rode cabrio 16v *FOTO'S*
goedendag
ik ben de nieuwe eigenaar van de rode 19 16v cabrio
ik heb hem voor een leuk prijsje kunnen halen omdat hij niet schakelde
[img]http://i1228.photobucket.com/albums/ee4 ... 4f41fd.jpg[/img]
vrijdag ga ik voor de apk en ben benieuwd als er wat en wat er uit komt.
eigenlijk ben ik op zoek naar de oude eigenaars van de 16v
aangezien er best veel aan gedaan is
hij is bv gespoten en dat is toch behoorlijk netjes.
enige wat ik via deze site weet is dat het een ouder echtpaar uit het noorden is.
ben dus nog op zoek naar info over deze auto
omdat de geschiedenis er ook niet bij zit
mvg krasy
ik ben de nieuwe eigenaar van de rode 19 16v cabrio
ik heb hem voor een leuk prijsje kunnen halen omdat hij niet schakelde
[img]http://i1228.photobucket.com/albums/ee4 ... 4f41fd.jpg[/img]
vrijdag ga ik voor de apk en ben benieuwd als er wat en wat er uit komt.
eigenlijk ben ik op zoek naar de oude eigenaars van de 16v
aangezien er best veel aan gedaan is
hij is bv gespoten en dat is toch behoorlijk netjes.
enige wat ik via deze site weet is dat het een ouder echtpaar uit het noorden is.
ben dus nog op zoek naar info over deze auto
omdat de geschiedenis er ook niet bij zit
mvg krasy
Laatst gewijzigd door krasy op ma 15 jul 2013 15:49, 4 keer totaal gewijzigd.
Hij staat in ieder geval in het R19 16V register van Xabre: http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=19&t=121
Heb je de bak al gerepareerd?
Succes.
Heb je de bak al gerepareerd?
Succes.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
ja daar had ik hem inderdaad gezien.
verder weet ik er weinig van
jammer genoeg ook geen onderhoud boekje dus geen idee van de distributie riem
borg ring in bezit straks zet me huisgenoot hem erop en dan even proefrijden
ring was gebroken en geprobeerd vast te lassen .
zet er dan gewoon een nieuwe op, maar ok
verder weet ik er weinig van
jammer genoeg ook geen onderhoud boekje dus geen idee van de distributie riem
borg ring in bezit straks zet me huisgenoot hem erop en dan even proefrijden
ring was gebroken en geprobeerd vast te lassen .
zet er dan gewoon een nieuwe op, maar ok

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Als er aan gelast is kun je er bijna zeker van zijn dat de nieuwe ring ook er uit komt..
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
gehehe, dat lassen gebeurt meestal niet omdat de eigenaar lassen als hobby heeft. Dat heeft een reden. De nieuwe lassen is een optie die best lang kan houden maar je weet nooit wanneer hij los komt.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
ja ligt eraan als er verder niks mis mee is.
gaat het met de originele pasring en borgring prima (borgring zijn wel wat verstevigt)
huisgenoot van me heeft 15 jaar bij renault gewerkt en tijd lang chef werplaats geweest bij renault nederland . dus hij weet wel wat hij doet.
hij is klaar en hij doet het weer .
kijken als hij het een beetje uithoud

gaat het met de originele pasring en borgring prima (borgring zijn wel wat verstevigt)
huisgenoot van me heeft 15 jaar bij renault gewerkt en tijd lang chef werplaats geweest bij renault nederland . dus hij weet wel wat hij doet.
hij is klaar en hij doet het weer .
kijken als hij het een beetje uithoud

hmmmz dan zullen ze vast niet op het forum zit 
dank je wel
ben dan toch benieuwd wie hem gespoten heeft.
wel alles lekker orgineel
op de kleur na
volgende punten nog even aan pakken
stuurhuis vastzetten
uitlaat controleren tikt ergens achterin.
verder loopt de motor goed en rijd die erg soepel
de kopeling is nog behoorlijk zwaar op dit moment
hopen dat het een beetje soepeler wordt.
verder zijn het geen dingen voor de apk die ik ben tegen gekomen

dank je wel
ben dan toch benieuwd wie hem gespoten heeft.
wel alles lekker orgineel

volgende punten nog even aan pakken
stuurhuis vastzetten
uitlaat controleren tikt ergens achterin.
verder loopt de motor goed en rijd die erg soepel
de kopeling is nog behoorlijk zwaar op dit moment
hopen dat het een beetje soepeler wordt.
verder zijn het geen dingen voor de apk die ik ben tegen gekomen
Als je kabel nieuw is en hebt drukgroeplager met vet om de prise as en dat pendalenspul met nieuwe busjes dan gaat het redelijk soepel. Ik was van plan toen alles om te bouwen naar lange hevel , maar de standaard koppeling met nieuwe delen gaat redelijk licht. Met de gerafelde koppelingskabel was het een ander verhaal.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Bij een 1.7 8v 19 gaat ie net zo zwaar als bij een 19 16v kan ik uit ervaring vertellenXabre schreef:zware koppeling, ja echt licht gaan die dingen nooit van een 19 16v meende ik

Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Op een 19 zit gewoon geen pussy koppeling



Hier een foto van ''een'' oorzaak van een zware koppeling
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-WMDNPOOG-D.jpg[/img]
Bij deze auto ging koppelen ook gigantisch zwaar, met het nieuwe nokje ging het weer als nieuw!
(Dit is het scharnierpunt van de koppelingshevel. )
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-WMDNPOOG-D.jpg[/img]
Bij deze auto ging koppelen ook gigantisch zwaar, met het nieuwe nokje ging het weer als nieuw!
(Dit is het scharnierpunt van de koppelingshevel. )
even een tegenvaller
bak niks mis mee ,MAAR
donderdag op de brug geweest en even nagekeken zag er netjes uit.
op de terugweg naar huis hoorde ik een goede tik in de motor zitten .
(dachten eerst lagerschalen)
vrijdag voor de keuring geweest en een paar kleine dingen uitgekomen
het grootse probleem was de uitlaat, die was niet gasdicht.
maar voordeel is dat die niet rot is.
maar op de terug weg kwamen er nog meer geluiden uit de motor wat niet gezond klonk.
dus de motor is zo goed als overleden.
het zit toch in het onderblok ik gok op een gekantelde zuiger en/of drijfstanglanger.
nu ben ik dus op zoek naar een compleet f7p die gereviseerd is of pas gedaan is. voor een leuke prijs ik heb er al 1 goede gezien op mp maar dat gaat pas over 2 weken gebeuren dus eerst even een goed blok op de kop tikken.
bak niks mis mee ,MAAR
donderdag op de brug geweest en even nagekeken zag er netjes uit.
op de terugweg naar huis hoorde ik een goede tik in de motor zitten .
(dachten eerst lagerschalen)
vrijdag voor de keuring geweest en een paar kleine dingen uitgekomen
het grootse probleem was de uitlaat, die was niet gasdicht.
maar voordeel is dat die niet rot is.
maar op de terug weg kwamen er nog meer geluiden uit de motor wat niet gezond klonk.
dus de motor is zo goed als overleden.
het zit toch in het onderblok ik gok op een gekantelde zuiger en/of drijfstanglanger.
nu ben ik dus op zoek naar een compleet f7p die gereviseerd is of pas gedaan is. voor een leuke prijs ik heb er al 1 goede gezien op mp maar dat gaat pas over 2 weken gebeuren dus eerst even een goed blok op de kop tikken.
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: ma 7 jan 2008 21:04
- Locatie: oude pekela
ik weet iemand die er nog wel 1 thuis heeft staan.
vorig jaar volledig reviseert en met nette vermogen.
http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=408
vorig jaar volledig reviseert en met nette vermogen.
http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=408
ff de advertentie voor je hier neer gezet.ik heb nog een gereviceerde motor staan met alu carterpan, kabelboom en jc5 bak.
voor 450 euro mag die weg. voor vragen even bellen 0681971177.
groet arnold
N.a.v. bovenstaande advertentie. Dan heb je meteen de veel begeerde JC5 bak.
De herrie kan overigens ook gewoon een klepstoter zijn, die blijft hangen. Dat'geeft ook zo'n rare klop.
De herrie kan overigens ook gewoon een klepstoter zijn, die blijft hangen. Dat'geeft ook zo'n rare klop.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Zou ik overigens wel even vragen of dat aantoonbaar is.. De gemiddelde te koop aangeboden F7P is tegenwoordig met een paar opgepoetste kleppen en een nieuwe koppakking al "gereviseerd" 
Ik zou overigens gewoon een willekeurige F7P pakken voor weinig en er nieuwe klepseals en drijfstanglagers in zetten, met het oliepeil op MAX is zo'n ding dan gewoon onverwoestbaar, zonder de klepseals te vervangen ook wel maar dan hou je altijd olieverbruik met de welbekende blauwe rookwolk die je het hele land door blijft achtervolgen.

Ik zou overigens gewoon een willekeurige F7P pakken voor weinig en er nieuwe klepseals en drijfstanglagers in zetten, met het oliepeil op MAX is zo'n ding dan gewoon onverwoestbaar, zonder de klepseals te vervangen ook wel maar dan hou je altijd olieverbruik met de welbekende blauwe rookwolk die je het hele land door blijft achtervolgen.

nou ik heb dus heb dus een brug gehuurd voor 2 dagen en een aanhanger zodat ik de bovenstaande motor kan ophalen bij hem
ik heb hem namelijk inderdaad gebeld en een afspraak gemaakt dat ik hem morgen zondag de motor kom ophalen
NU KRIJG IK EEN MAIL DAT DIE HEM HEEFT VERKOCHT ???
ik ga hem morgen even bellen want dat is wel erg bijdehand.
zit nu aardig aan de kosten brug/aanhanger.
ik heb hem namelijk inderdaad gebeld en een afspraak gemaakt dat ik hem morgen zondag de motor kom ophalen
NU KRIJG IK EEN MAIL DAT DIE HEM HEEFT VERKOCHT ???
ik ga hem morgen even bellen want dat is wel erg bijdehand.
zit nu aardig aan de kosten brug/aanhanger.
nou geen motor op gehaalt dus
die eikel heeft een beter bod gehad en hem verkocht .
ben behoorlijk pissen we hadden een duidelijke afspraak gemaakt van prijs en tijd van ophalen dan kom je 1 dag van te voren zeggen dat die verkocht is.
maar wel pas een nieuwe advertentie plaatsen van de motor terwijl je afspraken heb gemaakt.
nou arnold uit veendam bedank
die eikel heeft een beter bod gehad en hem verkocht .
ben behoorlijk pissen we hadden een duidelijke afspraak gemaakt van prijs en tijd van ophalen dan kom je 1 dag van te voren zeggen dat die verkocht is.
maar wel pas een nieuwe advertentie plaatsen van de motor terwijl je afspraken heb gemaakt.
nou arnold uit veendam bedank

Anders ga toch zelf een blok bouwen. Ik heb nog wel een bruikbaar onderblok met goede krukas liggen. Mag voor 75 euro weg.
Verder koppakkingset en bouten in UK bestellen. Distributieset van ebay. Lagerschalen en drijfstangbouten via revisiebedrijf. Kop vlakken en gaan.
(leesvoer http://www.team1916vforum.nl/viewtopic. ... 6&start=40 daar staat de hele revisie beschrijving in.)
Verder koppakkingset en bouten in UK bestellen. Distributieset van ebay. Lagerschalen en drijfstangbouten via revisiebedrijf. Kop vlakken en gaan.
(leesvoer http://www.team1916vforum.nl/viewtopic. ... 6&start=40 daar staat de hele revisie beschrijving in.)
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
jacques dat is natuurlijk wel het best
maar aangezien die gap van me niet meer bij renault werkt en ook niet meer in de garage hebben we daar ook niet echt de apparatuur en plaats voor (schuur is een beetje klein)
daarbuiten is het ook erg veel werk.
heel veel haast heb ik er niet mee heb . ik rij dagelijks in een astra .
ik blijf geregeld google afstruinen voor een leuk blokje met een leuk prijsje .
dus mocht iemand iets weten hoor ik dat graag mag ook via mp of mail

maar aangezien die gap van me niet meer bij renault werkt en ook niet meer in de garage hebben we daar ook niet echt de apparatuur en plaats voor (schuur is een beetje klein)
daarbuiten is het ook erg veel werk.
heel veel haast heb ik er niet mee heb . ik rij dagelijks in een astra .
ik blijf geregeld google afstruinen voor een leuk blokje met een leuk prijsje .
dus mocht iemand iets weten hoor ik dat graag mag ook via mp of mail


-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: ma 7 jan 2008 21:04
- Locatie: oude pekela
niet erg netjes, tja maar voor hem is geld belangrijker dan een afspraak blijkbaar.krasy schreef:nou geen motor op gehaalt dus
die eikel heeft een beter bod gehad en hem verkocht .
ben behoorlijk pissen we hadden een duidelijke afspraak gemaakt van prijs en tijd van ophalen dan kom je 1 dag van te voren zeggen dat die verkocht is.
maar wel pas een nieuwe advertentie plaatsen van de motor terwijl je afspraken heb gemaakt.
nou arnold uit veendam bedank
vind het zeer vervelend voor je, maar op marktplaats staan nog wel een paar te koop.
anders ff een tipje van mijn kant: bel anders even met franse auto in groningen
ja blijkbaar wel , beetje jammer bel dan even op heb een beter bod gehad ,
dan had ik daarop kunnen handelen. en niet alles al afgehuurd of ook een bod gedaan.
maar ok ben rustig aan op zoek en ja heb er wel meerdere gezien .
maar sommige denken dat ze na 250d.km het blok eruit kunnen halen en er nog 500 voor kunnen krijgen
ik zal morgen even franse auto bellen
ben dus wel opzoek naar een leuk blokje voor niet te gekke prijs.
orgineel of getunned maakt niet zo veel uit
dan had ik daarop kunnen handelen. en niet alles al afgehuurd of ook een bod gedaan.
maar ok ben rustig aan op zoek en ja heb er wel meerdere gezien .
maar sommige denken dat ze na 250d.km het blok eruit kunnen halen en er nog 500 voor kunnen krijgen

ik zal morgen even franse auto bellen
ben dus wel opzoek naar een leuk blokje voor niet te gekke prijs.
orgineel of getunned maakt niet zo veel uit
Bijna alle blokken hebben meer dan 200 000 km gedraaid. Op zich als je weet dat een blok met zoveel km goed is, dan kun je het er zo inzetten. Een nieuwe distributieriem zal er bijna altijd in moeten. Als je een ander onderblok hebt kun je toch met alle stukken naar Patric biggelaar gaan. Hij kan alles revideren en het blok samen bouwen. Dan weet je zeker dat het blok goed in elkaar zit.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
dat ze meer dan 2 ton hebben gelopen is het probleem niet.jacques schreef:Bijna alle blokken hebben meer dan 200 000 km gedraaid. Op zich als je weet dat een blok met zoveel km goed is, dan kun je het er zo inzetten. Een nieuwe distributieriem zal er bijna altijd in moeten. Als je een ander onderblok hebt kun je toch met alle stukken naar Patric biggelaar gaan. Hij kan alles revideren en het blok samen bouwen. Dan weet je zeker dat het blok goed in elkaar zit.
maar als je dan meer gaat vragen dan de auto compleet waard is.dat is dan wel een probleem
een blok wil en ga ik niet zelf doen of uitbesteden .
te duur en te veel tijd.
het is een 2de auto en hij moet gewoon goed zijn.
en dat kan gewoon met een normaal standaard blok wat beetje netjes is behandeld of een die niet al te lang geleden is aangepakt (maar bv gesloopt word)
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Dat is het nou met dit soort auto's, bijna alles wat je er aan doet is al snel meer dan de auto waard is, en daar komt het stukje hobby om de hoek kijken.
In mijn 19 16v zit genoeg geld in, ruimschoots meer als wat ik er voor kan vragen bij verkoop.
Maar dat is voor mij nou juist de hobby vind het een heerlijk fijne oldskool hothatch en je rijd in iets aparts rond.
Wat ik altijd wel in de gaten hou is dat de auto mij niet meer kost dan vergelijkbare jonge auto die ongeveer dezelfde prestaties levert.
Als je zeker weten een goed blok wil hebben, ja dan zal je er 1 zelf of laten moeten opbouwen.
Je kan er ook een 2de hands blok in leggen, een redelijke F7P kost de wereld niet (ik had mijn 2.0 16v voor 350) Jaques had een hele megane 1 voor 250 euro om het blok uit te halen voor zijn cabrio 19 16v.
In mijn 19 16v zit genoeg geld in, ruimschoots meer als wat ik er voor kan vragen bij verkoop.
Maar dat is voor mij nou juist de hobby vind het een heerlijk fijne oldskool hothatch en je rijd in iets aparts rond.
Wat ik altijd wel in de gaten hou is dat de auto mij niet meer kost dan vergelijkbare jonge auto die ongeveer dezelfde prestaties levert.
Als je zeker weten een goed blok wil hebben, ja dan zal je er 1 zelf of laten moeten opbouwen.
Je kan er ook een 2de hands blok in leggen, een redelijke F7P kost de wereld niet (ik had mijn 2.0 16v voor 350) Jaques had een hele megane 1 voor 250 euro om het blok uit te halen voor zijn cabrio 19 16v.
Anything worth doing is worth doing right!.
en dat is zeker waarRoald schreef:Dat is het nou met dit soort auto's, bijna alles wat je er aan doet is al snel meer dan de auto waard is, en daar komt het stukje hobby om de hoek kijken.
Je kan er ook een 2de hands blok in leggen, een redelijke F7P kost de wereld niet (ik had mijn 2.0 16v voor 350) Jaques had een hele megane 1 voor 250 euro om het blok uit te halen voor zijn cabrio 19 16v.
kijk ik al hele tijd een 19 16v gewilt en deze was gewoon toeval .
heb een andere auto waar ik zelf heel veel aan heb gedaan
met deze ben ik niet van plan om in een keer veel geld in te pompen.
voor 250 tot 400 zijn er zeker mooie blokjes te vinden.
en wat ik met de tijd aan ga doen zie ik nog wel.
eerst van de zomer lekker cruisen
Zonder geld lukt niet veel. Ik was uiteindelijk 900 euro extra kwijt aan kosten om het blok te reviseren, te weten machinale bewerkingen, pakkingen/keerringen, zuigerveren, lagers en een inlaat/uitlaatspruitstuk. Ook zal er nog wel wat stuk gaan tijdens het inbouwen bv. bout in subframe, een motorsteun, km-tellerkabel. En dan moet er natuurlijk weer olie in het blok en de bak en niet te vergeten koelvloeistof. Succes met je plannen. Zelfs in een gebruikt blok zal een nieuwe distributieset moeten, dat weer minimaal 150 euro kost.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: ma 7 jan 2008 21:04
- Locatie: oude pekela
ik heb waarschijnlijk wel een blokje voor je na dit weekendkrasy schreef:en dat is zeker waarRoald schreef:Dat is het nou met dit soort auto's, bijna alles wat je er aan doet is al snel meer dan de auto waard is, en daar komt het stukje hobby om de hoek kijken.
Je kan er ook een 2de hands blok in leggen, een redelijke F7P kost de wereld niet (ik had mijn 2.0 16v voor 350) Jaques had een hele megane 1 voor 250 euro om het blok uit te halen voor zijn cabrio 19 16v.
kijk ik al hele tijd een 19 16v gewilt en deze was gewoon toeval .
heb een andere auto waar ik zelf heel veel aan heb gedaan
met deze ben ik niet van plan om in een keer veel geld in te pompen.
voor 250 tot 400 zijn er zeker mooie blokjes te vinden.
en wat ik met de tijd aan ga doen zie ik nog wel.
eerst van de zomer lekker cruisen
ik heb vorig jaar mijn clio verkocht en die auto komt weer bij terug voor demontage (waarschijnlijk)
welke bedoel je dan precies ?jacques schreef:Er staan nog wat blokken van Reinier (Cannonball) op MP, zowel F7P als F7R.
ik heb cinqidriver een pm gestuurd

F7P is 1.8L 16V Er staat een clio blok tussen (andere kachel aansl. als een R19) en ook nog een R19 16V voor 75 euro.
F7R is in dit geval een megane 2.0 16V (vereist wat aanpassingen)
Reinier heeft een clio 1.8 16V met verse distr. riem te koop en nog wat andere blokken. Kijk zelf maar even op Marktplaats.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr
F7R is in dit geval een megane 2.0 16V (vereist wat aanpassingen)
Reinier heeft een clio 1.8 16V met verse distr. riem te koop en nog wat andere blokken. Kijk zelf maar even op Marktplaats.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak