Zoals de titel al verteld, heb ik problemen met de radiateur en het Clio 1.8 16v blok. Het blok ligt in een Renault 5 maar er is ''te weinig plek'' voor een radiateur waardoor bij rijden de omloopklep van het stationair draaien er tegenaan komt waardoor hij is gaan lekker. Nu had ik gehoord van mijn oom (Oldskool) dat er meer mensen zijn met een 1.8 16v Clio blok in hun Renault 5. Mijn vraag was; hoe hebben zij dit probleem opgelost?
Met vriendelijke groet,
Tim Schulte
Renault 5 met Clio 1.8 16v blok probleem met radiateur
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: za 26 jan 2013 15:27
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Hoe zit de radiator er in? Ik bedoel op de originele plek van een 5 of verder naar voren?
Wat ik weet is dat er op een duitsforum ergens een handleiding voor de ombouw te vinden is. In deze handleiding staat ook dat ze de radiator verder naar voren hebben gezet door de bovenbalk van het front door te zagen net naast de koplampen en dit deel dus demontabel te maken om meer ruimte voor een 16v radiator te creeëren.
Misschien moet je die handleiding eens terug opzoeken
Succes.
Wat ik weet is dat er op een duitsforum ergens een handleiding voor de ombouw te vinden is. In deze handleiding staat ook dat ze de radiator verder naar voren hebben gezet door de bovenbalk van het front door te zagen net naast de koplampen en dit deel dus demontabel te maken om meer ruimte voor een 16v radiator te creeëren.
Misschien moet je die handleiding eens terug opzoeken

Succes.
Project: GTT Blue Sport
http://www.hecomo.de Zij gebruiken het spruitstuk van een R19 16V, maar je kunt dan ook wel je eigen spruitstuk aanpassen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: za 26 jan 2013 15:27
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Bedankt voor je antwoord. Dit hebben we al gedaan alleen dan komt nog de stationairregelklep er nog tegenaan. Ik heb van iemand gehoord dat een Renault 19 16v radiateur een stukje lager is, waardoor het wel zou passen. Weet je hier misschien iets van?Gerald schreef:Hoe zit de radiator er in? Ik bedoel op de originele plek van een 5 of verder naar voren?
Wat ik weet is dat er op een duitsforum ergens een handleiding voor de ombouw te vinden is. In deze handleiding staat ook dat ze de radiator verder naar voren hebben gezet door de bovenbalk van het front door te zagen net naast de koplampen en dit deel dus demontabel te maken om meer ruimte voor een 16v radiator te creeëren.
Misschien moet je die handleiding eens terug opzoeken![]()
Succes.
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Radiateur van een clio of 19 past niet heel veel beter dan bij een diesel radiateur
Bij een 19 16v zit de stationair regeling naast het het blok ipv aan de voorkant dat heb ik het destijds gedaan
Bij een 19 16v zit de stationair regeling naast het het blok ipv aan de voorkant dat heb ik het destijds gedaan
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: za 26 jan 2013 15:27
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Okee, dus je hebt er een andere kop op gezet? Of de stationair regeling verplaatst?Steven(stk) schreef:Radiateur van een clio of 19 past niet heel veel beter dan bij een diesel radiateur
Bij een 19 16v zit de stationair regeling naast het het blok ipv aan de voorkant dat heb ik het destijds gedaan
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Regeling verplaatst met beugeltjes van een 19TimSchulte schreef:Okee, dus je hebt er een andere kop op gezet? Of de stationair regeling verplaatst?Steven(stk) schreef:Radiateur van een clio of 19 past niet heel veel beter dan bij een diesel radiateur
Bij een 19 16v zit de stationair regeling naast het het blok ipv aan de voorkant dat heb ik het destijds gedaan
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: za 26 jan 2013 15:27
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Top, dan zal ik daar eens voor gaan kijken. Bedankt! Je hebt er wel gewoon een Clio radiateur in gelegd?Steven(stk) schreef:Regeling verplaatst met beugeltjes van een 19TimSchulte schreef:Okee, dus je hebt er een andere kop op gezet? Of de stationair regeling verplaatst?Steven(stk) schreef:Radiateur van een clio of 19 past niet heel veel beter dan bij een diesel radiateur
Bij een 19 16v zit de stationair regeling naast het het blok ipv aan de voorkant dat heb ik het destijds gedaan
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
ik had er al met marcel contact over gehad.
maar ik heb dus een 19 16v radiateur.
met daarachter een spal fan.
mijn bovenste balk heb ik demontabel gemaakt.
past gewoon zoals het hoort,en er komt niks tegen aan.
maar ik heb dus een 19 16v radiateur.
met daarachter een spal fan.
mijn bovenste balk heb ik demontabel gemaakt.
past gewoon zoals het hoort,en er komt niks tegen aan.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: ma 7 jan 2008 21:04
- Locatie: oude pekela
inlaatspruitstuk van een 19 16v pakken is war hier eigenlijk bedoeld wordt, die is kwa inlaat een stuk langer
en als je je de rest ebij hebt, beugel en slang moet het gewoon kunnen passen
en als je je de rest ebij hebt, beugel en slang moet het gewoon kunnen passen
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: za 26 jan 2013 15:27
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
De hoge toeren zijn verholpen. De omloopklep hebben we vervangen voor een externe omloopklep. Bedankt voor jullie hulp!