r5 alpine turbo

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
jelle
Contacteer:

ga deze winter herbeginnen aan mijn alpine turbo maar zou hem van de eerste keer een beetje willen op kietelen iemand tips heb horen zeggen dat ik de carburator van een gt turbo moet opzetten en een turbo van r21 turbo iemand tips?
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Droes Junior gaat er injectie op (laten) zetten. Dat zal wel schelen, verwacht ik.

Kijk eens in dit topic: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?p=2344092
Droes Junior
Car: R5 Alpine Turbo

Je kan inderdaad omschakelen naar het systeem van een GT-Turbo, velen gebruiken dan een Gr. A. carbu.
Met het GTT systeem wordt het mengsel niet meer door de T3 gejaagd zoals het origineel is bij een 5 AT.

Ik kan mij vergissen maar van zover ik weet hebben een 5 AT en een 21 Turbo beiden een T3.
Wat de specifieke verschillen zijn zal hier vast wel iemand kunnen uitleggen.

Ombouwen naar injectie kan ook, tis maar hoever je wil gaan natuurlijk (€) en het is niet zo evident om 1,2,3 te doen..

Stel jezelf even voor in het wie is wie topic en post eens wat foto' van je AT. :beer:
5 Alpine Turbo
Menno

De 21T heeft zowel een grotere turbine als compressor. De compressor is nog te overwegen, de turbine zou ik niet doen.

Grootste stap met deze motor is intercooling d'r op, en dan meer vuldruk. Betekent dus wel dat je de standaard weber zuigcarburateur overboord moet zetten.
rev it like a rental
Abel
Über-Spammer

is een totale gt setup, Dus de carburateur, intercooler en de t2 turbo geen betere optie dan een nog grotere t3?

orgineel gt turbo kan ook tot 1bar, spoelt aleen stukken sneller op dan een t3 lijkt me. misschien ook gelijk een re209 ontsteking met pingel sensor monteren?

tja, leuk speelgoed hoor! (L)
Plaats reactie