
Faab's R19 16V Cabrio
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Wow ... je haalt je echt een hoop werk op je hals ... 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Geen idee, met 2 kids wordt de planning wat krapjes. En ik wil er geen haastklus van maken. Als de Playstation 5 uitkomt of Gran Turismo 7. Is Willem wel klaar den'kChris schreef:Gaaf hoe je hem aanpakt Faab!![]()
Wanneer moet die weer rijden?! RTC KICK-OFF 2014?!


Oude liefde roest wel. Met zorg komt alles goed..
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Bij m'n 19 was die achterasophanging niet veel beter, daar was die hele hoek van de binnendorpel ook foetsie, zag er weinig aan met een dikke laag tectyl er over. En dan te bedenken dat je 'm daarmee nog even lekker het circuit over gerost hebt.
Meestal ben je te bang he. 


Het heeft even geduurd, we zijn weer een stukje verder. Plannen zijn drastisch omgegooid. De bak ligt inmiddels uit elkaar, de diff. lagers hebben het begeven. Maarrrrr, gezien dat het casco aardig is opgegeten. Aan het denken gegaan wat ik daar nou mee moet. Na wat slijpwerk aan de rechterzijde blijkt ook het binnenscherm met de tankaansluiting compleet weggerot te zijn. Toen was ik er klaar mee. Dit chassis is kapot, verrot, en overleden. Weg ermee, geen minuut en euro meer investeren. Dus ja, wat nu.....Marcel had nog een Williams voor onderdelen. Deze week naar het chassis wezen kijken. Was even gezellig die autopraat. Maar met alle respect. Dit '95 chassis was er net zo gammel aan toe als de mijne. Dus geen optie... via Markptplaats de 16V van Geert tegengekomen. Vanavond gekeken en even een gezellig babbeltje gehad. En voor een mooi bedrag de ZR-05-JX overgenomen om de Williams compleet op over te zetten. Er zit wel wat werk aan. Maar geen halfgare balken of ophangpunten etc. Er is dus nog steeds genoeg te doen.
Laatst gewijzigd door Faab op zo 5 jan 2014 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Oude liefde roest wel. Met zorg komt alles goed..
Chassisnummer en indiceplaat gaan overgezet wordenBas schreef:Hoeveel had jouw Willie gelopen? Beter dat je verder kunt en een goede auto op kunt bouwen. Jammer dat 't geen Willie blijft op kenteken, maar 't gaat om het resultaat toch?

Oude liefde roest wel. Met zorg komt alles goed..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:

Laatst gewijzigd door Jochem de Haas op zo 5 jan 2014 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Faab schreef:Chassisnummer en indiceplaat gaan overgezet wordenBas schreef:Hoeveel had jouw Willie gelopen? Beter dat je verder kunt en een goede auto op kunt bouwen. Jammer dat 't geen Willie blijft op kenteken, maar 't gaat om het resultaat toch?
zou deze ook even verwijderen

Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
Daar ben liever eerlijk in. Men mag best weten dat er wat veranderd is ten gunste van het algehele voertuig. Daar komt bij dat er, mocht er research gedaan worden. De kleur niet overeenkomt met een '95 Williams.
Oude liefde roest wel. Met zorg komt alles goed..
maar welke papieren voer je dan ? de williams of de 16v ?
Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
Eergisteren de 16V opgehaald bij Geert. Heerlijk roestvrije 16V zonder rammels of ellende.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-UHOOYHB4.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-AUXLIPI4.jpg[/img]
Zachtjes begonnen met de lak op te knappen, na 23 jaar zit er wel een krasje hier en daar.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-UMSTXCKW.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-VP6NCS8G.jpg[/img]
Ook aan de 2.0 is gewerkt, deze gaat. Met de bak van de 16V in het chassis van '91.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-ROTYAHTA.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-3U6ODFOU.jpg[/img]
Als eerste, na het lakwerk. Gaat het interieur over en dan zien we wel weer verder.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-UHOOYHB4.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-AUXLIPI4.jpg[/img]
Zachtjes begonnen met de lak op te knappen, na 23 jaar zit er wel een krasje hier en daar.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-UMSTXCKW.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-VP6NCS8G.jpg[/img]
Ook aan de 2.0 is gewerkt, deze gaat. Met de bak van de 16V in het chassis van '91.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-ROTYAHTA.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-3U6ODFOU.jpg[/img]
Als eerste, na het lakwerk. Gaat het interieur over en dan zien we wel weer verder.
Oude liefde roest wel. Met zorg komt alles goed..
goed bezig !
Mvg,
Bas Jan
klik op de banner voor mijn project !
[img]http://bit.ly/1eN1e7B[/img][img]http://bit.ly/KQs9WR[/img]
Clio 1.8 16V Ombouw Summer & Winter Modus
Mvg,
Bas Jan
klik op de banner voor mijn project !
[img]http://bit.ly/1eN1e7B[/img][img]http://bit.ly/KQs9WR[/img]
Clio 1.8 16V Ombouw Summer & Winter Modus
Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
Goed bezig man! Leuke plannen heb je er mee!
Zoals eerder aangegeven zou ik een mod ff vragen of ie desbetreffende posts wil verwijderen of aanpassen.
Heb er zelf niks op tegen maar heb er al eerder gezeik mee gehad!
Zoals eerder aangegeven zou ik een mod ff vragen of ie desbetreffende posts wil verwijderen of aanpassen.
Heb er zelf niks op tegen maar heb er al eerder gezeik mee gehad!
Er zitten weer wat uurtjes in het 16V-Williams project. Het gaat nu weer wat leuker worden.
De JC5 bak van de Williams uit elkaar gehaald om te achterhalen waar het gezoem vandaan kwam.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-6XXJY7H4.jpg[/img]
Zoals ik al vermoedde, de differienteel lagers zijn overleden.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-4GLEV7UO.jpg[/img]
Die bak laat ik voor wat ie is, De JB bak van de 1.8 gaat achter het 2.0 blok van de Williams. Er heeft zich inmiddels via MP iemand gemeld om de JC bak over te nemen.
Ook nog even een smerige kras weggehaald.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-4JDX3BFP.jpg[/img]
Na
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-VWVHEBTL.jpg[/img]
Niet voor 100% eruit. Al met al een puik resultaat.
Geert had gemeld dat de achterlichten niet geheel lekvrij zijn geweest. Dan kom je weer roest tegen.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-LDSLZCZ7.jpg[/img]
Beetje hakken en bikken.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-7EDEQUTD.jpg[/img]
De stofzuiger door de balk en gelijk goed in de blubber gezet.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-T6MGITAQ.jpg[/img]
Lasapparaat erbij, dikke laag carrosoriekit eroverheen. blauw kleurtje en weg roestplek.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-ZNRQICQR.jpg[/img]
Gelijk de hogedruk op de mattenset los gelaten en het blauwe tapijt.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-QGG3Q6YP.jpg[/img]
In de tussentijd ook nog even een stab stok opgehaald. Moet alleen nog een leuk kleurtje op.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-37OBNQKB.jpg[/img]
Aangezien het interieur bijna compleet in de auto zit, kan het blauwe tellerfestijn natuurlijk niet achterblijven. De dagteller van de Williams is overleden. Na het overzetten van het tellergedeelte ook dat weer gefikst en spontaan 115.000 km eraf. Aangezien de teller van de 16V op 128K staat.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-EKVJTYAT.jpg[/img]
Aankomend weekend gaat ie de brug op en gaan de gouden rakkers er weer onder. Deuren overbouwen en nog wat dingetjes.
De JC5 bak van de Williams uit elkaar gehaald om te achterhalen waar het gezoem vandaan kwam.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-6XXJY7H4.jpg[/img]
Zoals ik al vermoedde, de differienteel lagers zijn overleden.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-4GLEV7UO.jpg[/img]
Die bak laat ik voor wat ie is, De JB bak van de 1.8 gaat achter het 2.0 blok van de Williams. Er heeft zich inmiddels via MP iemand gemeld om de JC bak over te nemen.
Ook nog even een smerige kras weggehaald.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-4JDX3BFP.jpg[/img]
Na
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-VWVHEBTL.jpg[/img]
Niet voor 100% eruit. Al met al een puik resultaat.
Geert had gemeld dat de achterlichten niet geheel lekvrij zijn geweest. Dan kom je weer roest tegen.

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-LDSLZCZ7.jpg[/img]
Beetje hakken en bikken.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-7EDEQUTD.jpg[/img]
De stofzuiger door de balk en gelijk goed in de blubber gezet.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-T6MGITAQ.jpg[/img]
Lasapparaat erbij, dikke laag carrosoriekit eroverheen. blauw kleurtje en weg roestplek.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-ZNRQICQR.jpg[/img]
Gelijk de hogedruk op de mattenset los gelaten en het blauwe tapijt.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-QGG3Q6YP.jpg[/img]
In de tussentijd ook nog even een stab stok opgehaald. Moet alleen nog een leuk kleurtje op.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-37OBNQKB.jpg[/img]
Aangezien het interieur bijna compleet in de auto zit, kan het blauwe tellerfestijn natuurlijk niet achterblijven. De dagteller van de Williams is overleden. Na het overzetten van het tellergedeelte ook dat weer gefikst en spontaan 115.000 km eraf. Aangezien de teller van de 16V op 128K staat.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-EKVJTYAT.jpg[/img]
Aankomend weekend gaat ie de brug op en gaan de gouden rakkers er weer onder. Deuren overbouwen en nog wat dingetjes.
Oude liefde roest wel. Met zorg komt alles goed..
[quote="Faab"]
Geert had gemeld dat de achterlichten niet geheel lekvrij zijn geweest. Dan kom je weer roest tegen.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-LDSLZCZ7.jpg[/img]
Beetje hakken en bikken.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-7EDEQUTD.jpg[/img]

Geert had gemeld dat de achterlichten niet geheel lekvrij zijn geweest. Dan kom je weer roest tegen.

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-LDSLZCZ7.jpg[/img]
Beetje hakken en bikken.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-7EDEQUTD.jpg[/img]

dubbel
blijf het vreemd vinden van die lagers.
heb al meerdere bakken gedemonteerd en weer gemonteerd maar zo erg
heb ik ze nog nooit gezien.
die zijn echt slecht!!!
heb al meerdere bakken gedemonteerd en weer gemonteerd maar zo erg
heb ik ze nog nooit gezien.
die zijn echt slecht!!!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Vandaag verder aan de slag met de ombouw. begonnen met de speedlines over te zetten en de deuren overbouwen.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-OUJFKKRK.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-DOHYABMM.jpg[/img]
Tussendoor de zijstrips overgezet, met een beetje hulp van ruitenkit. Klemmetjes kwamen niet overeen.
Interieur is nu helemaal overgezet.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-T6CCL4ZK.jpg[/img]
En zo begint het uiterlijk zachtjes op een Williams te lijken.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-6DSTW7KQ.jpg[/img]
Zwarte plakkers op de deur vervangen met Gamma decoratie folie. Deze waren zwaar uitgedroogd. Ondanks Gamma kwaliteit is het resultaat perfect
Volgende op de agenda, subframe klaarmaken en linker zijkant strak maken.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-OUJFKKRK.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-DOHYABMM.jpg[/img]
Tussendoor de zijstrips overgezet, met een beetje hulp van ruitenkit. Klemmetjes kwamen niet overeen.
Interieur is nu helemaal overgezet.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-T6CCL4ZK.jpg[/img]
En zo begint het uiterlijk zachtjes op een Williams te lijken.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-6DSTW7KQ.jpg[/img]
Zwarte plakkers op de deur vervangen met Gamma decoratie folie. Deze waren zwaar uitgedroogd. Ondanks Gamma kwaliteit is het resultaat perfect

Volgende op de agenda, subframe klaarmaken en linker zijkant strak maken.
Oude liefde roest wel. Met zorg komt alles goed..
Thnx, het blijft toch iets aparts. Deze '91 Clio heeft op paar plekjes wat roestvorming.
Terwijl dezelfde auto, hetzij 4 jaar nieuwer. En een Williams met iets meer km's. Totaal op alle vlakken
compleet is weggerot.
Terwijl dezelfde auto, hetzij 4 jaar nieuwer. En een Williams met iets meer km's. Totaal op alle vlakken
compleet is weggerot.
Oude liefde roest wel. Met zorg komt alles goed..
Deze week aan het stoeien geweest met plamuur, schuurpapier en 6 spuitbussen om de juiste kleur te organiseren. Mr Renault heeft 449 niet meer in het programma
Begin:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-O6KIIIQ6.jpg[/img]
Als eerste alles weggeschuurd om te kijken wat er te doen valt.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-8EV8NPDZ.jpg[/img]
Altijd fijn de eerste plamuurlaag strak maken. Een groot stofnest.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-BNR7CH8N.jpg[/img]
Geschuurd tot 2000 waterproof, de boel afgeplakt.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-OIWHFDXS.jpg[/img]
Na het spuitwerk de polijstmachine erover en ziehier het resultaat.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-LRV4O7VF.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-EPUKTWLR.jpg[/img]
Nog steeds een tintje te licht, maar voordat er naar een echte spuiter wordt gegaan. Voldoet dit wel even.

Begin:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-O6KIIIQ6.jpg[/img]
Als eerste alles weggeschuurd om te kijken wat er te doen valt.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-8EV8NPDZ.jpg[/img]
Altijd fijn de eerste plamuurlaag strak maken. Een groot stofnest.

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-BNR7CH8N.jpg[/img]
Geschuurd tot 2000 waterproof, de boel afgeplakt.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-OIWHFDXS.jpg[/img]
Na het spuitwerk de polijstmachine erover en ziehier het resultaat.

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-LRV4O7VF.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-EPUKTWLR.jpg[/img]
Nog steeds een tintje te licht, maar voordat er naar een echte spuiter wordt gegaan. Voldoet dit wel even.
Oude liefde roest wel. Met zorg komt alles goed..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Dikke prima hoe je het toch allemaal klaar heb gekregen 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Kleine update van de ombouw.
Aankomend weekend gaat de tovenaar met de kromme stokjes op de Clio tekeer. Kijken of de vieze deuk in de linkerdeur eruit kan. Evenals een paar overige deukjes.
Begonnen met het onderstel van de Williams op te fleuren. Evenals een andere JB3 bak, overgenomen en gerepareerd.
Spullen voor het oplappen.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-NG7LIBCI.jpg[/img]
Erna.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-FFQRJWUJ.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-3COPX7QX.jpg[/img]
Morgen een andere achterklep organiseren. Dan is dat ook weer roestvrij.
Aankomend weekend gaat de tovenaar met de kromme stokjes op de Clio tekeer. Kijken of de vieze deuk in de linkerdeur eruit kan. Evenals een paar overige deukjes.
Begonnen met het onderstel van de Williams op te fleuren. Evenals een andere JB3 bak, overgenomen en gerepareerd.
Spullen voor het oplappen.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-NG7LIBCI.jpg[/img]
Erna.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-FFQRJWUJ.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-3COPX7QX.jpg[/img]
Morgen een andere achterklep organiseren. Dan is dat ook weer roestvrij.
Oude liefde roest wel. Met zorg komt alles goed..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Mooi schoon is niet lelijk 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
gaat de goeie kant op! 

lijkt wel op een likje verf
Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D