ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
205 pk als ik me niet vergis....zo'n licht blauwe.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Nope. Een Mégane GT heeft 190pk tegenwoordig.
Jij vergist je met een Laguna GT (2.0T 205pk en vierwielsturing).
Maar... je hebt nu ook een Mégane Estate GT220 met de RS motor.
220pk, 7,6 naar 100 meen ik. Heb er naar gekeken, tot ik ging uittellen wat de bijtelling is. 510,- netto in de maand heb ik er niet voor over.
Dus ik ga binnenkort ook minderen richting GTline
Zal wel een saai topic worden hier

Jij vergist je met een Laguna GT (2.0T 205pk en vierwielsturing).
Maar... je hebt nu ook een Mégane Estate GT220 met de RS motor.
220pk, 7,6 naar 100 meen ik. Heb er naar gekeken, tot ik ging uittellen wat de bijtelling is. 510,- netto in de maand heb ik er niet voor over.
Dus ik ga binnenkort ook minderen richting GTline



Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
7,6 naar de 100, traag hokAdinsx schreef:Nope. Een Mégane GT heeft 190pk tegenwoordig.
Jij vergist je met een Laguna GT (2.0T 205pk en vierwielsturing).
Maar... je hebt nu ook een Mégane Estate GT220 met de RS motor.
220pk, 7,6 naar 100 meen ik. Heb er naar gekeken, tot ik ging uittellen wat de bijtelling is. 510,- netto in de maand heb ik er niet voor over.
Dus ik ga binnenkort ook minderen richting GTlineZal wel een saai topic worden hier
![]()

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
die diesels moet je zeker ook niet onderschatten vind ik, de 2.0DCI zal dan al helemaal rap gaan 
Megane gt was eerst de 2.0T met 163PK nu zijn dat de 2.0TCI en die hebben flink meer pit alweer. Heeft fastchip die al een kuur gegeven? zo'n standaard 2.0TCI? Ik denk dat die meer aan de max af fabriek zitten als de oude 2.0T of vergis ik me hier erg in? De megane gt van mijn vader heeft een fastchip kuur gehad en kwam op iets van 30PK meer uit.

Megane gt was eerst de 2.0T met 163PK nu zijn dat de 2.0TCI en die hebben flink meer pit alweer. Heeft fastchip die al een kuur gegeven? zo'n standaard 2.0TCI? Ik denk dat die meer aan de max af fabriek zitten als de oude 2.0T of vergis ik me hier erg in? De megane gt van mijn vader heeft een fastchip kuur gehad en kwam op iets van 30PK meer uit.
Adinsx schreef:Nope. Een Mégane GT heeft 190pk tegenwoordig.
Jij vergist je met een Laguna GT (2.0T 205pk en vierwielsturing).
Maar... je hebt nu ook een Mégane Estate GT220 met de RS motor.
220pk, 7,6 naar 100 meen ik. Heb er naar gekeken, tot ik ging uittellen wat de bijtelling is. 510,- netto in de maand heb ik er niet voor over.
Dus ik ga binnenkort ook minderen richting GTlineZal wel een saai topic worden hier
![]()
ik was eerder

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Een 2.0 dci loopt zeker lekker door, zowel de 150 als de 180, ze pakken al op bij 1200 toeren en gaan door tot 4500 toeren, best lekker voor een diesel 

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
? Ik nie snapramon16V schreef:Adinsx schreef:Nope. Een Mégane GT heeft 190pk tegenwoordig.
Jij vergist je met een Laguna GT (2.0T 205pk en vierwielsturing).
Maar... je hebt nu ook een Mégane Estate GT220 met de RS motor.
220pk, 7,6 naar 100 meen ik. Heb er naar gekeken, tot ik ging uittellen wat de bijtelling is. 510,- netto in de maand heb ik er niet voor over.
Dus ik ga binnenkort ook minderen richting GTlineZal wel een saai topic worden hier
![]()
ik was eerder
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
bedankt jo
-
- Berichten: 463
- Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
- Locatie: Vlaardingen
dat ding van jou is ook echt snel uit de startblokken! Je wint het van me vanuit stilstand, maar eenmaal op de duitse autobahn op snelheid verloor je van me. Jij had in goes toch iets van 145 aan de wielen? Ik zat op 190 wielpaardenLeon Cozijn schreef:Gister sprintje van 0-120 tegen een honda civic type R uit 2003, bleef er tot mijn verbazing gewoon voor1-0 williams vs type r
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: za 27 aug 2011 16:40
- Contacteer:
Vanmiddag stond ik met mijn RS182 achter een witte nieuwe Clio RS met cup pack ,
Van Arend Den-Bosch met groene platen.
Jammer genoeg stond er een Landcruiser voor me dus ging het invoegen niet echt vlot voor mij. Maar die nieuwe RS loopt als een tierrelier zeg!! Hij trok behoorlijk bij me weg!!
Prachtige wagen!
Gr.
Dries
Van Arend Den-Bosch met groene platen.
Jammer genoeg stond er een Landcruiser voor me dus ging het invoegen niet echt vlot voor mij. Maar die nieuwe RS loopt als een tierrelier zeg!! Hij trok behoorlijk bij me weg!!
Prachtige wagen!
Gr.
Dries
Vandaag de Clio eens de sporen gegeven. Gelukkig kwam er een Megane Coupé (96'er) met veel haast en groot licht aangereden toen het verkeer niet opschoot. Ben er een stuk achteraan gegaan en tenslotte de Mégane naar rechts gedwongen. Zo'n Cliootje rijdt niet verkeerd.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Klopt helemaal.Pleiades schreef:GT-line is meestal traag
GT is ganz schnell
Ondervind dit met regelmaat van de klok met al die Eco Megane dingen op de weg.
Ben nog geen GT line tegengekomen die sneller was.........

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Heeft even geduurd maar vanavond weer mensen tegengekomen die er zin in hadden
Laguna I 1.9 dci vs 206 2.0 hdi, 1-0, 2-0
Laguna I 1.9 dci vs V50 2.0d, 1-0, 2-0 (ondanks buitenbocht), 2-1 (slechte start, trok hem nog wel bij maar daarna heb ik hem ruimte gegeven om in te voegen).
Laguna I 1.9 dci vs 206 2.0 hdi, 1-0, 2-0

Laguna I 1.9 dci vs V50 2.0d, 1-0, 2-0 (ondanks buitenbocht), 2-1 (slechte start, trok hem nog wel bij maar daarna heb ik hem ruimte gegeven om in te voegen).
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Van de week nog paar keer rollend wat medeweggebruikers zitten opduwen ( ja met gepaste afstand
)....wat me telkens weer doet glimlachen is de trekkracht van de dci in zijn 4e versnelling, met gemak gaat hij dan van 70/80 naar de 110/120.....de meeste VAG en andere soorten dieseltjes van 130/140 pk blijf ik bij of pak ze.
Tot nu toe ook nog geen lease Megane GT-line tegen gekomen die sneller was.

Tot nu toe ook nog geen lease Megane GT-line tegen gekomen die sneller was.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Wat niet is kan nog komen Arno
ik heb meestal wat meer moeite met de oude 1.9 tdi dan die 2.0 tdi, die laatste is echt niet snel.

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Dat wordt het nieuwe doel? GT-lines bashen?Arno17 schreef: Tot nu toe ook nog geen lease Megane GT-line tegen gekomen die sneller was.

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Neen hoor, je ziet ze bij bosjes tegelijk maar het gros rijdt als een volleerd oude lul in die auto..........allemaal sparen in die diesel...Adinsx schreef:Dat wordt het nieuwe doel? GT-lines bashen?Arno17 schreef: Tot nu toe ook nog geen lease Megane GT-line tegen gekomen die sneller was.

Degene die beetje doortrapt zijn op één hand te tellen.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Best gek, want 90% is leaserijder en aangezien zo'n 14% hok toch nooit de fabrieksopgave haalt kun je best doortrappen met zo'n ding.
Het viel mij niet tegen zo'n 1.5dCi in de leen-megane een paar weken terug.
Het viel mij niet tegen zo'n 1.5dCi in de leen-megane een paar weken terug.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Fabriek opgave is bijgesteld....0-100 in 12 nog wat seconden ofzo.Adinsx schreef:Best gek, want 90% is leaserijder en aangezien zo'n 14% hok toch nooit de fabrieksopgave haalt kun je best doortrappen met zo'n ding.
Het viel mij niet tegen zo'n 1.5dCi in de leen-megane een paar weken terug.
De mijne haalt op zeker de fabrieksopgave....moest wel Henk aan te pas komen maar toch!
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ik moet zeggen dat de 14% 1.5 dci mij helemaal niet tegenvalt, ik rij sinds 2 weken de clio 4 als leasehok (Dynamique, alle opties aangevinkt behalve panoramisch dak en R-Link). Maar die 1.5 dci is er echt vroeg bij 11 a 12 honderd toeren is die gewoon goed wakker en dat rijdt echt lekker. Zo snel pakt de oude trouwe 1.9 dci niet op.
Kwa zuinig rijden, 1e tank gelijk 1 op 20, met redelijk gasgeven zonder al te hoog in de toeren te gaan i.v.m. inrijden. Tweede tank weet ik nog niet
Kwa zuinig rijden, 1e tank gelijk 1 op 20, met redelijk gasgeven zonder al te hoog in de toeren te gaan i.v.m. inrijden. Tweede tank weet ik nog niet

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
inrijden, heumeu



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Luco/Alpine-racer schreef:inrijden, heumeu![]()

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Enthousiast inrijden 

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
met de leen-estate die ik mee had (1.5 dCi) 5,4L/100 gereden en dat reed ik vrij rustig. Ding moet 4,2L/100 halen o.i.d.?Maarten-Jan schreef:Ik moet zeggen dat de 14% 1.5 dci mij helemaal niet tegenvalt, ik rij sinds 2 weken de clio 4 als leasehok (Dynamique, alle opties aangevinkt behalve panoramisch dak en R-Link). Maar die 1.5 dci is er echt vroeg bij 11 a 12 honderd toeren is die gewoon goed wakker en dat rijdt echt lekker. Zo snel pakt de oude trouwe 1.9 dci niet op.
Kwa zuinig rijden, 1e tank gelijk 1 op 20, met redelijk gasgeven zonder al te hoog in de toeren te gaan i.v.m. inrijden. Tweede tank weet ik nog niet
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Megane weet ik niet, de clio in theorie 1 op 33 (3/100), niet dat ik de illusie heb dat ik dat ga halen. Wat ik her en der hoor is 1 op 25 (4/100) niet onrealistisch met een vlotte rijstijl.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Gaan jullie in topic je auto vs andere auto lekker over verbruik brandstof zitten kleppen.......
Pedaal op de bodem is hier van belang..........
Overigens, met mijn dCi is het verbruik gemiddeld 1 op 5.7......heb wel altijd de climate control aanstaan.
Genoeg nu over verbruik..........gaan met die banaan!
Trouwens, de dci in de Twingo is leuk te kietelen volgens Fastchip.nl.....Twingo dCi 85 eco2 economic & powerful remapping is now available. [+30 HP / +50 Nm
115pk en 250 nm
Dat gaat leuk van de plek denk ik, ding weegt nog geen 1000 kg volgens mij.

Pedaal op de bodem is hier van belang..........

Overigens, met mijn dCi is het verbruik gemiddeld 1 op 5.7......heb wel altijd de climate control aanstaan.
Genoeg nu over verbruik..........gaan met die banaan!
Trouwens, de dci in de Twingo is leuk te kietelen volgens Fastchip.nl.....Twingo dCi 85 eco2 economic & powerful remapping is now available. [+30 HP / +50 Nm
115pk en 250 nm
Dat gaat leuk van de plek denk ik, ding weegt nog geen 1000 kg volgens mij.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen

115 pk? Dat gaat echt wel vies hard in zo'n Twingo
