Een vraag mbt coming home en leaving home verlichting.
Op mijn afstandsbediening van mijn auto zit een knopje. Als ik hier op druk, bij duisternis, gaan mijn lampen (voorzijde en achterzijde) branden.
Dit wil ik bij het vergrendelen en ontgrendelen van mijn auto automatisch. Kan dit???
Dus bij ontgrendelen alle verlichting aan tijdens duisternis en bij vergrendelen dat verlichting blijf branden zonder dat ik eerst aan de hendel van het grote licht moet trekken.
Allereerst.....de Megane RS is een geweldige auto. De leukste auto die ik ooit heb gereden. Wat een beest.
Betekent dit dat de auto geen minpunten heeft. Natuurlijk wel. Grootste minpunt is de belabberde afwerking van dit ding. Omdat de auto zo fantastisch rijdt, schrijf ik dit weg onder de noemer 'karakter' en 'wist je van tevoren'. Als je dit echter in je 1.5 dci aantreft, dan heb ik het met je te doen ha ha
Die eerste foto is gewoon een kwestie van het kapje loshalen en goed vast drukken, die klote kapjes zitten zo idioot vast geklikt dat dit niet zomaar ontstaan kan zijn.
Wanneer je dat paneeltje lostrekt heb je kans dat er wat afbreekt ofzo, is dat paneel er misschien uit geweest bij de dealer?
Formaat aangepast. Excuses voor het grote formaat.
Mbt VAG vs Megane.....
De RS is een veel leukere auto om te rijden, dus ik mis de GTI absoluut niet. Maar mbt afwerking.....
ik heb 2 Skoda Octavia's gehad, mijn vorige Golf GTI en ik rijd zakelijk nu in een 2013 Seat Leon. Met alle respect voor Renault, maar dit ben ik nog nooit ook niet bij benadering tegengekomen op een VAG auto. Dit hebben ze bij VAG echt prima op orde. Ik heb net nog even mijn Megane vergeleken met mijn Leon, maar dat is echt een wereld van verschil. Bij de Megane lijkt het net of bv de volledige achterbumper er even in geclipt is en dat je deze zo los kunt halen. Bij de Leon is dit niet het geval, dat is echt 1 geheel.
Maar ik ga er overigens alle vertrouwen in dat de echt slordige zaken door VKV worden opgelost. Ik heb inmiddels al contact met ze gehad, binnenkort dus even langsgaan. En uiteraard weet je vooraf dat je op een paar onderdelen (afwerking, comfort, restwaarde, verbruik) concessies moet doen. Vandaar dat ik hier niet zo om maal. Als de auto maar lekker rijdt en hij het mechanisch blijft doen, dan ben ik echt heel gelukkig met deze auto.
Kan zo wel even 10 fotos posten van de geweldige afwerking van een 2010 polo, dat is nog wel een slagje erger als hierboven. De leen golf (2011) die ik een week gehad heb (omdat de "degelijke" polo stuk was) was wat betreft afwerking net zo ruk.
Dus om te zeggen dat bij VAG alles goed voor elkaar is klopt niet, daar is de ene ook gewoon beter in elkaar geschroeft als de andere. Over de techniek zal ik overigens maar niet eens beginnen maar dat Renault tegenwoordig betere betere motoren bouwt moge duidelijk zijn.
(De polo wordt met een paar weken ingeruild voor een clio IV overigens, die wat betreft alles tien stappen boven de polo staat)
On a white car i think you'd need the RS in red to match the brakes. Also not having the small renault sport logo would make it feel more made for the car.
Does some one know which lowering springs does this megane have ?
Milltek RVS uitlaat, geweldig geluid. Lekker ploppen bij terug schakelen.
Geeft rally achtige sound. Niet te extreem, precies goed. Zelf er 1 onder sinds januari dit jaar.
Geeft een hele andere beleving tijdens het rijden. Zie test (video) Autoweek Megane RS Trophy vs BMW M135I
In dit filmpje bespreken ze ook kort de uitlaten van beide auto's,
laten ze ook horen. Onder de Trophy (VKV) zit een Milltek.
Prijs incl. montage euro ca. 800-900
Ik heb ook een Milltek. Heel erg tevreden over. Vooral de plofjes en knallen uit de uitlaat (mits ESP in sportstand) vind ik erg gaaf. Echt dikke prima. Hij dreunt wel iets meer als de stock uitlaat, maar het is nooit hinderlijk.