gtt-16v Te koop
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
nee langer, maar je kunt de schotel iets lager weer vastlassen bij die dingen, demperpatroon kan er uit namelijk.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Clio voorpoten passen prima onder een vijf als je de topschotels van de vijf gebruikt
de schroefset die nu onder mijn clio zit heb ik ook onder de gte gehad en dat reed prima.
de schroefset die nu onder mijn clio zit heb ik ook onder de gte gehad en dat reed prima.
Ik ben met de versnellingsbak bezig en kwam het volgende tegen.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/IMG_3568.jpg[/img]
Dit is van de as waar de 1ste t/m 4de versnelling op zit en deze komt uit een JC5 bak van een RS.
Ik heb ook een bak van een Williams en daar is het niet bij.
Dat gedeelte valt in het lager dus het lijkt mij dat het glad zou moeten zijn, of hoort dit zo?
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/IMG_3568.jpg[/img]
Dit is van de as waar de 1ste t/m 4de versnelling op zit en deze komt uit een JC5 bak van een RS.
Ik heb ook een bak van een Williams en daar is het niet bij.
Dat gedeelte valt in het lager dus het lijkt mij dat het glad zou moeten zijn, of hoort dit zo?
Dit hoort niet zo, dit lager is versleten.
Heb exact hetzelfde gehad bij de jc5 van mijn ex. megane.
[img]http://i49.photobucket.com/albums/f280/ ... C_2887.jpg[/img]
Heb exact hetzelfde gehad bij de jc5 van mijn ex. megane.
[img]http://i49.photobucket.com/albums/f280/ ... C_2887.jpg[/img]
Ja, daar heb je speciale lagertrekkers voor: http://toolsnmore.webadres.nu/customers ... 404060.jpg
http://www.toolsnmore.nl/content/zoek_resultaten
Of even naar Cannonball gaan.
http://www.toolsnmore.nl/content/zoek_resultaten
Of even naar Cannonball gaan.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
of ff geduld hebben totdat ik m'n diesel jc5 met versterkt diff voor je beschikbaar heb 

als je een 1916v stalen carterpan gebuikt wel.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Past prima met een ALU pan hoor, alleen heb je onderaan geen bevestiging maar zelfs bij mij bleef dat heel. 

had ik op m'n turbo ook, bak van een gtt
Nou, ik weet het niet meer.
Ik heb nu dus een jc5 van een Williams met schuine bakhelft met versterkt dif.
En ik heb een originele jc5 van een rs.
Nu had ik het idee om het versterkte dif in de rs jc5 te zetten.
Omdat daar het lager van beschadigd is, besloten om de rechte bakhelft van de rs jc5 op de Williams jc5 te zetten.
Alles in elkaar gezet, draaien de assen niet.
Ik denk, lagers zullen wel verschillend zijn, dan maar met schuine bakhelft erop.
Vandaar die vraag.
Zet ik de Williams bak weer in elkaar, draait die ook niet meer
Alles eruit behalve de twee assen, bouten vast, niet draaien.
1 as erin, die draait. Andere as erin, die draait.
Beide erin, zo vast als een huis.
Wat doe ik fout?
Ik heb nu dus een jc5 van een Williams met schuine bakhelft met versterkt dif.
En ik heb een originele jc5 van een rs.
Nu had ik het idee om het versterkte dif in de rs jc5 te zetten.
Omdat daar het lager van beschadigd is, besloten om de rechte bakhelft van de rs jc5 op de Williams jc5 te zetten.
Alles in elkaar gezet, draaien de assen niet.
Ik denk, lagers zullen wel verschillend zijn, dan maar met schuine bakhelft erop.
Vandaar die vraag.
Zet ik de Williams bak weer in elkaar, draait die ook niet meer

Alles eruit behalve de twee assen, bouten vast, niet draaien.
1 as erin, die draait. Andere as erin, die draait.
Beide erin, zo vast als een huis.
Wat doe ik fout?
grote kans dat de schakelvorken dan niet goed zitten, heb het met m'n dieselbak ook gehad toen ik em in elkaar zette.
als ie dan in 2 versnellingen staat zit ie zo vast als een huis...
als ie dan in 2 versnellingen staat zit ie zo vast als een huis...
Dat dacht ik ook, vandaar dat ik hem met enkel de 2 assen in elkaar gezet heb.
Als ik de bouten van de bakhelften aandraai gaan de assen steeds moeilijker draaien tot ze muurvast zitten.
Het gekke is dat als ik de bak weer in elkaar zet die onder de gt zat, ze ook vast zitten, net alsof de assen te lang zijn.
Waarschijnlijk doe ik iets fout zonder het te weten
Als ik de bouten van de bakhelften aandraai gaan de assen steeds moeilijker draaien tot ze muurvast zitten.
Het gekke is dat als ik de bak weer in elkaar zet die onder de gt zat, ze ook vast zitten, net alsof de assen te lang zijn.
Waarschijnlijk doe ik iets fout zonder het te weten

sja, lastig te beoordelen vanaf hier! ik hoop dat je er uit komt 

dus 2 bakhelften van verschillende bakken op elkaar?
misschien moet je de assen uitshimmen?
maw nu te weinig speling?
tis maar even een ideetje weet het ook niet zeker.
misschien moet je de assen uitshimmen?
maw nu te weinig speling?
tis maar even een ideetje weet het ook niet zeker.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Het is opgelost.
Ik heb geprobeerd de versnellingen op de assen om te wisselen omdat ik geen zin had om het kapotte lager te vervangen.
Blijkbaar heb ik daarbij de 4de versnelling verwisselt, en dat gaat schijnbaar niet.
Bak staat nu weer in elkaar met geborgd dif, rechte bakhelft en mechanische km teller aandrijving.
Kijken hoelang die het vol gaat houden
Ik heb geprobeerd de versnellingen op de assen om te wisselen omdat ik geen zin had om het kapotte lager te vervangen.
Blijkbaar heb ik daarbij de 4de versnelling verwisselt, en dat gaat schijnbaar niet.
Bak staat nu weer in elkaar met geborgd dif, rechte bakhelft en mechanische km teller aandrijving.
Kijken hoelang die het vol gaat houden

En wat doen wij op koninginnendag....
juist, vrouw en kids bij schoonzus afzetten en de garage in duiken.
Lekker bezig geweest, en het blok hangt erin.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/2013-04-30135302.jpg[/img]
Dynamo past ook zo.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/2013-04-30140231.jpg[/img]
Wat wel werkt is de standaard koppelingskabel aanpassen en het werkt perfect nu. En bijna net zo soepel als in de Scenic.
juist, vrouw en kids bij schoonzus afzetten en de garage in duiken.
Lekker bezig geweest, en het blok hangt erin.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/2013-04-30135302.jpg[/img]
Dynamo past ook zo.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/2013-04-30140231.jpg[/img]
Ook dat werkt niet.mark 5t schreef:ok heren dat wist ik niet dat er een andere koppelingskabel aan moest.
weer wat geleerd dus.
Wat wel werkt is de standaard koppelingskabel aanpassen en het werkt perfect nu. En bijna net zo soepel als in de Scenic.

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Goed bezig....
Ik was vandaag ook gewoon aan de hobby.....al dat royalty gezwam.
Ik was vandaag ook gewoon aan de hobby.....al dat royalty gezwam.
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Begint ergens op te lijken 
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Ik wil me met de bedrading bezig gaan houden.
Gelijk wat extra meters aanbrengen maar eerst de originele 16v kabelboom kortwieken.
Nu vraag ik me af wat de ecu met het snelheids signaal doet.
Werkt die zonder dit signaal niet goed?
Of heeft dit enkel te maken met de stationair regelschuif?
Maw, als ik de regelschuif verwijder kan ik dan ook zonder snelheidssignaal op de ecu?
Gelijk wat extra meters aanbrengen maar eerst de originele 16v kabelboom kortwieken.
Nu vraag ik me af wat de ecu met het snelheids signaal doet.
Werkt die zonder dit signaal niet goed?
Of heeft dit enkel te maken met de stationair regelschuif?
Maw, als ik de regelschuif verwijder kan ik dan ook zonder snelheidssignaal op de ecu?
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
volgens mij wel. hij zorgt voor een iets hoger stationair toerental zolang je auto rolt. dit stuurt de ecu aan met de stappenmotor.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
jc5 is een kutbak, lopen allemaal stuk met hogere vermogens.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Het zou een hoop werk schelen als ik geen andere tellerbak hoef te gebruiken.Martijn Kool schreef:volgens mij wel. hij zorgt voor een iets hoger stationair toerental zolang je auto rolt. dit stuurt de ecu aan met de stappenmotor.
En die stappenmotors willen nog wel eens stuk gaan schijnt.
Was ik even vergeten. Ik kan dus op zoek naar een gte of 16v tellerbak.GerryTT schreef:Bak staat nu weer in elkaar met geborgd dif, rechte bakhelft enmechanische km teller aandrijving
Vraagje over de 16v ecu's.
Wat werkt er niet als de ecu is uitgerust met startblokkering?
De benzinepomp, ontsteking of iets anders?
Foto van vandaag
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/003-9.jpg[/img]
Die heb ik ook liggen, met voetje en zonder chip.CChris schreef:Evt heb ik nog wel zo'n ECU uit een 19 16v ph1 (chamade) liggen die weg magjacques schreef:Waarom niet een ECU uit een CLIO 1.8 16v fase 1 of R19 16v ph1. Daar zit geen startblokkeering op.
Ik heb er ook een liggen waarvan ik niet zeker weet of het een fase1 is, vandaar mijn vraag.
Iemand een idee of dit gaat werken als ik de witte draad aansluit op de standaard f7p Siemens ecu?
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/9ffec569-4eb1-4dac-b31a-1ea6a9de7806.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/9ffec569-4eb1-4dac-b31a-1ea6a9de7806.jpg[/img]
Waarom zou je dat willen?
iedere renault met een ecu heeft de zelfde ontsteking. die scoor je zo van de sloop, en aders hebben tig mensen van hier zo'n ding in de schuur.
Waarom zou je iets moeilijks gaan bedenken zonder dat dat hoeft?
Ik snap dat je dat hebt liggen en dus wil gebruiken, maar eerst laten lopen en dan aanpassen een beter idee?
Waarom zou je iets moeilijks gaan bedenken zonder dat dat hoeft?
Ik snap dat je dat hebt liggen en dus wil gebruiken, maar eerst laten lopen en dan aanpassen een beter idee?

Van het weekend weer wat kunnen doen aan de gt.
De benzinepomp hangt eronder en de nieuwe bekabeling is aangesloten en hopelijk werkt het straks via de ecu.
Ook bezig geweest met de extra meters die erin gaan komen.
Ik heb de olietemp sensor even getest en die lijkt het te doen.
Hopelijk heb ik volgend weekend weer wat tijd
Nog een fotootje van de meters
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/006-8.jpg[/img]
De benzinepomp hangt eronder en de nieuwe bekabeling is aangesloten en hopelijk werkt het straks via de ecu.
Ook bezig geweest met de extra meters die erin gaan komen.
Ik heb de olietemp sensor even getest en die lijkt het te doen.
Hopelijk heb ik volgend weekend weer wat tijd

Nog een fotootje van de meters
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/006-8.jpg[/img]