Even een vraag die voor anderen ook van belang kunnen zijn.
Wie kent verzekeringsmaatschappijen die bereid zijn om de auto voor de WERKELIJKE waarde te verzekeren? Dus aan de hand van een taxatierapport.
Het is namelijk zo dat er niet veel maatschappijen bereid zijn om dat te doen.
Andere maatschappijen doen het alleen bij oldtimers of bijzondere auto's zoals de Clio V6.
Eigenlijk is het te belachelijk voor woorden, dat maatschappijen weigeren om voor de werkelijke waarde te verzekeren en de premie moet je tenslotte elke maand zelf betalen!
Ze verplichten je dus om voor dagwaarde te verzekeren en dat is krom.
Bedankt voor de reactie(s)!
Welke maatschappijen verzekeren voor taxatiewaarde?
Ik heb even de topictitel aangepast. De hoofdletters zijn eruit, omdat dit in strijd is met de forum reglementen. 
Ik heb mijn 5 verzekerd tegen de taxatiewaarde bij Europeesche Verzekeringen, via ABC Assurantiën. Ik mag aannemen dat dat ook wel lukt als je direct contact zoekt met EV.

Ik heb mijn 5 verzekerd tegen de taxatiewaarde bij Europeesche Verzekeringen, via ABC Assurantiën. Ik mag aannemen dat dat ook wel lukt als je direct contact zoekt met EV.
Jep, het gaat bij mij om een oldtimer. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat anders is dan voor een gewone auto. De prijzen zullen alleen wat anders liggen, omdat ik maar 5K per jaar mag rijden volgens de verzekering. Daar ga jij het waarschijnlijk niet mee redden. 

-
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Contacteer:
Goed topic, daar was ik zo langzamerhand naar op zoek gezien mijn huidige verzekerings maatschappij (ASR) dat alleen maar doet voor auto's van 25 jaar of ouder.
Gezien er langzaam toch best wat geld in mijn 19 16v zit wilde ik hem gaan laten taxeren op het moment dat de 2.0 er in zit en ook voor die waarde verzekerd hebben.
Gezien er langzaam toch best wat geld in mijn 19 16v zit wilde ik hem gaan laten taxeren op het moment dat de 2.0 er in zit en ook voor die waarde verzekerd hebben.
Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Kuiper verzekeringen .....in t hoge noorden
Daar valt mee te praten.
Daar valt mee te praten.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Gewoon goed tussenpersoon zoeken en die zoekt dat voor je uit
bv aab assurantien
bv aab assurantien
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Veel maatschappijen zullen dit bij een particulier verzoek afwijzen, maar er zijn soms tussenpersonen die voor hun klantenkring zulke dingen wel voor elkaar krijgen.Xabre schreef:Ik heb eens een hele rits 'bekendere' maatschappijen gebeld en alleen Univé wilde dit doen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.