ik heb 2 probleempjes met mijn Megane II 2.0 16V
Het eerste en de 2e hebben met elkaar te maken.
Ik weet al lange tijd dat mijn eerste lambda sonde niet goed werkte. Koude motor na 200M rijden bokken en inhouden, 100M later was het weer over.
2 jaar later rijd de auto opeens heel beroerd op LPG. Benzine geen problemen. Ik heb de auto laten checken door een LPG expert hier in Groningen (DMI)
en die zeiden een lucht lekkage in het inlaat traject. Ik heb nu pas tijd gehad om er naar te kijken en ik had al nieuwe pakkingen gekocht. Nu heb ik de pakingen tussen de plastic en de alu spruitstuk vervangen. De papieren tussen de kop en het eerste deel daar kon ik niet bij. vanwege de lpg injectoren.
Wel heb ik dat blok alu wat voor de injector rail zit weggehaald zo dat ik beter kon cheken met break cleaner. 1 hele spuitbus later en ik ben niets wijzer geworden.
de auto gestart en laten lopen op gas en met de breakcleaner gespoten tot de bus zo goed als leeg was. geen resultaat. Ook tegelijk kijken met een odb2 progje op mijn telefoon en dan kijken naar de lambda waarde en die was nog steeds veeeeelste laag. Nof ff een klein stukje gereden en geen verschil.
Een uur later schoot me te binnen dat er tussen de spruitstuk en de carther ontluchting een potje zit. Die er tussen uit getrokken en die is tweezijdig doorblaasbaar. Dus die is denk ik stuk! daar heb ik nu een stuk plastic tussen gedaan zodat de carther niet ontlucht in de spruitstuk, Sowieso raar dat die na de gasklep zit ipv er voor...
Dus hoe heet dat potje en kan je zelf zonder brug de eerste o2 sensor vervangen
wie kent dit euvel en heb ik het bij het rechte eind.
Airbag lampje + service megane 2003 wie o wie?
-
- Car: Clio III RS Lux 2008
Wat is het merk van je lpg installatie?
Als je een eurogas hebt, zou het kunnen zijn dat je injector rail is vervuild. Vaak houd hij dan in, en krijg je allerlei vreemde storingen (anti luchtverontreiniging/emissiesysteem) op je display. Ik ga er vanuit dat er iets met je lpg installatie is, omdat hij dus op benzine goed loopt.
Lambda sonde komt ook vaker voor bij lpg, deze kun je het beste vervangen van bovenaf volgensmij. Het plastic deel van je inlaat spruitstuk los halen, en dan kun je er met een knie stuk en lang verlengstuk wel bij komen.
Zorg er wel voor dat je een goed passende dop hebt, anders krijg je hem straks helemaal niet meer los
Als je een eurogas hebt, zou het kunnen zijn dat je injector rail is vervuild. Vaak houd hij dan in, en krijg je allerlei vreemde storingen (anti luchtverontreiniging/emissiesysteem) op je display. Ik ga er vanuit dat er iets met je lpg installatie is, omdat hij dus op benzine goed loopt.
Lambda sonde komt ook vaker voor bij lpg, deze kun je het beste vervangen van bovenaf volgensmij. Het plastic deel van je inlaat spruitstuk los halen, en dan kun je er met een knie stuk en lang verlengstuk wel bij komen.
Zorg er wel voor dat je een goed passende dop hebt, anders krijg je hem straks helemaal niet meer los

thx Niels.
Dat plastic deel van de spruitstuk krijg ik niet langs de motor er steekt een stuk onder uit en ik ben bang dat een motorsteun los moet ofzo. Suggestie?
het is geen lpi systeem maar het systeem werkt op onderdruk is mijn uitgelegd. Als je een klein lekje in je inlaat hebt, dan kan het al zijn dat er te weinig aan de injector wordt gezogen. dus dat de motor dan wel goed op benzine rijd en niet op lpg is dan wel plausibel, en met Torque pro op mijn telefoon kan ik ook goed zien dat de o2 data meteen verandert op benzine tov LPG.
Dat plastic deel van de spruitstuk krijg ik niet langs de motor er steekt een stuk onder uit en ik ben bang dat een motorsteun los moet ofzo. Suggestie?
het is geen lpi systeem maar het systeem werkt op onderdruk is mijn uitgelegd. Als je een klein lekje in je inlaat hebt, dan kan het al zijn dat er te weinig aan de injector wordt gezogen. dus dat de motor dan wel goed op benzine rijd en niet op lpg is dan wel plausibel, en met Torque pro op mijn telefoon kan ik ook goed zien dat de o2 data meteen verandert op benzine tov LPG.
Het niet goed lopen op LPG is helaas nog niet voorbij.
De pakking onder op de spruitstuk waar ik 123 niet bij kan lijkt het probleem te zijn. Ik moet de blok een stukje laten zakken is dus de oplossing. gehoord van een Renault monteur.
Nu branden de lampjes van de airbag en service. Na wat googlen lijkt het me dat het die dikke stekker onder de stoel is. Die knip ik er tussen uit en soldeer de draadjes door? moet dat de oplossing zijn?
Verder is er vandaag een ander stuurhuis gemonteerd, de oude had wat axiale speling. Ook bleek er een stuurkogel niet meer te deugen. Deze zat ook op de andere stuurhuis. Dus alles klaar
wel ff een klus, die ik bij een garage heb gedaan samen met de eigenaar. Toffe gast! Meteen ook de voorpoten vervangen voor nieuwe exemplaren vanwege 1 gebroken veer en de kmstand van 230000Km. Achter monteer ik ook nog nieuwe dempers.
Weet iemand of je ook ergens achter veren los kunt kopen van een rs ofzo? ik heb een 6o liter gastank en wil wel wat een stevigere wegligging achter
De pakking onder op de spruitstuk waar ik 123 niet bij kan lijkt het probleem te zijn. Ik moet de blok een stukje laten zakken is dus de oplossing. gehoord van een Renault monteur.
Nu branden de lampjes van de airbag en service. Na wat googlen lijkt het me dat het die dikke stekker onder de stoel is. Die knip ik er tussen uit en soldeer de draadjes door? moet dat de oplossing zijn?
Verder is er vandaag een ander stuurhuis gemonteerd, de oude had wat axiale speling. Ook bleek er een stuurkogel niet meer te deugen. Deze zat ook op de andere stuurhuis. Dus alles klaar

Weet iemand of je ook ergens achter veren los kunt kopen van een rs ofzo? ik heb een 6o liter gastank en wil wel wat een stevigere wegligging achter

Load adjusters monteren. Een soort hulpveren om de schokbreker heen. Voor hulpveren kun je ook bij MAD kijken http://www.mad-tooling.com/nl/veersyste ... e-details/
Laatst gewijzigd door jacques op vr 24 jan 2014 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik kan niet op alles antwoorden, maar heb vrijwel dezelfde auto
De lampjes van de airbag en service kunnen de stekker zijn, die wil nog wel eens slecht functioneren. Ik wil hem ook wel voor je uitlezen als je wilt. Denk er wel om bij het werken aan het airbag systeem om de accu los te koppelen.
De vorige eigenaar had hulpveren gemonteerd onder de GT, ook vanwege de LPG tank achterin en de zachte vering achterin. Het werkt prima, nadeel is dat je een soort RX$ model krijgt
Welke klachten had je meer met het stuurhuis? Bij mij knikt er iets bij het sturen op zeer lage snelheid, ik vermoed zelf de topschotels.

De lampjes van de airbag en service kunnen de stekker zijn, die wil nog wel eens slecht functioneren. Ik wil hem ook wel voor je uitlezen als je wilt. Denk er wel om bij het werken aan het airbag systeem om de accu los te koppelen.
De vorige eigenaar had hulpveren gemonteerd onder de GT, ook vanwege de LPG tank achterin en de zachte vering achterin. Het werkt prima, nadeel is dat je een soort RX$ model krijgt

Welke klachten had je meer met het stuurhuis? Bij mij knikt er iets bij het sturen op zeer lage snelheid, ik vermoed zelf de topschotels.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
volgens mij is je conclusie van dat geluid goed. Setje nieuw van skf kost 126 euro lager + rubber beide kanten. nieuwe dempers stofhoezen en topschotels is net 210 euro
ik had een setje 2ehandse 2008 veren van een grandtour 150pk dci voor 40 euro en die heb ik daar op gemonteerd
daarom wil ik graag iets stuggere veren achter ipv hulp veren. Voor zitten nu ook iets dikkere veren, maar die van een grandtour zijn me iets te dik
stuurhuis had ik geen geluid, maar speling op de voorwielen en de stuurkogels en de binnenste stuurkogels waren goed.
ik had een setje 2ehandse 2008 veren van een grandtour 150pk dci voor 40 euro en die heb ik daar op gemonteerd
daarom wil ik graag iets stuggere veren achter ipv hulp veren. Voor zitten nu ook iets dikkere veren, maar die van een grandtour zijn me iets te dik

stuurhuis had ik geen geluid, maar speling op de voorwielen en de stuurkogels en de binnenste stuurkogels waren goed.
De airbag lampje + service brand.
Nu dacht ik dat dit met de stoel te maken had, aangezien ik de stoel wel eens voor en achteruit deed en dan was het weer een paar dagen weg. Maar Nu moet ik voor apk en lukt het opeens niet meer.
ik heb de stekker al los gehad en ook met wd40 behandeld. bijrijders stoel ook. Wat een verschil in de bedrading van die beide stoelen, De een heeft maar 6 of zo en de ander wel 15 lijkt het. En dan om even de draadje door te solderen zonder dat ik weet dat het daar aanligt is dan ook zowat. Dat is haast niet om te keren.
Nu dacht ik dat dit met de stoel te maken had, aangezien ik de stoel wel eens voor en achteruit deed en dan was het weer een paar dagen weg. Maar Nu moet ik voor apk en lukt het opeens niet meer.
ik heb de stekker al los gehad en ook met wd40 behandeld. bijrijders stoel ook. Wat een verschil in de bedrading van die beide stoelen, De een heeft maar 6 of zo en de ander wel 15 lijkt het. En dan om even de draadje door te solderen zonder dat ik weet dat het daar aanligt is dan ook zowat. Dat is haast niet om te keren.
-
- Moderator
- Car: MB
Weet niet hoe het met Reno zit maar vaak is het de zitherkenningsmat in de bijrijdersstoel die een fout geeft of idd de stekker onder die stoel. Als je stoelen hebt zonder airbag in de stoel dan zal er in de bestuurdersstoel niets zitten wat met het airbag systeem te maken heeft lijkt me.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Is dit dan wat voor jou?Abel schreef:volgens mij is je conclusie van dat geluid goed. Setje nieuw van skf kost 126 euro lager + rubber beide kanten. nieuwe dempers stofhoezen en topschotels is net 210 euro
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 28&t=31509
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
clip lenen abel?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
die krijg jij wel aan de gang
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?