo map sensor
-Gemodificeerde JC5 bak van een DCI 80 met diff clip mod van de cannonball man.
-Helix autosport koppeling
-ECU met mapping van Menno bij dit blok horende.
-RVS Downpipe van turbo naar uitlaat lijn zit er ook bij
Verder moet ik nog kopen:
-intercooler+slangenset
-oil catch tank
-Wat RVS uitlaat delen
-andere katalysator, de originele valt ook bijna uit elkaar en niet echt geschikt gok ik
-wide band lambda sonde
-Blow off Valve
-etc. etc.
Helaas heb ik stom genoeg geen foto's gemaakt die dag
Dat deze 19 16v nu echt een bommetje gaat worden is zeker
Het is nog even afwachten tot Ronald zijn eigen 19 16v van de brug heeft en dan het hele spulletje er in, heb er heel, heel, heel erg veel zin in.
Hoop dat ik snel de 19 16v die kant op kan brengen gezien hij nu een week of 7 al met een voor 95% overleden drukgroep voor de deur staat en ik serieuze afkick verschijnselen vertoon
Paar dagen geleden was Jaqcues helaas zo scherp door te vragen van wie dat turbo blok was in het topic van Bas, had mijn mond kunnen houden maar het lukte niet meer

Het vorige F7R blok is dus aan de kant gezet, bewaar het blok wel voor als ik ooit nog eens aan een high boost setup wil gaan.
De mooie Cilinderkop is aan Luuk verkocht en die spint inmiddels in zijn Race Clio (ik wil wel een keer rondje mee rijden Luuk

Altijd al een 2.0 turbo 19 16v gewild en nu gaat de komende tijd die droom eindelijk in vervulling!
De setup is als volgt:
-F7R uit een Clio Williams waarvan de zuigers zijn afgedraaid om tot een 9:1 compressie verhouding te komen
-Garret T28 Turbo met twee boost standen: 0,4 en 0,7 bar
-Bosch 803 injectoren
-21 Turbo map sensor
-Gemodificeerde JC5 bak van een DCI 80 met diff clip mod van de cannonball man.
-Helix autosport koppeling
-ECU met mapping van Menno bij dit blok horende.
-RVS Downpipe van turbo naar uitlaat lijn zit er ook bij
Verder moet ik nog kopen:
-intercooler+slangenset
-oil catch tank
-Wat RVS uitlaat delen
-andere katalysator, de originele valt ook bijna uit elkaar en niet echt geschikt gok ik

-wide band lambda sonde
-Blow off Valve
-etc. etc.
Helaas heb ik stom genoeg geen foto's gemaakt die dag

Dat deze 19 16v nu echt een bommetje gaat worden is zeker

Het is nog even afwachten tot Ronald zijn eigen 19 16v van de brug heeft en dan het hele spulletje er in, heb er heel, heel, heel erg veel zin in.
Hoop dat ik snel de 19 16v die kant op kan brengen gezien hij nu een week of 7 al met een voor 95% overleden drukgroep voor de deur staat en ik serieuze afkick verschijnselen vertoon

Laatst gewijzigd door Roald op wo 14 mei 2014 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Anything worth doing is worth doing right!.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Car: Megane RS Grand Tour
Dat wordt een fantastische upgrade Roald. Veel succes met het project 

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Gekke Henkie ! Gaaf dat je toch die stap extra durft te zetten naar nog meer... 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Leuk....
Waar komt dit blok vandaan of hebben Jullie het zelf gemaakt ?.
Waar komt dit blok vandaan of hebben Jullie het zelf gemaakt ?.
blokje van tuur?
kan je toch gewoon mappen.
Laatst gewijzigd door Geert op wo 14 mei 2014 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee dat kan echt niet!
Idd mijn oude blok, stond maar te verstoffen sinds ik het nieuwe blok ingebouwd heb dus ben blij dat ie een goede bestemming krijgt!
Idd mijn oude blok, stond maar te verstoffen sinds ik het nieuwe blok ingebouwd heb dus ben blij dat ie een goede bestemming krijgt!
803's inderdaad, 802 zou ook vast wel kunnen maar 803's kunnen ook prima. Zie niet in waarom dat een probleem zou geven.
Met mijn 630cc's draai ik ook rustig stationair rond de 14,5:1 a/f
Met mijn 630cc's draai ik ook rustig stationair rond de 14,5:1 a/f
Jij hebt al mee gereden Luuk, niet voor je beurt gaan he 

-
- Contacteer:
@All leuk om de reacties zo te lezen 
Het is de oude lowboost setup van tuur inderdaad, na het debacle met de vorige F7R en vooral het prijskaartje wat daar aan hing om die weer goed te krijgen (plus revisie van mijn JB3 bak) vond ik toch te duur worden in verhouding tot de toename in prestaties.
Sprak er nog even over op de openingsmeeting (dacht dat ie het hele spul al verkocht had) daarna een week lang stevig na zitten denken en toen de knoop door gehakt.
Als er dan toch flink geld uitgegeven moet worden dan maar meteen echt goed doen dacht ik zo, dit kost natuurlijk ook weer meer
Contact met tuur opgenomen en zaterdag 3 mei de hele setup opgehaald
Als ik me niet vergis ben ik de eerste met een F7R turbo binnen de club in een 19 16v (nou ja nog ff geduld en dan gaat ie er in
) voor zover ik weet zijn er alleen F7P turbo's 19 16v's geweest.
Als deze setup eenmaal goed draait ga ik er denk ik heel erg veel plezier van hebben dit is waar ik al jaren van loop kwijlen
En eindelijk koppel, heul veul koppel
@Luuk dat moet geen probleem zijn denk ik

Het is de oude lowboost setup van tuur inderdaad, na het debacle met de vorige F7R en vooral het prijskaartje wat daar aan hing om die weer goed te krijgen (plus revisie van mijn JB3 bak) vond ik toch te duur worden in verhouding tot de toename in prestaties.
Sprak er nog even over op de openingsmeeting (dacht dat ie het hele spul al verkocht had) daarna een week lang stevig na zitten denken en toen de knoop door gehakt.
Als er dan toch flink geld uitgegeven moet worden dan maar meteen echt goed doen dacht ik zo, dit kost natuurlijk ook weer meer

Contact met tuur opgenomen en zaterdag 3 mei de hele setup opgehaald

Als ik me niet vergis ben ik de eerste met een F7R turbo binnen de club in een 19 16v (nou ja nog ff geduld en dan gaat ie er in

Als deze setup eenmaal goed draait ga ik er denk ik heel erg veel plezier van hebben dit is waar ik al jaren van loop kwijlen

En eindelijk koppel, heul veul koppel

@Luuk dat moet geen probleem zijn denk ik

mooi man! 

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
- Daan2D
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Had al wat vernomen in de wandelgangen van de stap voorruit
Koen rijd al met een 19 16v turbo, althans een F7x weet niet wat de huidige stand van zaken is maar de motor hangt er iig wel al in

Koen rijd al met een 19 16v turbo, althans een F7x weet niet wat de huidige stand van zaken is maar de motor hangt er iig wel al in

Racing is the best way to convert money into noise
-
- Contacteer:
Daan,
die werkt gewoon hoor
moet nog wat afgewerkt worden en de turbodruk nog tegoei afstellen maar die werkt gewoon....
F7P-T, 9.1 CR met alle "normale" zaken. Complete revisie van blok en kop (grote revisie) van boven naar beneden
Nieuwe sensoren, nieuwe oliepomp nieuwe .... alles eigenlijk ?
die werkt gewoon hoor

F7P-T, 9.1 CR met alle "normale" zaken. Complete revisie van blok en kop (grote revisie) van boven naar beneden

Nieuwe sensoren, nieuwe oliepomp nieuwe .... alles eigenlijk ?
-
- Contacteer:
Ronald is een tijdje geleden alweer goed bezig geweest met het blok 
Alleen het kleppendeksel is niet zo heel mooi, nog eens een keer het andere deksel wat ik heb mooi polijsten en die er uiteindelijk opzetten.
Eerste doel is nu de boel er in te gaan krijgen, dat gaat nog wel even duren helaas, vrees dat ik een zeer groot gedeelte van het seizoen ga missen (iig niet klaar voor eind augustus wegens tijdgebrek)
Echter als de setup uiteindelijk loopt denk ik dat de grijns op mijn gezicht alles goed gaat maken
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... c48051.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 36177d.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 38d5d0.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... c16dd4.jpg[/img]

Alleen het kleppendeksel is niet zo heel mooi, nog eens een keer het andere deksel wat ik heb mooi polijsten en die er uiteindelijk opzetten.
Eerste doel is nu de boel er in te gaan krijgen, dat gaat nog wel even duren helaas, vrees dat ik een zeer groot gedeelte van het seizoen ga missen (iig niet klaar voor eind augustus wegens tijdgebrek)
Echter als de setup uiteindelijk loopt denk ik dat de grijns op mijn gezicht alles goed gaat maken

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... c48051.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 36177d.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 38d5d0.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... c16dd4.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Mooi stukkie kunst zo! 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Mooi man!
is iemand heel druk mee geweest

-
- Contacteer:
Het is ook maar een grapje Jacques 
Ben hier ook druk bezig hoor moet nog de meter houder binnen krijgen en plaatsen (olie temp, turbo druk en AFR)
Ben twee weken geleden naar een sloop geweest voor een goede middenreflector (huidige is open gescheurd) ,achterlichten (nettere dan ik nu heb),middenconsole voor poly klus voor meters en nog wat klein grut van een sloper afgehaald.
Gisteren Veerpootbrug,ophangbeugel voor koelfan,luchtfilterhuis steun en diverse andere steuntjes gedemonteerd, zo ook sleepoog achter, hitte schildjes van achter remmen etc etc gedemonteerd om te laten stralen en poeder coaten, heb er een vrije dag voor moeten nemen om het weg te kunnen brengen.
Inmiddels bijna alle onderdelen verzameld die nodig zijn voor turbo ombouw. (heb alleen nog een nieuw KVS potje, Blow off valve, 200 cell sportkat en wat RVS uitlaat delen nodig)
Intercooler en slangen set schoon gemaakt met APC (All Purpose Cleaner)
Moet nog wat verlichting repareren (dimlicht controle lampje en verlichting van middenconsole bij de verwarmingsknoppen)
Ander setje remklauwen achter schoongemaakt en zwart geverfd, rechts achter is al jaren gaar en loopt na een tijdje steeds aan dat ben ik zat.
Ronald hoeft maar te roepen en ik sta voor de deur om mee te helpen hoor graag zelfs!

Ben hier ook druk bezig hoor moet nog de meter houder binnen krijgen en plaatsen (olie temp, turbo druk en AFR)
Ben twee weken geleden naar een sloop geweest voor een goede middenreflector (huidige is open gescheurd) ,achterlichten (nettere dan ik nu heb),middenconsole voor poly klus voor meters en nog wat klein grut van een sloper afgehaald.
Gisteren Veerpootbrug,ophangbeugel voor koelfan,luchtfilterhuis steun en diverse andere steuntjes gedemonteerd, zo ook sleepoog achter, hitte schildjes van achter remmen etc etc gedemonteerd om te laten stralen en poeder coaten, heb er een vrije dag voor moeten nemen om het weg te kunnen brengen.
Inmiddels bijna alle onderdelen verzameld die nodig zijn voor turbo ombouw. (heb alleen nog een nieuw KVS potje, Blow off valve, 200 cell sportkat en wat RVS uitlaat delen nodig)
Intercooler en slangen set schoon gemaakt met APC (All Purpose Cleaner)
Moet nog wat verlichting repareren (dimlicht controle lampje en verlichting van middenconsole bij de verwarmingsknoppen)
Ander setje remklauwen achter schoongemaakt en zwart geverfd, rechts achter is al jaren gaar en loopt na een tijdje steeds aan dat ben ik zat.
Ronald hoeft maar te roepen en ik sta voor de deur om mee te helpen hoor graag zelfs!

Laatst gewijzigd door Roald op zo 8 jun 2014 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.