In mijn Clio 16v heb ik een Williams motor gebouwd.
Omdat de kabelboom van de 16v in betere staat verkeert heb ik deze gebruikt. Nu blijft de auto stationair rond de 1400-1500 toeren draaien.
Volgens mij is dit een bekend euvel als je de 16v kabelboom gebruikt.
Het is mij niet gelukt om dit terug te vinden in het forum, maar is er iemand die mij op weg kan helpen met wat ik aan moet passen van de 16v kabelboom, volgens mij zat er ergens een verschil
Williams motor in Clio 16v loopt hoog stationair
Lees dit eens over de vehicle speed sensor http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... id#2314698
vanaf 20 juni
vanaf 20 juni
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Ik heb dit geintje gehad met een F7P 1.8 ECU met Williams Chip op een F7R Williams motor. De stappenmotor werd wel aangestuurd om open te gaan maar niet meer dicht.. Williams ECU monteren was de oplossing toen..
-
- Über-Spammer
Je kunt dan ook de stappenmotor verwijderen, en via de stelschroef op het gasklephuis je stationair toerental regelen.
Ik heb de Williams computer gebruikt. Het is een door DBM getuned blok met aangepaste computer.
Als ik een 16v computer erop zet loopt hij wel stationair. Vermoedelijk is de pen bezetting net anders.
Ik ga straks wel even proberen wat hij doet zonder stappenmotor.
Als ik een 16v computer erop zet loopt hij wel stationair. Vermoedelijk is de pen bezetting net anders.
Ik ga straks wel even proberen wat hij doet zonder stappenmotor.
Er zijn 2 soorten ECu''s. Als je in een phase 2 ECU een chip voor een phase 1 zet loopt de boel hoog stationair. Stop je dezelfde chip weer in een ph1 ECU dan draaid die weer gewoon 900rpm. Het kan zijn dat je de verkeerde chip in de ECU hebt zitten. Indien gewenst kan ik foto''s van beide ECU's plaatsen. Liep het blok met de gechipte williams ECU wel normaal stationair?
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Toen alles nog in de williams zat liep deze prima. Lekkere snelle motor
Het blok had een lekke koppakking, de carrosserie was op. Mooi moment om deze i mijn coupe te plaatsen.
Het blok is nu gereviseerd. De kabelboom van mijn 16v heb ik gebruikt omdat deze in een betere staat was.
Dit zal waarschijnlijk het probleem geven.
Wil weten of ik een paar draadjes moet omzetten, of dat het slimmer is om de williams kabelboom op te frissen en deze erin te zetten.

Het blok had een lekke koppakking, de carrosserie was op. Mooi moment om deze i mijn coupe te plaatsen.
Het blok is nu gereviseerd. De kabelboom van mijn 16v heb ik gebruikt omdat deze in een betere staat was.
Dit zal waarschijnlijk het probleem geven.
Wil weten of ik een paar draadjes moet omzetten, of dat het slimmer is om de williams kabelboom op te frissen en deze erin te zetten.
willy kabelboom heb ik aan mijn oude coupe blok geknoopt en in een andere 16v gestopt, Project auto voor in de toekomst, maar nu tenminste rijdbaar.
Is een leuke klus om 2 kabelbomen uit auto's te halen, 1 op te frissen en dan alles weer terug bouwen
Is een leuke klus om 2 kabelbomen uit auto's te halen, 1 op te frissen en dan alles weer terug bouwen

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik meen me te heugen dat Jo zijn kabelboom is weg gefikt
Die had een 16v kabelboom aan zijn williamsblok gekoppeld.
Volgens mij zei hij dat het niet verstandig is ivm andere weerstanden.
En plussen en minnen op andere plaatsen.
Maar dat kan Jo je beter zelf uitleggen...
Die had een 16v kabelboom aan zijn williamsblok gekoppeld.
Volgens mij zei hij dat het niet verstandig is ivm andere weerstanden.
En plussen en minnen op andere plaatsen.
Maar dat kan Jo je beter zelf uitleggen...
-
Volgens mij is het snelheidssignaal in beide gevallen a6 in die bruine connector achter je koplamp.
De precieze penbezetting van de stekker aan de ecu kan ik er even niet bijvinden. Maar met je multimeter op a6 en de andere kant op je ecu connector moet je er snel genoeg achter kunnen komen op welke pen het snelheidsignaal je ecu binnen gaat in beide kabelbomen.
De precieze penbezetting van de stekker aan de ecu kan ik er even niet bijvinden. Maar met je multimeter op a6 en de andere kant op je ecu connector moet je er snel genoeg achter kunnen komen op welke pen het snelheidsignaal je ecu binnen gaat in beide kabelbomen.