Heren/dames,
Heeft er iemand ervaring met een Renault Sport dealer of specialist? Ik heb een probleem met mijn auto waarvan mijn dealer zegt dat het normaal is. De auto trilt tijdens stationair draaien en het ligt niet aan de bobines, bougies, injectoren en het vliegwiel. Nu heb ik het idee dat dit gebrek aan kennis is en wil ik graag een second opinion van een specialist. Nu vroeg ik me af, wie raden jullie aan?
Renault Sport Specialisten?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Waar woon je en om welke auto gaat het?
Iemand met een beetje kennis moet dat toch kunnen constateren.
Iemand met een beetje kennis moet dat toch kunnen constateren.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Het gaan om een Megane RS II phase 2 uit 2006. Ik kom uit de buurt van Alphen aan den Rijn. Dealer zegt tegen mij dat het normaal is en dat het door het tunen bij fastchip komt, dat hij daar onrustig van gaat lopen. Maar daar geloof ik niets van 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Dan zou ik fastchip ff bellen
Anders ff Erwin bellen van Zoet racing, is een echte renaultliefhebber en kenner.
Anders ff Erwin bellen van Zoet racing, is een echte renaultliefhebber en kenner.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
in de jaren dat fastchip in Goes renaults afsteld,heb ik nog nooit een blok gezien dat ging schudden door een afstelling,
lijkt me inderdaad een soort gebrekkige kennis,onder het mom van.... je moet iets de schuld geven,dan maar fastchip.
lijkt me inderdaad een soort gebrekkige kennis,onder het mom van.... je moet iets de schuld geven,dan maar fastchip.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Ik denk eerder dat het andersom is... Het bokken bij koude motor wordt er vaak uitgehaald na een custom map!
Je kunt Henk eens contacten. Misschien dat hij je iets verder kan helpen, maar ik kan nauwelijks geloven dat het door zijn mapping komt.
Je kunt Henk eens contacten. Misschien dat hij je iets verder kan helpen, maar ik kan nauwelijks geloven dat het door zijn mapping komt.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
5turbo schreef:Mogelijk is het een defecte motorsteun. Als ik het goed heb zit er een oliegedempte motorsteun in je auto. Bij mijn auto is die vervangen waarna trillingen van het blok verdwenen waren.
Zijn er meer mensen met deze ervaring ?
Ik vermoed dat je het hier ergens moet zoeken inderdaad.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ik hoop niet dat je hem bij Kempenaar gekocht hebt, die hebben sowieso al de ballen verstand van Renaults ook al zijn ze dealer.
Ik ben niet helemaal tevreden over de prestaties van mijn GT en wil dus ook een second opinion, hiervoor ga ik VKV in Gorinchem vandaag even benaderen. MIJn eigen dealer zegt dat ie normaal presteert en kunnen niks vinden. Moch VKV het ook normaal vinden dan volgend jaar maar eens bij Fastchip langs.
Succes!
Ik ben niet helemaal tevreden over de prestaties van mijn GT en wil dus ook een second opinion, hiervoor ga ik VKV in Gorinchem vandaag even benaderen. MIJn eigen dealer zegt dat ie normaal presteert en kunnen niks vinden. Moch VKV het ook normaal vinden dan volgend jaar maar eens bij Fastchip langs.
Succes!
Ik rij niet hard ik vlieg gewoon laag! 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Goh Kempenaar heeft er de ballen verstand van.
Je eigen dealer geloof je ook niet
Ik kan bijna de uitslag over vkv al raden.
Je eigen dealer geloof je ook niet
Ik kan bijna de uitslag over vkv al raden.

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Kempenaar was die met mijn huidige auto maar met mijn vorige auto. In het eerste jaar dat ik de auto had (Renault Megane Grand Scenic) had ik veel problemen (als ze me zagen tikte ze alvast het kenteken in
) en probeerde ze me steeds met een onzin verhaal weg te sturen. Gelukkig ben ik zelf engineer en kan ik wel beoordelen wat aannemelijk is en wat niet Op mijn aandringen hebben ze toen de chef werkplaats een kijkje laten nemen naar de problemen en die zei meteen owja bekend probleem daar is een modificatie van Renault voor gekomen of klopt u heeft gelijk we gaan het zo en zo oplossen. UIteindelijk hebben ze dus alles wel opgelost maar ik heb daarvoor wel veel en vaak op moeten aandringen.
Met mijn huidige auto (Megane Estate GT) heb ik niet gezegd dat ik mijn huidige dealer niet vertrouw maar zij kunnen met de kennis die zij hebben niks vinden. Zij hebben ook niet heel vaak een GT of RS binnen dus op dat gebied wat minder kennis. Om er zeker van te zijn dat de conclusie van de dealer correct is vraag ik VKV om een second opinion. Als zij hetzelfde concluderen dan is de auto zoals die is.
Voor mij dan reden om toch eens met fastchip te gaan praten dan in het nieuwe jaar......
Het klopt dat mijn vertrouwen in dealers niet altijd even goed is en dat komt door de vele slechte ervaringen die ik er mee heb, over het algemeen zijn bedrijven met echte liefhebbers veel kundiger als je het mij vraagt.

Met mijn huidige auto (Megane Estate GT) heb ik niet gezegd dat ik mijn huidige dealer niet vertrouw maar zij kunnen met de kennis die zij hebben niks vinden. Zij hebben ook niet heel vaak een GT of RS binnen dus op dat gebied wat minder kennis. Om er zeker van te zijn dat de conclusie van de dealer correct is vraag ik VKV om een second opinion. Als zij hetzelfde concluderen dan is de auto zoals die is.
Voor mij dan reden om toch eens met fastchip te gaan praten dan in het nieuwe jaar......
Het klopt dat mijn vertrouwen in dealers niet altijd even goed is en dat komt door de vele slechte ervaringen die ik er mee heb, over het algemeen zijn bedrijven met echte liefhebbers veel kundiger als je het mij vraagt.
Ik rij niet hard ik vlieg gewoon laag! 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ow dus 1 probleem wat niet snel genoeg is opgelost naar jouw mening en ze hebben er de ballen verstand van.
Hoop voor jouw dat als je een eigen bedrijf hebt of krijgt je geen klanten krijgt zoals jezelf bent, en die dus bij 1 keer een mindere prestatie het maar op internet pleuren.
Mensen moeten eens leren om niet te pas en te onpas maar namen van bedrijven op het net of een forum te gooien vanwege 1 mindere ervaring.
Want: Karma is a bitch.
Hoop voor jouw dat als je een eigen bedrijf hebt of krijgt je geen klanten krijgt zoals jezelf bent, en die dus bij 1 keer een mindere prestatie het maar op internet pleuren.
Mensen moeten eens leren om niet te pas en te onpas maar namen van bedrijven op het net of een forum te gooien vanwege 1 mindere ervaring.
Want: Karma is a bitch.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Een RS is nou toch ook weer niet direct iets waar alleen specialisten aan zouden kunnen sleutelen. Iedere dealer moet dat prima kunnen. Het is altijd zo dat de ene motor wat vaker in de werkplaats is dan de ander. Dat wil niet direct zeggen dat ze er de ballen verstand van hebben.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ik had helaas ook een hele slechte ervaring met Kempenaar in Alphen en dat gewoon met een R19 16v. Ze wilden mijn motorblok demonteren omdat hij op 3 poten liep nadat hij een nacht bij hun buiten had gestaan. Volgens Kempenaar een defecte koppakking, maar in werkelijkheid zat er water in de bougie-gaten. Ik heb de compressie laten meten en ze 4 nieuwe bougies laten monteren en de boel deed het weer. Daar zakt je broek toch van af. (was in 2005)
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Ik heb nooit grote problemen met Kempenaar gehad. Ben altijd erg netjes geholpen. Alleen nu heb ik twijfels over hun diagnose.
Ik zal wel even mijn hele verhaal doen
In januari is een van mijn injectoren ermee opgehouden en onder garantie vervangen samen met een van de bobines, auto liep daarna weer prima. Toen is in mei/juni de versnellingsbak in de soep gelopen en wederom is dit keurig onder garantie gefixt en hebben ze er voor een spotprijsje een nieuwe koppeling ingezet en het vliegwiel nagekeken (die was in orde).
In juli begon de auto rottig te lopen, leek een beetje of ik in een diesel zat. Dealer heeft er mee gereden, niets aan de hand die 2.0 turbos zijn altijd zo nerveus. Toen ben ik aan het eind van de maand bij fastchip geweest en toen bleek dat de turbodruk niet hoog genoeg opliep. Verder vond Henk dat mijn erg rottig liep en had aanbevolen om alle injectoren en bobines te vervangen.
Maargoed, weken na het tunen begon de auto (onregelmatig) te schudden bij het stationair draaien en dieselt de motor kort na als ik die uitschakel. Dus.... injectoren, bobines en bougies vervangen, wat niet veel opleverde. De dealer heeft toen de gasklep schoongemaakt, motorsteunen gecontroleerd en een oil flush, wat ook niet veel opleverde.
Wat mij wel opvalt is dat naarmate het kouder wordt, het schudden steeds minder wordt. Misschien gewoon een sensor? Of iets met de luchtinlaat?
Maar goed, ik zal wel contact zoeken met Fastchip om te kijken wat Henk ervan vind. Volgende stap wordt dan waarschijnlijk VKV.
Het gaat om een Renault Mégane RS II Phase 2 uit 2006 met net geen 75.000 km op de teller.Tom schreef:wat meer info is wellicht handig. hoe oud is dat ding en wat is de km stand?
Ik zal wel even mijn hele verhaal doen

In juli begon de auto rottig te lopen, leek een beetje of ik in een diesel zat. Dealer heeft er mee gereden, niets aan de hand die 2.0 turbos zijn altijd zo nerveus. Toen ben ik aan het eind van de maand bij fastchip geweest en toen bleek dat de turbodruk niet hoog genoeg opliep. Verder vond Henk dat mijn erg rottig liep en had aanbevolen om alle injectoren en bobines te vervangen.
Het turbodruk probleem bleek uiteindelijke een lekke vaccuumslang te zijn.Fastchip schreef:De resultaten van de dag in volgorde van opkomst;
Stefan, bleef helaas wat achter op turbodruk,
[img]http://s8.postimg.org/xyacb8e3l/Stefan_225_boost_to_low.jpg[/img]
Maargoed, weken na het tunen begon de auto (onregelmatig) te schudden bij het stationair draaien en dieselt de motor kort na als ik die uitschakel. Dus.... injectoren, bobines en bougies vervangen, wat niet veel opleverde. De dealer heeft toen de gasklep schoongemaakt, motorsteunen gecontroleerd en een oil flush, wat ook niet veel opleverde.
Wat mij wel opvalt is dat naarmate het kouder wordt, het schudden steeds minder wordt. Misschien gewoon een sensor? Of iets met de luchtinlaat?
Maar goed, ik zal wel contact zoeken met Fastchip om te kijken wat Henk ervan vind. Volgende stap wordt dan waarschijnlijk VKV.
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Over je huidige dealer kanik je iig vertellen dat zeker 1 monteur een hoop rsjes over de vloer heeft gehadremcob schreef: Met mijn huidige auto (Megane Estate GT) heb ik niet gezegd dat ik mijn huidige dealer niet vertrouw maar zij kunnen met de kennis die zij hebben niks vinden. Zij hebben ook niet heel vaak een GT of RS binnen dus op dat gebied wat minder kennis. Om er zeker van te zijn dat de conclusie van de dealer correct is vraag ik VKV om een second opinion. Als zij hetzelfde concluderen dan is de auto zoals die is.
V.

Maar goed een second opinion is nooit verkeerd natuurlijk.
-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
- Locatie: Z-H
remcob schreef:Kempenaar was die met mijn huidige auto maar met mijn vorige auto. In het eerste jaar dat ik de auto had (Renault Megane Grand Scenic) had ik veel problemen (als ze me zagen tikte ze alvast het kenteken in) en probeerde ze me steeds met een onzin verhaal weg te sturen. Gelukkig ben ik zelf engineer en kan ik wel beoordelen wat aannemelijk is en wat niet Op mijn aandringen hebben ze toen de chef werkplaats een kijkje laten nemen naar de problemen en die zei meteen owja bekend probleem daar is een modificatie van Renault voor gekomen of klopt u heeft gelijk we gaan het zo en zo oplossen. UIteindelijk hebben ze dus alles wel opgelost maar ik heb daarvoor wel veel en vaak op moeten aandringen.
Met mijn huidige auto (Megane Estate GT) heb ik niet gezegd dat ik mijn huidige dealer niet vertrouw maar zij kunnen met de kennis die zij hebben niks vinden. Zij hebben ook niet heel vaak een GT of RS binnen dus op dat gebied wat minder kennis. Om er zeker van te zijn dat de conclusie van de dealer correct is vraag ik VKV om een second opinion. Als zij hetzelfde concluderen dan is de auto zoals die is.
Voor mij dan reden om toch eens met fastchip te gaan praten dan in het nieuwe jaar......
Het klopt dat mijn vertrouwen in dealers niet altijd even goed is en dat komt door de vele slechte ervaringen die ik er mee heb, over het algemeen zijn bedrijven met echte liefhebbers veel kundiger als je het mij vraagt.
Mijn RS komt bij Kempenaar vandaan, ok is alweer 11 jaar geleden TOEN was alles anders (of beter voor de liefhebber).
Iemand interesse in de matten van 11 jaar geleden
