"FF Challenge"
Ook nu heeft het announcement topic van de volgende race op de kalender op zich laten wachten, doordat er nog geen officiele uitslag was. Deze is er nu wel, dus tijd om ons klaar te maken voor de één-na-laatste race van het eerste GT5 Seizoen.

Maar niet voordat de unieke race op 'La Sarthe' besproken is! Het was er weer een die totaal anders was dan de voorgaande races. Vooral omdat er voor de verandering eens verschillende auto's aan de start stonden. Met als restrictie dat er een woeste stier op de neus van de motorkap moest pronken én dat de Lambo Aventador uitgesloten was van competitie, was het even zoeken welke auto het snelst zou zijn. Aangezien La Sarthe 1 van de circuits is die de langste rechte einden heeft, is een hoge topsnelheid van groot belang om snelle tijden neer te zetten. Nadeel is echter dat hoge snelheden niet goed voor je brandstofverbruik zijn en tanken in een race relatief lang duurt. Je zult dus veel tijd moeten goedmaken in de race, om de extra tijd in de pit te compenseren.
Dat La Sarthe een bandenvreter was en minimaal 1 keer pitten een must was, dat wist iedereen al snel. Maar welke auto pak je? Speel je op safe met je brandstof en banden en neem je een lagere topsnelheid voor lief? Of neem je de gok dat je met 1 keer pitten en 101 liter peut de 10 rondjes vol kan maken? Iedereen had zo zijn eigen strategie, waardoor er 3 verschillende Lamborghini's aan de start verschenen. De race-versie van de redelijk bejaarde Diablo, officieel de Lamborghini NOMAD Diablo GT-1 (JGTC) uit 2000. De Murciélago LP640-4 Superveloce uit 2009 en de Murciélago LP640, ook uit 2009. Dit moest wel een interessante race worden!

Al snel was duidelijk dat Roy in zijn LP640 zijn auto had afgesteld op pure topsnelheid. Met een top van richting de 440 km/u, was hij daarmee de rest zo'n 100 km/u (!) te snel af op de rechte stukken. In de kwalificatie kwam niemand aan de tijden die Roy wist te klokken! Iedereen achter hem zag het steeds somberder in... Mocht hij dit tempo kunnen volhouden in de race, dan was de winnaar al bekend.
Het liep echter toch anders, zoals zo vaak gebeurd is in dit seizoen. Waar de meesten al bang voor waren, was de Murci moeilijk op de baan te houden, met zulke absurd hoge topsnelheden, lage downforce en snel slijtende banden. Dit resulteerde in een paar uitstapjes, waardoor Droes en Roderik na een paar rondes voorbij konden kruipen in hun NOMAD. Uiteindelijk moest Roy ook Antonie en Merijn voor zich dulden.
Aan kop maakte Roderik een zeldzame fout, door de slipstream-snelheid verkeerde in te schatten en moest al ploegend door de grindbak Droes laten gaan. Waar Droes voorafgaande aan de race veel moeite leek te hebben om nette rondetijden te noteren, ging het in de race veel beter. Hij verbeterde zijn PB en daarmee ook zijn kwalificatietijd. Tot ongenoegen van Roderik, die niet meer in staat was zijn achterstand goed te maken en genoegen moest nemen met het 2e schavot.
Antonie reed een nette race, zonder al teveel fouten, waardoor hij een mooie 3e plek wist veilig te stellen. 10 seconden achter hem finishte Merijn, die compleet onverwacht geen enkele grindbak meepakte! Een unicum!

De officiele uitslag:
[img]http://img822.imageshack.us/img822/4164 ... ace6v2.png[/img]
En daarmee is de stand in het kampioenschap, met nog 2 races te gaan, als volgt:
[img]http://img577.imageshack.us/img577/3272 ... ace6v3.png[/img]
Het zal spannend worden! Kan Droes de spanning aan? Als hij in de komende 2 races telkens als 1e of 2e finisht, dan is de buit binnen. Maar Roderik zit op zijn hielen! Met Antonie op 20 punten van de leider, kan zelfs hij nog een gooi doen naar het kampioenschap. Kortom, de spanning stijgt!

[img]http://img594.imageshack.us/img594/1916/image02j.jpg[/img]
[img]http://img90.imageshack.us/img90/5569/autumnring1.jpg[/img]
6 down, 2 to go! En de eerste van die 2 wordt verreden op de technische Autumn Ring. En met uitsluitend voorwielaangedreven, onderstuurde rechtuitbranders zal het wederom een interessante race worden! Wie houdt het gaspedaal het beste in bedwang, spaart zijn bandjes en weet de venijnige bochten keer op keer netjes door te komen?
Race details:
Datum: 4 april 2013
Lobby open: 19:45 uur
Start Practice: 20:00 uur
Start Race: 20:20 uur
Circuit: Autumn Ring
Weather: Dry, daylight
Event Settings
Game Mode: Normal Race
Laps: 25
Start Type: Grid Start
Grid Order: Fastest First
Boost: No
Penalty: Weak (Also Effective During Free Runs)
Automatic Race Start Cycle: 20 Minutes
Race Finish Delay: 180 seconds
Visible Damage: On
Mechanical Damage: Light
Disable Collisions: Off
Slipstream Strength: Weak
Tyre/Fuel Depletion: Normal
Grid Reduction on Wet Track/Track Edges: Real
Regulation Settings
Car Restrictions: Unrestricted
Performance Points: 500
Power: Unrestricted
Weight: Unrestricted
Drivetrain: FF ONLY
Tyre Restrictions: : No Limit
Vehicle Tuning: Unrestricted
No Skid Recovery Force: Yes
No Active Steering: Yes
No ASM: Yes
Driving Line Off: No
No TCS: No
No ABS: No
Layout van het circuit
[img]http://img145.imageshack.us/img145/8080 ... layout.png[/img]
Huisregels
Om de races in goede banen te leiden zullen er een aantal regels gelden waaraan iedere deelnemer zich zal moeten houden. Aangezien ook hier de normale fatsoensnormen gelden en ik er vanuit ga dat iedereen zich daar aan weet te houden, zal ik hier geen opmerkingen over maken. Wanneer toch blijkt dat er niet op een fatsoenlijke wijze met elkaar omgegaan kan worden, zal dit nader worden besproken.
Clean Racing
Het is de bedoeling dat we een competatief en eerlijk raceseizoen kunnen rijden. Dat wil onder andere zeggen dat we elkaar 'laten leven'. Ook al rijden we op een virtueel circuit in een virtuele auto en zijn de consequenties van ongelukken minimaal, wil dit niet zeggen dat daarom ook makkelijker omgegaan zal worden met zaken die niet op een circuit thuis horen, zoals fikse tikken uitdelen, afsnijden of gewoonweg iemand de baan af beuken.
Om dit te voorkomen hieronder een aantal tips:
- Houdt afstand. Iemand van achter aantikken betekent 9 van de 10 keer een crash, welke op jouw conto zal komen.
- Haal alleen in waar je dat 'in het echt' ook zou doen.
- Maak jezelf zichtbaar alvorens je een inhaalactie doet.
- Wanneer mogelijk, praat met elkaar via je headset. Geef aan wat je van plan bent. Dit zorgt voor meer raceplezier voor beiden.
- Doe geen 'Do or Die' acties. Zeker niet wanneer je de binnenbocht neemt/hebt.
- Gebruik je verstand.
- Behandel een ander, zoals je zelf behandeld wilt worden.
Aangezien onbehoorlijk gedrag de races negatief zal beinvloeden, moet de organisatie de mogelijkheid hebben sancties op te leggen. Elke race zal worden opgeslagen in de vorm van een replay en, wanneer daar aanleiding toe is, zullen de beelden gebruikt worden om te kijken of er onbehoorlijk gedrag is vertoond. Als dit zo is, dan kunnen daar consequenties aan hangen, in de vorm van een tijdstraf, in mindering brengen van punten, het volledig schrappen uit de uitslag van de desbetreffende race of zelfs het schorsing voor de eerst komende race(s).
Qualifying / Practice
Het is tijdens de kwalificatie / oefensessie voorafgaande aan de race verboden om:
- In tegengestelde richting te rijden (wanneer je bijvoorbeeld in de laatste bocht voor start/finish een fout gemaakt hebt en daardoor een slechte start van je kwalificatierondje hebt).
- Achteruit te rijden, om bovenstaand voordeel te hebben.
- Stil te staan langs of op het circuit. Wanneer je niet rijdt, ga je de pits in. Ook al verlies je hiermee het gewichtsvoordeel van een lege(re) tank.
LET OP: Houd er rekening mee dat wanneer je de Lounge in gaat om je instellingen te wijzigen, je kwalificatietijd ontnomen wordt. Ook al heb je op dat moment de snelste tijd staan, je zult niet op pole position starten! Je beste tijd, gereden in de laatste sessie die niet onderbroken is door terug te zijn gegaan naar de Lounge, is je kwalificatie-rondetijd.
Ik ga er vanuit dat een ieder zich weet te beheersen en bovenstaande niet van toepassing zal zijn tijdens de races. Het is een vriendschappelijke competitie en dat willen we graag zo houden!
Race
Donderdag 4 april zal vanaf 19:45 uur een race gehost worden in de Open Lobby, genaamd GT5 League - Race 7. Om deze race te vinden filter je op 'Autumn Ring' en 'Race for Real'. De race zal dan naar alle waarschijnlijkheid zichtbaar als 1e of 2e in de lijst. Ook zal het unieke nummer van de race in dit topic gepost worden, wanneer de lobby geopend is. Hou dit topic dus in de gaten!
Aangezien de kwalificatie pas om 20:00 uur start, zullen er extra restricties van toepassing zijn. Het maximale aantal Performance Points zal worden teruggebracht naar het minimum, zodat niemand een kwalificatietijd kan neerzetten. Vaaf 20:00 uur zal deze restictie worden opgeheven, waarmee het startschot voor de 20-minuten durende kwalificatie gegeven wordt.
De race zal automatisch starten om 20:20. Zorg dus dat je ruim op tijd een kwalificatierondje hebt gemaakt.

Wildcards
Op dit moment zijn er 11 mensen die zich officieel hebben aangemeld.
01. Merijn (DeSelder)
02. Roy (REALGRAPJAS)
03. MartijnG (kastlampie)
04. Droes Junior (R5AlpineTurbo)
05. Allepinie (AvM79)
06. Jochem de Haas (gtt16vpower)
07. GeniuztheGza (Gerarh)
08. Arco (peije)
09. Lex (Lex5GTT)
10. Roderik (Aggie_R6)
11. Twan (De_Bastaard)
Wildcard:
01.
02.
03.
04.
05.
In totaal zijn dit 11 mensen, terwijl er 16 plaatsen per race beschikbaar zijn. Er zijn dus in principe 5 wildcards te vergeven voor mensen die ook eens mee willen doen. Meldt je hiervoor aan via PM, in dit topic of in het aanmeld topic.

Mochten er vragen zijn, laat het dan even weten.
