Interessante meuk op marktplaats
Reactie van Speurders:
Het Speurders.nl Team heeft de advertentie 138628971 gecontroleerd en is tot de conclusie gekomen dat je klacht ongegrond is.
De advertentie bevat naar onze mening geen inhoud (foto, beschrijving, artikel of dienst) die volgens onze regels als ontoelaatbaar of ongewenst wordt beschouwd.
Het Speurders.nl Team heeft de advertentie 138628971 gecontroleerd en is tot de conclusie gekomen dat je klacht ongegrond is.
De advertentie bevat naar onze mening geen inhoud (foto, beschrijving, artikel of dienst) die volgens onze regels als ontoelaatbaar of ongewenst wordt beschouwd.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
check rdw maar duidelijk een niet orginele MeganeErik Olijnsma schreef:Vreemde eend in de bijt: http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... rmogen=120 Ik denk dat het motorblok van een latere megane GT of Scenic er in is gelepeld.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Car: Megane RS Grand Tour
Goede en goedkope 5 EBS (cabrio): http://link.marktplaats.nl/776460603
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Als ik op RDW kijk, zie ik dat het vermogen etc wel klopt, zie ik iets ergens over het hoofd?Abel schreef:check rdw maar duidelijk een niet orginele MeganeErik Olijnsma schreef:Vreemde eend in de bijt: http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... rmogen=120 Ik denk dat het motorblok van een latere megane GT of Scenic er in is gelepeld.
En op autoweek:http://www.autoweek.nl/kentekencheck?kenteken=65-RG-GX staat de uitvoering ook, ik wist niet dat de turbo motor ook geleverd was in de ph1 modellen. Weer wat geleerd.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Abel schreef:even summier als mijn Megane. Dus lijkt wel origineel zo slecht gedocumenteerd

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Fuego, http://link.marktplaats.nl/776893198 GTS Automaat, bouwjaar 1980 APK tot 1983, dus maar 3 jaar gereden en 21 jaar opslag? Zou dan wel veel hebben gereden, 40.000 km/jaar.
- Rik Hamberg
- Car: Clio IV R.S. (JS)
Buitenkansje: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 60&asrc=st
Echt een hele dikke Clio RS! Staat al wel een tijdje te koop. Dat van die 23.000 geloof ik zo niet. Bij Grimmius in Hollandscheveld is deze Clio gekocht. Rond de 21.000 euro stond hij toen te koop. Heb er zelf toen een hele tijd bij staan kwijlen.....
Ben benieuwd hoeveel Smeeing ervoor gaat vragen, mocht hij niet verkocht worden.
Echt een hele dikke Clio RS! Staat al wel een tijdje te koop. Dat van die 23.000 geloof ik zo niet. Bij Grimmius in Hollandscheveld is deze Clio gekocht. Rond de 21.000 euro stond hij toen te koop. Heb er zelf toen een hele tijd bij staan kwijlen.....
Ben benieuwd hoeveel Smeeing ervoor gaat vragen, mocht hij niet verkocht worden.
Vind je hem echt zo dik?! Ik vind hem op het randje. Iets te Duits in mijn ogen.Rik Hamberg schreef:Buitenkansje: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 60&asrc=st
Echt een hele dikke Clio RS!
Maargoed, zoals altijd: "smaken verschillen"...
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
- Rik Hamberg
Verlaagd, grote velg, geen sjonniespoilers......
Wel mijn smaak!
Ik vind dat cleanen altijd jammer en die achterlichten zijn niet mijn smaak. Tja, die ruim 1.800 euro aan BPM, doet wel een schade vermoeden.....

Ik vind dat cleanen altijd jammer en die achterlichten zijn niet mijn smaak. Tja, die ruim 1.800 euro aan BPM, doet wel een schade vermoeden.....
- Rik Hamberg
Juist!! Overigens, met het woordje 'dik' doel ik ook op de extra's en de uitrusting natuurlijk.
Voor VKV dus geen optie, vanwege het duistere verleden? Of was de prijs te hoog?
Voor VKV dus geen optie, vanwege het duistere verleden? Of was de prijs te hoog?
Ik kom uit op 4020 euro bpm als ik de auto nu zou importeren
-
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
220Pk......

Born Grippy
-
- Car: Megane Cabrio F4R746
Zou dus als schade auto geimporteerd zijn? Dan zou de huidige (2e eigenaar) hiervan op de hoogte (moeten) zijn c.q. een schaderapportje van de vorige eigenaar hebben ontvangen of ter inzage hebben gehad? Maar een evt. schadeverleden wordt door de huidige adverteerder/eigenaar uit 'proces-economische redenen' niet vermeld......AnthonyR schreef:Vermoedelijk wel een schadeverleden.

Megane Cabrio 2.0 16V F4R746 Privilege VGI Bi-Fuel 

Waarom zou die dat moeten krijgen dan?
Als jij ergens gaat soliciteren ga je toch ook niet al je fuck-ups op tafel leggen?
Als jij ergens gaat soliciteren ga je toch ook niet al je fuck-ups op tafel leggen?
-
Zo heb ik dat niet geformuleerd dat je dat moet krijgen. Maar als er een schadeverleden wordt vermoed op basis vandie BPM heb je als aspirant-koper het recht daarnaar te vragen, toch?tutuur schreef:Waarom zou die dat moeten krijgen dan?
Een aankoopkeuring (bij de Renault dealert) zou een optie kunnen zijn.
Indien bekend heeft de verkoper toch de (fatsoenlijke) plicht de onderhoudshistorie (incl. reparaties) te overleggen?tutuur schreef:Als jij ergens gaat soliciteren ga je toch ook niet al je fuck-ups op tafel leggen?
Waarom vergelijk je een sollicitatie met aankoop v.e. auto? Ligt juridisch gezien mijlenver uit elkaar, daar een sollicitant nimmer verplicht is om zijn/haar 'fuck-ups' op tafel te leggen, tenzij hij/zij daar zelf een gegronde reden voor heeft.

Een auto verkoper is ook nergens verplicht, je moet als koper zelf beoordelen wat je koopt.
En gelukkig zal niemand van hier die auto nu nog kopen dus hoeven ons daar ook niet druk om te maken
En gelukkig zal niemand van hier die auto nu nog kopen dus hoeven ons daar ook niet druk om te maken

-
- Car: R19.R
Als koper mag je er wel naar vragen en dan is de verkoper wel verplicht om die informatie te delen, of beter gezegd hij mag het dan niet achterhouden.
-
Indien na aankoop blijkt dat er sprake was/is van 'geborgen gebreken' (dus: NIET-herstelde schade) en de verkoper was daarvan op de hoogte kun je de koopovereenkomst laten ontbinden, oder? Dus eerst ff checken.
Blijft een mooi karretje
Blijft een mooi karretje

-
MgHammer schreef:Indien na aankoop blijkt dat er sprake was/is van 'geborgen gebreken' (dus: NIET-herstelde schade) en de verkoper was daarvan op de hoogte kun je de koopovereenkomst laten ontbinden, oder? Dus eerst ff checken of de 'vacature' pas bij de 'sollicitant![]()
Blijft een 'pracht exemplaar

-
Indien na aankoop blijkt dat er sprake was/is van 'geborgen gebreken' (dus: NIET-herstelde schade) en de verkoper was daarvan op de hoogte kun je de koopovereenkomst laten ontbinden, oder? Dus eerst ff checken of de 'vacature' pas bij de 'sollicitant

-
MgHammer schreef:Indien na aankoop blijkt dat er sprake was/is van 'geborgen gebreken' (dus: NIET-herstelde schade) en de verkoper was daarvan op de hoogte kun je de koopovereenkomst laten ontbinden, oder? Dus eerst ff checken of de 'vacature' pas bij de 'sollicitant'![]()

We hebben het hier toch over particuliere verkoop of ben ik nou gek?
Die verkoper is helemaal niks verplicht, de koper moet beoordelen wat ie wilt kopen, als hij oordeeld dat het naar het zin is en betaald + overschrijft is de auto van hem.
Dat het wellicht niet netjes is, is een ander verhaal maar zo zit toch 90% van de wereld in elkaar?
En de vergelijking van de sollicitant vind ik nogsteeds op gaan, als de wellicht toekomstige werknemer vraagt naar minpunten ben je toch ook 'uit fatsoen' verplicht de waarheid te vertellen? Ga je dan ook hetgeen vertellen waardoor je grote kans hebt de baan niet te krijgen? Of vertel je een iets maatschappelijker wenselijker minpunt?
Die verkoper is helemaal niks verplicht, de koper moet beoordelen wat ie wilt kopen, als hij oordeeld dat het naar het zin is en betaald + overschrijft is de auto van hem.
Dat het wellicht niet netjes is, is een ander verhaal maar zo zit toch 90% van de wereld in elkaar?
En de vergelijking van de sollicitant vind ik nogsteeds op gaan, als de wellicht toekomstige werknemer vraagt naar minpunten ben je toch ook 'uit fatsoen' verplicht de waarheid te vertellen? Ga je dan ook hetgeen vertellen waardoor je grote kans hebt de baan niet te krijgen? Of vertel je een iets maatschappelijker wenselijker minpunt?
-
- Moderator
- Car: MB
Maar als de verkoper idd niets weet van een eerder verleden (best goed mogelijk natuurlijk) dan heb je weinig om je gelijk te halen. Als de schade netjes is hersteld en de auto rijd zoals hij bedoeld is te doen dan is er weinig aan de hand.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
Oplossing: koopovereenkomst voor pariculieren afsluitentutuur schreef:We hebben het hier toch over particuliere verkoop of ben ik nou gek?

Waarvan 70% watertutuur schreef:Dat het wellicht niet netjes is, is een ander verhaal maar zo zit toch 90% van de wereld in elkaar?

tutuur schreef:En de vergelijking van de sollicitant vind ik nogsteeds op gaan, als de wellicht toekomstige werknemer vraagt naar minpunten ben je toch ook 'uit fatsoen' verplicht de waarheid te vertellen? Ga je dan ook hetgeen vertellen waardoor je grote kans hebt de baan niet te krijgen? Of vertel je een iets maatschappelijker wenselijker minpunt?
Je bedoelt natuurlijk werkgever; deze heeft natuurlijk het recht om te onderzoeken of de CV wel 'klopt bijv. om hoogte salaris te bepalen', maar persoonlijke minpunten vallen onder de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP) en daar mag een toekomstige wg niet/nooit naar vragen, tenzij sollicitant zoals gezegd gegronde redenen heeft zoals bij een reintegratie-traject na opgelopen gezondheidsschade resp. revalidatie. Dit laatste in ogenschouw genomen gaat je vergelijking wel op indien de auto in kwestie 'gezondheidsschade' (lage BPM?) geleden had.

PS: zijn we nog steeds on-topic?

-
Tom schreef:Maar als de verkoper idd niets weet van een eerder verleden (best goed mogelijk natuurlijk) dan heb je weinig om je gelijk te halen. Als de schade netjes is hersteld en de auto rijd zoals hij bedoeld is te doen dan is er weinig aan de hand.

Zou het RDW e.e.a. 'weten' ivm de BeatsPerMinute ??
Laatst gewijzigd door MgHammer op wo 12 feb 2014 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.