ACT: Mégane III RS Coupe

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
PeteRS250
Car: MeganeRS265CUP
Contacteer:

Graag gedaan! Laat ff weten indien je die dakdragers hebt, zou wel een stuk praktischer zijn....
dolf jans
Car: Clio 2 1.6 16v

In de EVO over de RS ten opzichte van de Vauxhall Astra VXR en de Ford Focus RS:
Sadly the VXR finds itself in the presence of greatness. Think of the 265 Cup as the Porsche GT3 of hatches, or the Ferrari 458. A product of obsessive attention to detail, relentlessly honed and tweaked, every last bit of performance and precision eked out of every single component. The VXR might have hydraulic steering, it might have a limited-slip diff, it might call the Nürburgring home. All the sorts of little details that we love. But today it took on the best, and on any road we threw at them, the best just got better. One day somebody will make a better hot hatch than Renaultsport. We can’t wait to drive it.
:)
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
sitechris
Contacteer:

Mooi artikel en mooie conclusie!
sitechris
Contacteer:

Even een vraagje:

Ik ga het dak van mijn witte RS in glanszwart wrappen. Ik twijfel nog even over striping. Ik vond dit voorbeeld online, ik moet zeggen dat het me wel aanspreekt, maar ik twijfel wel een beetje of het niet een klein beetje 'too much' is?

Overigens is de auto op de afdeling (minus glanszwarte dak) identiek aan mijn RS. Dus zelfde kleur en velgen. Over de kosten van de striping/sticker zit ik niet in, dus dat is niet het argument om het niet te doen.

Wat vinden jullie. Doen of niet doen?
[img]http://cdn.midsarl.fr/photos/articles/r ... 00x900.jpg[/img].
LucaRS
Contacteer:

Over het dak zwart maken ben ik heel positief. Lijkt me erg mooi!!

Maar die stickers............. Het doet afbreuk aan de auto. Het maakt de RS goedkoop.

Smaken verschillen natuurlijk maar bij bv de FOcus RS vond ik het ook helemaal niks.

Zwart dak is voldoende. Maakt de RS sportief dik sjeik en elegant.

Dus niet doen ;-)

Wie de locatie vd tekst in de zwarte balk heeft bedacht moet ook ontslagen worden........ Bij het openen van het portier zie je alleen enault.........
TransformRS

I saw this car a while ago and looks ok.
[img]http://i38.photobucket.com/albums/e107/ ... e2f6b8.jpg[/img]

On a white car i think you'd need the RS in red to match the brakes. Also not having the small renault sport logo would make it feel more made for the car.
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

(Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
sitechris
Contacteer:

LucaRS schreef: Wie de locatie vd tekst in de zwarte balk heeft bedacht moet ook ontslagen worden........ Bij het openen van het portier zie je alleen enault.........
Scherp, had ik zelf nog niet eens gezien. Daar moet ik dus op letten wanneer ik besluit om sticker te laten maken.
LucaRS
Contacteer:

De sticker op de grijze RS is idd anders
ARNO16V
Contacteer:

Ha die laatste foto is wel geinig!! Lijkt net oftie een duivelse staart heeft! :D
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
sitechris
Contacteer:

Inmiddels heb ik de eerste kilometers in de auto gereden en zit de striping erop. Heb toch gekozen voor een iets mildere variant, ben daar zeer tevreden over. Net als over de auto trouwens. Wat een beest. Hier ga ik veel plezier in beleven. Over de Milltek uitlaat! Altijd doen. Wat een heerlijk geluid. Ook bij normale toerentallen ploft en knalt hij er lustig op los (wel ESP in sportmode zetten). Heerlijk!

[img]http://i49.tinypic.com/9pxs1l.jpg[/img]
[img]http://i46.tinypic.com/icmnvl.jpg[/img]
[img]http://i45.tinypic.com/qsm4ag.jpg[/img]
[img]http://i48.tinypic.com/2q83ltu.jpg[/img]
dolf jans
Car: Clio 2 1.6 16v

:worship:
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Mooie auto hoor (Y)
Abel
Über-Spammer

erg netjes!

stoere bak >)
sitechris
Contacteer:

Het rijdt vooral ook fantastisch. Zit nu iedere keer redenen te bedenken om een rondje te gaan rijden ha ha ;).
TransformRS

Looking good! Not over the top.
8)
sitechris
Contacteer:

Tnx! Ik kreeg voor de wrapping van allerlei mensen om het wat grote RS logo niet te plaatsen. Achteraf gezien ben ik daar erg blij mee dat ik dit inderdaad niet heb gedaan. Dit is precies goed zo voor mij. Ik ben trouwens erg te spreken over de kwaliteit van de wrap. Ben bij Custom Graphics in Nieuwegein geweest. Aanradertje.
Laatst gewijzigd door sitechris op zo 3 mar 2013 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
TransformRS

No updates for me apart from having the front wheel edge sprayed after i scratched it on the pavement :-(

Did finally give it a good wash though :smile:
Please excuse the iphone picture.

[img]http://i38.photobucket.com/albums/e107/ ... 86209c.jpg[/img]
PeteRS250
Contacteer:

sitechris schreef:Het rijdt vooral ook fantastisch. Zit nu iedere keer redenen te bedenken om een rondje te gaan rijden ha ha ;).
Mooie wagen Chris! Striping maakt hem bijna af, nu nog even ietsje laten zakken dan is ie top!

Herkenbaar dat zoeken om even een stukje ste sturen. Heb het nu na ruim een jaar ook nog steeds. Vandaag ook nog na het wassen even droogrijden, dan rijdt ie altijd zo lekker....

Vorige week mooi stuk kunnen sturen richting oostenrijk, lekker knallen die berg op, wat een heerlijke wagen blijft het (Y) (Y) (Y) Gaaf ook om dikke BMW's voor te blijven, loopt zo gemakkelijk naar de 250, denk dat ie de 265 op de teller wel zal kunnen halen mits een vrije baan.

Veel plezier met je RS!
sitechris
Contacteer:

Dank! Ik denk overigens dat ik hem niet ga laten zakken. Ik vind de vering set-up zo precies goed. Ik wil de auto niet stugger hebben.
PeteRS250
Contacteer:

Mijn auto is door de geplaatste progressieve veren juist iets minder stug geworden.... 2 vliegen in 1 klap dus! Heb het laten doen bij Madeno Racing in Oude Tonge
LucaRS
Contacteer:

Geachte heren,

Ondanks dat de RS super goed bevalt heb ik 1 kritisch puntje.

Mijn rem(men) piepen.............

Als ik het afremmen rustig opbouw beginnen de remmen te piepen. Ik heb het idee dat het gaat om de voorremmen.

Als ik in 1x rem hoor je niks. Het is puur bij het opbouwen vd remdruk dat het piepen te horen is. .

Erg erg irritant.

Iemand een oplossing?

Anders moet ik maar even contact opnemen met de dealer gezien hij net ook zijn eerste beurtje heeft gehad.
TransformRS

@Luca, mine does it too. Its a common thing on the megane3 RS. Many owners on meganesportnet tried different pads but some were worse. I had the same on most cars with a big brake kit.
LucaRS
Contacteer:

Waardeloos........

Het is geen Opel Astra uit 1986...... Het doet heel goedkoop aan :@
PeteRS250
Contacteer:

Same here! Heb nu CarbonLorraine sportblokken en die piepen ook aardig (bij droge omstandiheden) maar ze remmen als een dolle en daar gaat het om...
TransformRS

Don't know if anyone knows of the british magazine EVO? But this month they did a test with the Megane 265 vs Bmw M135i vs Superchips Focus ST vs Scirocco R. Very interesting as they say the Megane is still the best drivers car and the M135i is nearly as good but more luxurious. Seems the Megane is still best hot hatch for drivers. I know mines very different now with the remap from fastchip 8)
sitechris
Contacteer:

Nice, i will keep my eyes open in the bookstore this week! :)
Haas
Car: Megane RS

LucaRS schreef:Geachte heren,

Ondanks dat de RS super goed bevalt heb ik 1 kritisch puntje.

Mijn rem(men) piepen.............

Als ik het afremmen rustig opbouw beginnen de remmen te piepen. Ik heb het idee dat het gaat om de voorremmen.

Als ik in 1x rem hoor je niks. Het is puur bij het opbouwen vd remdruk dat het piepen te horen is. .

Erg erg irritant.

Iemand een oplossing?

Anders moet ik maar even contact opnemen met de dealer gezien hij net ook zijn eerste beurtje heeft gehad.
al bij n aantal auto's succes mee gehad: de blokken aan de korte zijde wat ronder schuren. Anders gezegd: de remvoering aan de korte zijde v d blokken wat afschuren. Standaard staat de voering zeg maar op 90 graden op het oppervlakte van de remschijf, als je dat afrond of wat afschuint, is het piepen in 9 v d 10 gevallen weg.
klein minpuntje : als je t ronde kantje eraf hebt geremd, piept t weer en dus moet je weer opnieuw schuren.....

succes! fingers crossed (Y)
Allepinie
Car: Clio III RS

Ziet er echt goed uit, al wordt het dashboard wat druk zo.
sitechris
Contacteer:

Best leuk! Maar idd wel een beetje druk.
TransformRS

Here's the interior of a guy over on meganesport.net.
I love the quilted stitching!

[img]http://i38.photobucket.com/albums/e107/ ... f52cdc.jpg[/img]

[img]http://i38.photobucket.com/albums/e107/ ... 667b10.jpg[/img]

[img]http://i38.photobucket.com/albums/e107/ ... a031f7.jpg[/img]
Jacob Priem

Is inderdaad een erg mooi interieur (Y)
TymenJ
Car: Megane 3 RS

Altijd grappig om te zien wanneer iemand met iets kleins begint om te wrappen (uitlaat sierstuk), daarna alles wat los en vast zit ook wordt gewrapped :( .

Ieder z'n ding natuurlijk, maar al dat carbon-gewrap in het interieur doet het interieur nie veel goeds.
Ed87

:agree: mee eens; ik vind carbon normaal best mooi, maar dit interieur vind ik spuuglelijk zwaar over de top :(
Plaats reactie