Oldtimer MRB overgangsregeling 2015 ?
Verdiep je eens in de wereld economie. We leven al 40 jaar boven onze stand, het enige medicijn is inleveren. De rest van de wereld heeft welvaart ook eindelijk ontdekt.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
We????????????
Niet iedereen Geert en diegene die het niet deden draaien nu op voor diegene die het wel deden.
Niet iedereen Geert en diegene die het niet deden draaien nu op voor diegene die het wel deden.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
De wereld economie is niet bepaald eerlijk verdeeld en wij hebben hier heel lang van kunnen profiteren. Die balans is aan het verschuiven dus kan je verklappen dat het voorlopig (denk aan tientallen jaren) niet beter wordt dan nu.
Dat is waar... Maar op grotere schaal heeft het ermee te maken dat onze levensstijl geld kost. En de overheid heeft dus geld nodig om de huidige levensstandaard te behouden of de terugval enigzins te beperken. Daar zijn ze nu voor aan het schrapen. 
Dat het niet op een eerlijke manier gebeurt, daar zijn we het wel over eens, geloof ik. Maar bekijk ook dit op een grotere schaal. Waar zouden ze het geld dan vandaan moeten halen?
Ik denk dat de sleutel meer zit in het minder uitgeven van overheidsgeld. Minder bemoeienis van de overheid. Maar dat resulteert erin dat er een groep mensen buiten de boot valt in de samenleving. Dat is een consequentie van het opgeven van een stukje van de verzorgingsstaat.

Dat het niet op een eerlijke manier gebeurt, daar zijn we het wel over eens, geloof ik. Maar bekijk ook dit op een grotere schaal. Waar zouden ze het geld dan vandaan moeten halen?
Ik denk dat de sleutel meer zit in het minder uitgeven van overheidsgeld. Minder bemoeienis van de overheid. Maar dat resulteert erin dat er een groep mensen buiten de boot valt in de samenleving. Dat is een consequentie van het opgeven van een stukje van de verzorgingsstaat.
-
- Moderator
- Car: MB
Om het auto gerelateerd te houden. Van mij mag het rekeningrijden ingevoerd worden en de MRB op 0 gezet worden. Dat zou ik het mooiste vinden. Al hebben we het al uitgebreid over wat praktische problemen gehad.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gerald schreef:zieMaarten-Jan schreef:Volgens mij benzine 30 jaar, de rest 40 jaar, of het moet (weer) veranderd zijn.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... imers.html
daar staat toch alles compleet belastingvrij vanaf 40 jaar pas. tussen de 26 en 40 jaar een overgangsregeling van max 120 euro p/jaar.
Heb de brief er even bij gepakt.
"Volgens de huidige wetgeving is een motorrijtuig pas vrijgesteld als deze ten minste 30 jaar geleden voor het eerst in gebruik is genomen."
Staat niets over het kwart tarief.
We gaan het vanzelf wel horen wat de nieuwe regels worden...
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Waar is nu concreet terug te vinden wat het wordt dan?
In dat artikel staat namelijk nogsteeds dat de eerste kamer het nog goed moet keuren...
In dat artikel staat namelijk nogsteeds dat de eerste kamer het nog goed moet keuren...
-
- Car: R19.R
Dat is ook nog steeds de huidige stand van zaken, zo lang de 1e kamer het niet goedkeurt blijft de huidige regeling van kracht / veranderd er niets. Daarom is het zo belachelijk dat die brieven al verstuurd zijn.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Alleen jammer dat de laatste berekeningen aantonen dat het geld kost ipv oplevertAnthonyR schreef:1e kamer gaat het er door heen drukken, anders komt er gewoon te weinig geld binnen.
Project: GTT Blue Sport
Waar staat dat dan?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
had het hier ergens gelezen...tutuur schreef:Waar staat dat dan?
maar zie er geen bron van. dus misschien heb ik wat te snel gesproken.Maarten-Jan schreef:@tutuur, was in het journaal, kwam uit een onderzoeksrapport van ik geloof stichting autobelangen. Weekers heeft in zijn berekening gedragseffecten niet meegenomen, zij wel.
Het is natuurlijk uitermate triest dat zulke brieven al verstuurd worden terwijl de 1e kamer nog niet eens gestemd heeft, laat staan dat ze akkoord zijn(!).
Geen idee wat ze hiermee willen bereiken maar geld verdienen zit er in elk geval niet in, kapot maken van de klassieke automobiel cultuur in NL in elk geval wel.
-
- Car: R19.R
Volgens mij is het aandeel mensen wat de auto voor de liefhebberij nog altijd aanzienlijk groter als het aandeel mensen wat de auto voor dagelijks misbruikt. De eerste groep schorst de auto tot deze 30/40 jaar is, de andere groep doet de auto weg en koopt een koektrommel terug. Ik betwijfel ten zeerste dat dit onder de streep geld gaat opleveren 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Merijn schreef:En wij laten het allemaal gebeuren...
Juist, janken en piepen vanachter het toetsenbord, maar ik heb nog geen club/individu/organisatie gezien die een goed georganiseerde actie op heeft gezet.
binnenkort de gtt maar verkopen

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Waarom zou ik, ik maak geen punt van die paar tientjes, zal mij mijn reet roesten 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Verdraaien is ook een kunst
Volgens mij heb je mij nooit horen zeiken over die paar tientjes, in tegenstelling tot een aantal jankerds, laat die lekker wat organiseren, ow nee die kwaken alleen vanachter hun toetsenbord
, maar zodra er wat moet gebeuren zijn ze spoorloos. 
Volgens mij heb je mij nooit horen zeiken over die paar tientjes, in tegenstelling tot een aantal jankerds, laat die lekker wat organiseren, ow nee die kwaken alleen vanachter hun toetsenbord

Jij kan er ook wat van, Luco... Niet om het 1 of ander, maar ik zie zelf ook helemaal niets ondernemen. Er zijn in de wereld nu eenmaal meer volgers dan kartrekkers. En het internet is een fantastisch medium om eens lekker op alles en iedereen te gaan zitten afgeven.
Als je zo iemand face to face ontmoet, dan is het ineens een heel ander persoon. Zo werkt dat hier ook... Grote mond, klein hartje.
Maar nogmaals, ik denk dat er voldoende mensen zijn die hun stem willen laten horen, maar je zult je moeten verenigen. En iemand moet daar het startschot voor geven.

Maar nogmaals, ik denk dat er voldoende mensen zijn die hun stem willen laten horen, maar je zult je moeten verenigen. En iemand moet daar het startschot voor geven.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ik wil ook helemaal niks ondernemen wat de mrb betreft, ik vind die paar tientjes wel prima 
Volgens mij heb ik dat ook de hele tijd gezegd

Volgens mij heb ik dat ook de hele tijd gezegd
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
wordt het nu toch alsnog anders?
Beste Gerald,
U weet dat wij nooit zullen opgeven in de strijd voor de oldtimers. De afgelopen weken hebben wij onze pijlen gericht op de Eerste Kamer. De verschillende brandbrieven die wij stuurden hebben eindelijk resultaat gehad! De fractie van de PvdA heeft het ministerie gevraagd of een jaar uitstel mogelijk is. Dit in combinatie met het versneld invoeren van de 30 jarige leeftijd voor vrijstelling. Hieronder treft u de letterlijke tekst aan:
"Graag vernemen de leden van de fractie van de PvdA een reactie van de regering op het voorstel om de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers met een jaar uit te stellen, om beter onderzoek te kunnen doen naar de haalbaarheid van de maatregel met het oog op de door de regering gestelde milieu- en financiële doelstellingen en de inkomstenderving te dekken door de oldtimermaatregel ‘Van Vliet’, welke in ging op 01-01-2012 en waarvan de overgangsregeling af zou lopen op 01-01-2021, versneld in te voeren en wel direct per 01-01-2014. Dit zou er concreet op neerkomen dat per 01-01-2014 de grens voor vrijstelling van de MRB naar 30 jaar zou gaan (in plaats van 40 jaar zoals nu in het Belastingplan 2014 is voorzien).
Ten opzichte van de maatregel ‘Van Vliet’ betekent dit voor de overheid dat er vier bouwjaren tot aan het bereiken van de 30 jarige leeftijd opnieuw MRB plichtig worden, terwijl zij dat onder de overgangsregeling van ‘Van Vliet’ niet zouden zijn. De leden van de PvdA-fractie ontvangen hierop graag een inhoudelijke en cijfermatige reactie."
De vraag is hoe dit nieuws te interpreteren. Het fantastisch om te zien dat de fractie van de PvdA onze kritiek serieus neemt! U ziet, ons werk is niet geheel voor niets geweest. Maar dit betekent natuurlijk niet meteen goed nieuws. Naar verwachting komt het Ministerie van Financiën morgen (vrijdag) met een reactie. Natuurlijk houden wij dit strak in de gaten, zodra wij de reactie hebben, dan hoort u dat meteen van ons!
Echt spannend wordt het 16 en 17 december, dan behandelt de Eerste Kamer plenair Belastingplan 2014 en is ook de stemming.
Wij houden u op de hoogte!
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Als we dan toch die kant op gaan, nog zoiets belachelijks:
Als een nederlander een keer met een poolse auto rijdt en word aangehouden is ie gelijk de lul ivm belasting ontduiking.
Echter rijden de polen, hongaren, roemenen etc. Hier jaren rond zonder dat er iemand naar om kijkt.
Laat hun ook eens betalen voor die dikke bmw's etc. Waar ze in rijden, dan word het opeens een heel ander verhaal...
Als een nederlander een keer met een poolse auto rijdt en word aangehouden is ie gelijk de lul ivm belasting ontduiking.
Echter rijden de polen, hongaren, roemenen etc. Hier jaren rond zonder dat er iemand naar om kijkt.
Laat hun ook eens betalen voor die dikke bmw's etc. Waar ze in rijden, dan word het opeens een heel ander verhaal...
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Dat kan jij ook hoor op buitenlands kenteken rijden, als je kan bewijzen dat je daar ingeschreven bent.
tutuur schreef:Echter rijden de polen, hongaren, roemenen etc. Hier jaren rond zonder dat er iemand naar om kijkt.
Dat bedoelde ik dus met mijn hier bovenstaande post. Tolvignet net als in Oostenrijk, Zwitserland Slovenië etc etc?!
Nog wat over 1 Europa... Hebben jullie de nieuwe Belgische oldtimer regeling al gehoord?! Het lijkt wel de omgekeerde wereld!

Daar mocht je vroeger met een oldtimer alleen in een straal van 25km testritten in de buurt van je huis rijden. Enkel voor een meeting mocht je wat verder. S'nachts mocht je er de weg niet mee op...
Nu mag je er dag en nacht én overal meerijden, behalve naar het werk.
1 keer keuren bij aankoop, daarna nooit meer.
Verzekering 60 euro, wegenbelasting 40 euro.
Vroeger mocht je er niet eens mee naar een winkel....
Nu mag je er dag en nacht én overal meerijden, behalve naar het werk.
1 keer keuren bij aankoop, daarna nooit meer.
Verzekering 60 euro, wegenbelasting 40 euro.
Vroeger mocht je er niet eens mee naar een winkel....
Dat is in frankrijk ook mooi, daar mag letterlijk niks aan een auto veranderd worden. Ook niet met attesten zoals het in belgië was.
Eenmaal oldtimer moet je hem 1 keer laten keuren en daarna kan alles
Eenmaal oldtimer moet je hem 1 keer laten keuren en daarna kan alles

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nou eens kijken hoeveel blaters er mee gaan doen
http://www.amklassiek.nl/verzamel-vertr ... 013/12/14/

http://www.amklassiek.nl/verzamel-vertr ... 013/12/14/
Dat is ook wel een beetje laat he