Lamborghini Challenge
Het nieuwe 'announcement topic' heeft even op zich laten wachten! Het is alweer een dikke week geleden dat we met 11 man door de bossen scheurden in onze Suzuki GSX-R. Het was een enerverende race, zoals bijna elke race dat is tot op heden. Na 10-tallen testuurtjes was het Roderik die na een kleine 38 minuten als eerste 30 rondjes had gereden. Op 12 seconden gevolgd door de grote verrassing van de race: Arco! Zijn 1-stop strategie zorgde voor een opmars vanuit het achterveld. Na wat geduw en getrek met Droes Junior was het Allepinie die het erepodium compleet maakte. De koploper van het klassement wist de schade te beperken en finishte als 4e, gevolgd door Merijn en Roy. Jochem wist een goede kwalificatie helaas niet om te zetten in een goed resultaat in de race en eindigde als 7e, met Gerarh en MartijnG binnen 3 seconden! In het achterveld werden flink wat gevechten uitgevochten.

De officiele uitslag van race 5:
[img]http://img266.imageshack.us/img266/9729 ... grace5.png[/img]
Deze uitslag zorgt voor het volgende klassement:
[img]http://img29.imageshack.us/img29/6971/s ... arace5.png[/img]
Met de top 4 binnen 12 punten, kan het nog alle kanten op in de 3 komende races!
[img]http://img856.imageshack.us/img856/5185 ... e20052.jpg[/img]
En zo komen we terecht bij race 6! Waarschijnlijk 1 van de weinige races waarbij het erom zal hangen welke auto de beste keuze is. Het moet een Lambo zijn, de Aventador is uitgesloten van deelname en een turbo is uit den boze. Verder is alles toegestaan! Wat doe je dan? Ga je voor pure snelheid, wat het lange La Sarthe met zijn ontzettend lange rechte einden zeker een voordeel gaat hebben, maar ook het nodige aan brandstof vraagt? Of ga je voor wat minder PP, wat lagere topsnelheden, maar weet je zeker dat je de race kunt uitrijden op 1 tank naft?

Race details:
Datum: 21 maart 2013
Lobby open: 19:45 uur
Start Practice: 20:00 uur
Start Race: 20:30 uur
Circuit: Circuit de la Sarthe 2005
Weather: Dry, daylight
Event Settings
Game Mode: Normal Race
Laps: 10
Start Type: Grid Start
Grid Order: Fastest First
Boost: No
Penalty: Strong (Also Effective During Free Runs)
Automatic Race Start Cycle: 30 Minutes
Race Finish Delay: 180 seconds
Visible Damage: On
Mechanical Damage: Light
Disable Collisions: Off
Slipstream Strength: Strong
Tyre/Fuel Depletion: Normal
Grid Reduction on Wet Track/Track Edges: Real
Regulation Settings
Car Restrictions: Lamborghini's Only (No Aventador!), Non-Turbo
Performance Points: Unrestricted
Power: Unrestricted
Weight: Unrestricted
Drivetrain: Unrestricted
Tyre Restrictions: : No Limit
Vehicle Tuning: Unrestricted
No Skid Recovery Force: Yes
No Active Steering: Yes
No ASM: Yes
Driving Line Off: No
No TCS: No
No ABS: No
Layout van het circuit
[img]http://img850.imageshack.us/img850/1691 ... layout.png[/img]
Huisregels
Om de races in goede banen te leiden zullen er een aantal regels gelden waaraan iedere deelnemer zich zal moeten houden. Aangezien ook hier de normale fatsoensnormen gelden en ik er vanuit ga dat iedereen zich daar aan weet te houden, zal ik hier geen opmerkingen over maken. Wanneer toch blijkt dat er niet op een fatsoenlijke wijze met elkaar omgegaan kan worden, zal dit nader worden besproken.
Clean Racing
Het is de bedoeling dat we een competatief en eerlijk raceseizoen kunnen rijden. Dat wil onder andere zeggen dat we elkaar 'laten leven'. Ook al rijden we op een virtueel circuit in een virtuele auto en zijn de consequenties van ongelukken minimaal, wil dit niet zeggen dat daarom ook makkelijker omgegaan zal worden met zaken die niet op een circuit thuis horen, zoals fikse tikken uitdelen, afsnijden of gewoonweg iemand de baan af beuken.
Om dit te voorkomen hieronder een aantal tips:
- Houdt afstand. Iemand van achter aantikken betekent 9 van de 10 keer een crash, welke op jouw conto zal komen.
- Haal alleen in waar je dat 'in het echt' ook zou doen.
- Maak jezelf zichtbaar alvorens je een inhaalactie doet.
- Wanneer mogelijk, praat met elkaar via je headset. Geef aan wat je van plan bent. Dit zorgt voor meer raceplezier voor beiden.
- Doe geen 'Do or Die' acties. Zeker niet wanneer je de binnenbocht neemt/hebt.
- Gebruik je verstand.
- Behandel een ander, zoals je zelf behandeld wilt worden.
Aangezien onbehoorlijk gedrag de races negatief zal beinvloeden, moet de organisatie de mogelijkheid hebben sancties op te leggen. Elke race zal worden opgeslagen in de vorm van een replay en, wanneer daar aanleiding toe is, zullen de beelden gebruikt worden om te kijken of er onbehoorlijk gedrag is vertoond. Als dit zo is, dan kunnen daar consequenties aan hangen, in de vorm van een tijdstraf, in mindering brengen van punten, het volledig schrappen uit de uitslag van de desbetreffende race of zelfs het schorsing voor de eerst komende race(s).
Er zal bij deze race extra scherp worden gelet op clean racing! Gezien de hoge snelheden, snelheidsverschillen vanwege slipstreaming en de daarmee veranderende rempunten, zal er door de organisatie extra scherp gelet worden op uitgedeelde tikjes. De gevolgen zijn op dit circuit erg groot, dus zal er hard opgetreden worden. Een onbesuisde actie, waarmee je een ander benadeeld zal direct leiden tot 30 seconden straf op de uitslag van de race
Qualifying / Practice
Het is tijdens de kwalificatie / oefensessie voorafgaande aan de race verboden om:
- In tegengestelde richting te rijden (wanneer je bijvoorbeeld in de laatste bocht voor start/finish een fout gemaakt hebt en daardoor een slechte start van je kwalificatierondje hebt).
- Achteruit te rijden, om bovenstaand voordeel te hebben.
- Stil te staan langs of op het circuit. Wanneer je niet rijdt, ga je de pits in. Ook al verlies je hiermee het gewichtsvoordeel van een lege(re) tank.
LET OP: Houd er rekening mee dat wanneer je de Lounge in gaat om je instellingen te wijzigen, je kwalificatietijd ontnomen wordt. Ook al heb je op dat moment de snelste tijd staan, je zult niet op pole position starten! Je beste tijd, gereden in de laatste sessie die niet onderbroken is door terug te zijn gegaan naar de Lounge, is je kwalificatie-rondetijd.
Ik ga er vanuit dat een ieder zich weet te beheersen en bovenstaande niet van toepassing zal zijn tijdens de races. Het is een vriendschappelijke competitie en dat willen we graag zo houden!
Race
Donderdag 21 maart zal vanaf 19:45 uur een race gehost worden in de Open Lobby, genaamd GT5 League - Race 6. Om deze race te vinden filter je op 'Circuit de La Sarthe 2005' en 'Race for Real'. De race zal dan naar alle waarschijnlijkheid zichtbaar als 1e of 2e in de lijst. Ook zal het unieke nummer van de race in dit topic gepost worden, wanneer de lobby geopend is. Hou dit topic dus in de gaten!
Aangezien de kwalificatie pas om 20:00 uur start, zullen er extra restricties van toepassing zijn. Het maximale aantal Performance Points zal worden teruggebracht naar het minimum, zodat niemand een kwalificatietijd kan neerzetten. Vaaf 20:00 uur zal deze restictie worden opgeheven, waarmee het startschot voor de 20-minuten durende kwalificatie gegeven wordt.
De race zal automatisch starten om 20:30. Zorg dus dat je ruim op tijd een kwalificatierondje hebt gemaakt.

Wildcards
Op dit moment zijn er 12 mensen die zich officieel hebben aangemeld.
01. Merijn (DeSelder)
02. Roy (REALGRAPJAS)
03. MartijnG (kastlampie)
04. peternofx (RockingPete)
05. Droes Junior (R5AlpineTurbo)
06. Allepinie (AvM79)
07. Jochem de Haas (gtt16vpower)
08. GeniuztheGza (Gerarh)
09. Arco (peije)
10. Lex (Lex5GTT)
11. Roderik (Aggie_R6)
12. Twan (De_Bastaard)
Wildcard:
01.
02.
03.
04.
In totaal zijn dit 12 mensen, terwijl er 16 plaatsen per race beschikbaar zijn. Er zijn dus in principe 4 wildcards te vergeven voor mensen die ook eens mee willen doen. Meldt je hiervoor aan via PM, in dit topic of in het aanmeld topic.

Mochten er vragen zijn, laat het dan even weten.
