Renault 5 F7R 710
Heb em momenteel bij de 9 ook niet aangesloten, koud stationair 800 tpm en eenmaal op temperatuur 1100tpm
Als je met je gasklep dicht en via de handinstelbare stationair klep of gewoon door je gasklep een klein beetje open te laten staan, je stationair toerental instelt. Dan moet je wel bij "gas los" je TPS op 0,16 volt instellen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
ff geleden dat ik iets gepost heb...
het stationair toerental is al veel beter, alleen de puntjes op de i zetten!
het volgende probleem is al weer om de hoek komen kijken....
wanneer ik in welke versnelling dan ook, hem laat afremmen op de motor dan heb ik last van een enorme backfire...
zo erg dat ie in zijn 1 uitvalt... heb zelf het idee dat de timing van de distributie niet meer klopt...( heb gisteren een harde klap gehoord, echt metaal op metaal, misschien dat dat er iets mee te maken heeft)
de versnellingsbak is ook aal gesneuveld... bah rot bak... heb hier al een nieuwe voor gehaald!
ondanks de problemen is het toch heerlijk om in te rijden(vooral rustig) heerlijk dat koppel in combinatie met het gewicht van de 5
nog een vraag over die cup inlaat: wat is nou het grote verschil tussen die van een normale megane en die van een cup??
het stationair toerental is al veel beter, alleen de puntjes op de i zetten!
het volgende probleem is al weer om de hoek komen kijken....
wanneer ik in welke versnelling dan ook, hem laat afremmen op de motor dan heb ik last van een enorme backfire...
zo erg dat ie in zijn 1 uitvalt... heb zelf het idee dat de timing van de distributie niet meer klopt...( heb gisteren een harde klap gehoord, echt metaal op metaal, misschien dat dat er iets mee te maken heeft)
de versnellingsbak is ook aal gesneuveld... bah rot bak... heb hier al een nieuwe voor gehaald!
ondanks de problemen is het toch heerlijk om in te rijden(vooral rustig) heerlijk dat koppel in combinatie met het gewicht van de 5

nog een vraag over die cup inlaat: wat is nou het grote verschil tussen die van een normale megane en die van een cup??
Rij je overigens met de 1.8 ECU of heb je er al een andere chip in?
timing:
Megane F7R: Wat je krukas betreft: Die zit 2 tanden verdraaid. Zet de kruk in BDP voor cilinder 1 en 4 (zie foto) met de pin van 8mm in het bekende gat en in je kruk. Vervolgens moeten de merktekens van beide nokkenaspoelies bovenaan staan (12 uur).
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 0_6669.jpg[/img][/quote]
timing:
Megane F7R: Wat je krukas betreft: Die zit 2 tanden verdraaid. Zet de kruk in BDP voor cilinder 1 en 4 (zie foto) met de pin van 8mm in het bekende gat en in je kruk. Vervolgens moeten de merktekens van beide nokkenaspoelies bovenaan staan (12 uur).
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 0_6669.jpg[/img][/quote]
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
stationair regeling is met een schuif, dus afstelbaar en de egr is standaard afgedopt, maar ik neem aan dat jij dat ook hebt gedaan?Bouma schreef:ff geleden dat ik iets gepost heb...
het stationair toerental is al veel beter, alleen de puntjes op de i zetten!
het volgende probleem is al weer om de hoek komen kijken....
wanneer ik in welke versnelling dan ook, hem laat afremmen op de motor dan heb ik last van een enorme backfire...
zo erg dat ie in zijn 1 uitvalt... heb zelf het idee dat de timing van de distributie niet meer klopt...( heb gisteren een harde klap gehoord, echt metaal op metaal, misschien dat dat er iets mee te maken heeft)
de versnellingsbak is ook aal gesneuveld... bah rot bak... heb hier al een nieuwe voor gehaald!
ondanks de problemen is het toch heerlijk om in te rijden(vooral rustig) heerlijk dat koppel in combinatie met het gewicht van de 5
nog een vraag over die cup inlaat: wat is nou het grote verschil tussen die van een normale megane en die van een cup??
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
[/quote]jacques schreef:Rij je overigens met de 1.8 ECU of heb je er al een andere chip in?
timing:
Megane F7R: Wat je krukas betreft: Die zit 2 tanden verdraaid. Zet de kruk in BDP voor cilinder 1 en 4 (zie foto) met de pin van 8mm in het bekende gat en in je kruk. Vervolgens moeten de merktekens van beide nokkenaspoelies bovenaan staan (12 uur).
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 0_6669.jpg[/img]
ben vandaag nog even bij de 5 weze kijken en zag dat er op de 1 andere manier een stuk van me distributie afdekplaat(alu) was afgebroken... ik denk die klap die ik hoorde, dat dat afgebroken stukje tussen een tandwiel is gekomen en dat het misschien daarna een tandje is versprongen...
de ecu is idd van een 1.8 16v en daar is een andere chip in gegaan.
ja klopt, ik heb idd de egr afgedoptMartijn Kool schreef:stationair regeling is met een schuif, dus afstelbaar en de egr is standaard afgedopt, maar ik neem aan dat jij dat ook hebt gedaan?Bouma schreef:ff geleden dat ik iets gepost heb...
het stationair toerental is al veel beter, alleen de puntjes op de i zetten!
het volgende probleem is al weer om de hoek komen kijken....
wanneer ik in welke versnelling dan ook, hem laat afremmen op de motor dan heb ik last van een enorme backfire...
zo erg dat ie in zijn 1 uitvalt... heb zelf het idee dat de timing van de distributie niet meer klopt...( heb gisteren een harde klap gehoord, echt metaal op metaal, misschien dat dat er iets mee te maken heeft)
de versnellingsbak is ook aal gesneuveld... bah rot bak... heb hier al een nieuwe voor gehaald!
ondanks de problemen is het toch heerlijk om in te rijden(vooral rustig) heerlijk dat koppel in combinatie met het gewicht van de 5
nog een vraag over die cup inlaat: wat is nou het grote verschil tussen die van een normale megane en die van een cup??
heb eindelijke me wieltjes klaar! morgen de bandjes erop draaien en eronder knallen!!
gelijk de achterkant verlagen
kan ik tenminste weer iets doen waar ik blij van word, inplaats van het blok er weer uit te vissen.... maarjaaa
velgen voor:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-WWTRVMO4.jpg[/img]
velgen na plastidip:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-F6ALTHZ8.jpg[/img]
extra demper er tussen, geluid was gewoon TE
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-FMOBIWRD.jpg[/img]
gelijk de achterkant verlagen

kan ik tenminste weer iets doen waar ik blij van word, inplaats van het blok er weer uit te vissen.... maarjaaa

velgen voor:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-WWTRVMO4.jpg[/img]
velgen na plastidip:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-F6ALTHZ8.jpg[/img]
extra demper er tussen, geluid was gewoon TE

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-FMOBIWRD.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-4GGFXL3N.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-DWGCPC6F.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-DWGCPC6F.jpg[/img]