Mark 5T cup Megane

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ok gaat ie weer de andere kant op (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

gewoon rijden en afstellen. als hij blokkeert achter bij aanremmen iets terugzetten
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

dat is nu juist het vreemde sinds ik die remleiding naar achter aangepast heb naar 1 leiding remt ie als ik de regelaar volledig open heb bijna niet.

met 2 remleidingen had ik veel meer remkracht.

zit er sterk over te denken om weer met 2 leidingen te gaan rijden.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Is de diameter van de leiding dan niet te klein?
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Als ik de verdeler helemaal open zit blokkeren de wielen met 1 leiding. (En blijft vast staan)
Mijn verdeler en die van Paul staan allebei zo ingedraaid dat het draadeind gelijk staat met de bovenkant van de draaiknop.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
krickie_11turbo
Berichten: 161
Lid geworden op: vr 10 feb 2006 17:29

hoe heb je de leidingen aangesloten op je hrc?
ik heb bij mijn clio ook 1 leiding naar achter met een remdrukregelaar en bij mij blokkeren de wielen ook gewoon.
en wat ook wel helpt met de losse kont is een spoiler achter op de klep, dit had ik icm de achternaaf aanpassing van een clio rs met shims
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

thanks
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

dinsdag middag naar Zolder.

Woensdag weer lekker DNRT racen :D
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

Moet er niet gewerkt worden....? :smile: 8)
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

jawel maar ontspanning is minstens zo belangrijk als je zoveel uren als ik maak.

heb het momenteel stervens druk. (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

Ik ben er woensdag ook nog even , moet even een klimactiviteit verkennen voo de tt-run
B18FT... what else ?
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

Je hebt gelijk Mark! ff de spanning erop en eraf :grin:
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

Sieger ik ga naar Zolder Belgie!!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

Aha |: (D)
B18FT... what else ?
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Veel plezier Mark! Schiet wat :foto:'s.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

1e manche 13 startplek

opgeklommen naar 5 e ging er echter hard af in 1e bocht na rechte stuk.

kon doorrijden en heb nog een man of 4 ingehaald met als resultaat 11e.

best goed vond ik zelf. anders was ik nog verder naar voren geindigd.

we zaten na de 1e manche rustig wat te drinken in de zon voor de pitbox.
komt er een man langslopen die zegt zou je niet eens naar je auto kijken?
lag er een mega plas bakolie onder.
kon niet zien waar het vandaan kwam dus auto op de kar en naar huis.
helaas maar das racen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Zuur... Versnellingsbak zelf lek of hoes kapot ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

geen idee moeten nog kijken.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

vanavond maar eens kijken wat er nu weer aan de hand is.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

keerring lag er uit aan de bijrijderszijde.

kompleet verrot op de vaste asstomp die er uitsteekt.

vervangen en vanavond effe getest op industrie terrein doet het weer als vanouds.

me is happy :)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

Ok dan! (Y) :worship:
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Zo simpel, maar je staat er wel door stil.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ja klote ik denk dat er een steen tussendoor gedraaid is van mijn grindbak avontuur.

fimpje ga ik nog wel ff uploaden.

reed wel mooi 4 sec sneller als vorig jaar en ik weet zeker dat het nog sneller kan.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

is een carterplaat misschien een idee? Erg simpel te maken.
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Zou dan wel lucht boven die plaat zien te krijgen voor nog een beetje koeling van ashoezen-uitlaat en stuurhuis.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

zou kunnen maar beter is natuurlijk om niet in de grindbak te belanden :D

voorlopig laat ik het gewoon zo.

uitlaatwarmte en ashoezen heb ik nooit last van race al 1,5 jaar zo en er gaat niks stuk door warmte.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

mark 5t schreef:zou kunnen maar beter is natuurlijk om niet in de grindbak te belanden :D

voorlopig laat ik het gewoon zo.

uitlaatwarmte en ashoezen heb ik nooit last van race al 1,5 jaar zo en er gaat niks stuk door warmte.
Ik denk niemand daar last van heeft, maar doelde er meer op dat als je er een plaat onder zou maken
dat je wel eens temperatuurproblemen kan krijgen aangezien veel onderdelen dan GEEN rijwind meer krijgen.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou ik denk dat het eerder omgekeerd is Marcel, standaard hebben veel auto's wel een bodemplaat, die een beter vacuumtraject creeerd onder de bodem, met als gevolg dat door de opening tussen de motor en de plaat een stevige zuigende werking ontstaat, die alle warmte van je radiateur ook meteen meezuigt.

Als je die opening zou doortrekken tot aan het subframe heb je best kans dat je mooi via je middentunnel extra zuigwerking krijgt ook via de motorkapopening naar beneden.

Maargoed dat laatste is nu ook wel weer deels via de windtunnel tussen de oren ;)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

filmpje staat er op inclusief grindbak avontuur :D

https://www.youtube.com/watch?v=QpO82b_qyYQ
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Trek je nou steeds wielspin bij het uitkomen van een bocht?
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Zo klinkt het inderdaad wel ja!
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

M'n vervolgvraag is natuurlijk over de werking van je sper. Ben benieuwd :)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Geniaal die spin bij 11:30 :p heerlijk om te zien die ruige rijstijl :D je trekt wel knap veel wielspin bij het uit accellereren. Doet die sper nog wat ? Of rijd je tegenwoordig zonder? Jammer van de keerring maar hoort er wel eens bij he. (Y)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

mark 5t schreef: was de laatste wedstrijd dus deze winter mooi rustig nieuw bakkie bouwen met quaife er in.
Hoop dat dit nog niet gebeurt is, anders zou ik de garantiepapieren er maar even bijpakken ;-)


Maareh aardig gek Mark, lekker raggen met die hap (Y)
Zit je overigens wel lekker? Volgens mij kun je makkelijk die stuurkolom nog wat verlagen en een cm of 5 aan spacer achter dat stuur zetten, hoef je niet zo dat dashboard schoon te poetsen met je knieen :)
Plaats reactie