Ik wil er zelf een diagnose-uitlezer bij hebben en dacht aan een universele http://www.ebay.com/itm/2013-1-Universa ... 8c&vxp=mtr , maar weet dat er ook een CLIP-versie is; http://www.ebay.com/itm/Latest-version- ... 6288168%26
. Voordat ik 2 ga kopen; wat kan ik meer met de CLIP dan met de universele bij een Renault?
Uitleesapparatuur
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Met de Auto-Com CPD+ heb je in ieder geval een hele goede diagnosetester.
April afgelopen jaar hebben we deze 'unboxed':
http://www.amt.nl/PageFiles/23576/001_1382978025515.pdf
Ook bij de reviews scoor hij tot nu toe een 8,0. Wel op basis van pas 2 reviews door professionals:
http://amtgarageforum.nl/diagnosewijzer ... s-136.html
Tja, wat de CLIP dan extra biedt? Ik denk nog meer diepgang, maar eerlijk gezegd geen flauw idee.
PS: voor die prijzen verwacht ik dat het Chinese-kloonen zijn. In hoeverre bovenstaande dan ook voor die kloonen geldt is even de vraag.
April afgelopen jaar hebben we deze 'unboxed':
http://www.amt.nl/PageFiles/23576/001_1382978025515.pdf
Ook bij de reviews scoor hij tot nu toe een 8,0. Wel op basis van pas 2 reviews door professionals:
http://amtgarageforum.nl/diagnosewijzer ... s-136.html
Tja, wat de CLIP dan extra biedt? Ik denk nog meer diepgang, maar eerlijk gezegd geen flauw idee.
PS: voor die prijzen verwacht ik dat het Chinese-kloonen zijn. In hoeverre bovenstaande dan ook voor die kloonen geldt is even de vraag.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik weet haast wel zeker dat het klonen zijn, op dit moment maakt het mij niet zo heel veel uit, als ze het maar doen. Ik zal zo ook even in die links van jou duiken.
Met de informatie die ik kon vinden op internet, lijkt er niet zo veel verschil te zijn, en als de universele het net zo goed kunnen, dan pak ik liever die.
Kan het zijn dat de CLIP ook oudere modellen Renault mee kan nemen en de universele niet? (kijkend naar de bijgeleverde stekkers)
Met de informatie die ik kon vinden op internet, lijkt er niet zo veel verschil te zijn, en als de universele het net zo goed kunnen, dan pak ik liever die.
Kan het zijn dat de CLIP ook oudere modellen Renault mee kan nemen en de universele niet? (kijkend naar de bijgeleverde stekkers)
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Ik heb zelf sinds kort een Delphi vci welke ik ook voornamelijk aangeschaft had om foutcodes uit te lezen.
Echter heb ik bij mijn Clio de cruise control ook in kunnen schakelen, injector codes herprogrammeren kan ie ook.
Alleen specifieke taken zoals tellerklok instellingen enzo kan de clip wel en deze niet.
Als je het mij vraagt zou ik altijd voor de universele gaan. Had hem eigenlijk alleen voor mezelf gekocht maar heb inmiddels al heel wat vrienden kunnen helpen met het ding.
Echter heb ik bij mijn Clio de cruise control ook in kunnen schakelen, injector codes herprogrammeren kan ie ook.
Alleen specifieke taken zoals tellerklok instellingen enzo kan de clip wel en deze niet.
Als je het mij vraagt zou ik altijd voor de universele gaan. Had hem eigenlijk alleen voor mezelf gekocht maar heb inmiddels al heel wat vrienden kunnen helpen met het ding.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Daarom, de universele koop ik toch wel. Het gaat er alleen om of een CLIP ook daadwerkelijk meerwaarde biedt, want dan ga ik beide kopen.
Wat voor mij het belangrijkste is dat ik foutmeldingen uit kan lezen, programmeren is eigenlijk niet zo interessant. Meer storingzoeken en resetten servicelampjes.
Wat voor mij het belangrijkste is dat ik foutmeldingen uit kan lezen, programmeren is eigenlijk niet zo interessant. Meer storingzoeken en resetten servicelampjes.
In dat geval zou ik de clip lekker aan de kant laten liggen...
-
- Moderator
- Car: MB
http://www.diagnoseapparatuur.nl/Renaul ... lite-MD704
Deze een optie? Dan heb je gewoon een legaal product met 1 jaar updates bij de prijs inbegrepen (updates mis je vaak bij die chinese bagger en dat is als je het mij vraagt toch wel erg belangrijk als je aan recente auto's werkt). Ik heb zelf sinds kort de 702 op de zaak (dus voor Noord Europese voertuigen en dan de "allle systemen" versie) en dat werkt mooi! Ook de optie om de EPB (steeds vaker voorkomend) te bedienen is erg handig.
Deze een optie? Dan heb je gewoon een legaal product met 1 jaar updates bij de prijs inbegrepen (updates mis je vaak bij die chinese bagger en dat is als je het mij vraagt toch wel erg belangrijk als je aan recente auto's werkt). Ik heb zelf sinds kort de 702 op de zaak (dus voor Noord Europese voertuigen en dan de "allle systemen" versie) en dat werkt mooi! Ook de optie om de EPB (steeds vaker voorkomend) te bedienen is erg handig.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ook wel een mooi setje. Het probleem is weer wat de prijs. Die €429,00 is dan weer een bietsje teveel van het goede.
235 dollar vind ik dan nog gaan, http://www.ebay.com/itm/Bluetooth-Auto- ... 23348d3bb0
Maar het moet dan ook wel weer wat betrouwbaar zijn. Ik heb geen ervaring met de chinese klonen, maar gezien vrijwel alles tegenwoordig ook al uit China komt, ben ik niet altijd bang voor. Het moet alleen niet de ECU's gaan frituren
Maar een 'hollands' systeem voor zo'n €200,00 mag ook wel, dat is zo'n beetje het maximum wat ik er aan uit wilde geven.
235 dollar vind ik dan nog gaan, http://www.ebay.com/itm/Bluetooth-Auto- ... 23348d3bb0
Maar het moet dan ook wel weer wat betrouwbaar zijn. Ik heb geen ervaring met de chinese klonen, maar gezien vrijwel alles tegenwoordig ook al uit China komt, ben ik niet altijd bang voor. Het moet alleen niet de ECU's gaan frituren

Maar een 'hollands' systeem voor zo'n €200,00 mag ook wel, dat is zo'n beetje het maximum wat ik er aan uit wilde geven.
kheb wel een originele renault koffer met origineel dealer clip liggen.
mag verkocht worden.
mag verkocht worden.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Quanta costa?
pm
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
Ik heb zo'n chinese clip.
Ding werkt echt perfect, kan er echt alles mee (mijn oude 19 kon ik er ook mee uitlezen).
Heb er een paar jaar geleden 128 euro voor betaald.
Ding werkt echt perfect, kan er echt alles mee (mijn oude 19 kon ik er ook mee uitlezen).
Heb er een paar jaar geleden 128 euro voor betaald.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nog geen gefrituurde ECU's?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Correct me if I am wrong, maar die geeft toch alleen (beperkte) info, zonder dat je diep in het systeem kan en eventueel wijzigingen kunt aanbrengen?
-
- Moderator
Torque werkt idd prima maar leest enkel de "basis" dingen uit en geeft dus ook enkel de mogelijkheid deze basis codes te wissen incl. het MIL. Kort door de bocht zijn dat dus enkel storingen die het MiL doen laten branden (en dat zijn vaak emissie gerelateerde zaken). Andere systemen vd auto kun je er niet mee uitlezen.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
http://www.obdsupplier.com/images/s/B3_ ... %20CDP.pdf
Dit is een lijstje van een soortgelijk systeem, ook chinees, maar je lijkt er nog redelijk wat mee te kunnen (ik kijk dan voor het gemak naar de Meg II)
Edit: ik kijk wat langer naar het lijstje van de Megane II, maar zo te zien kun je ook het bandendruksensors inleren?
Dit is een lijstje van een soortgelijk systeem, ook chinees, maar je lijkt er nog redelijk wat mee te kunnen (ik kijk dan voor het gemak naar de Meg II)
Edit: ik kijk wat langer naar het lijstje van de Megane II, maar zo te zien kun je ook het bandendruksensors inleren?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik blijf wat mijn twijfels houden over de China klonen, ik durf het dan ook eigenlijk niet aan. Omdat ik het ook voor klanten auto's wil gebruiken, heb ik maar een Autoboss setje besteld.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Als je zoiets aan wil schaffen om ook "klanten" te bedienen denk ik dat je niet op een paar euro moet kijken, tenslotte moet die zichzelf dan terugverdienen en betrouwbaar zijn.Erik Olijnsma schreef:Ik blijf wat mijn twijfels houden over de China klonen, ik durf het dan ook eigenlijk niet aan. Omdat ik het ook voor klanten auto's wil gebruiken, heb ik maar een Autoboss setje besteld.
Ook is het dan aftrekbaar.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Moderator
je hebt klanten en klanten. Er zit uiteraard een enorm verschil of je zo'n ding 5x op een jaar nodig hebt voor een klant of 5x per dag. Het kan ook te duur worden voor de toepassing.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Klopt, alleen een keer gezeik met een betalende klant omdat je apparatuur niet goed genoeg is kost uiteindelijk veel meer.
Als het zakelijk is moet je daar naar mijn mening geen risico mee nemen.
Als het zakelijk is moet je daar naar mijn mening geen risico mee nemen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Sluit ik me volledig bij aan, alhoewel mijn china klonen het voor mijn toepassing prima doen!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Autoboss PC-MAX Wireless VCI, origineel, dus ook met originele software.Tom schreef:type?
Zoals Luco ook aangeeft is de BTW aftrekbaar en dat scheelt een enorme slok op de borrel. En nu kan ik ook hiermee klanten gaan bedienen, ik zal me even iets verder in OBD moeten instuderen, maar daar is documentatie voor.
Ik wil gewoon dat het goed is, zeker met klanten. Ik ben er wel voor verzekerd dat ik een ECU van een klant frituur, maar dat wil je gewoon niet. Had ik het puur voor mijzelf gebruikt, dan had ik de Chineese kloon nog steeds links gelaten, voor een paar centen meer heb je in Nederland originele Autel apparatuur. De Al619 of 509 had het anders ook prima kunnen doen.
Ik hoop dat ik hem vaker ga gebruiken dan 5x per jaar

-
- Moderator
dat zal zeker meevallen. Veel van die uitleesapparatuur werkt enkel op de 12V die vanaf de OBD stekker komt. Zit zelf verder geen voeding in. En dan is de diagnose aansluiting ook nog vrijwel altijd afgezekerd.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Neem nou niet alles zo letterlijk
Er zijn wat problemen met de ECU's geweest nadat ze aan de kloon zijn gehangen, hoe en wat precies weet ik niet, maar ik ken het wel.
Ik heb mijn Megane er vanmiddag even aan gehangen en moet heel eerlijk zijn dat ik nog niet heel erg onder de indruk ben, andere kant is er ook niets mis met mijn auto, maar er zaten wel wat foutmeldingen in; niet heel erg omvangrijk beschreven.
Ook zou ik de service intervals moeten kunnen resetten, maar ik heb dat nog niet gevonden in de software.

Er zijn wat problemen met de ECU's geweest nadat ze aan de kloon zijn gehangen, hoe en wat precies weet ik niet, maar ik ken het wel.
Ik heb mijn Megane er vanmiddag even aan gehangen en moet heel eerlijk zijn dat ik nog niet heel erg onder de indruk ben, andere kant is er ook niets mis met mijn auto, maar er zaten wel wat foutmeldingen in; niet heel erg omvangrijk beschreven.
Ook zou ik de service intervals moeten kunnen resetten, maar ik heb dat nog niet gevonden in de software.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
yes sir, alles is inmiddels up to date. Het zit er gewoon niet tussen. Ik weet dat je bij bepaalde apparatuur channels moet programmeren, maar ook die zie ik er niet tussen.
De leverancier is gebeld, die zal me morgen terugbellen. ik hoop dat ik dan meer weet.
De leverancier is gebeld, die zal me morgen terugbellen. ik hoop dat ik dan meer weet.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Weer een update: leverancier gebeld en gebeld en gebeld en gebeld etc... je krijgt óf een niet in gebruikstoon óf een tapeje dat ze het telefoontje niet kunnen beantwoorden en de hoorn gaat daarna er weer op. En in het incidentele geval dat je ze toch aan de telefoon krijgt, dan bellen ze je 'morgen' terug.
Na een paar dagen had ik er genoeg van en is het systeem weer retour gegaan. En weer verder gaan zoeken.
Ik heb nu een Autel Mot Pro besteld, zal volgende week wel geleverd worden. We gaan het afwachten
Na een paar dagen had ik er genoeg van en is het systeem weer retour gegaan. En weer verder gaan zoeken.
Ik heb nu een Autel Mot Pro besteld, zal volgende week wel geleverd worden. We gaan het afwachten