Hallo allemaal,
Mijn eerste post en meteen een probleem...gaat lekker!
Kan iemand mij vertellen hoe ik de kachelventilator + de behuizing daarvan uit een Alpine V6 Turbo krijg?
3 bouten zijn al los, dus deze is in de krappe ruimte wel te bewegen. Maar eruit krijgen lukt niet.
Accu is er al uit, paravaan is los. Ik zit steeds klem tussen het plastic schot aan de voorkant, of de rand waarop de paravaan geschroefd is. En naar links schuiven lukt ook niet vanwege de ventilator zelf...
Reden waarom ik deze eruit wil hebben is omdat de aandrijving van de ruitenwissers nagekeken moet worden en deze moet er dus uit. Maar dit kan er pas uit als de kachelventilator eruit is......
kachelventilator Alpine GTA
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Is de volgorde niet andersom?
Eerst het mechanisme eruit en dan kan je ventilator eruit?
Eerst het mechanisme eruit en dan kan je ventilator eruit?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Heren,
@Jochem,
erwin al een paar keer gesproken...en die zegt dat het zou moeten kunnen, maar ik krijg het er echt niet langs. Of ik moet echt heel veel geweld gaan gebruiken
Probleem is dat de luchtverdeelkast zoveel ruimte inneemt dat deze of tegen het schutbord aan komt (en dit is niet erg buigzaam) en niet weg te draaien is (bij de relais-stekker) want dan kan het ventilator gedeelte niet draaien. De hele luchtverdeelkast is dan al los (3 boutjes)
En de luchtverdeelkast is als het ware om het mechanisme heen gebouwd.
@Alpine, als je mij kan vertellen hoe ik dat zou moeten doen????? ruitenwissermechanisme laten zakken (bouten los) en dan via bestuurderszijde eruit halen? Dan zit het frame in de weg en de ruitenwisser motor is te groot...
Aan de kant van de accu, is het o.a. de bedrading en de achterkant van de fan die ervoor zorgt dat het mechanisme er niet uit kan.....
@Jochem,
erwin al een paar keer gesproken...en die zegt dat het zou moeten kunnen, maar ik krijg het er echt niet langs. Of ik moet echt heel veel geweld gaan gebruiken
Probleem is dat de luchtverdeelkast zoveel ruimte inneemt dat deze of tegen het schutbord aan komt (en dit is niet erg buigzaam) en niet weg te draaien is (bij de relais-stekker) want dan kan het ventilator gedeelte niet draaien. De hele luchtverdeelkast is dan al los (3 boutjes)
En de luchtverdeelkast is als het ware om het mechanisme heen gebouwd.
@Alpine, als je mij kan vertellen hoe ik dat zou moeten doen????? ruitenwissermechanisme laten zakken (bouten los) en dan via bestuurderszijde eruit halen? Dan zit het frame in de weg en de ruitenwisser motor is te groot...
Aan de kant van de accu, is het o.a. de bedrading en de achterkant van de fan die ervoor zorgt dat het mechanisme er niet uit kan.....
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Oke...
Ik heb het zelf nog nooit gedaan bij mijn alpine.
Maar laatst bij een clio ook ff staan rommelen, kreeg hem er ook niet meteen uit.
Nu was dit een sloper , maar ik denk leer moment...
En opene na wat draaien kwam ie toch .
Maar neem aan dat je dat bij ja Alpine ook al hebt gedaan .
Ik heb het zelf nog nooit gedaan bij mijn alpine.
Maar laatst bij een clio ook ff staan rommelen, kreeg hem er ook niet meteen uit.
Nu was dit een sloper , maar ik denk leer moment...
En opene na wat draaien kwam ie toch .
Maar neem aan dat je dat bij ja Alpine ook al hebt gedaan .
Ha JOchem,
Ja heb ik al gedaan. Probleem is dat rechterwisser niet goed meedraait. Daarom moet het hele mechanisme eruit.
Mijn tip: veel wd40 spuiten daar! Je wil dit niet los moeten halen!!!!!
Volgesn het boekje heel makkelijk (c31). IN de praktijk een drama!
Ja heb ik al gedaan. Probleem is dat rechterwisser niet goed meedraait. Daarom moet het hele mechanisme eruit.
Mijn tip: veel wd40 spuiten daar! Je wil dit niet los moeten halen!!!!!
Volgesn het boekje heel makkelijk (c31). IN de praktijk een drama!
Heren,
Zooi is los geweest. Hele mechanisme schoongemaakt en weer in elkaar gezet. De uitslag van de rechter as vind ik nog steeds te weinig. Misschien moet het nog meer "los" draaien. Denk dat ik de auto maar eens een uurtje laat lopen met ruitenwisser aan (anders is accu leeg
) en dan regelmatig met smeerolie aan de slag ga.
Anders ga ik er mee naar Erwin.
Even een tip hoe je het verwijderd:
- ruitenwissers loshalen + paravaan eraf. Dopsleutel 36 is handig voor de grote plastic doppen.
- Accu eruit
- luchtverdeelkast los
- plastic van bagageruimte eruit
- schutbord los (vier schroeven, vanuit passagierskant beginnen)
- luchtverdeelkast kan je nu verwijderen. Schutbord moet beetje wijken.
- ruitenwissermechanisme verwijderen
Inbouw is uiteraard andersom. Tip is wel om eerst ervoor te zorgen dat mechanisme er helemaal goed en strak inzit, voor je aan de volgende stap begint. Ruimte is zeer beperkt!
Zooi is los geweest. Hele mechanisme schoongemaakt en weer in elkaar gezet. De uitslag van de rechter as vind ik nog steeds te weinig. Misschien moet het nog meer "los" draaien. Denk dat ik de auto maar eens een uurtje laat lopen met ruitenwisser aan (anders is accu leeg

Anders ga ik er mee naar Erwin.
Even een tip hoe je het verwijderd:
- ruitenwissers loshalen + paravaan eraf. Dopsleutel 36 is handig voor de grote plastic doppen.
- Accu eruit
- luchtverdeelkast los
- plastic van bagageruimte eruit
- schutbord los (vier schroeven, vanuit passagierskant beginnen)
- luchtverdeelkast kan je nu verwijderen. Schutbord moet beetje wijken.
- ruitenwissermechanisme verwijderen
Inbouw is uiteraard andersom. Tip is wel om eerst ervoor te zorgen dat mechanisme er helemaal goed en strak inzit, voor je aan de volgende stap begint. Ruimte is zeer beperkt!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Mooi dat je hebt door gezet...
Heb nog nooit hoeven doen.
Maar t blijft Alpine he dus die uitslag van je ruitenwisser is charme....

Heb nog nooit hoeven doen.
Maar t blijft Alpine he dus die uitslag van je ruitenwisser is charme....