Megane coupe 16V (remmerij vervangen)
-
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Goed bezig daar! Flinke lijst met delen wat vervangen moet worden. En uiteindelijk toch voor de 2 liter gezwicht haha.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Dan had je wel vaak wind meeTim schreef:Top was bij mij 240 de begrenzer in. Zal wel met wind mee geweest zijn

Ding liep altijd wel mooi ja toen.

-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
De 16v stond altijd wel op mn verlanglijstje,echter is het er financieel
nooit van gekomen,toen de 1,6 probleempjes kreeg,stond ik voor een
keuze,en toevallig kwam deze 16v op mn pad,mn lief heeft toen
meteen de knoop doorgehakt (je beslist tenslotte toch samen)
ze vond dat ik mn hobby niet moest opgeven.
Die dag zal ik nooit meer vergeten,sochtend was ik aan het klussen
bij een maat van me,voor zn bedrijf,smiddags waren we beetje
aan het brainstormen over die 1,6
Hij zocht voor de gein op wat een 16v koste,en verklaarde me voor gek
waarom ik niet meteen voor de 16v ging,en voor ik het wist zat ik met
mn lief in de auto,onderweg naar mn nieuwe aanwinst.
Al met al,super blij met mn 16v,maar de 1,6e heeft toch zn trouwe
dienst gedaan in de 8 jaar dat ik heb had.
nooit van gekomen,toen de 1,6 probleempjes kreeg,stond ik voor een
keuze,en toevallig kwam deze 16v op mn pad,mn lief heeft toen
meteen de knoop doorgehakt (je beslist tenslotte toch samen)
ze vond dat ik mn hobby niet moest opgeven.
Die dag zal ik nooit meer vergeten,sochtend was ik aan het klussen
bij een maat van me,voor zn bedrijf,smiddags waren we beetje
aan het brainstormen over die 1,6
Hij zocht voor de gein op wat een 16v koste,en verklaarde me voor gek
waarom ik niet meteen voor de 16v ging,en voor ik het wist zat ik met
mn lief in de auto,onderweg naar mn nieuwe aanwinst.
Al met al,super blij met mn 16v,maar de 1,6e heeft toch zn trouwe
dienst gedaan in de 8 jaar dat ik heb had.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
De update gaat nog even op zich laten wachten,vandaag kreeg ik een
envelop in de bus van mn grote vrienden van C.J.I.B.
dusja,... of ik ff 590 euro wil lammeren... daar gaat mn update
voorlopig

envelop in de bus van mn grote vrienden van C.J.I.B.
dusja,... of ik ff 590 euro wil lammeren... daar gaat mn update
voorlopig




Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Zo, dat is wel een heftige ja 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Wow ... da's een flinke ... 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
45 tot 50 te had op een 80 weg,ik zat toen in een sprintje met een ford fiesta ST
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Jammer genoeg krijg ik alleen de melding dat de foto niet bekend is.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Auw 590 dat doet zeer, ken het heb er vorig jaar ook 1 gehad va exact dat bedrag (49,9 te hard na correctie).
Maar is het niet zo dat ze een foto moeten kunnen overleggen ? anders had het iedereen het wel kunnen zijn.
Maar is het niet zo dat ze een foto moeten kunnen overleggen ? anders had het iedereen het wel kunnen zijn.
Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Damn dat is ff balen! Ik heb vorige week 695 over gemaakt naar Leeuwarden voor te snel rijden.. samen met 2 jaar voorwaardelijk
Maar wel een vette Megane, vindt de bovenste spoiler erg gaaf staan!

Maar wel een vette Megane, vindt de bovenste spoiler erg gaaf staan!

-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Komende tijd flink zien bij te werken/klusseb,hoe eerder de 16v is aangepast
hoe beter.
hoe beter.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Damn das mooie klote... Ik heb het laatst ook een keer gehad met een 30 te hard, ook vrij misselijk... Maar goed, sterkte met wat centen bij te verdienen haha.
Maar is wel mooi zo een 16V ja, zeker.
Damn heb je die zo lang gehad ja? Dat is al even dan haha.chris-mc schreef:De 16v stond altijd wel op mn verlanglijstje,echter is het er financieel
nooit van gekomen,toen de 1,6 probleempjes kreeg,stond ik voor een
keuze,en toevallig kwam deze 16v op mn pad,mn lief heeft toen
meteen de knoop doorgehakt (je beslist tenslotte toch samen)
ze vond dat ik mn hobby niet moest opgeven.
Die dag zal ik nooit meer vergeten,sochtend was ik aan het klussen
bij een maat van me,voor zn bedrijf,smiddags waren we beetje
aan het brainstormen over die 1,6
Hij zocht voor de gein op wat een 16v koste,en verklaarde me voor gek
waarom ik niet meteen voor de 16v ging,en voor ik het wist zat ik met
mn lief in de auto,onderweg naar mn nieuwe aanwinst.
Al met al,super blij met mn 16v,maar de 1,6e heeft toch zn trouwe
dienst gedaan in de 8 jaar dat ik heb had.
Maar is wel mooi zo een 16V ja, zeker.

-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Destijds heb ik de 1,6e gekozen omdat ik moest rondkomen van 18cent/km
moet zeggen dat ik toch wat overhield,aldoende ging ik over de jaren
steeds meer aanpassen aan de 1,6,en werd de drempel wat hoger
om hem "zomaar" weg te doen.
en komt er bij dat ik 5 jaar geleden ging samenwonen,ben ondertussen
ook getrouwd,dat zijn van die dingen die nog ff tussendoor komen
Al met al veel plezier gehad,heb nog 2 fotos van hoe ik hem kocht,en hoe
hij was vlak voor dat die naar de sloop ging.
[img]https://lh3.googleusercontent.com/-FXNE ... mc+0.5.JPG[/img]
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... G_6856.jpg[/img]
moet zeggen dat ik toch wat overhield,aldoende ging ik over de jaren
steeds meer aanpassen aan de 1,6,en werd de drempel wat hoger
om hem "zomaar" weg te doen.
en komt er bij dat ik 5 jaar geleden ging samenwonen,ben ondertussen
ook getrouwd,dat zijn van die dingen die nog ff tussendoor komen


Al met al veel plezier gehad,heb nog 2 fotos van hoe ik hem kocht,en hoe
hij was vlak voor dat die naar de sloop ging.
[img]https://lh3.googleusercontent.com/-FXNE ... mc+0.5.JPG[/img]
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... G_6856.jpg[/img]
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
De staatkas is 600 euro rijker,volgende week nieuwe ronde nieuwe kansen.
as dinsdag breng ik de megane weg voor de nodig aanpassingen,dus met
de openingsmeeting zal die lager bij het wegdek liggen,remt alles een
stukje beter,en klinkt die niet meer als een auto met een sportverrotdemper.
as dinsdag breng ik de megane weg voor de nodig aanpassingen,dus met
de openingsmeeting zal die lager bij het wegdek liggen,remt alles een
stukje beter,en klinkt die niet meer als een auto met een sportverrotdemper.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Vandaag ff een kijkje genomen bij tuninghouse,het ziet er goed uit
er moet nog het 1 en ander gebeuren,maar de montage van de remmen gaat zonder problemen.
Wat je op de fotos ziet is de KW set van de 1.6e gemonteerd op het fusee van een megane coupe phase 2
samen met de remklauw en gaffel met de brembo cup schijven en ferodo blokken.
morgen word de andere kant af gemaakt,en komen ook de remleidingen binnen.
De uitlaat hangt er nu ook onder.
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 55d8ee.jpg[/img]
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 3c5ca9.jpg[/img]
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 052686.jpg[/img]
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... ba29fd.jpg[/img]
er moet nog het 1 en ander gebeuren,maar de montage van de remmen gaat zonder problemen.
Wat je op de fotos ziet is de KW set van de 1.6e gemonteerd op het fusee van een megane coupe phase 2
samen met de remklauw en gaffel met de brembo cup schijven en ferodo blokken.
morgen word de andere kant af gemaakt,en komen ook de remleidingen binnen.
De uitlaat hangt er nu ook onder.
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 55d8ee.jpg[/img]
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 3c5ca9.jpg[/img]
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 052686.jpg[/img]
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... ba29fd.jpg[/img]
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Chris....ik zou alleen proberen mocht ie ooit weer op de brug komen te staan hem niet op de dorpels te zetten....ik weet lekker makkelijk en t moet kunnen.
Origineel staat je krik daar ook...
Maar als je de arm iets verder door schuift zit je op het subframe en achterbrug.
Origineel staat je krik daar ook...
Maar als je de arm iets verder door schuift zit je op het subframe en achterbrug.
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Handige tip,dankje
Dit zal zeer zeker niet de laatste keer zijn,zal er de volgende keer ff op letten.

Dit zal zeer zeker niet de laatste keer zijn,zal er de volgende keer ff op letten.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
je kunt ook de kokers onder je voorstoelen pakken ipv je subframe aan voorzijde 

-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
mag ik vragen waarom?Jochem de Haas schreef:Chris....ik zou alleen proberen mocht ie ooit weer op de brug komen te staan hem niet op de dorpels te zetten....ik weet lekker makkelijk en t moet kunnen.
Origineel staat je krik daar ook...
Maar als je de arm iets verder door schuift zit je op het subframe en achterbrug.
Ik doe het al jaren zo bij de 16v en clio 2 RS.
zelf rotte dorpels zijn vaak sterk genoeg.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Omdat de auto onder de balken meer kan hebben. Ik heb een keer een dorpel helemaal zien indeuken. Verder vind ik het ook wel fijn voor mijn eigen veiligheid.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Wat Jacques zegt....Marcel
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
De megane is klaar kan hem morgen ophalen,afspraak voor het
uitlijnen staat ook,dus zondag ben ik met de 16v op de meeting
uitlijnen staat ook,dus zondag ben ik met de 16v op de meeting
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Zat me zaterdag ochtend te vervelen,toen ik me bedacht dat ik nog koplampspoilers ergens had liggen met een lap 3M carbon folie
dus heb ik mn stoute schoenen aangetrokken,heb de verffohn uit mn bedrijfswagen gepakt,en ben begonnen.
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... a4dd1d.jpg[/img]
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... e4d222.jpg[/img]
Met dit als 1e eind resultaat
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... e4733b.jpg[/img]
Toen kreeg ik het voorstel,dat het wel af zou maken ,als de grilletjes ook in carbon geplakt werden.
toen bedacht ik me in eens,dat ik de grilletjes nog had liggen die van de 1,6e af kwamen,en die waren geplakt met die folie,dus naar zolder
gerent... en jawel... zie hier het resultaat.
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... d85816.jpg[/img]
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 8f7d9e.jpg[/img]
dus heb ik mn stoute schoenen aangetrokken,heb de verffohn uit mn bedrijfswagen gepakt,en ben begonnen.
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... a4dd1d.jpg[/img]
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... e4d222.jpg[/img]
Met dit als 1e eind resultaat
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... e4733b.jpg[/img]
Toen kreeg ik het voorstel,dat het wel af zou maken ,als de grilletjes ook in carbon geplakt werden.
toen bedacht ik me in eens,dat ik de grilletjes nog had liggen die van de 1,6e af kwamen,en die waren geplakt met die folie,dus naar zolder
gerent... en jawel... zie hier het resultaat.
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... d85816.jpg[/img]
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 8f7d9e.jpg[/img]
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
lekker bezig geweest, nu moet je je bumper natuurlijk ook nog doen die past er helemaal niet meer bij .... 

-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Dat is een kwestie van smaak,voorlopig vind ik het goed zo
eerst het dak nog,en de gecleande achterklep. (die klaar ligt)
eerst het dak nog,en de gecleande achterklep. (die klaar ligt)
Laatst gewijzigd door chris-mc op ma 20 mei 2013 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Weer een kleine aanpassing,heb mn zwarte koplampen gemonteerd
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 860cda.jpg[/img]
Ik heb van Kris (BE lid) een F7P spruistuk overgenomen,ik heb vernomen
dat dit een verschil oplevert,wat dit is,of gaat zijn kom ik vanzelf wel achter.
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 415f57.jpg[/img]
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 860cda.jpg[/img]
Ik heb van Kris (BE lid) een F7P spruistuk overgenomen,ik heb vernomen
dat dit een verschil oplevert,wat dit is,of gaat zijn kom ik vanzelf wel achter.
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 415f57.jpg[/img]
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
welke downpipe ga je gebruiken met dat spruitstuk? de originele 16v downpipe past niet en eindigt in 50mm ipv 60mm wat de megane standaard heeft. Volgens mij is een megane 4-2-1 spruitstuk namelijk helemaal niet zo verkeerd.
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
We gaan het merken,dat is juist mn bedoeling,17 aug. gaat de 16v de
testbank op,en daarna monteer ik het spruitstuk,om vervolgens weer
de bank op te gaan.
Ik heb van meerdere kanten vernomen dat dit vaker werd toegepast.
Daarom ga ik ook geen verwachtingen neer zetten,vond het gewoon
leuk om eens te proberen.
testbank op,en daarna monteer ik het spruitstuk,om vervolgens weer
de bank op te gaan.
Ik heb van meerdere kanten vernomen dat dit vaker werd toegepast.
Daarom ga ik ook geen verwachtingen neer zetten,vond het gewoon
leuk om eens te proberen.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
- Locatie: (Pijpelheide) Booischot
met te proberen weet je het,tenslotte het kost toch niks
in de tijd deed Benny Raepers al de williams collectors eraf om de orginele van de 16v te steken!!!!!!

in de tijd deed Benny Raepers al de williams collectors eraf om de orginele van de 16v te steken!!!!!!
maar welke downpipe ga je nu gebruiken? Ben wel erg benieuwd hoe die 16 klepper dingen het doen.
Het gemakkelijks is de downpipe van de clio 1.8 16V. Die eindigt met ca 53mm inwendig. Dan kan je met een stukje rechte pijp zo naar de middendemper. Normaal is die pijp bij een megane F7R 50mm uitwendig. Uiteraard weet ik niet wat jij er nu onder hebt. De voorpijp van een R19 gaat niet werken, want dan zit je in de weg met het hondebot.
Laatst gewijzigd door jacques op do 4 jul 2013 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
- Locatie: (Pijpelheide) Booischot
de downpipe die ik hier klaar liggen heb is een 2 in 1 van een clioGeert schreef:maar welke downpipe ga je nu gebruiken? Ben wel erg benieuwd hoe die 16 klepper dingen het doen.