ACT: Mégane III RS Coupe
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: za 19 mei 2012 6:48
Most owners on meganesport.net have the non resonated CAT back exhaust.
Apparently more aggressive than the Milltek.
http://www.scorpion-exhausts.com/produc ... utoid=1014
Apparently more aggressive than the Milltek.
http://www.scorpion-exhausts.com/produc ... utoid=1014
Even de Autobahn opgegaan om te kijken wat de topspeed is na mijn Fastchip stage 1 kuurtje. Helaas was het te druk, desondanks was ik niet ontevreden over de acceleratie.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Die trekt wel lekker door 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Zeker, hij trekt vooral boven de 220 beter door als de stockversie. Die had er duidelijk meer moeite mee. Gek als je bedenkt dat mijn Fastchip kuurtje maar 22 pk extra opleverde. Maar die extra punch bij hoge toeren merk je toch net even.
Op de Tonami rollerbank heb ik ook stock kunnen meten. Rond de 40 nm extra.
BAMbi!
<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/fvUFWrqfd-c" frameborder="0"></iframe>
<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/fvUFWrqfd-c" frameborder="0"></iframe>
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Bambi.....komt ie het niets die gast....reefilet?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Even mijn kofferbak schoongemaakt. De letters Megane verwijderd.
Voor
[img]http://i46.tinypic.com/24xf4ax.jpg[/img]
Na
[img]http://i40.tinypic.com/6qw2ev.jpg[/img]
Voor
[img]http://i46.tinypic.com/24xf4ax.jpg[/img]
Na
[img]http://i40.tinypic.com/6qw2ev.jpg[/img]
Mail sent 

Mijn "oude" RS is bij de vw dealer weggekocht door VkV
Wie koopt deze bijna nieuwe RS
http://www.autotrader.nl/auto/renault/g ... os/#foto-2
Wie koopt deze bijna nieuwe RS
http://www.autotrader.nl/auto/renault/g ... os/#foto-2
Zijn er hier mensen die ook last hebben van krakende remmen? of al schijven die krom zijn onder hun RS?
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Piepende remmen komt wel vaker voor. Maar echt kraken of krom heb ik niet eerder gehoord.
Nog geen last van, maar ik heb nog geen 8000 op de teller staan.
Oke, ik heb al nieuwe remklauwen eronder zitten, en nieuwe schijven. en heb het gedonder weer!!! 24000 Km op de teller
Ik had af en toe last van piepende remmen. Volgens de dealer reed ik / remde ik te rustig?!?!?!?!
-
- Berichten: 93
- Lid geworden op: ma 23 aug 2010 11:50
- Car: Megane III RS265 cup
- Locatie: Middelburg
@Andy: aanleren om bij het stilstaan voor een stoplicht bijv. niet met je voet op de rem te staan, zeker niet na hard remmen. De warmte kan op die plek dan niet goed weg waardoor de schijf krom kan trekken.
Xabre schreef:Yup, volgens de dealer ben je gewoon een pussynee maar zonder gekheid daar heb ik ook weleens last van, een paar keer goed hard in de ankers dan is met meestal weer een tijdje weg

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Op advies van Phil Bastiaans tijdens de Twingo RS dag op Zolder België doe ik dit nooit, ook de handrem is mij afgeraden.Therion schreef:@Andy: aanleren om bij het stilstaan voor een stoplicht bijv. niet met je voet op de rem te staan, zeker niet na hard remmen. De warmte kan op die plek dan niet goed weg waardoor de schijf krom kan trekken.
Beter dan nog om de koppeling te gebruiken.
Ook toen dringend advies om nooit met hand bovenop het stuur te rijden, bij een aanrijding is dan je gezicht nog heel en je horloge ook!..

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Voor zover ik weet hebben de cups altijd rode klauwen....martll schreef:Zijn er ook Megane 250's cup geleverd met grijze/zilverkleurige remklauwen van Brembo ipv de rode?
Dan is dit dus geen cup:
http://link.marktplaats.nl/708555985
http://link.marktplaats.nl/708555985
Mochten de remklauwen wel rood zijn (door wat hobbywerk) dan zouden (volgens mij) bij een cup de remschijven ook gegroefd moeten zijn...martll schreef:Zijn er ook Megane 250's cup geleverd met grijze/zilverkleurige remklauwen van Brembo ipv de rode?
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Klopt ookStimpy001 schreef:Mochten de remklauwen wel rood zijn (door wat hobbywerk) dan zouden (volgens mij) bij een cup de remschijven ook gegroefd moeten zijn...martll schreef:Zijn er ook Megane 250's cup geleverd met grijze/zilverkleurige remklauwen van Brembo ipv de rode?

Dat dacht ik dus al, maar begon te twijfelen door de vele Megane 3 RS'en die worden geadverteerd met het pack chassis cup, zoals ook deze: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=235065541
De Meganes met het pack chassis cup hebben normaal ook zwarte velgen , zonder cup pakket hebben zilveren velgen...