Renault 5 met Clio 1.8 16v blok probleem met radiateur

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
TimSchulte
Contacteer:

Zoals de titel al verteld, heb ik problemen met de radiateur en het Clio 1.8 16v blok. Het blok ligt in een Renault 5 maar er is ''te weinig plek'' voor een radiateur waardoor bij rijden de omloopklep van het stationair draaien er tegenaan komt waardoor hij is gaan lekker. Nu had ik gehoord van mijn oom (Oldskool) dat er meer mensen zijn met een 1.8 16v Clio blok in hun Renault 5. Mijn vraag was; hoe hebben zij dit probleem opgelost?

Met vriendelijke groet,
Tim Schulte
Abel
Über-Spammer

wat voor radiator zit er in een orginele 16V of mischien een r5 diesel
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Hoe zit de radiator er in? Ik bedoel op de originele plek van een 5 of verder naar voren?

Wat ik weet is dat er op een duitsforum ergens een handleiding voor de ombouw te vinden is. In deze handleiding staat ook dat ze de radiator verder naar voren hebben gezet door de bovenbalk van het front door te zagen net naast de koplampen en dit deel dus demontabel te maken om meer ruimte voor een 16v radiator te creeëren.

Misschien moet je die handleiding eens terug opzoeken ;-)

Succes.
jacques

http://www.hecomo.de Zij gebruiken het spruitstuk van een R19 16V, maar je kunt dan ook wel je eigen spruitstuk aanpassen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
TimSchulte
Contacteer:

Gerald schreef:Hoe zit de radiator er in? Ik bedoel op de originele plek van een 5 of verder naar voren?

Wat ik weet is dat er op een duitsforum ergens een handleiding voor de ombouw te vinden is. In deze handleiding staat ook dat ze de radiator verder naar voren hebben gezet door de bovenbalk van het front door te zagen net naast de koplampen en dit deel dus demontabel te maken om meer ruimte voor een 16v radiator te creeëren.

Misschien moet je die handleiding eens terug opzoeken ;-)

Succes.
Bedankt voor je antwoord. Dit hebben we al gedaan alleen dan komt nog de stationairregelklep er nog tegenaan. Ik heb van iemand gehoord dat een Renault 19 16v radiateur een stukje lager is, waardoor het wel zou passen. Weet je hier misschien iets van?
Steven(stk)

Radiateur van een clio of 19 past niet heel veel beter dan bij een diesel radiateur

Bij een 19 16v zit de stationair regeling naast het het blok ipv aan de voorkant dat heb ik het destijds gedaan
TimSchulte
Contacteer:

Steven(stk) schreef:Radiateur van een clio of 19 past niet heel veel beter dan bij een diesel radiateur

Bij een 19 16v zit de stationair regeling naast het het blok ipv aan de voorkant dat heb ik het destijds gedaan
Okee, dus je hebt er een andere kop op gezet? Of de stationair regeling verplaatst?
Steven(stk)

TimSchulte schreef:
Steven(stk) schreef:Radiateur van een clio of 19 past niet heel veel beter dan bij een diesel radiateur

Okee, dus je hebt er een andere kop op gezet? Of de stationair regeling verplaatst?
Regeling verplaatst met beugeltjes van een 19
TimSchulte
Contacteer:

Steven(stk) schreef:
TimSchulte schreef:

Regeling verplaatst met beugeltjes van een 19
Top, dan zal ik daar eens voor gaan kijken. Bedankt! Je hebt er wel gewoon een Clio radiateur in gelegd?
Andrews (supercinq)

ik had er al met marcel contact over gehad.
maar ik heb dus een 19 16v radiateur.
met daarachter een spal fan.
mijn bovenste balk heb ik demontabel gemaakt.
past gewoon zoals het hoort,en er komt niks tegen aan.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
oldskool

Balk is al demontabel zit wel een r5 subframe onder.
omloopklep verzetten zal wel iets schelen denk ik.
maar het zal uiteindelijk wel goedkomen.
cinqidriver

inlaatspruitstuk van een 19 16v pakken is war hier eigenlijk bedoeld wordt, die is kwa inlaat een stuk langer

en als je je de rest ebij hebt, beugel en slang moet het gewoon kunnen passen
TimSchulte
Contacteer:

De hoge toeren zijn verholpen. De omloopklep hebben we vervangen voor een externe omloopklep. Bedankt voor jullie hulp!
Plaats reactie