[Basjan] Clio 16v Ombouw
alle verdindingen ff solderen?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
vandaag een zwarte dag .... had de auto heerlijk gewassen vanmiddag en bij thuiskomst nog even laten draaien op de oprit, tot opeens tot mijn grote schrik de temperatuur wel erg heet werd van het koelwater
meteen afgezet en bleek het reservoir in eens een stuk lager (lees: bijna leeg) te zijn. dop er voorzichtig afgedraaid en toen na wat geborrel kwam deze al vrij snel opzetten. motor weer gestart en zakte heel snel weer terug in temperatuur, en bleef correct. blok was wel wat nat maar verwachtte spatwater van het wassen.
het zat me toch niet lekker dus vanavond nogmaals nagekeken en tot mijn grote schrik allemaal rode druppels onder de auto...
ik ben er nog niet achtergekomen welke leiding het begeven heeft i.v.m. de donkerte maar het lijkt er een te zijn ergens rondom het thermosstaathuis. gelukkig zijn er zoals in mijn voorgaande post al nieuwe leidingen besteld maar had dit toch zeker niet verwacht. hopenlijk niet tè warm geworden temp meter tussen tweede streepje en max in

meteen afgezet en bleek het reservoir in eens een stuk lager (lees: bijna leeg) te zijn. dop er voorzichtig afgedraaid en toen na wat geborrel kwam deze al vrij snel opzetten. motor weer gestart en zakte heel snel weer terug in temperatuur, en bleef correct. blok was wel wat nat maar verwachtte spatwater van het wassen.
het zat me toch niet lekker dus vanavond nogmaals nagekeken en tot mijn grote schrik allemaal rode druppels onder de auto...
ik ben er nog niet achtergekomen welke leiding het begeven heeft i.v.m. de donkerte maar het lijkt er een te zijn ergens rondom het thermosstaathuis. gelukkig zijn er zoals in mijn voorgaande post al nieuwe leidingen besteld maar had dit toch zeker niet verwacht. hopenlijk niet tè warm geworden temp meter tussen tweede streepje en max in

Laatst gewijzigd door bassyyyy op di 18 feb 2014 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
per ongeluk dubbel gepost dus dit is de edit
Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
ik denk het eerste, had al slangen besteld omdat ik ze al niet heel vers meer vond, maar heb t wel eens veel erger gezien en die gebakjes rijden nog steeds vrolijk rond dus beetje jammer dit.
gelukkig staat ie schoon op de oprit en is al het zout er af.... we gaan eerst maar is lekker een weekje poederhappen
gelukkig staat ie schoon op de oprit en is al het zout er af.... we gaan eerst maar is lekker een weekje poederhappen
Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
vandaag een leuk pakketje binnengekregen, hopelijk de zit de slang die er voor moet zorgen dat t lek dicht gaat is er ook bij
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-BEDQJ8AK.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-OTZ3A7EQ.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-TCZQAVSO.jpg[/img]

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-BEDQJ8AK.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-OTZ3A7EQ.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-TCZQAVSO.jpg[/img]
Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
en ze zitten op de plaats.
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
nog een vraagje :
in de slang na de elektrische waterpomp, dus de slang die onder de radiateur doorloopt zat bij mij vlak na het montagepunt een soort vlottertje geperst in de slang die de waterstroomrichting regelt. wie kan mij bevestigen dat deze hier hoort, of wat het effect hiervan is?
ik heb m uit de oude slang gesneden, hij zat met de stroomrichting van bestuurderskant naar passagierskant:
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
in de slang na de elektrische waterpomp, dus de slang die onder de radiateur doorloopt zat bij mij vlak na het montagepunt een soort vlottertje geperst in de slang die de waterstroomrichting regelt. wie kan mij bevestigen dat deze hier hoort, of wat het effect hiervan is?
ik heb m uit de oude slang gesneden, hij zat met de stroomrichting van bestuurderskant naar passagierskant:
Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
Die moet je er weer in stoppen, die voorkomt dat de spoeling door die slang gaat ipv door de radiateur
thanks, done.. rijdt weer als een zonnetje ! vooral met dit weer 

Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
nog een paar fototjes, de laatsten in de wintermodus. de zomerwielen zitten er weer onder.
dit niet zonder slag of stoot. ondanks dat beide velgen (zomer en winter) ET 38 hebben pastten de zomervelgen niet meer achter door de achteras swap en waren er dus spoorverbreders nodig. het voordeel dat Geert in de buurt woont en ik ze even (5mm) van mocht lenen om te passen. et voila het zit weer als gegoten.
![Afbeelding]()
dit niet zonder slag of stoot. ondanks dat beide velgen (zomer en winter) ET 38 hebben pastten de zomervelgen niet meer achter door de achteras swap en waren er dus spoorverbreders nodig. het voordeel dat Geert in de buurt woont en ik ze even (5mm) van mocht lenen om te passen. et voila het zit weer als gegoten.
Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Glimt mooi! Nice! 

Dankje! na wat gepruts, een vast gebakken tang aan het chassis (accu niet losgehaald), een nieuwe krimpkous en wat ander klein spul is het accu lampje wat gister opeens ging branden weer verholpen.
massa van de dynamo had klem gezeten tijdens montage en was op het bevestigings lipje afgebroken. ik dacht als we nu heel voorzichtig zijn kan ik de accu mooi laten zitten en ben ik al mn instellingen niet weer kwijt. helaas levert een leuke vonkenregen op. verder alles heel gelaten hoor:P een nieuwe kimpkous, een klemmetje en weer bevestigen... staat er alsof het een "kind kan de was doen" verhaaltje is maar ik kan je vertellen dat het een behoorlijke K*T-hoek is waarin je je moet wurmen.
knallen met dat beest !
massa van de dynamo had klem gezeten tijdens montage en was op het bevestigings lipje afgebroken. ik dacht als we nu heel voorzichtig zijn kan ik de accu mooi laten zitten en ben ik al mn instellingen niet weer kwijt. helaas levert een leuke vonkenregen op. verder alles heel gelaten hoor:P een nieuwe kimpkous, een klemmetje en weer bevestigen... staat er alsof het een "kind kan de was doen" verhaaltje is maar ik kan je vertellen dat het een behoorlijke K*T-hoek is waarin je je moet wurmen.
knallen met dat beest !
Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
Opzich is het alleen de radio maar dat kreng heeft zoveel verschillende instellingen. ....
Sideskirts zitten er al op, originele van een Rsi. Edit: Op deze foto kun je dat goed zien.
Verder is de basis compleet std op de motorkap en ophanging na. Dus geen 16v carosserie breedte
Sideskirts zitten er al op, originele van een Rsi. Edit: Op deze foto kun je dat goed zien.
Verder is de basis compleet std op de motorkap en ophanging na. Dus geen 16v carosserie breedte
Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
Staat er keurig bij Basjan!
zo en dan nu weer een paar kiekjes in de zomer modus
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-HFDTZZOZ.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-GXBYARGM.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-ATHA7JVL.jpg[/img]![Afbeelding]()
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-MZFYPTQZ.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-7UBWCJTI.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-SLYL87O8.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-HFDTZZOZ.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-GXBYARGM.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-ATHA7JVL.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-MZFYPTQZ.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-7UBWCJTI.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-SLYL87O8.jpg[/img]
Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
Ik vind de winterwielen ook beter staan, of hij moet verder zakken 

Dat gaat ook zeker nog gebeuren
Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
afgelopen dinsdag naar de RDW geweest voor de omkeuring. alles goedgekeurd op 1 punt na. de CO waarde deze lag te hoog. afin, probleem zoeken lambda goed, dacht meteen aan de kat die nog wel eens goed dicht kon zitten dus de kat van de 1.4 er maar onder.
Kat vervangen, 16v kat zat er al onder. Nu de 1.4 kat. Na een stukkie goed vlammen aan de 4gas-meter gehangen en deze gaf stationair 0,00% aan ( mag 0,5 zijn) en op 2500tpm 0,02% (mag max 0,3 zijn)
Dus kom ik terug bij de RDW om 16:30u hadden ze alles al afgesloten en gingen ze naar huis terwijl de openingstijden toch echt 08:00 - 17:00u waren.
Wilden ze niet even het apparaat aanslingeren en t slangetje in de uitlaat hangen... jammer dit.. moest maar online een nieuwe controleafspraak maken... duurt een week voor 5 min werk.
ze zouden ook maar iets teveel doen
Kat vervangen, 16v kat zat er al onder. Nu de 1.4 kat. Na een stukkie goed vlammen aan de 4gas-meter gehangen en deze gaf stationair 0,00% aan ( mag 0,5 zijn) en op 2500tpm 0,02% (mag max 0,3 zijn)
Dus kom ik terug bij de RDW om 16:30u hadden ze alles al afgesloten en gingen ze naar huis terwijl de openingstijden toch echt 08:00 - 17:00u waren.
Wilden ze niet even het apparaat aanslingeren en t slangetje in de uitlaat hangen... jammer dit.. moest maar online een nieuwe controleafspraak maken... duurt een week voor 5 min werk.
ze zouden ook maar iets teveel doen

Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
lamballen zijn het daar. Ik kwam er vorig jaar ook een keer net voor sluitingstijd binnen voor een papieren kwestie. Ik moest al door de poort van de uitgang binnenrijden omdat die slimmeriken de ingang al dicht hadden gedaan. Eenmaal binnen was dat vrouwke achter de balie echt niet te genieten. En maar mopperen dat ze bijna dicht gingen, stelletje grijnzers. Ik kwam er voor 3 minuten werk (op RDW tempo) en was ruim voor sluitingstijd weer weg. Echt 0 klantvriendelijkheid bij sommigen medewerkers 

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gewoon jammer, iedereen loopt te klagen dat t zo slecht gaat met bedrijven. RDW is van t rijk en hebben een monopolie, dus wat hebben ze te vrezen ? helemaal niets. Waarom zouden we dan dat kleine beetje meer doen om onze naam ook goed te houden, en om niet overal als luie ambtenaar bestempeld te worden? gewoon helemaal niets.
ze zullen er overigens vast wel zijn hoor. Maar aan die zoektocht ga ik niet beginnen.
Ga er dinsdag weer heen en meteen over het gewicht beginnen, 1099 rijklaar lijkt me wel een beetje veel van het goede. Dat zou betekenen dat ik per kwartaal zo'n anderhalf keer meer ga betalen. 121,-- om precies te zijn. ik neem toch aan dat dit overgenomen dient te worden van de fabrieksgegevens van een 16v, namelijk 990 kg.
ze zullen er overigens vast wel zijn hoor. Maar aan die zoektocht ga ik niet beginnen.
Ga er dinsdag weer heen en meteen over het gewicht beginnen, 1099 rijklaar lijkt me wel een beetje veel van het goede. Dat zou betekenen dat ik per kwartaal zo'n anderhalf keer meer ga betalen. 121,-- om precies te zijn. ik neem toch aan dat dit overgenomen dient te worden van de fabrieksgegevens van een 16v, namelijk 990 kg.
Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
vandaag is de dag.. de clio staat als 16v op kenteken.
Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Proficiat, leuk werk geweest!
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Gefeliciteerd!!bassyyyy schreef:Gewoon jammer, iedereen loopt te klagen dat t zo slecht gaat met bedrijven. RDW is van t rijk en hebben een monopolie, dus wat hebben ze te vrezen ? helemaal niets. Waarom zouden we dan dat kleine beetje meer doen om onze naam ook goed te houden, en om niet overal als luie ambtenaar bestempeld te worden? gewoon helemaal niets.
ze zullen er overigens vast wel zijn hoor. Maar aan die zoektocht ga ik niet beginnen.
Ga er dinsdag weer heen en meteen over het gewicht beginnen, 1099 rijklaar lijkt me wel een beetje veel van het goede. Dat zou betekenen dat ik per kwartaal zo'n anderhalf keer meer ga betalen. 121,-- om precies te zijn. ik neem toch aan dat dit overgenomen dient te worden van de fabrieksgegevens van een 16v, namelijk 990 kg.
P.S. Clio 16v is leeg 990 rijklaar is dat 1090 klopt dus wel aardig
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
dankjulliewel ! hij staat nu voor 999 leeg en 1099 rijklaar op kenteken ipv 1099 respectievelijk 1199 kg
Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
En we hebben weer een jaar APK, verder is de originele aanzuigbuis v/h luchtfilter gemonteerd, Bedankt J-P! en de Katvervanger heeft eindelijk zn plaats ingenomen. van een oude verotte kat de flenzen afgeslepen, leeg gerost, een flens van de katvervanger afgelepen. door, wat er nog van de katalysator over was heengestoken en aan de katvervanger vast gelast. als laatste de flens er ook weer netjes aan gelast et voilá, heerlijk geroffel, voelbaar meer vermogen en niemand die het ziet.
Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
dat gaat je met een kenteken op 95 niet lukken, vanaf 95 is een emissie systeem verplicht. Ik heb mn williams (93) dit jaar gewoon gekeurd gekregen zonder kat.