Megane III Estate GT, 2011 --> Clio IV Estate dCi
Hallo,
Aangezien de lijst met gewenste aanpassingen steeds langer wordt ook maar eens een project starten.
Op 12 april heb ik mijn Renault Megane III Estate GT opgehaald bij de dealer. De auto is van een van de medewerkers van de dealer geweest.
De kilometer stand bij ophalen was 13776. Kleur is Bleu Malte.
Zo is de auto in huidige staat.
[img]http://img407.imageshack.us/img407/9375/dxw6.jpg[/img]
[img]http://img441.imageshack.us/img441/2982/p8vd.jpg[/img]
De volgende zaken staan op de planning om te wijzigen.
- Europa kaart i.p.v. Benelux kaart [done]
- Alle interieur en enkele exterieur lampjes vervangen door LED lampjes (besteld bij http://www.ledperf.com ) [done]
- Custom mapping [opnieuw inplannen]
- Verlagen met Eibach veren
- Links-rechts uitlaat
- Antenne vervangen door haaienvin antenne, gespoten in kleur van de auto (besteld bij http://www.visualgarage.com )[done]
- Stootlijsten op de deuren spuiten in de kleur van de auto.[done]
Aangezien de lijst met gewenste aanpassingen steeds langer wordt ook maar eens een project starten.
Op 12 april heb ik mijn Renault Megane III Estate GT opgehaald bij de dealer. De auto is van een van de medewerkers van de dealer geweest.
De kilometer stand bij ophalen was 13776. Kleur is Bleu Malte.
Zo is de auto in huidige staat.
[img]http://img407.imageshack.us/img407/9375/dxw6.jpg[/img]
[img]http://img441.imageshack.us/img441/2982/p8vd.jpg[/img]
De volgende zaken staan op de planning om te wijzigen.
- Europa kaart i.p.v. Benelux kaart [done]
- Alle interieur en enkele exterieur lampjes vervangen door LED lampjes (besteld bij http://www.ledperf.com ) [done]
- Custom mapping [opnieuw inplannen]
- Verlagen met Eibach veren
- Links-rechts uitlaat
- Antenne vervangen door haaienvin antenne, gespoten in kleur van de auto (besteld bij http://www.visualgarage.com )[done]
- Stootlijsten op de deuren spuiten in de kleur van de auto.[done]
Laatst gewijzigd door remcob op vr 11 jul 2014 20:30, 17 keer totaal gewijzigd.
HEBBEN




-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Mooie GT en leuke plannen ! 

De Ledjes in de auto.
[img]http://img707.imageshack.us/img707/6007 ... 423004.jpg[/img]
[img]http://img692.imageshack.us/img692/1553 ... 423005.jpg[/img]
[img]http://img534.imageshack.us/img534/8710 ... 423006.jpg[/img]
[img]http://img11.imageshack.us/img11/660/wp20130423007.jpg[/img]
[img]http://img707.imageshack.us/img707/6007 ... 423004.jpg[/img]
[img]http://img692.imageshack.us/img692/1553 ... 423005.jpg[/img]
[img]http://img534.imageshack.us/img534/8710 ... 423006.jpg[/img]
[img]http://img11.imageshack.us/img11/660/wp20130423007.jpg[/img]
Ook nog klein USB sticky geplaatst, altijd fijn om je eigen muziek bij te hebben
[img]http://img841.imageshack.us/img841/1370 ... 23010r.jpg[/img]
[img]http://img51.imageshack.us/img51/6318/wp20130423011.jpg[/img]
Ongelooflijk hè dat ze 32Gb in zo'n klein sticky krijgen.
Het klepje kan gewoon dicht, dus je ziet er niks van.

[img]http://img841.imageshack.us/img841/1370 ... 23010r.jpg[/img]
[img]http://img51.imageshack.us/img51/6318/wp20130423011.jpg[/img]
Ongelooflijk hè dat ze 32Gb in zo'n klein sticky krijgen.
Het klepje kan gewoon dicht, dus je ziet er niks van.
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Dat is wel relaxt ja. 

Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
20 juli gaat de auto een kuurtje krijgen door Fastchip op de Dynodag in Goes 
M'n haaienvin antennetje is inmiddels ook vanuit Canada in Nederland aangekomen
Welke idioot besteld nou zo'n ding in Canada??? Euhhh ik dus, zag niks fatsoenlijks hier in NL. 

M'n haaienvin antennetje is inmiddels ook vanuit Canada in Nederland aangekomen


- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Is dat zo'n Sandisk Cruzer die ook op AW vermeld staat?remcob schreef:Ook nog klein USB sticky geplaatst, altijd fijn om je eigen muziek bij te hebben![]()
Bij de 2013 Mégane's zit het USB-slot voorop de radio, dus ik moet ook zo'n klein ding hebben. Hoe kleiner hoe beter

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Die kleine usb sticks zijn ideaal inderdaad, heb een 16 GB in de JVC van de 19 16v zitten, hoef ik niet elke keer de usb stick er in en uit te halen als ik het frontje in het doosje doe.
Die usb sticks zijn 5mm hoog, usb aansluiting zelf is stukken groter
Die van mij is alleen van intenso en was 2 jaar geleden meen ik 15 euro bij de conrad.
Die usb sticks zijn 5mm hoog, usb aansluiting zelf is stukken groter

Die van mij is alleen van intenso en was 2 jaar geleden meen ik 15 euro bij de conrad.
Anything worth doing is worth doing right!.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Mooi. Die binnenkort alvast aanschaffen. In die 15 weken wachttijd kan ik mooi wat spullen verzamelen, net als de led-lampjes. Heb er nog wat liggen uit de RS, maar heb er nog wel wat meer nodig.remcob schreef:Klopt is de SanDisk Cruzer Fit.
Verkrijgbaar van 4 tot 64GB geloof ik.
Greetz
Remco
Heb jij ze besteld via die link van AW-forum?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Led lampjes besteld via http://www.ledperf.com, komt uit Frankrijk.
Daar kan je Megane 3 selecteren en dan aangeven welke Led's je wilt hebben.
USB stickie gewoon ff kijken welke het goedkoopst is
Daar kan je Megane 3 selecteren en dan aangeven welke Led's je wilt hebben.
USB stickie gewoon ff kijken welke het goedkoopst is

-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Heb je daar ook een linkje van? Ik vindt de originele er maar goedkoop uitzien. Gaat het gps signaal ook via deze antenne?remcob schreef:20 juli gaat de auto een kuurtje krijgen door Fastchip op de Dynodag in Goes
M'n haaienvin antennetje is inmiddels ook vanuit Canada in Nederland aangekomenWelke idioot besteld nou zo'n ding in Canada??? Euhhh ik dus, zag niks fatsoenlijks hier in NL.
Alle linkjes staan in mijn eerste post van dit topic, maar vooruit.
De haaienvin antenne komt van http://www.visualgarage.com
Zij kunnen hem in kleur aanleveren of alleen in de primer, zoals ik gedaan heb omdat ze mijn kleur niet hadden. Krijg je met een aparte kleur.
Ik weet niet zeker of de Carminat TomTom een antenne heeft die gewoon onder het dashboard ligt of dat de gps in de antennevoet zit op het dak. Hij zal zeker niet in de spriet zitten.
De haaienvin antenne wordt gewoon geplaatst over de bestaande voet en wordt dan intern gekoppeld. In de overzet (haaienvin antenne) zit een FM/AM antenne. Dit vervangt dus de werking van de spriet. Mocht de gps in de antennevoet zitten dan wordt de werking niet verstoord door de overzet haaienvin.
De haaienvin antenne komt van http://www.visualgarage.com
Zij kunnen hem in kleur aanleveren of alleen in de primer, zoals ik gedaan heb omdat ze mijn kleur niet hadden. Krijg je met een aparte kleur.
Ik weet niet zeker of de Carminat TomTom een antenne heeft die gewoon onder het dashboard ligt of dat de gps in de antennevoet zit op het dak. Hij zal zeker niet in de spriet zitten.
De haaienvin antenne wordt gewoon geplaatst over de bestaande voet en wordt dan intern gekoppeld. In de overzet (haaienvin antenne) zit een FM/AM antenne. Dit vervangt dus de werking van de spriet. Mocht de gps in de antennevoet zitten dan wordt de werking niet verstoord door de overzet haaienvin.
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Op de RTC markt staat trouwens nog een setje Eibach veren voor een Estate
Let dan overigens wel op dat je geen 30 mm zakt, maar 18 mm (informatie van de verkoper). Dit vanwege het al iets verlaagde GT onderstel.

Let dan overigens wel op dat je geen 30 mm zakt, maar 18 mm (informatie van de verkoper). Dit vanwege het al iets verlaagde GT onderstel.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Erg gaaf iets verlagen. Kreeg foto's van een vriend doorgestuurd (verkoper Stam Barneveld) met zijn eibach verlaagde GTline vs een originele GTline. Alleen icm 18" wordt het erg hard op RS niveau. Daarnaast vind leasemij het niet tof maar ga er tzt eens naar kijken.
Op de GT zal het ook zeker goed staan!
Hoeveel % stijver is de GT vering eigenlijk?
Op de GT zal het ook zeker goed staan!
Hoeveel % stijver is de GT vering eigenlijk?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Dank voor de Eibach tip. De verkoper had mij een week geleden een pm gestuurd voor de set maar deze set past niet op mijn Estate.
Eibach heeft namelijk 2 sets in omloop voor de Estate, dit heeft te maken met de aslast van de vooras. De set die te koop staat is geschikt voor een aslast van 1000kg op de vooras en ik heb een aslast van 1100kg op de vooras.
Ik vermoed dat Renault de aslast op de vooras na de facelift verlaagd heeft, iets anders kan ik niet bedenken.
@Adinsx: zou je die foto ook eens naar mij kunnen sturen?
Eibach heeft namelijk 2 sets in omloop voor de Estate, dit heeft te maken met de aslast van de vooras. De set die te koop staat is geschikt voor een aslast van 1000kg op de vooras en ik heb een aslast van 1100kg op de vooras.
Ik vermoed dat Renault de aslast op de vooras na de facelift verlaagd heeft, iets anders kan ik niet bedenken.
@Adinsx: zou je die foto ook eens naar mij kunnen sturen?

Laatst gewijzigd door remcob op do 9 mei 2013 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- Triggerhappy
- Berichten: 159
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
- Car: Meg 3 Trophy + 4 GT
Ik houd me ook aanbevolen voor die foto
Speel ergens in mijn achterhoofd ook nog met het idee de GT iets naar beneden te halen. Al wil ik eigenlijk niet (veel) op comfort inleveren. 18mm zou net goed zijn om nog een beetje drempelvriendelijk rond te rijden.

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Het zijn niet de beste foto's, maar ik kreeg ze als 'raad plaatje' via Whatsapp over wat er veranderd was. De derde met vergelijking originele GTline.
Zoals ik al zei weet ik niet of een GT nog iets lager ligt, of dat het onderstel gelijk is...
Voor:
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... WA0005.jpg[/img]
Na:
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... C09213.jpg[/img]
Vergelijk:
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... WA0007.jpg[/img]
Tekst en uitleg erbij
Zoals ik al zei weet ik niet of een GT nog iets lager ligt, of dat het onderstel gelijk is...
Voor:
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... WA0005.jpg[/img]
Na:
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... C09213.jpg[/img]
Vergelijk:
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... WA0007.jpg[/img]
Tekst en uitleg erbij
Hij:
Van standaard naar Eibach, oftewel 20mm omlaag. Staat de auto enorm goed, en is iets stugger. Weet nog niet hoe het in de bochten gaat..
Ik:
Ziet er strak uit! Mot ik ook hebben, maar dat mag weer niet van Leaseplan denk ik...
Wat kost het?
Overigens denk ik dat het met 18" wel sportief genoeg is straks.
Hij:
Ik heb gehoord dat 18" + Eibach iets te gek wordt. Al ben jij meer gewend, dus lekker belangrijk. Ik heb al vaker verlaging in de lease gestopt.. staat nu een hagelnieuwe Scenic klaar die lager ligt
Gemonteerd en wel rond de €600.. valt mij best mee. Als je het eens wilt voelen zeg je het maar!
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Leuk om even te zien. Staat de auto wel goed vooral voor, achter zou nog iets meer mogen.
Ik twijfel ook nog een beetje i.v.m. de stugheid. Nu valt de hardheid nog mee, maarja hardheid went ook heb ik gemerkt van de week. Ik reed toen even in een Clio IV standaard versie en dacht soms heb ik nou een lekke band? Het voelt zo zacht aan
Dus ja weet nog niet, overigens is 600 nog veel wat genoemd wordt, het kan voor minder met Eibach en montage + uitlijning.
Stuur maar pm als je meer info wilt.
Ik twijfel ook nog een beetje i.v.m. de stugheid. Nu valt de hardheid nog mee, maarja hardheid went ook heb ik gemerkt van de week. Ik reed toen even in een Clio IV standaard versie en dacht soms heb ik nou een lekke band? Het voelt zo zacht aan

Dus ja weet nog niet, overigens is 600 nog veel wat genoemd wordt, het kan voor minder met Eibach en montage + uitlijning.
Stuur maar pm als je meer info wilt.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Hardheid went absoluut. Ik moet alleen eerst nog wachten tot half augustus voor de GTline binnen is, die meteen op de 18" GT velgen wordt gezet. Eens kijken hoe dat rijdt, het is tenslotte een leaseauto en het moet wel een béétje comfortabel blijven.
Tegen die tijd ga ik ook even een rondje karren met die verlaagde GTline. Ik kom uit een R26, dus ben wel wat gewend qua onderstel, alleen moet het nu wat soepeler blijven als die. Flink strak onderstel i.c.m. 1.2 T 130pk past niet zo bij elkaar
Tegen die tijd ga ik ook even een rondje karren met die verlaagde GTline. Ik kom uit een R26, dus ben wel wat gewend qua onderstel, alleen moet het nu wat soepeler blijven als die. Flink strak onderstel i.c.m. 1.2 T 130pk past niet zo bij elkaar

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Triggerhappy
- Berichten: 159
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
- Car: Meg 3 Trophy + 4 GT
Dat ziet er toch wel fraai uit inderdaad!
De GT is al vrij stug ten opzichte van een normale Estate (bose) waar mn pa momenteel in rijdt. Hij is echter wel comfortabeler dan de Clio RS ph1 die ik een paar cm naar beneden had gehaald.. maarja dat is dan ook weer logisch.
Op zich is de GT best een comfortabele auto maar veel stugger moet hij eigenlijk niet worden om het nog comfortabel te kunnen blijven noemen. Ook is het wel een verademing om enigszins normaal over drempels te kunnen rijden zonder bang te zijn dat je een stuk bumper of karterpan in je binnenspiegel te zien krijgt.
We hebben wel redelijk vergelijkbare plannetjes met onze GT overigens Remco. Zo ben ik ook in juli te vinden in Goes voor een PK kuurtje, wil de verlichting rondom ook nog in LED uitvoeren. Wel heb ik de DRL van het 2012 model ingeknutselt... en zat ik er ook al aan te denken om een dubbele uitlaat onder de GT te fabrieken.
hmm toch maar eens een projecttopic openen
Ik vond hier ook een mooi projectje wat dat betreft. Was van plan zelf iets te maken en dit is een aardige leidraad.
Wel is dit een demper met 2 uitlaatpoorten onder mijn zit maar een enkele. Heeft het 2012 model een andere demper soms? kan iemand dat makkelijk checken voor mij/ons?
Oja.. en geloof dat de GT en de GTline hetzelfde onderstel hebben, dus qua verlaging zou dat hetzelfde moeten zijn. Hoe het zit met aslast weet ik dan weer niet of daar nog verschil in zit.
Michel
De GT is al vrij stug ten opzichte van een normale Estate (bose) waar mn pa momenteel in rijdt. Hij is echter wel comfortabeler dan de Clio RS ph1 die ik een paar cm naar beneden had gehaald.. maarja dat is dan ook weer logisch.
Op zich is de GT best een comfortabele auto maar veel stugger moet hij eigenlijk niet worden om het nog comfortabel te kunnen blijven noemen. Ook is het wel een verademing om enigszins normaal over drempels te kunnen rijden zonder bang te zijn dat je een stuk bumper of karterpan in je binnenspiegel te zien krijgt.
We hebben wel redelijk vergelijkbare plannetjes met onze GT overigens Remco. Zo ben ik ook in juli te vinden in Goes voor een PK kuurtje, wil de verlichting rondom ook nog in LED uitvoeren. Wel heb ik de DRL van het 2012 model ingeknutselt... en zat ik er ook al aan te denken om een dubbele uitlaat onder de GT te fabrieken.
hmm toch maar eens een projecttopic openen
Ik vond hier ook een mooi projectje wat dat betreft. Was van plan zelf iets te maken en dit is een aardige leidraad.
Wel is dit een demper met 2 uitlaatpoorten onder mijn zit maar een enkele. Heeft het 2012 model een andere demper soms? kan iemand dat makkelijk checken voor mij/ons?
Oja.. en geloof dat de GT en de GTline hetzelfde onderstel hebben, dus qua verlaging zou dat hetzelfde moeten zijn. Hoe het zit met aslast weet ik dan weer niet of daar nog verschil in zit.
Michel

In alle gevallen die ik bekeken heb wat betreft de uitlaat wordt de demper vervangen door een demper met 1 inlaat en 2 uitlaat poorten.
Net even in een Clio IV RS met cup chassis gereden. Rijdt heerlijk maar wel behoorlijk hard en ik moet zeggen tja een automaat is het toch net niet.
Ik ben blij met mijn GT heb die liever dan de Clio IV RS, zeker met twee kids.
Net even in een Clio IV RS met cup chassis gereden. Rijdt heerlijk maar wel behoorlijk hard en ik moet zeggen tja een automaat is het toch net niet.
Ik ben blij met mijn GT heb die liever dan de Clio IV RS, zeker met twee kids.
Gisteren mijn inlegfilter vervangen door een K&N inlegfilter. Het standaard inlegfilter was al lichtelijk aan het vervuilen.
Argumenten van olie op je lmm geloof ik niet zo in net zo min als toename van pk's en koppel
Motortje loopt nu wel een stukkie soepeler, hij kan dat beetje extra lucht dus wel waarderen.
Argumenten van olie op je lmm geloof ik niet zo in net zo min als toename van pk's en koppel

Motortje loopt nu wel een stukkie soepeler, hij kan dat beetje extra lucht dus wel waarderen.
Na een tijdje stil te hebben gestaan, gedurende mijn vakantie in Polen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de stootlijsten en haaienvinantenne te laten spuiten.
Het is daar iets goedkoper en ze hebben het netjes gedaan.
Het (de)monteren van de voorste stootlijsten is een fluitje van een cent, achter is dat echter een ander verhaal. Daar zitten veel kunsttof klemmetjes die nogal snel afbreken.
De beste man was bijna een uur bezig met het monteren van de twee stootlijsten achter. Moet zeggen dat hij het wel heel netjes en nauwkeurig heeft gedaan.
Het antennetje ziet er ook goed uit en ook prima ontvangst.
[img]http://img543.imageshack.us/img543/408/er7l.jpg[/img]
Voordeur zonder stootlijst, openingen goed te zien waar de lijst inglijdt, aan de binnenzijde van de deur zit 1 schroefje.
[img]http://img33.imageshack.us/img33/4461/gyb7.jpg[/img]
Achterdeur zonder stootlijst met de klemmetjes. Ook hier aan de binnenzijde van de deur 1 schroefje.
[img]http://img20.imageshack.us/img20/3936/831z.jpg[/img]
Het eindresultaat van de stootlijsten.
[img]http://img46.imageshack.us/img46/8558/9ksq.jpg[/img]
En de haaienvinantenne.
Het is daar iets goedkoper en ze hebben het netjes gedaan.
Het (de)monteren van de voorste stootlijsten is een fluitje van een cent, achter is dat echter een ander verhaal. Daar zitten veel kunsttof klemmetjes die nogal snel afbreken.
De beste man was bijna een uur bezig met het monteren van de twee stootlijsten achter. Moet zeggen dat hij het wel heel netjes en nauwkeurig heeft gedaan.
Het antennetje ziet er ook goed uit en ook prima ontvangst.
[img]http://img543.imageshack.us/img543/408/er7l.jpg[/img]
Voordeur zonder stootlijst, openingen goed te zien waar de lijst inglijdt, aan de binnenzijde van de deur zit 1 schroefje.
[img]http://img33.imageshack.us/img33/4461/gyb7.jpg[/img]
Achterdeur zonder stootlijst met de klemmetjes. Ook hier aan de binnenzijde van de deur 1 schroefje.
[img]http://img20.imageshack.us/img20/3936/831z.jpg[/img]
Het eindresultaat van de stootlijsten.
[img]http://img46.imageshack.us/img46/8558/9ksq.jpg[/img]
En de haaienvinantenne.
Laatst gewijzigd door remcob op vr 9 aug 2013 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik rij niet hard ik vlieg gewoon laag! 

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Ziet er goed uit
Scheelt dat echt zo veel qua kosten in Polen?
En is je bandenprobleem al opgelost?

Scheelt dat echt zo veel qua kosten in Polen?
En is je bandenprobleem al opgelost?
Scheelt ong 40% en dan was het voor Poolse begrippen al redelijk prijzig. Maargoed een oom van m'n vrouw had er goede ervaringen mee.
Voor de banden en de koppeling heb ik vrijdag een afspraak bij de dealert.
Voor de banden en de koppeling heb ik vrijdag een afspraak bij de dealert.
Ik rij niet hard ik vlieg gewoon laag! 
