Steven's rides - Bimmertime!
Goed om te zien dat je hem al zo snel hebt kunnen verkopen! Hopelijk meld de nieuwe eigenaar hier zich nog. En wat mij betreft blijf je hier lekker actief met je BMW.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Weg met die franse zooi, allemaal aan de bmw









Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ja goede auto's die bmw's. uitlaat scheurt, kun je niet meer rijden. top!
de auto die ervoor staat daarentegen...
[img]http://imageshack.us/scaled/medium/198/x6jb.jpg[/img]
de auto die ervoor staat daarentegen...

[img]http://imageshack.us/scaled/medium/198/x6jb.jpg[/img]
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
taxi??
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
taxi 5 cilinder diesel met 430k op de klok. als een zonnetje 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Wat dat betreft weinig boven een benz. Maar eerlijk is eerlijk, voor autosport doeleinden zal een BMW beter zijn ben ik bang
Ben benieuwd Steven. Een willi is eigenlijk zo leuk/goed dat je er altijd wel aan terug blijft denken, maar van de andere kant snap ik je absoluut

Ben benieuwd Steven. Een willi is eigenlijk zo leuk/goed dat je er altijd wel aan terug blijft denken, maar van de andere kant snap ik je absoluut

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Mooi dat de williams goed terecht komt , mooie opvolger ook 

-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Gefeliciteerd! Snel gedaan, maar het was ook een hele nette prijs!
Wie weet is het toekomstige Nederlandse formule 1 wonder wel te danken aan jouw Williams!
Wie weet is het toekomstige Nederlandse formule 1 wonder wel te danken aan jouw Williams!

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Nou als ze van een kart in een (toer) wagen stappen is de neergaande weg al ingezet hoor



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Is er ook iets waar jij geen commentaar op hebt? 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Merijn, laat mij er lekker buiten, ik zeg niks
Is algemeen bekend dat formulerijders die in een toerwagen stappen never niet meer de weg omhoog vinden.
Dus als je na een kartcarriere verder wilt moet je in een formuleauto stappen en niet in een toerwagen.
Is algemeen bekend dat formulerijders die in een toerwagen stappen never niet meer de weg omhoog vinden.
Dus als je na een kartcarriere verder wilt moet je in een formuleauto stappen en niet in een toerwagen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
zou kunnen, maar dat zijn er maar heel weinig die dan nog terugkeren in de formuleracerij
raikonen is een voorbeeld (rally)
di resta (dtm)
dicher bij huis beitske visser (scc)
maar je ziet het maar zelden omdat de overstap meestal einde formulecarriere is
raikonen is een voorbeeld (rally)
di resta (dtm)
dicher bij huis beitske visser (scc)
maar je ziet het maar zelden omdat de overstap meestal einde formulecarriere is
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Mogen we weer ontopic?
Wanneer haal je de BMW op Steven?
Wanneer haal je de BMW op Steven?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ja Steven, eindelijk een echte auto 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Kijk das al een mooie upgrade van je cup dempers.
(ik weet al welke auto het is maar zal het niet verklappen)
(ik weet al welke auto het is maar zal het niet verklappen)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Hij poetst hem toch nog wel voor aflevering 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Zo nou heel groot nieuws ist niet meer, de meesten wisten het al, maar vooruit:
[img]http://elffers.home.xs4all.nl/Beamer/Beamers_01.jpg[/img]
De zilvere 328 op LPG rijd ik nu exact een jaar als daily, gekocht met een rot pools gassysteem, dus dat was in het begin even slikken om er een fatsoenlijk systeem in te laten leggen, maar ondertussen zijn we ~55.000 km verder in een jaar, zonder echte problemen naast wat normaal onderhoud. Fijne wagen, vooral die motor is een juweeltje om te rijden, veel koppel onderin (tov de gelijkvermogende 325) maar wil ook nog wel de nodige toeren maken.
Maargoed het gaat nu natuurlijk om het zwarte mormel, hij stond bekend als de Verhuiswagen, maar ik doop 'm om tot: 'The Hearse'
[img]http://elffers.home.xs4all.nl/Beamer/Beamers_02.jpg[/img]
[img]http://elffers.home.xs4all.nl/Beamer/Beamers_03.jpg[/img]
Het is een E34 535 (nog als 520 op kenteken). Motor is nog niet heel spannend, die is met +/- 220-230 pk nog redelijk matig, maargoed deze 3,5 liter 12 klepper is ook van begin jaren 80.
[img]http://elffers.home.xs4all.nl/Beamer/53 ... Engine.jpg[/img]
Het onderstel is een Intrax 1k2 onderstel, als eerste op maat gemaakt voor dit type auto, echt een wereld van verschil tov de onderstelletjes die ik tot nu toe gereden heb, met uitzondering van Geert's Proflex onderstel. Nieuwprijs van dat geintje was ca. €3500, maar het stuurt ook wel vet.
Rolkooi is een gelaste van Biesheuvel, redelijk naar m'n zin, al laat ik 'm misschien nog iets uitbreiden in de toekomst, maar eerst maar eens rijden.
[img]http://elffers.home.xs4all.nl/Beamer/53 ... terior.jpg[/img]
Verder zit er M5 remmerij op, 40% sperdiff, volledig gestript, polyester motorkap en nog wat kleine meuk.
Wat gaan we ermee doen? Nou gewoon lekker op circuits spelen, beginnende met een driftdagje om weer ff een te worden met de auto
Ik wil het gewicht laten aanpassen op kenteken, hij is voor het laatst gewogen als 1400kg en ik wil even kijken of het lukt om dit nog naar <1350 te krijgen voor de keuring. (Lexaan, lichte kuipen, kleine accu, zo goed als lege tank etc.)
Tevens wil ik ook de motor gegevens laten aanpassen naar de 3,5 liter en even een optimistisch (toekomstig) vermogen van ~300pk ofzo.
Iemand die ervaring heeft met die 2 laatste zaken? Moet je nog vermogen aantonen en waar kan ik gunstig een weging laten doen?
Voorlopig schors ik 'm ws toch eerst, gezien ik nog een verhuizing voor de deur heb staan, maar als het seizoen in April ofzo start, moet ie toch ook naar buiten.
[img]http://elffers.home.xs4all.nl/Beamer/Beamers_01.jpg[/img]
De zilvere 328 op LPG rijd ik nu exact een jaar als daily, gekocht met een rot pools gassysteem, dus dat was in het begin even slikken om er een fatsoenlijk systeem in te laten leggen, maar ondertussen zijn we ~55.000 km verder in een jaar, zonder echte problemen naast wat normaal onderhoud. Fijne wagen, vooral die motor is een juweeltje om te rijden, veel koppel onderin (tov de gelijkvermogende 325) maar wil ook nog wel de nodige toeren maken.
Maargoed het gaat nu natuurlijk om het zwarte mormel, hij stond bekend als de Verhuiswagen, maar ik doop 'm om tot: 'The Hearse'
[img]http://elffers.home.xs4all.nl/Beamer/Beamers_02.jpg[/img]
[img]http://elffers.home.xs4all.nl/Beamer/Beamers_03.jpg[/img]
Het is een E34 535 (nog als 520 op kenteken). Motor is nog niet heel spannend, die is met +/- 220-230 pk nog redelijk matig, maargoed deze 3,5 liter 12 klepper is ook van begin jaren 80.
[img]http://elffers.home.xs4all.nl/Beamer/53 ... Engine.jpg[/img]
Het onderstel is een Intrax 1k2 onderstel, als eerste op maat gemaakt voor dit type auto, echt een wereld van verschil tov de onderstelletjes die ik tot nu toe gereden heb, met uitzondering van Geert's Proflex onderstel. Nieuwprijs van dat geintje was ca. €3500, maar het stuurt ook wel vet.
Rolkooi is een gelaste van Biesheuvel, redelijk naar m'n zin, al laat ik 'm misschien nog iets uitbreiden in de toekomst, maar eerst maar eens rijden.
[img]http://elffers.home.xs4all.nl/Beamer/53 ... terior.jpg[/img]
Verder zit er M5 remmerij op, 40% sperdiff, volledig gestript, polyester motorkap en nog wat kleine meuk.
Wat gaan we ermee doen? Nou gewoon lekker op circuits spelen, beginnende met een driftdagje om weer ff een te worden met de auto

Ik wil het gewicht laten aanpassen op kenteken, hij is voor het laatst gewogen als 1400kg en ik wil even kijken of het lukt om dit nog naar <1350 te krijgen voor de keuring. (Lexaan, lichte kuipen, kleine accu, zo goed als lege tank etc.)
Tevens wil ik ook de motor gegevens laten aanpassen naar de 3,5 liter en even een optimistisch (toekomstig) vermogen van ~300pk ofzo.
Iemand die ervaring heeft met die 2 laatste zaken? Moet je nog vermogen aantonen en waar kan ik gunstig een weging laten doen?
Voorlopig schors ik 'm ws toch eerst, gezien ik nog een verhuizing voor de deur heb staan, maar als het seizoen in April ofzo start, moet ie toch ook naar buiten.
super vet steef! Ik reserveer vast een rondje voor de volgende ring meeting 

- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Supergaaf zo'n E34, helemaal zo laag met die donkere wielen
Tutuur heeft voor z'n 9 Turbo ook het vermogen e.d. laten aanpassen op kenteken. Hij weet vast wel hoe dat gegaan is.

Tutuur heeft voor z'n 9 Turbo ook het vermogen e.d. laten aanpassen op kenteken. Hij weet vast wel hoe dat gegaan is.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Hee Rukker, wanneer gaan we een dagje driften 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Bij mij stelde het omkeuren echt geen reet voor maar dat zal ook te maken hebben met de keurmeester ter plaatse.
Hoe het zit met aangepast vermogen weet ik niet aangezien ik gewoon de standaard gegevens van de willy over heb laten zetten.
Wegen zou ik eerst eens bij de metaal of afvalboer doen zodat je zelf een idee hebt en wellicht nog wat gewicht kun verwijderen.
Als de kooi demontabel is kun je die er ook wel uit halen, scheelt ook weer 50kg oid...
Hoe het zit met aangepast vermogen weet ik niet aangezien ik gewoon de standaard gegevens van de willy over heb laten zetten.
Wegen zou ik eerst eens bij de metaal of afvalboer doen zodat je zelf een idee hebt en wellicht nog wat gewicht kun verwijderen.
Als de kooi demontabel is kun je die er ook wel uit halen, scheelt ook weer 50kg oid...
Blijft een gaaf ding om te zien!
Inderdaad eerst even lekker rijden met dat ding en dan wat meer vermogen erin gooien. Ik blijf nog steeds van mening dat een E39 M5 4.0 V8 motor ook moet kunnen passen.
Inderdaad eerst even lekker rijden met dat ding en dan wat meer vermogen erin gooien. Ik blijf nog steeds van mening dat een E39 M5 4.0 V8 motor ook moet kunnen passen.

Steven, dit is vast een zeker een heerlijk slee om te driften wat ik er van begrijp heb je hem daarvoor gekocht, maar hoe zit dat met snelle ronden op de ring & CPZ?! Daar is zo'n ding denk net ff te log voor?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport