Renault 5 EBS cabrio vraagjes

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
EBS Cor

Hierbij even een Topic voor vragen over een EBS Cabrio.
Het gaat dan over vragen specifiek over de Cabrio en niet over motorische vragen.
Die kan men kwijt in de desbetreffende type vragen topic.

Het is dus de bedoeling dat er vragen en antwoorden komen die gaan over de speciale onderdelen en plaatwerkdelen die gebruikt zijn voor de fabrikage van de EBS Cabrio.

Kan mij voorstellen dat er iemand komt met vragen hoe te repareren van het raam mechaniek die toch vaak kapot is op de achter ruiten
tevens kunnen er vragen komen van waar een nieuwe kap het goedkoopste te laten maken is.

Ik heb inmiddels zoals diverse mensen al weten divers Cabrio's onder handen gehad, met tot nu toe meeste demontage werk. maar goed ben al diverse verschillen tegengekomen ondanks dat ik alleen fase II onder handen heb gehad.
Tevens heb ik al voor diverse mensen ruitmechanieken gerepareerd.
Heb ook inmiddels veel onderzoek gedaan naar waar wat te krijgen is buiten ACT om
ACT geeft niet veel reacties ( mijn ervaring) en vandaar dat ik nu dit topic opzet om zo de toch zeldzame cabrio's die er nog zijn rijdende te houden.

Heb je zelf nog Cabrio onderdelen geef dit dan ook aan.
Of beter heb je of weet je complete cabrio te staan die als onderdelen drager gebruikt kan worden, deel het hier mede, zodat andere cabrio rijders geholpen kunnen worden.
Laat de cabrio niet uitsterven, dasss zonde

zelf probeer ik voor volgend jaar mijn GTX cabrio klaar te krijgen.
De R5 bestaat dan 40 jaar dus... :dance: reden tot 1 exemplaar klaar toch van de 3 die ik heb. :grin:
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

Heeft iemand een beschrijving met plaatjes o.i.d. van het dakmechanisme? Dat van mij zit een beetje vast omdat het 2 jaar niet gebruikt is. Ik koppel sowieso de motoren los zodat ik het met de hand kan bewegen, maar een handboek o.i.d. erbij is altijd handig. :smile:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Slijptol, ijzerzaag, schaar, wd40 . . .
Willem-Jan
Bestuurslid

Het idee is wel dat het daarna weer werkt. Dat met die slijptol en zo heb ik zaterdag al gedaan. Toen heb ik van een GTX een cabrio gemaakt...en daarna een aanhangwagen en nou ja onderstaande berg (de witte delen).

[img]http://img593.imageshack.us/img593/8954 ... wa0000.jpg[/img]
Soufyan
Contacteer:

Goedenavond,
Ik ben op zoek naar een achterklep van een r5 ebs?
Wie kan mij aub helpen?
Alvast bedankt allemaal...
Willem-Jan
Bestuurslid

Je kan EBS Cor hierboven wel vragen. Volgens mij heeft hij een aantal gesloopt.
Heb je een Phase 1 of een Phase 2? Phase 2 heeft een strip over de klep aan de bovenkant.
Soufyan
Contacteer:

Goedeavond!
Ik hoop echt dat iemand mij
aan een achterklep kan helpen van een ebs phase2!
Ik zoek er dringend een..
Desnoods een hele auto kopen!!
Abel
Über-Spammer

dat spul licht niet echt voor het oprapen. Kun je de oude klep in combinatie met een orginele r5 klep niet zelf een klep maken?
C409
Car: Renault, 5 EBS

Hallo hier EBS Cor met andere forum naam.
was inlog gegevens vergeten te veranderen, nadat ik een ander email adres heb en ja ook nog wachtwoordt vergeten.

on Topic dan maar weer.

Ja er is vanuit een gewone klep een cabrioklep gemaakt, maar ja je moet wel de aanvullende onderdelen erbij hebben.
is niet zo van zagen en scharnieren eraan en je hebt een cabrio achterklep.
je heb de speciale gevormde strippen nodig die op hun beurt weer het profiel vormen om de cabriokap er op te bevestigen met de pees.
een fase I achterklep is roestgevoelig juist op dat profiel, daar waar de kap in het profiel zit.

heb al in het verleden diverse achterkleppen weg gegooid die te veel roest hadden en dus niet meer op te knappen waren.

het plaatwerk wat speciaal is gemaakt voor opbouw van de cabrio is zeer schaars.
in 2002 kon je nog een nieuw deur kopen bij ACT voor € 800,00 per stuk ( fase I)
En ja als men vroeg naar achterschermen en de speciale versterkingsdelen, die waren er toen al niet meer
net zoals diverse rubbers, niet meer te krijgen.

Aangezien ik nu van diverse sloop Cabrioletjes de onderdelen heb staan en ik een partij nieuw plaatwerk en onderdelen heb gekocht in België kan ik 1 Cabrio als nieuw opbouwen.
Alleen de ruitmechanieken is ook bij de Cabriolet een probleem.
Renault 16 (1965), R 5 GTS Cabriolet No 114 (1987),R5 GTS Cabriolet no 197 ( 1990) , R5 GTX Cabriolet No 348 (1987), Clio 1.6 16V (2002), Caravan de Reu Casba (1965),Kip Caravan Eurokip1000 ( 1965)
Plaats reactie