5 TR-T [400K!!!]
Ik heb het een copy van het kentekenbewijs en de vrijwaring nog liggen. Ik hoop hiermee de RDW te kunnen overtuigen van de herkomst van mijn blok. Ik heb de auto zelf gesloopt en de auto ingeleverd bij een demontage bedrijf. Dit blok hangt er bij mij nu in.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Nou het is allemaal gelukt.
Ik zal mn verhaal hier even delen voor de mensen die het misschien ook van plan zijn.
Kenteken was dus ingenomen door de politie.
Afspraak gemaakt bij de RDW voor een technische keuring (aanpassing aan auto).
Aan de RDW-keurmeneer het hele verhaal uitgelegd.
Papieren van de oude auto (gtt) ook laten zien.
Duidelijk verhaal voor hem en hij zag al vrij snel dat alles gewoon goed over was gezet. Daar dan ook geen gezeur over gekregen verder.
Hij kon zo het oude kenteken opzoeken en daar de gegevens van overnemen.
Verder controleert hij gewoon de volledige auto.
Dus ook een ontbrekende gordel achterin of een versleten band kan al afkeur betekenen!
Dit zat allemaal wel snor aangezien hij gewoon APK gekeurd was.
Ik begon wel een klein beetje te zweten toen ik de auto op een soort van trilplaat moest rijden.
Die gaat dan heftig heen en weer schudden zodat alle onderdelen van de ophanging gecontroleerd worden.
Uiteindelijk zat er alleen een klein beetje speling op een fuseekogel.
Dit was dan ook het enige puntje.
Goed, dat viel allemaal best mee.
Effe afrekenen....
+-120euro.
????!?!?!
Dus ik zeg tegen de mevrouw (je kent ze misschien wel...zo'n lekkere rotterdamse/schiedamse, zware-shag-rokende, volksbuurt-troela die alleen maar dingen van dr beeldscherm kan oplezen en verder van niks wil weten) dat dat bedrag wel erg afwijkt van de geschatte kosten van 55euro. (die op mijn afspraak stond)
Op een zeeeeer vriendelijke en behulpzame manier
kreeg ik toen te horen dat ik een verkeerde afspraak had gemaakt want mijn kenteken was ingenomen dus er is een hele andere keuring aan te pas gekomen.
bladiebladiebla.....
Kwam er dus op neer dat ze de technische keuring voor de aanpassing aan de auto en de technische keuring vanwege inname kenteken apart worden berekend. Ook al is dit dus DEZELFDE FUKKING KEURING!
Maar goed. Ik had allang door waar ik mee te maken had.. dus ik lach vriendelijk naar de mevrouw en probeer haar maar verder niet te overtuigen dat het toch echt om 1 en dezelfde keuring gaat. Zonde van mn tijd en energie.
Goed. Fuseekogel vervangen.
Weer afspraak bij de RDW gemaakt.
Zelfde kerel (godzijdank) dus hij kijkt naar de fusee en alles is binnen 10 minuten in orde.
Kost je dan natuurlijk wel weer 27euro....
En...zegt de keurmeester....hij moet ook apk gekeurd worden.
??wat??
Auto moet dus kennelijk weer opnieuw apk hebben vanwege het nieuw kenteken.
Dus ik zeg tegen hem dat hij nu toch helemaal nagekeken is en dat hij dus, in principe, ook apk gekeurd is???!?!
Oftewel...kan je hem dan niet meteen ook afmelden voor de apk?
Ja..dat kon...
Maar dat kostte me dan wel weer iets van 60euro extra!
Want dat moet natuurlijk weer apart berekend worden. (ook al hebben we het dus nogsteeds over 1 en dezelfde keuring...)
De keurmeester leek zich er zelf ook voor te schamen. Hij heeft ook nog geprobeerd om dit te omzeilen maar dat lukte hem niet.
Raadde me dan ook aan zelf de apk te regelen aangezien dat goedkoper was.
Tja...dat had ik zelf ook al bedacht ja.
Wat een bedrijf die rdw.....
Op dit moment zie ik in de kentekengegevens van de rdw nogsteeds staan dat hij is gekeurd tot september. Terwijl de andere gegevens wel al zijn aangepast.
Dus ik kijk die apk nog lekker even aan.
Afijn....
Zo'n 150euro later is het dan toch echt allemaal voor elkaar.
Net vandaag de nieuwe kentekenpapieren binnen gekregen (duurt zo'n 5 dagen).
Helaas kon het type niet aangepast worden. Dus op papier het blijft een TR.
Maar wel een TR met 88kw!
Ik ben vanaf nu dus weer helemaal legaal op de weg.
Ik zal mn verhaal hier even delen voor de mensen die het misschien ook van plan zijn.
Kenteken was dus ingenomen door de politie.
Afspraak gemaakt bij de RDW voor een technische keuring (aanpassing aan auto).
Aan de RDW-keurmeneer het hele verhaal uitgelegd.
Papieren van de oude auto (gtt) ook laten zien.
Duidelijk verhaal voor hem en hij zag al vrij snel dat alles gewoon goed over was gezet. Daar dan ook geen gezeur over gekregen verder.
Hij kon zo het oude kenteken opzoeken en daar de gegevens van overnemen.
Verder controleert hij gewoon de volledige auto.
Dus ook een ontbrekende gordel achterin of een versleten band kan al afkeur betekenen!
Dit zat allemaal wel snor aangezien hij gewoon APK gekeurd was.
Ik begon wel een klein beetje te zweten toen ik de auto op een soort van trilplaat moest rijden.
Die gaat dan heftig heen en weer schudden zodat alle onderdelen van de ophanging gecontroleerd worden.
Uiteindelijk zat er alleen een klein beetje speling op een fuseekogel.
Dit was dan ook het enige puntje.
Goed, dat viel allemaal best mee.
Effe afrekenen....
+-120euro.
????!?!?!
Dus ik zeg tegen de mevrouw (je kent ze misschien wel...zo'n lekkere rotterdamse/schiedamse, zware-shag-rokende, volksbuurt-troela die alleen maar dingen van dr beeldscherm kan oplezen en verder van niks wil weten) dat dat bedrag wel erg afwijkt van de geschatte kosten van 55euro. (die op mijn afspraak stond)
Op een zeeeeer vriendelijke en behulpzame manier

bladiebladiebla.....
Kwam er dus op neer dat ze de technische keuring voor de aanpassing aan de auto en de technische keuring vanwege inname kenteken apart worden berekend. Ook al is dit dus DEZELFDE FUKKING KEURING!
Maar goed. Ik had allang door waar ik mee te maken had.. dus ik lach vriendelijk naar de mevrouw en probeer haar maar verder niet te overtuigen dat het toch echt om 1 en dezelfde keuring gaat. Zonde van mn tijd en energie.
Goed. Fuseekogel vervangen.
Weer afspraak bij de RDW gemaakt.
Zelfde kerel (godzijdank) dus hij kijkt naar de fusee en alles is binnen 10 minuten in orde.
Kost je dan natuurlijk wel weer 27euro....
En...zegt de keurmeester....hij moet ook apk gekeurd worden.
??wat??
Auto moet dus kennelijk weer opnieuw apk hebben vanwege het nieuw kenteken.
Dus ik zeg tegen hem dat hij nu toch helemaal nagekeken is en dat hij dus, in principe, ook apk gekeurd is???!?!
Oftewel...kan je hem dan niet meteen ook afmelden voor de apk?
Ja..dat kon...
Maar dat kostte me dan wel weer iets van 60euro extra!
Want dat moet natuurlijk weer apart berekend worden. (ook al hebben we het dus nogsteeds over 1 en dezelfde keuring...)
De keurmeester leek zich er zelf ook voor te schamen. Hij heeft ook nog geprobeerd om dit te omzeilen maar dat lukte hem niet.
Raadde me dan ook aan zelf de apk te regelen aangezien dat goedkoper was.
Tja...dat had ik zelf ook al bedacht ja.
Wat een bedrijf die rdw.....
Op dit moment zie ik in de kentekengegevens van de rdw nogsteeds staan dat hij is gekeurd tot september. Terwijl de andere gegevens wel al zijn aangepast.
Dus ik kijk die apk nog lekker even aan.
Afijn....
Zo'n 150euro later is het dan toch echt allemaal voor elkaar.
Net vandaag de nieuwe kentekenpapieren binnen gekregen (duurt zo'n 5 dagen).
Helaas kon het type niet aangepast worden. Dus op papier het blijft een TR.
Maar wel een TR met 88kw!

Ik ben vanaf nu dus weer helemaal legaal op de weg.
Laatst gewijzigd door spir@l op do 21 feb 2013 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Daniel, het KAN dus allemaal vrij gemakkelijk gaan hoor.
Als je auto gewoon helemaal in orde is kan je een uur en 55euro later gewoon klaar zijn.
Ik had gewoon de pech dat mijn kenteken al ingenomen was.
Al met al vond ik het zelfs nog meevallen.
Had verwacht dat ze echt over van alles en nog wat zouden gaan zeiken. Totaal niet in acht houdend dat het hier om een 20+ jaar oude auto gaat...
Dat was dus niet zo. Keurmeester vond ik vrij relaxed.
Alleen dat de RDW voor alles weer kosten rekent is gewoon een beetje flauw.
En dat mens achter de balie was gewoon een nachtmerrie. Maar goed, dat ben ik ondertussen ook wel gewend van dit soort instanties....
Ben blij dat ik er nu van af ben.
Als je auto gewoon helemaal in orde is kan je een uur en 55euro later gewoon klaar zijn.
Ik had gewoon de pech dat mijn kenteken al ingenomen was.
Al met al vond ik het zelfs nog meevallen.
Had verwacht dat ze echt over van alles en nog wat zouden gaan zeiken. Totaal niet in acht houdend dat het hier om een 20+ jaar oude auto gaat...
Dat was dus niet zo. Keurmeester vond ik vrij relaxed.
Alleen dat de RDW voor alles weer kosten rekent is gewoon een beetje flauw.
En dat mens achter de balie was gewoon een nachtmerrie. Maar goed, dat ben ik ondertussen ook wel gewend van dit soort instanties....
Ben blij dat ik er nu van af ben.
Ja de keurmeester die ik sprak was ook vrij relaxed...maar je weet het toch nooit zeker. Ik heb vlak voor m'n RDW keuring een APK staan, dus dan weet ik in ieder geval dat het goed moet zijn
. Blij dat het goed voor je is afgelopen!

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
goed lezen Jacques, dat gaf de man wel aan maar zoals op de papieren staat is deze gewoon nog geldig. (check het voor de zekerheid nog ff online, als daar ook de huidige datum nog gewoon staat zou ik hem zeker niet opnieuw APK laten keuren)
blijkt maar weer dat de man ook niet weet waar ie het over heeft.
ik heb mijn 9 ook om laten keuren en daarvan bleef de apk ook gewoon geldig.
wat ik me wel afvraag, is je auto wel gewogen?
bij mij staat er namelijk een nieuw gewicht op kenteken, iets doet mij vermoeden dat die 848kg van jou nog gewoon het standaard gewicht is?
blijkt maar weer dat de man ook niet weet waar ie het over heeft.
ik heb mijn 9 ook om laten keuren en daarvan bleef de apk ook gewoon geldig.
wat ik me wel afvraag, is je auto wel gewogen?
bij mij staat er namelijk een nieuw gewicht op kenteken, iets doet mij vermoeden dat die 848kg van jou nog gewoon het standaard gewicht is?
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Jacques, precies wat er gezegd wordt.
RDW-meneer vertelde mij dat er een nieuw APK op moest. Maar zoals Merijn ook al heeft gechecked, staat mijn vorige APK gewoon nog...
Daar wacht ik dus lekker mee.
Tutuur: Gegevens zijn van mijn vorige auto overgenomen. Is dus inderdaad het standaard gewicht...van een gtt.
De TR was namelijk nog iets lichter.
Tom, wat gaan ze met mn chassisnummer doen dan?
Een andere 5 omkatten ofzo???
Maak me daar niet heel erg druk om, maar ik zal de afbeelding weghalen. Verder toch niet heel interessant...

RDW-meneer vertelde mij dat er een nieuw APK op moest. Maar zoals Merijn ook al heeft gechecked, staat mijn vorige APK gewoon nog...
Daar wacht ik dus lekker mee.
Tutuur: Gegevens zijn van mijn vorige auto overgenomen. Is dus inderdaad het standaard gewicht...van een gtt.

De TR was namelijk nog iets lichter.
Tom, wat gaan ze met mn chassisnummer doen dan?
Een andere 5 omkatten ofzo???
Maak me daar niet heel erg druk om, maar ik zal de afbeelding weghalen. Verder toch niet heel interessant...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Dat is toch gewoon het standaard gewicht van een GTT? Tenminste mijn grijze had dat, en mijn witte ook.tutuur schreef:iets doet mij vermoeden dat die 848kg van jou nog gewoon het standaard gewicht is?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
voor mij maakte het toch niet uit aangezien de 9 toch belastingvrij is, staat nu 930kg op kenteken.
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Net voor de tweede keer in een paar weken een probleem.
Na een stuk rustig rijden op de snelweg met nauwelijks gas merk ik ineens dattie een beetje begint te stotteren.
Wanneer ik dan gas geef begint hij heftig te stotteren/haperen en heb ik geen vermogen.
Turbo spoelt op, maar ik ga nergens heen. Hoop gebok en gestotter maar geen snelheid.
Uiteindelijk beland ik dan ook op de vluchtstrook omdat ik gewoon niet meer vooruit kom...
Eerste keer beetje onder de kap lopen rommelen en ik dacht dat het aan een vacuumslangetje lag dat niet helemaal lekker meer zat.
Daarna startte hij weer gewoon en kon ik weer verder.
Maar net gebeurde exact hetzelfde weer.
Dit keer heb ik niks gerommeld en na een paar tellen stilstaan (motor uit) kon ik hem opnieuw starten en rij ik weer weg alsof er niets is gebeurt!
Geen drama, geen stotter ...niks.
Alles pico bello.
Half uur gereden en niks meer aan de hand.
Heel vreemd.
Welk probleem lost zichzelf op en komt dan een week later ineens weer terug?! (om zichzelf vervolgens weer op te lossen...)
Heb er nog even geen zin in gehad om er goed naar te kijken in het donker met regen.
Maar ik zit aan brandstof te denken.
Carb?...sproeier?...geen of teveel brandstof?
Geen idee verder, maar ik zie een brandstof probleem zichzelf nog wel (tijdelijk) oplossen.
Ontsteking of iets meer serieus motorisch zou toch redelijk definitief moeten zijn lijkt me.
Als dit iemand iets zegt dan hoor ik het graag.
Binnenkort maar eens wat dingen gaan bekijken.
Hoewel dat natuurlijk klote is want nu lijkt alles gewoon weer goed te zijn....
Tips/ideeën/meedenken = altijd welkom!
Na een stuk rustig rijden op de snelweg met nauwelijks gas merk ik ineens dattie een beetje begint te stotteren.
Wanneer ik dan gas geef begint hij heftig te stotteren/haperen en heb ik geen vermogen.
Turbo spoelt op, maar ik ga nergens heen. Hoop gebok en gestotter maar geen snelheid.
Uiteindelijk beland ik dan ook op de vluchtstrook omdat ik gewoon niet meer vooruit kom...
Eerste keer beetje onder de kap lopen rommelen en ik dacht dat het aan een vacuumslangetje lag dat niet helemaal lekker meer zat.
Daarna startte hij weer gewoon en kon ik weer verder.
Maar net gebeurde exact hetzelfde weer.
Dit keer heb ik niks gerommeld en na een paar tellen stilstaan (motor uit) kon ik hem opnieuw starten en rij ik weer weg alsof er niets is gebeurt!
Geen drama, geen stotter ...niks.
Alles pico bello.
Half uur gereden en niks meer aan de hand.
Heel vreemd.
Welk probleem lost zichzelf op en komt dan een week later ineens weer terug?! (om zichzelf vervolgens weer op te lossen...)
Heb er nog even geen zin in gehad om er goed naar te kijken in het donker met regen.
Maar ik zit aan brandstof te denken.
Carb?...sproeier?...geen of teveel brandstof?
Geen idee verder, maar ik zie een brandstof probleem zichzelf nog wel (tijdelijk) oplossen.
Ontsteking of iets meer serieus motorisch zou toch redelijk definitief moeten zijn lijkt me.
Als dit iemand iets zegt dan hoor ik het graag.
Binnenkort maar eens wat dingen gaan bekijken.
Hoewel dat natuurlijk klote is want nu lijkt alles gewoon weer goed te zijn....
Tips/ideeën/meedenken = altijd welkom!
vlotterkamer leeg, welke zich niet meer direct uit zichzelf vult?
ff carb schoonmaken?
ff carb schoonmaken?
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Zoiets zat ik ook aan te denken.
Of te veel sap of te weinig...
Maar ik zie geen heftige pluimen rook, dus het zal eerder te weinig zijn.
Heb dat ding een tijdje geleden helemaal schoongemaakt en "gereviseerd".
Misschien nog maar eens uit elkaar trekken.
Maar toch raar dat ik er dan een week lang zonder problemen mee rond rij en dat het dan ineens weer mis is...
Alhoewel...raar?....kijk eerlijk gezegd nergens gek meer van op....

Of te veel sap of te weinig...
Maar ik zie geen heftige pluimen rook, dus het zal eerder te weinig zijn.
Heb dat ding een tijdje geleden helemaal schoongemaakt en "gereviseerd".
Misschien nog maar eens uit elkaar trekken.
Maar toch raar dat ik er dan een week lang zonder problemen mee rond rij en dat het dan ineens weer mis is...
Alhoewel...raar?....kijk eerlijk gezegd nergens gek meer van op....

het kan zijn dat het marginaal is, dus dat je het bij normaal gebruik niet merkt, maar bij een stukkie blazen waar hij een aardige slok lust, het aan de orde komt 

-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
tja..dat is het dus...
Het gebeurt nu juist wanneer ik niet aan het blazen ben.
Juist als ik nauwelijks extra vermogen vraag en rustig honderd toer over de snelweg merk ik dattie ineens begint te haperen.
En als ik dan gas geef dan is het helemaal mis.
Hmm...misschien dattie dan toch volloopt? Iets met de retour?
Maar dan zou ik dat toch wel moeten ruiken (brandstof) en zien (zwarte rook)?
Morgen maar eens wat dingen bekijken.
Het gebeurt nu juist wanneer ik niet aan het blazen ben.
Juist als ik nauwelijks extra vermogen vraag en rustig honderd toer over de snelweg merk ik dattie ineens begint te haperen.
En als ik dan gas geef dan is het helemaal mis.
Hmm...misschien dattie dan toch volloopt? Iets met de retour?
Maar dan zou ik dat toch wel moeten ruiken (brandstof) en zien (zwarte rook)?
Morgen maar eens wat dingen bekijken.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
rottig benzine relais ?
heb je al een nieuwe benzinedrukregelaar gemonteert?
echt 100% nieuw??
echt 100% nieuw??
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
origineel renault regelaar of een aftermarket?
benzine relais zit volgens mij onder je dashboard kastje
anders effe doorverbinden met een draadje en dan weer gaan rijden.
wel weer draadje loshalen als je niet rijdt anders loopt ie door.
benzine relais zit volgens mij onder je dashboard kastje
anders effe doorverbinden met een draadje en dan weer gaan rijden.
wel weer draadje loshalen als je niet rijdt anders loopt ie door.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
jij bedoelt deze Mark?
[img]http://i142.photobucket.com/albums/r81/ ... 610d09.jpg[/img]
Is bij mij ook al een keertje kapot gegaan. Doorverbinden werkt idd goed maar ik heb snel een andere gezocht.
Overigens niet meer leverbaar via Renault (zou dat wel kunnen, dan zou dit stomme ding rond de 100 euro kosten
)
[img]http://i142.photobucket.com/albums/r81/ ... 610d09.jpg[/img]
Is bij mij ook al een keertje kapot gegaan. Doorverbinden werkt idd goed maar ik heb snel een andere gezocht.
Overigens niet meer leverbaar via Renault (zou dat wel kunnen, dan zou dit stomme ding rond de 100 euro kosten

Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
niks vervangen ding op toeren/warm houden want je Carbarateur is bevroren...... daar is het ideaal weer voor tussen 0-4 graden en een beetje vocht in de lucht.
Als die dat weer doet moet je je vlotterkamer eens voelen als deze steenkoud is weet je genoeg
Als die dat weer doet moet je je vlotterkamer eens voelen als deze steenkoud is weet je genoeg
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Joost van der Hammen schreef:niks vervangen ding op toeren/warm houden want je Carbarateur is bevroren...... daar is het ideaal weer voor tussen 0-4 graden en een beetje vocht in de lucht.
Als die dat weer doet moet je je vlotterkamer eens voelen als deze steenkoud is weet je genoeg

's winters heb ik mijn IC gewoon ingepakt met een stuk karton, heb je er geen last meer van.
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Mark: op aanraden van jou toen zo'n Malpassi geplaatst. (remember...?
)
Oh ja..dat relais ken ik natuurlijk wel!
Bij de vorige brandstofproblemen ook al vaak genoeg mee zitten spelen.
Verwacht eigenlijk niet dat dat het probleem is aangezien het zichzelf weer oplost.
hmmm, bevroren carb.
Dat klinkt opzich nog wel aannemelijk.
Is elke keer ook tijdens een rit in de late avond geweest.
MAAR...
Waarom had ik er dan geen last van tijdens de afgelopen vriesperiode?
Vaak zat door de sneeuw gereden...
EN...
Waarom lost het probleem zich dan op na een paar tellen stilstaan zonder draaiende motor???
Dan zou de carb toch alleen maar kouder moeten worden?

Oh ja..dat relais ken ik natuurlijk wel!
Bij de vorige brandstofproblemen ook al vaak genoeg mee zitten spelen.
Verwacht eigenlijk niet dat dat het probleem is aangezien het zichzelf weer oplost.
hmmm, bevroren carb.
Dat klinkt opzich nog wel aannemelijk.
Is elke keer ook tijdens een rit in de late avond geweest.
MAAR...
Waarom had ik er dan geen last van tijdens de afgelopen vriesperiode?
Vaak zat door de sneeuw gereden...
EN...
Waarom lost het probleem zich dan op na een paar tellen stilstaan zonder draaiende motor???
Dan zou de carb toch alleen maar kouder moeten worden?
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
probleem lost zich op omdat je uitlaatspruitstuk onder je carb. zit die je carb. weer opwarmt op het moment dat je stil staat, met draaiende motor blijf je problemen houden omdat er koude lucht blijft stromen.
je voelt het al met rijden constante snelheid, begint die iets in te houden en te stotteren bij meer gas geven 100% zeker van bevriesing.
Onder 0 is de waterstof in de lucht bevroren net boven 0 koelt je intercooler het net genoeg af om je sproeier dicht te laten vriezen.
ook zal je merken als je alles goed op temparatuur houd dat je er geen last van hebt. bij die van mij (toen der tijd) tussen 3000 en 3500 toeren bevriezen en daar boven nergens last van.......
je voelt het al met rijden constante snelheid, begint die iets in te houden en te stotteren bij meer gas geven 100% zeker van bevriesing.
Onder 0 is de waterstof in de lucht bevroren net boven 0 koelt je intercooler het net genoeg af om je sproeier dicht te laten vriezen.
ook zal je merken als je alles goed op temparatuur houd dat je er geen last van hebt. bij die van mij (toen der tijd) tussen 3000 en 3500 toeren bevriezen en daar boven nergens last van.......
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
idd joost dat is het vast.
helemaal niet aan gedacht.
top man!
dus effe stukkie karton voor je ic plaatsen en weer proberen.
btw zit je originele temp klep nog in de IC waarschijnlijk niet anders zou dit niet mogen gebeuren lijkt mij.
of heb je een fmic? dan gebeurt het natuurlijk wel eerder.
helemaal niet aan gedacht.
top man!

dus effe stukkie karton voor je ic plaatsen en weer proberen.
btw zit je originele temp klep nog in de IC waarschijnlijk niet anders zou dit niet mogen gebeuren lijkt mij.
of heb je een fmic? dan gebeurt het natuurlijk wel eerder.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl