Nieuw hier en op zoek naar een Megane RS! (+ vraagje)

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
Hunch
Contacteer:

Hallo allemaal,

Helemaal nieuw hier, maar autoliefhebber in hart en nieren. Ik rijd nu een compleet aangepaste (met name technisch) Mazda MX-5 met 250pk en 300nm op de achterwielen.

Voor het eigen bedrijf was ik eigenlijk op zoek naar een wat meer praktische, simpele en goedkope auto, in plaats van de MX-5.

Maar, ik ga toch op zoek naar een Megane RS! Staat al heel lang op mijn wishlist en ik wil het gewoon proberen; wie weet trekt de markt weer aan en gaat de zaak goed. :D In het ergste geval kan ik er maar even van genieten...

Meteen heb ik twee vragen, is iemand bekend met de Megane RS F1 Team no. 0937? Deze staat momenteel op marktplaats te koop. Zwart met zwarte velgen, recaro interieur, al het onderhoud, uit 2006 en weinig KM's.

Tweede vraag is, hoe moeilijk (lees: hoe duur wordt het) om ergens de einddemper te laten verwijderen? Dit wordt vaker gedaan geloof ik... Ik houd van een sportief geluid. ;)

Groetjes,
Jasper
Tom
Moderator
Car: MB

Welkom hier. We houden hier registers bij van de sportieve modellen. Kijk daar eens in of de te koop aangeboden auto al bekend is.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Heb je het kenteken opgevraagd? :) Dat zou ik bij een auto met dit soort km-standen wel even doen, om de NAP te checken.

De auto staat wellicht in het register, maar niet met het nummer. Dus wellicht is het een ingevoerde auto. Dan zou ik zeker op mijn hoede zijn. Het hoeft niks te betekenen, maar je kunt relatief weinig terug vinden over de historie, in veel gevallen.

Enneh, welkom hier! (Y)
Merijn
Über-Spammer

Leon Cozijn
Contacteer:

Merijn
Über-Spammer

Dat is 'm inderdaad, maar of dat ook overeenkomt met de 31-JBB-9? :)
Laatst gewijzigd door Merijn op do 22 aug 2013 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Hunch
Contacteer:

Dat is 'em inderdaad... Er is eventueel een ruilmogelijkheid met die van mij, dus dat zou al helemaal mooi uitkomen.

Maar, in het register staat deze niet onder nummer 0937!
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Ik heb genoeg info van deze. Ik zal het je mailen.
Patrick RS
Moderator

Nummer stond er idd verkeerd. Nu aangepast met foto van nr (Y)
Patrick RS
Moderator

Hunch schreef: Tweede vraag is, hoe moeilijk (lees: hoe duur wordt het) om ergens de einddemper te laten verwijderen? Dit wordt vaker gedaan geloof ik... Ik houd van een sportief geluid. ;)

Groetjes,
Jasper
Bij Nm parts in Noordwijk koste het vorig jaar rond de 100 euro. Ik was daar tevreden over.

Maar zou eerst op zoek gaan naar een nette Megane rs. En ik denk dat deze dat niet echt is.
martll

Op de 5e foto ligt er nog een pasje voor de Nordschleife in. Misschien krijg je er wel gratis rondes bij. :D
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Zijn genoeg mooie exemplaren beschikbaar (Y)

Succes met de zoektocht (Y)
Hunch
Contacteer:

Bedankt voor de lading info die ik via de mail heb gekregen, echt wat een archief! :worship:

Lastig om te checken of de auto echt wat is... Veel eigenaren, niet alles helemaal goed te achterhalen en in het verleden toch wat probleempjes.

Feit is dat ik de auto 1 op 1 kan ruilen tegen mijn huidige (zelfde waarde) en mijn auto verkopen sinds mei al niet bepaald opschiet.

Lastig lastig... ;)
Patrick RS
Moderator

Laat de auto keuren bij de anwb of zo. Dan kan je misschien nog wat pingelen en weet je ook wat je koopt. Het is nou eenmaal zou dat een aantal geimporteerde auto's een schadeverleden hebben. En dat hoeft niet erg te zijn als je maar weet dat de auto nu goed is.

Suc6 met je keuze. Het is wel de enigste zwart r25 in NL bekend, dus uniek is die wel ;-) (Y)
Patrick RS
Moderator

Hunch schreef:Bedankt voor de lading info die ik via de mail heb gekregen, echt wat een archief! :worship:
Oh ja, graag gedaan (Y)
Hunch
Contacteer:

Ik denk dat ik toch maar eens een afspraak ga maken om langs te gaan.
Er is niet echt iets negatiefs te vinden, het is allemaal een beetje half-half en een tikkeltje vaag. Wie weet is de auto momenteel gewoon in prima staat. ;)

Voordeel is dat er dus een 1 op 1 ruilmogelijkheid bestaat met mijn auto, dat maakt het voor mij erg interessant.

Maar aangezien ik niet weet of ik de auto lang kan rijden (echt afhankelijk van hoe de zaak gaat lopen) wil ik wel een auto die goed is, zodat ik hem makkelijk weer door kan verkopen mocht dat nodig zijn. :)
martll

Als het al half-half is en een beetje vaag zoals jij noemt zou ik het in ieder geval niet doen.

Wat is je huidige auto die je kan inruilen?
martll

Als het al half-half is en een beetje vaag zoals jij noemt zou ik het in ieder geval niet doen.

Wat is je huidige auto die je kan inruilen?
Hunch
Contacteer:

Nuja de RS klinkt in de advertentie perfect hoor, maar dankzij het register hier is er natuurlijk heel veel meer info beschikbaar. Daar kwamen toch wat probleempjes (al was dat in 2011) aan het oppervlak.

Mijn huidige auto is deze:
http://link.marktplaats.nl/679050481
Patrick RS
Moderator

Ik denk dat een kijkje altijd meer uitsluitsel kan geven. Maar een anwb keuring zou ik toch wel aanraden bij deze auto.

Suc6 (Y) (Y) En laat ons weten wat het is geworden. Ik ben iig benieuwd :D
martll

Hunch schreef:Nuja de RS klinkt in de advertentie perfect hoor, maar dankzij het register hier is er natuurlijk heel veel meer info beschikbaar. Daar kwamen toch wat probleempjes (al was dat in 2011) aan het oppervlak.

Mijn huidige auto is deze:
http://link.marktplaats.nl/679050481
Ah herken je MX5 van Driving-fun. Mooi ding.
Ben benieuwd wat je mening is over de Megane RS uit Rietmolen.
Plaats reactie