ACT: Algemeen Chat Topic

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Wie heeft mijn post geedit? :s
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Wat denk je....?
Wat jij kan kan ik ook mannetje. :smile:
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

:gun: ;-)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Jochem de Haas schreef:Wat denk je....?
Wat jij kan kan ik ook mannetje. :smile:
:lol: :lol: :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

(F)
IIIRS
Berichten: 131
Lid geworden op: za 12 feb 2011 16:54
Car: Renault Megane RS250
Locatie: Heerhugowaard

http://bestwelsnel.nl/

Staan jullie er al tussen? :)
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

Ik zou er al wat keer tussen moeten staan, maar je kunt helaas de historie niet zien. :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Klopt geen ruk van die site, let maar eens goed op, op welke tijdstippen soms snelheden gehaald worden en op welke wegen :smile:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Kan me ook niet voorstellen dat er een minuut lang geen wagen passeert op een bepaalde baan waar dat gemeten wordt. Zeker niet overdags.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Luco/Alpine-racer schreef:Klopt geen ruk van die site, let maar eens goed op, op welke tijdstippen soms snelheden gehaald worden en op welke wegen :smile:
Sommigen vallen gelijk met een file inderdaad.
Een software / query gek op FS is nu dezelfde datastroom aan het analyseren om te checken of het wel klopt.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Vraagje,moeten spal fans apart geschakelt worden? of kunnen die direct op de orginele bedrading?

met apart bedoel ik dat de orginele bedrading dan een relais aanstuurt,ipv een fan,
het relais schakelt de spal fan,die direct op de accu (met een zekering) is aangesloten.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Kan beide...maar als ik jou was via (extra) relais
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ging bij mij prima op de originele aansluiting.
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Hier gaat 't ook prima op de originele aansluiting! (Y)
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Ben zelf elektro monteur,het is voor mij geen probleem om dit te maken,het scheelt alleen wel qua tijd :p

Uit voorzorg ga ik een relais plaatsen, tussen accu en fan/relais 2,5mm leggen,dat moet dan wel voldoende zijn,ik las in de
specs van de fan dat hij 7A trekt.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

De originele bedrading gaat geloof ik via een relais van de dynamo naar de ventilator, geschakeld door het thermokoppel. (iig bij een 5)
Als je 't netjes wil doen kun je ook de originele draden door wat dikkere vervangen.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

m1n1 (Jasper) schreef:De originele bedrading gaat geloof ik via een relais van de dynamo naar de ventilator, geschakeld door het thermokoppel. (iig bij een 5)
Als je 't netjes wil doen kun je ook de originele draden door wat dikkere vervangen.
Bij een vijf zou ik niet de originele bedrading gebruiken, die is ongezekerd. Daar is het zeer de moeite waard om de bedrading te vervangen. Mijn GTT is zo al eens in brand gevlogen.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Gaatze
Bestuurslid
Berichten: 652
Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
Car: 5AT,12TS
Locatie: Leeuwarden

Was dat het brandje waarbij je brandblusser dienst weigerde? :grin:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Ja :D, Dat was die bij de McSnack in Joure. Wat was ik blij dat ik mijn portomonnee was vergeten, en ik terug moest naar de auto om hem op te halen en constanteerde dat deze Renault wel heel erg raar rookte :lol:
Reed jij toen niet met mij mee?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

kijk,dat soort taferelen wil ik dus voorkomen :p ;-)
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Gaatze
Bestuurslid
Berichten: 652
Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
Car: 5AT,12TS
Locatie: Leeuwarden

Nee ik reed samen met Rienk mee met Gabri in de 21.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Soms moet je die radio DJ's gewoon even corrigeren...
https://www.facebook.com/photo.php?v=586455408089234

Beetje jammer dat ze dan vragen, wat voor auto rij je nu als het om 0-100 tijd gaat (0)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Weet iemand of er in het bestaan van Renault ooit een V8 of 8 in lijn motor gemaakt/gebruikt is in een Renault auto?

Uiteraard waren er de F1 V8'en, de nooit in serieproductie gekomen Gordini V8 voor de A310 en de PRV V8 wat een V6 90° werd maar ik bedoel dus een serie gebouwde 8 cilinders die misschien in een pre war Renault heeft gezeten ofzo...

Wie kan me helpen?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Adrian schreef:Weet iemand of er in het bestaan van Renault ooit een V8 of 8 in lijn motor gemaakt/gebruikt is in een Renault auto?

Uiteraard waren er de F1 V8'en, de nooit in serieproductie gekomen Gordini V8 voor de A310 en de PRV V8 wat een V6 90° werd maar ik bedoel dus een serie gebouwde 8 cilinders die misschien in een pre war Renault heeft gezeten ofzo...

Wie kan me helpen?
in een vrachtwagen misschien?
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Op Renaultoloog niets te vinden?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Volgens mij is er in de Rambler wel een V8 geleverd. op het Renaultoloog festival in 2012 stond een V12 Renault vliegtuigmotor.

Afbeelding
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Bedankt voor het meedenken (Y) Ik heb nog geen Renault V8 kunnen vinden die in een personenauto is gebruikt. Half wikipedia en Renaultoloog al doorgespit.

De vrachtwagen motoren waren ook veel 4 en 6 cilinders vroeger.

Ja klopt Willem-Jan maar dat was eigenlijk een Yanken AMC V8. :beer: Deze werd geleverd als 287cu in de AMC Rambler toen Renault AMC op de lijst had staan. Renault leverde alleen de Rambler met de 3,2 Ltr 6 cilinder in Europa. Ook de IKA Renaultjes in Argentinië hadden de zes cilinders.


Ik zoek nog ff verder. Alle aanvullingen zijn welkom (F)
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Waarom ben je er eigenlijk naar op zoek als ik vragen mag? Renault V8 in de Clio? :smile:
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Dit is er in elk geval 1:
https://secure.flickr.com/photos/877319 ... 925789735/

Oké, geen auto maar een truck maar wel een Renault V8 (Turbooooh) :D
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Na wat Losange spitwerk zie ik dat eind jaren 30 in de Nerva Grand sport en daarna in de Suprastella 8 cilinder lijn motors zijn geleverd. Die krengen hadden nog flink wat vermogen ook! Hele dikke motor :worship: :worship: :worship: en auto's uiteraard.
The Suprastella was powered by a traditional 8-cylinder in-line engine of 5448cc which had already appeared, towards the end of its production run, in the Nervastella.
Renault Nerva Grand Sport (1937) Le modèle luxe de l’époque. Moteur à 8 cylindres en ligne de 5448 cm3 de 110 ch propulsion longueur 4,91m, 2250 kg vitesse maximale 145 km/h.
Produite de 1936 à 1937 à 150 exemplaires.
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/Suprastella8cilindres_zpsa02b8802.jpg[/img]

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/Suprastella_zps7708f904.jpg[/img]

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/Nervastellagrandsportcabriocoach8cilinder_zps692e7403.jpg[/img]

@Willem-Jan, Ben van plan om ooit nog eens in de oude pre war Renaultjes te duiken en zou graag een 8 cilinder gebruiken. (Y)
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Die Nerva Grand Sports zijn geweldig en volgens mij ook geweldig duur.
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Klopt (D) :X
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Weet niet of het hier al gepost is maar vond het wel geinig. Foliedippen. Zo te zien kun je er erg mooie dingen mee maken!

http://h2ofoliedip.nl
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Laurens van den Acker transformeert nieuwe design Alpine op A310

Rotterdam, 31 januari 2014 – Onder leiding van het wereldwijde hoofd design van Renault, de Nederlander Laurens van den Acker, heeft Anthony Villain, uit het team van Renault Design, het kleurenschema ontworpen voor de Alpine A310 1600. De kleurstelling die ook al terug te vinden was op de Alpine A110-50 is bedoeld om aandacht te vragen voor de terugkomst van het merk Alpine. Op dit moment wordt er bij Alpine hard gewerkt aan het realiseren van een auto die aansluit bij de fameuze Alpine A110 uit de jaren 70. De Alpine A310 1600 waarmee Marc Abercrombie en Chris Visscher de Winter Trail 2014 gaan rijden is technisch identiek aan de fameuze A110, maar met een jaren 70 design. Chris Visscher is sinds begin 2013 als lid van de “Alpine Advisory Board” betrokken bij de ontwikkeling van de nieuwe Alpine die in 2016 op de markt gaat komen.

Laurens van den Acker
De Nederlander Laurens van den Acker (1965) is sinds september 2009 Senior Vice President Corporate Design en wereldwijd verantwoordelijk voor het design van Renault, Dacia en Samsung Motors. Van den Acker introduceerde een nieuwe designstrategie voor Renault waarvan de nieuwe Renault Clio, Captur en de nieuwe Dacia Logan MCV en Duster inmiddels op de weg te zien zijn.

Alpine A110
Destijds won de A110 onder andere de Rally Monte Carlo en werd deze Wereldkampioen Rally in 1973. De Alpine A110 staat bekend als wendbaar, licht en zuinig. Het design is imponerend maar tegelijk ook vertederend, een unieke combinatie. De Alpine A110 1600 SX in de fotoshoot behoort tot de laatste A110’s die zijn geproduceerd.

Alpine A310
De Alpine A310 1600 is de opvolger van de A110. De A110 is een zeer gewilde en waardevolle klassieker, maar ook de A310 1600 mag zich nu verheugen in een stijgende belangstelling vanwege zijn relatief lage gewicht en forse vermogen. Waar de A110 voor aanzienlijke bedragen over de toonbank gaat is de A310 nog voor redelijke prijzen aan te schaffen.

Winter Trail
De Winter Trial is een zware route van 2.500 kilometer die voert door Denemarken, Noorwegen en Zweden. Op 8 februari wordt de winnaar in Oslo afgevlagd. Aan deze Wintertrial doen 100 bijzondere rally auto’s mee die gedurende de rally een 10 tal tests en 25 specials rijden, bovendien moeten zij de route exact zoals aangegeven volgen.

Alpine
Alpine is een Franse constructeur van race- en sportwagens. Jean Rédélé bouwde op basis van Renault-onderdelen een wagen die in 1955 werd gepresenteerd. In 1970 nam Renault een meerderheidsbelang in het merk, om het later over te nemen. In 1994 werd besloten dat de Alpine-productie gestopt werd. In november 2012 werd er nieuwe leven in Apline geblazen en werd er (onder leiding van Ollivier Bernard) een joint-venture opgericht tussen Renault en Caterham. De productie van de nieuwe Alpine start in 2016 en deze wordt gebouwd in de Renault-Alpine fabriek in Dieppe.

Berijder en navigator
Marc Abercrombie is een ondernemer in de ICT én autoliefhebber. Als navigator is hij nog onervaren, voor hem is het de vuurdoop. Chris Visscher is algemeen directeur van de VKV Groep (Renault, Nissan, Dacia en Infiniti dealer) en daarnaast een gepassioneerd autoliefhebber. Hij is onervaren op het gebied van het rallyrijden. De deelname is vooral geboren uit enthousiasme en doel nummer 1 is om te genieten en veilig over de finish te komen.

Over de VKV Groep
Met 15 vestigingen – in onder meer Amsterdam, Gorinchem, Rotterdam, Spijkenisse en Tiel - die de merken Renault, Nissan, Dacia en Infiniti verkopen en onderhouden, behoort de VKV Groep (Van Kerkhof & Visscher Groep) tot de vijftien grootste dealerholdings van Nederland. Het bedrijf onderscheidt zich op het gebied van zowel sportiviteit als duurzaamheid. Zo is het bijvoorbeeld de enige Renault Sport-dealer en de eerste Nissan GT-R-dealer van Nederland. De eerste Nissans LEAF in West-Europa zijn verkocht door de VKV Groep. Bovendien is de VKV Groep importeur en exclusief dealer van het premium merk Infiniti. Kijk voor meer informatie op http://www.vkvgroep.nl.

[img]http://i60.tinypic.com/9knhqc.jpg[/img]
[img]http://i60.tinypic.com/1e98k3.jpg[/img]
[img]http://i58.tinypic.com/pt7qr.jpg[/img]
[img]http://i62.tinypic.com/2qwedqv.jpg[/img]
[img]http://i57.tinypic.com/ivhjs5.jpg[/img]
[img]http://i59.tinypic.com/jjxx5y.jpg[/img]
[img]http://i61.tinypic.com/2mwtguf.jpg[/img]
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Vet :worship:
Plaats reactie