waarschuwingslampje luchtverontreiniging

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
cliogek

Vanmorgen ging het "waarschuwingslampje luchtverontreiniging" aan.
Dat is het oranje lampje rechts, tweede van onder.
[img]http://img842.imageshack.us/img842/2194 ... 103246.png[/img]

Nu zou dat de bobine kunnen zijn omdat daarover geschreven is bij andere Renault modellen....maar de auto rijdt normaal, maar lijkt wel iets meer te stinken.

Zou het nog wat anders kunnen zijn, aangezien de auto rustig en normaal rijdt en stationair draait? Iets met lambdasonde of zo?
Abel
Über-Spammer

kan beide, ook misschien versleten bougie?

bij mij deed de megane 2 dat ook wel eens als de motor te koud was en dan overschakelde op gas en daar door slecht liep.

Wat voor motor heb je?
GJ
Car: Megane 4 RS

Als hij nog dezelfde auto heeft gaat het om een Clio 2 Phase 3 RS dus de 2.0 16v 182pk
Megane R26 -> Megane 4 RS
Abel
Über-Spammer

nokkenas versteller kun je dan ook nog gaan verdenken. bij mijn f4r heb ik bougies en de plunjer in de kop vervangen grof gezegd en sindsdien (ook al heb ik nog 1 rotte lambda) ben ik zo goed als af van dat lampje. Alleen als het echt koud is en op gas overschakeld voor een stoplicht stationair wil die het wel eens doen.

Dus Bougies vervangen en als je motor bij het starten wel een een rateltje laat horen die plunjer ook meteen

pm me anders ff voor die plunjer ik heb hier 1 liggen die zo goed als nieuw is 5000km in mijn auto gezeten, ik heb preventief een andere cylinderkop gekocht en daar zat ook 1 in en die wou ik testen. Die zit er nog steeds in dus ik heb een nieuwe liggen. Kijk eerst maar eens bij de dealer wat die kost. En je kunt ze ergens andere ook niet kopen!
cliogek

Bedankt voor de reacties!

Bougies heb ik nog een setje van liggen, origineel dus daar zal ik eens mee beginnen. Even lastig monteren want ik heb inderdaad nog de RS182 en die gaat niet meer weg.....super auto!

Ik heb zelf sinds kort de OBD2 Check app voor Android en een bluetooth OBD2 ontvanger maar de telefoon ziet de zender nog niet. Was leuk geweest als ik het zelf had gekunt.

Een kennis gaat vandeweek de storing uitlezen. Daar maakt hij even tijd voor vrij dus ik hoop het snel zeker te weten.
Abel
Über-Spammer

ik heb ook zo'n bleutooth odb2 sensor en Torque op mijn telefoon.
eerst moet je de odb2 dongle plaatsen, dan moet je met bleutooth de dongel pairen, en dan gewoon torque openen, en in odb2 adapterinstellingen het "apparaat" kiezen.

in vervolg vindt torque het apparaat zelf en je hoeft je bluetooth ook niet inteschakelen.
cliogek

Thanks, zal het morgen eens uitproberen.
cliogek

De Clio is inmiddels uitgelezen.

Het was geen defect maar een korte storing van de voorste lambdasonde.
De lambda werkt verder namelijk perfect dus mogelijk een vuiltje vanwege slechte weer en wat korte ritten.
Dus hopelijk komt de melding niet terug.

Mocht het wel terugkomen dan koop ik een nieuwe sonde.
Abel
Über-Spammer

al gelukt met je telefoon? ik heb er gisteren nu ook al eindelijk mijn storing uit de ecu kunnen wissen. wel vreemd dat ik de storing van de gordel systeem niet kan uitlezen. Airbag lampje brand nl.
Tom
Moderator
Car: MB

airbag lampjes kun je meestal niet wissen met de "simpele" systemen.

Torque werkt best leuk overigens met een BT dongle. Heb er laatst ook eentje gekocht voor een paar euro.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie