Bij deze weer eens een nieuw topic over project nummer 5645045.
Ik had al een fase 2 Williams gekocht, maar die is zo onwijs verrot dat deze gestript ging worden,
en voor de onderdelen verkoop zou gaan.
Nu heb ik de carrosserie van de fase 1 overgenomen die op marktplaats stond. nummer 2927.
Wel compleet met al het plaatwerk ed wat er toen ook al opzat.
Nu wil ik, aangezien ik nog een complete Williams heb staan, deze samen gaan voegen, en weer
een Williams fase 1 rijdend houden.... En er weer een nieuw speeltje bij te hebben uiteraard.
Het zal door tijdgebrek niet heel erg snel gaan, maar ik zal foto's plaatsen van de vorderingen.
Nu zou ik graag van de kenners horen tegen welke problemen ik aan zal lopen.
Wat is er verschillend tussen de fase 1 en 2? en wat zijn de problemen die ik tegen ga komen met overbouwen.?
Hierbij nog de 2 tijdrovende projecten. (foto gejat, sorry)
[img]http://imageshack.com/a/img842/1981/c27x.jpg[/img]
[img]http://imageshack.com/a/img811/9862/9jwj.jpg[/img]
Williams fase 1 en fase 2 ombouwen/samenbouwen.
stoelen, vloerbedekking kofferruimte, gordelspanners, klokje, stuurbekrachtiging slangen, tank vulhals, enz.Tom schreef:sierstrips, achterlichten, ruitenwisser, spiegels, verwarmingsknoppen, grill, stickers, plaatje,...
Ik heb de fase 1 gekocht met:
Dashboard incl plaatje met nummer, maar zonder klokken en meters.
Deuren, sierstrippen en spiegels.
Voorschermen, motorkap, bumper v en a, achterklep, grille.
Lampen voor en achter.
Verder zit al het glas erin.
Achteras.
Subframe.
Gele koni's rondom.
K-tec remmenkit voor.
En wat kleine spullen.
Wat mist is:
Motor en bak.
Kabelboom motor.
Interieur.
Draagarmen voor.
Aandrijfassen.
Fusee's.
Brandstofpomp.
En wat zou van bovenstaande niet uitwisselbaar zijn, en wat is er anders?
Bijvoorbeeld de kabelboom incl aansluitingen van motor, dash en verlichting.
Dus Tom,
Welke wisser bedoel jij? achter? die zit er niet op ivm strak gemaakte achterklep.
En wat is er anders aan de verwarmingsknoppen?
En Chris,
Ik heb de fase 2 gehouden, dat is de donor uiteindelijk van dit verhaal.
Ik wilde namelijk de motor/bak/onderstel ed in mn 5 gtt bouwen.
En dan de wielen en onderstel ook erbij plaatsen.
Dus ik had niet veel meer over van de williams, en toen kwam de fase1 Williams op mn pad. geluk
bij een verroest ongeluk zeg maar.
Dus gtt project gaat niet door, maar fase1 project van start.
Dashboard incl plaatje met nummer, maar zonder klokken en meters.
Deuren, sierstrippen en spiegels.
Voorschermen, motorkap, bumper v en a, achterklep, grille.
Lampen voor en achter.
Verder zit al het glas erin.
Achteras.
Subframe.
Gele koni's rondom.
K-tec remmenkit voor.
En wat kleine spullen.
Wat mist is:
Motor en bak.
Kabelboom motor.
Interieur.
Draagarmen voor.
Aandrijfassen.
Fusee's.
Brandstofpomp.
En wat zou van bovenstaande niet uitwisselbaar zijn, en wat is er anders?
Bijvoorbeeld de kabelboom incl aansluitingen van motor, dash en verlichting.
Dus Tom,
Welke wisser bedoel jij? achter? die zit er niet op ivm strak gemaakte achterklep.
En wat is er anders aan de verwarmingsknoppen?
En Chris,
Ik heb de fase 2 gehouden, dat is de donor uiteindelijk van dit verhaal.
Ik wilde namelijk de motor/bak/onderstel ed in mn 5 gtt bouwen.
En dan de wielen en onderstel ook erbij plaatsen.
Dus ik had niet veel meer over van de williams, en toen kwam de fase1 Williams op mn pad. geluk
bij een verroest ongeluk zeg maar.
Dus gtt project gaat niet door, maar fase1 project van start.
En de koets dan?!Marcello schreef:IEn Chris,
Ik heb de fase 2 gehouden, dat is de donor uiteindelijk van dit verhaal.
Ik wilde namelijk de motor/bak/onderstel ed in mn 5 gtt bouwen.
En dan de wielen en onderstel ook erbij plaatsen.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... ousPage=lr
Je hebt de motor dus gehouden, en de rest terug verkocht?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
stoelen - binnenkant van de wangen hebben een ander patroon in de stofMarcello schreef:Koets heb ik ook nog, alleen proberen te verkopen via
autoservice, heb ik nog goed contact mee namelijk.
Dus ik heb de hele auto nog, en die komt nu van pas.
Althans. Als er niet teveel verschillend is met de fase 1..
vloerbedekking kofferruimte - fase1 heeft een andere kleur en dikke isolatie onder de vloermat.
gordelspanners - fase 1 heeft geen gordelspanners
klokje - zelfde als fase 1 16v, oranje wijzers
stuurbekrachtiging slangen - zelfde als 16v fase 2, lopen via een andere route.
Met andere woorden: je kunt alles zo overbouwen. Er zijn bijna alleen cosmetische verschillen
-
- Berichten: 750
- Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
- Car: R5 Alpine Turbo
- Locatie: België
Succes met het project 

5 Alpine Turbo
Daar komt het inderdaad wel op neer. Alles is plug&play.tutuur schreef:Met andere woorden: je kunt alles zo overbouwen. Er zijn bijna alleen cosmetische verschillen
Dat was toch ook de essentie van de vraag 

Maar hoe zit het met de kabelboom van bijvoorbeeld de motor?
Bij die stekkers/relais in dat zwarte kastje voor de linker veerpoot,
past dat ook zo op elkaar?
En is de draadboom achter het dashboard gelijk, aansluitingen van de klokken ed.
Of gaat er ook nog draadboom geknutsel komen?
Bij die stekkers/relais in dat zwarte kastje voor de linker veerpoot,
past dat ook zo op elkaar?
En is de draadboom achter het dashboard gelijk, aansluitingen van de klokken ed.
Of gaat er ook nog draadboom geknutsel komen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Volgens mij zit daar geen verschil in...er zijn geen andere items gemonteerd zodat de kabelboom anders is geworden.
bij de 16v's zijn er wel verschillende kabelbomen door de fases heen. Ik weet niet of dit bij de williamsen ook zo is. Maar als het kan zou ik de motorkabel en dashboard kabelboom zoveel mogelijk bij elkaar houden.
Je hebt mijn oude Williams HJ-VT-09 gekocht, ik had al begrepen dat de gene aan wie ik 'm 4 jaar geleden verkocht heb 'm enorm verkracht heeft...
Als je wat historie wil weten moet je me maar vragen, ik loop binnekort ook nog wel ff langs om 'm te bekijken

Als je wat historie wil weten moet je me maar vragen, ik loop binnekort ook nog wel ff langs om 'm te bekijken

Ik zou als het even kan je donorauto nog vasthouden en anders zoveel mogelijk eraf halen. Zeker de volledige kabelboom, dan heb je je eigen blok met de volledige kabelboom. Hopelijk zit er geen startonderbreker op je ECU. Ik heb zelf toen ter tijd heel erg veel plezier gehad van de grote berg onderdelen toen ik mijn R19 ombouwde naar een megane blok. Er zijn vaak toch nog extra onderdelen nodig van je donor auto. Ik dacht overiges dat je bij auto's van voor 1996, je kenteken kan opsturen naar de RDW als zijnde gesloopt. Dan heb je ook niet de financiele lasten meer.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 294
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Is dit project nog bezig?
Ben 6 jaar eigenaar geweest van deze auto en was wel nieuwsgierig hoe die er nu bij zou staan.
Ben 6 jaar eigenaar geweest van deze auto en was wel nieuwsgierig hoe die er nu bij zou staan.