Historie mat blauwe Clio 16V SG-RB-61
Hey,
bij deze is de mat blauwe Clio 16V SG-RB-61 weer in het bezit van een echte Renault liefhebber.
De eigenaar kon mij weinig vertellen over de historie van de auto.
Mochten jullie wat meer weten over de historie dan hoor ik het graag...
De eigenaar dacht dat er een 2.0 liter blok in lag maar op het type plaatje staat F7P E722. (dus 1800)
Het kan zijn dat het blok is opgeboord maar dat is moeilijk te checken...
Ik hoop dat iemand deze auto kent.....
Alvast bedankt!
[img]https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 2654_n.jpg[/img]
bij deze is de mat blauwe Clio 16V SG-RB-61 weer in het bezit van een echte Renault liefhebber.
De eigenaar kon mij weinig vertellen over de historie van de auto.
Mochten jullie wat meer weten over de historie dan hoor ik het graag...
De eigenaar dacht dat er een 2.0 liter blok in lag maar op het type plaatje staat F7P E722. (dus 1800)
Het kan zijn dat het blok is opgeboord maar dat is moeilijk te checken...
Ik hoop dat iemand deze auto kent.....
Alvast bedankt!
[img]https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 2654_n.jpg[/img]
de slag meten is niet zo spannend. Boegie eruit, pin erin en geeft het een slag. 93mm is een f7r/2.0
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Haha! Stoer ding zo in het mat Peter! 

Gaaf ding! Wat zijn de plannen ermee Peter?!
Op de een of ander manier vind ik hem niet helemaal jouw stijl, maar dat merk je toch niet op het circuit...
Deze auto was een demo van een autospuiterij ergens in Roosendaal meen ik.
Veel plezier ermee! Hou ons op de hoogte!
Op de een of ander manier vind ik hem niet helemaal jouw stijl, maar dat merk je toch niet op het circuit...

Deze auto was een demo van een autospuiterij ergens in Roosendaal meen ik.
Veel plezier ermee! Hou ons op de hoogte!

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Dank voor de reacties!
Zelf heb ik een 2.0 williams in mijn 5je zitten dus ik weet hoe dit blok aan voelt.
Op de terug weg met de clio had ik al mijn twijfels, vooral onderin miste ik koppel.
Dus ik ga er van uit dat het het gewoon een 1800 is.
Ga de auto in 1ste instantie als dagelijks vervoer gebruiken om de "winter" door te komen. (rij liever niet met pekel in de Clio V6)
Verdere plannen weet ik nog niet...
Gisteren de auto op de brug gehad en dat viel ons niks tegen. Dorpels zijn allemaal aangepakt tijden het spuiten.
Williams interieur ziet er ook zeer goed uit.
Dus tot nu toe geen miskoop
Zelf heb ik een 2.0 williams in mijn 5je zitten dus ik weet hoe dit blok aan voelt.
Op de terug weg met de clio had ik al mijn twijfels, vooral onderin miste ik koppel.
Dus ik ga er van uit dat het het gewoon een 1800 is.
Ga de auto in 1ste instantie als dagelijks vervoer gebruiken om de "winter" door te komen. (rij liever niet met pekel in de Clio V6)
Verdere plannen weet ik nog niet...
Gisteren de auto op de brug gehad en dat viel ons niks tegen. Dorpels zijn allemaal aangepakt tijden het spuiten.
Williams interieur ziet er ook zeer goed uit.
Dus tot nu toe geen miskoop

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
via CCNL heb ik op youtube een eigenaar gevonden.
http://www.youtube.com/watch?v=9LFVU9G-aDI
Hij had de clio destijds opgebouwd.
Maar wie dan de stickers er op heeft geplakt is mij een raadsel...
Ze zitten er nu in ieder geval niet meer op.....
http://www.youtube.com/watch?v=9LFVU9G-aDI
Hij had de clio destijds opgebouwd.
Maar wie dan de stickers er op heeft geplakt is mij een raadsel...
Ze zitten er nu in ieder geval niet meer op.....
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Ik weet wel van wie die is geweest kwam bij mij uit de buurt.
Blok is een gewoon een 1.8 en 2 jaar terug was de bak stuk.
Auto is rond 2006 gestraald en in een galvanisatie bad geweest !!!!
Hij is toen gespoten bij Broekman Automotive waar hij werkte.
Man heeft er van 2005 tot half 2011 in bezit gehad dacht ik.
Kon hem toen met kapotte bak voor 1000 kopen.
Meer info heb ik niet stickers waren volgens mij gewoon door hem geplakt omdat
ze toen met collega's naar le mans gingen
Blok is een gewoon een 1.8 en 2 jaar terug was de bak stuk.
Auto is rond 2006 gestraald en in een galvanisatie bad geweest !!!!
Hij is toen gespoten bij Broekman Automotive waar hij werkte.
Man heeft er van 2005 tot half 2011 in bezit gehad dacht ik.
Kon hem toen met kapotte bak voor 1000 kopen.
Meer info heb ik niet stickers waren volgens mij gewoon door hem geplakt omdat
ze toen met collega's naar le mans gingen
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Bedankt voor de info derbimarcel!
Ik kom steeds een stukje verder...
vanaf 2011 heeft er volgens mij een italiaan in gereden want kom nog wat Napoli 1911 stickers tegen en in de grille de Italiaanse vlag.
Deze eigenaar heeft dan denk ik de versnellingsbak gemaakt en een compleet Williams interieur + Williams dashboard gemonteerd.
+ nieuwe banden + distributie vervangen.
Overigens zei de eigenaar van het youtube filmpje dat het om een opgeboorde 1.8 ging met speedline nokkenassen/klepstoters/kleppen/vliegwiel ,en een diesel versnellings bak uit een 19....
Het merk speedline voor nokkenassen etc. heb ik in ieder geval nog nooit van gehoord.......

Ik kom steeds een stukje verder...
vanaf 2011 heeft er volgens mij een italiaan in gereden want kom nog wat Napoli 1911 stickers tegen en in de grille de Italiaanse vlag.
Deze eigenaar heeft dan denk ik de versnellingsbak gemaakt en een compleet Williams interieur + Williams dashboard gemonteerd.
+ nieuwe banden + distributie vervangen.
Overigens zei de eigenaar van het youtube filmpje dat het om een opgeboorde 1.8 ging met speedline nokkenassen/klepstoters/kleppen/vliegwiel ,en een diesel versnellings bak uit een 19....
Het merk speedline voor nokkenassen etc. heb ik in ieder geval nog nooit van gehoord.......
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Aluminium Speedline nokkenassen? 

Yoyo's...ik ben de maker van de renault clio en ben nog altijd in bezit van alle foto's van begin tot eind van de clio, en is niet weggegaan voor €1000...wat een belachelijk verhaal...de auto is voor 2450 verkocht in 2010/11 speedline is in engeland een bekend de top van de ijsberg zit in de motor...als je maar geld heb...het hele set heeft 6400 euries gekost...spuitwerk is in rozenburg gedaan waar ik werk Broekman Automotive...de totale revisie van de clio is op €7000'-...stickers Le Mans zijn gemaakt door mezelf en heb nog veel meer pics hiervan...De italie look is ook van mij geweest Zano is 1 van mijn sponsers geweest net als MTX-audio en over Le mans we mochten meerijden met Route de Pilot...alleen liefhebbers weten wat dit is...en dit even voor de eigenaar bel me even heb heel veel pics voor je...tekeningen van het ontwerp..noem maar op...Clio bak is nooit kapot geweest er is een gereviseerde dieselbak in gegaan van een 19 diesel...een Williams is een nissan micra vergeleken met deze clio, laten we wel zijn er kan in de tussen tijd wat verandert zijn...zelfs en clio v6 was humor daar bleef ik naast tot de 3e versn...is geen ander blok in gegaan vraag ik me af...er zit/zat een blauw kleppen deksel op in kleur van de auto?
Rob
bel me e heb me nr
Rob
bel me e heb me nr
raar verhaal. "speedline" ken ik niet als een tuner of tune onderdelen, ook niet van engelse fora. En met een 19 diesel bak maak je een f7p alleen maar slomer. Dus voor dat je een williams wil bij houden moet je wel wat andere dingen aanpakken dan wat spuitwerk en blauw kleppendeksel. En een clio v6 is niet zo snel als de naam doet denken. Dat je die tot de 3e versnelling bij houdt zegt niet zoveel.
Welkom op het forum Rob! Hoe kwam je hier terecht? Wat rij je tegenwoordig? Zonde dat we jouw creatie nooit ergens op een meeting hebben gezien.

Hij zal best sneller zijn, maar dit vergelijk lijkt me wat overdreven... Ik wil de uitdaging wel aan gaan Peter!Robs911 schreef:...een Williams is een nissan micra vergeleken met deze clio...

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
>>>ben op meetings geweest in 2008 2009...jongens van toen zijn echt pleite...kreeg een mail over de auto vandaar...de auto is in topstaat geweest!!!!...goed lezen mensen er kan in 3 jaar veel gebeuren ...speedline is een onderdeel bouwer..en levert vb. aan Sportec..Novitec...en ontwikkeld voor Prodrive...namen die hier waarschijnlijk niet veel zeggen...en dan nog even over de dieselbak...die zou trager zijn???... tja als je er 1 inhangt van een espace..die ik nu rij ,een v6 3.0 diesel>>heerlijk wat een rust...leuk om me auto weer te zien...wat heb je er voor betaald..waar is het interieur gebleven met de 3 punts...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Euhhhhhh wij leven hier niet onder een steen hoor, maar met alle respect ook een opgeboorde/getunede 1.8 met snellere nokken zal er flink aan moeten trekken om het een williams moeilijk te maken, laat staan hem als een micra weg te zetten.Robs911 schreef: ...speedline is een onderdeel bouwer..en levert vb. aan Sportec..Novitec...en ontwikkeld voor Prodrive...namen die hier waarschijnlijk niet veel zeggen...
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
En trouwens Speedline(Gerrit) is hier zelf ook flink actief geweest
hij maakt niets, maar bedenkt en ontwikkeld in samen werking met. Ik dacht dat de MB injectie is daar ook nog een voorbeeldje van is, daar is hij ooit nog met JL mee begonnen.
Kijk eens bij onze forum namen en hoeveelheid posts, de grote gros is al actief hier ver voor 2008.
Maar tof van je dat je je hier aanmeld en zelf je verhaal doet!
wij zijn natuurlijk allemaal nieuwsgierig hoe en wat je hebt gedaan met deze clio. Misschien kunnen we zelf ook nog iets van je opsteken! hoor jij nog wel iets van Speedy?

Kijk eens bij onze forum namen en hoeveelheid posts, de grote gros is al actief hier ver voor 2008.
Maar tof van je dat je je hier aanmeld en zelf je verhaal doet!

Ik betwijfel of het hier echt over Gerrit gaat.
Gerrit leeft nog zeker wel, maar de autotuning heeft hij wat meer achter zich gelaten, doet nu meer adviseren op andere gebieden en vliegt veel met (sport)vliegtuigen.
Gerrit leeft nog zeker wel, maar de autotuning heeft hij wat meer achter zich gelaten, doet nu meer adviseren op andere gebieden en vliegt veel met (sport)vliegtuigen.
MOD
Laten we het gezellig houden en elkaar met respect behandelen, mensen! 
Er is blijkbaar hier al meer verteld over de auto wat niet blijkt te kloppen (verkoopprijs bijvoorbeeld), dus laten we niet meteen alles in twijfel trekken of direct de grond in trappen. Nergens voor nodig.

Bedankt voor je verhaal Rob!
vanaf 2010/11 zijn er dus meerdere eigenaars geweest die waarschijnlijk het blok hebben omgewisseld en een williams interieur hebben gemonteerd.
De blauwe 3punts gordels heb ik er nog wel bij gekregen.
Kleppendeksel is nu zwart.
Ik maak vanmiddag wel even wat foto's hoe de auto er nu bij staat....
vanaf 2010/11 zijn er dus meerdere eigenaars geweest die waarschijnlijk het blok hebben omgewisseld en een williams interieur hebben gemonteerd.
De blauwe 3punts gordels heb ik er nog wel bij gekregen.
Kleppendeksel is nu zwart.
Ik maak vanmiddag wel even wat foto's hoe de auto er nu bij staat....
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
En 100% zeker dat de auto 2 jaar terug te koop stond met een kapotte bak voor 1000.
Was bij een garage op 't Woud in Brielle.
Maar wel leuk dat de historie te achterhalen is zo!
Was bij een garage op 't Woud in Brielle.
Maar wel leuk dat de historie te achterhalen is zo!
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Hier nog wat foto's van nu:
[img]https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 2934_n.jpg[/img]
[img]https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 3760_n.jpg[/img]
[img]https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 0313_n.jpg[/img]
[img]https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 9078_n.jpg[/img]
[img]https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 0896_n.jpg[/img]
[img]https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 6843_n.jpg[/img]
[img]https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 1414_n.jpg[/img]
[img]https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 2934_n.jpg[/img]
[img]https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 3760_n.jpg[/img]
[img]https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 0313_n.jpg[/img]
[img]https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 9078_n.jpg[/img]
[img]https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 0896_n.jpg[/img]
[img]https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 6843_n.jpg[/img]
[img]https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 1414_n.jpg[/img]
Geweldig om de auto zo te zien, even ter mededeling over de prijs bij brielle het woudt, daar heb ik zelf de verkoop gedaan had em voor 1000 nooit en nooit weggedaan maar dat terzijde. De foto"s zien er top uit en hij staat er nog net zo bij als ik hem gemaakt heb. Het interieur is totaal veranderd en ziet er goed uit,motor is ook anders maar wel schoon hoor. Een vraag zit het schroefset er nog onder hij staat vrij hoog op de wielen. Ik zal te foto's naar boven toveren en erop zetten vanaf de restauratie toen nog zwart tot nu. Kom een keer langs, en nu weet je als je er vanaf wil......Wij zijn bij een meeting geweest waarbij we gepaintballed hebben met een bbq, was erg gezellig. Jammer van toen was dat de clio benzine eruit knalde een slang die niet lekker zat. Even over clio met betrekking op de snelheid, heb toen der tijd in 2009 een s2000 gehad honda v-tec en heren ik begrijp.....tblijft een honda.. maar de auto heeft het wel ,een geweldige performance acceleratie
...maar de clio bleef hier gewoon achter hangen en dat vonden wij bizar want de honda heeft veel meer vermogen en koppel toch kon die goed meekomen met deze stalknecht...even voor de vergelijking he....ben benieuwd van de staat van de lak...er zit een matte lak op van Akzo Sikkens en was een test die later in deze periode werd afgekeurd omdat er glimmende plekken verschenen en zodoende konden zij er geen garantie opgeven ,nu is deze er wel. Soms met fout ligt verschenen er spuitbanen in de lak. Ik gebruikte een neutrale shampoo ontvetter waardoor hij een doffe look kreeg.

Afgelopen week een blokje om geweest samen met de Toyota Supra 3.0 6cyl. 205pk. (geen turbo) van mijn neef.
En ja er zit dubbele bediening in dus hier kan je je rijbewijs in halen!
Vooral onderin kwam ik te kort.
Maar als ik de clio hoog in de toeren hield kon ik goed mee komen met de Supra en was de clio zeker niet de mindere! (Supra weegt wel zo'n 1400kg!)
Deze week ook weer even gas gegeven in de Clio V6 en dat voelt vooral onderin veel sneller aan.
Dus ik ga er vanuit dat er nu weer een standaard 1.8 16V blok in de Clio ligt. (blokje loopt overigs wel heel mooi)
Lak en schroefkit ga ik vanmiddag even checken.
Maar volgens mij zit er geen schroefkit meer onder....
Toch raar dat de vorige eigenaar het blok en schroefset enz allemaal om gewisseld heeft.
Rob: Zaten al die stickers er ook nog op toen jij de auto verkocht?
En ja er zit dubbele bediening in dus hier kan je je rijbewijs in halen!


Vooral onderin kwam ik te kort.
Maar als ik de clio hoog in de toeren hield kon ik goed mee komen met de Supra en was de clio zeker niet de mindere! (Supra weegt wel zo'n 1400kg!)
Deze week ook weer even gas gegeven in de Clio V6 en dat voelt vooral onderin veel sneller aan.
Dus ik ga er vanuit dat er nu weer een standaard 1.8 16V blok in de Clio ligt. (blokje loopt overigs wel heel mooi)
Lak en schroefkit ga ik vanmiddag even checken.
Maar volgens mij zit er geen schroefkit meer onder....
Toch raar dat de vorige eigenaar het blok en schroefset enz allemaal om gewisseld heeft.
Rob: Zaten al die stickers er ook nog op toen jij de auto verkocht?
Nee ,alleen Zano is blijven zitten op de portieren Napolli en op de vooruit zat een mat zwarte band met Zano. Heb wel heel veel foto's van de 24 LeMans uitvoering toen speelde geld nog geen rol joh, we hebben aan zoveel goodwill rally's meegedaan ,het kika fonds ,kankerfonds ,sophia kinderziekenhuis,ronald mac donald. Echt een hele leuke tijd we hebben ook aan de rotterdam havenrally meegedaan allemaal oldtimers en wij mochten er in meerijden omdat Broekman dit toen der tijd sponserde...reed ook een renault 5 alpine
mee...heb zelf ook eeen 5 gehad blue..spijt dat tie weg is...maar ja dat is met de meeste auto's...ben nu een golf 1 aan het restaureren m'n 2e..en over de motor ben ik nog aan het twisten...of de 1.8 t of een ordinaire G60....wil nog 1x een clio beet gaan pakken en er een dimma van maken http://www.youtube.com/watch?v=5FyoJIk3kMw deze uitvoering en dan mat leger groen met een nederlandse vlag op het dak ,en een gekke motor erin

verschil tussen een dimma en een f2000 maxi is vrij groot overigens.
Toch maar weer wat witte stickers terug gebracht...
Grille mat zwart gespoten en mat zwarte raamband aangebracht...
Nu past het witte dak ook weer beter bij het geheel
[img]https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 0077_n.jpg[/img]
[img]https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 3960_n.jpg[/img]
Grille mat zwart gespoten en mat zwarte raamband aangebracht...
Nu past het witte dak ook weer beter bij het geheel

[img]https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 0077_n.jpg[/img]
[img]https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 3960_n.jpg[/img]
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Staat hem goed 

peterrrr




lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl