Mark 5T cup Megane
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
wat voor sper gaat erin mark?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
weer een phantomgrip lekker cheap en werktperfect voor mij
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
iemand een bestelnr van die ring voor mij?
mijn dialogys is niet zo nieuw
mijn dialogys is niet zo nieuw
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
ik heb ook zo'n originele ring van Renault in mijn huidige bak zitten. moest alleen een heel stuk van de scherpe rand afvijlen omdat er een radius aan de achterkant van de ring zit.
de gaten heb ik opgefreesd (boren lukte niet, die plaat is bikkelhard!) en 12.9 m8 imbus bouten er in. gaten boren en tappen in het diff viel me erg mee, het materiaal is niet zo hard als het er uit ziet.
de gaten heb ik opgefreesd (boren lukte niet, die plaat is bikkelhard!) en 12.9 m8 imbus bouten er in. gaten boren en tappen in het diff viel me erg mee, het materiaal is niet zo hard als het er uit ziet.
bestelnr zeker niet bij de hand? 

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Voor toegang tot de nieuwste versie pm mij even.mark 5t schreef:iemand een bestelnr van die ring voor mij?
mijn dialogys is niet zo nieuw
ik heb hem van iemand gekregen.
de laatse keer dat ik het blok heb laten lopen liep ie erg rijk
nu denk ik dat er een sensor defect is.
ecu werkt enkel met luchttempzender en koelwaterzender toch?
volgens mijn dialogys zou 7700737572 de luchtzender zijn
echter heb ik voor de watertemp 2 gevonden namelijk:
7700300334 en de 7700810879 iemand die mij kan vertellen welke ik moet gaan vervangen?
nu denk ik dat er een sensor defect is.
ecu werkt enkel met luchttempzender en koelwaterzender toch?
volgens mijn dialogys zou 7700737572 de luchtzender zijn
echter heb ik voor de watertemp 2 gevonden namelijk:
7700300334 en de 7700810879 iemand die mij kan vertellen welke ik moet gaan vervangen?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
vandaag lekker aan de bak genutseld
sper zit er in en de verstevigingsplaat voor de lagers ook.
nu enkel nog een paar nieuwe borgringen bestellen en dan kunnen de nieuwe syncro`s er ook in.
daarna de bak weer in elkaar vogelen.
sper zit er in en de verstevigingsplaat voor de lagers ook.
nu enkel nog een paar nieuwe borgringen bestellen en dan kunnen de nieuwe syncro`s er ook in.
daarna de bak weer in elkaar vogelen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
De voornaamste sensoren die de ECU nodig heeft om een fatsoenlijk mengel samen te stellen is de witte watertempsensor, gasklepsensor en map-sensor.mark 5t schreef:de laatse keer dat ik het blok heb laten lopen liep ie erg rijk
nu denk ik dat er een sensor defect is.
ecu werkt enkel met luchttempzender en koelwaterzender toch?
volgens mijn dialogys zou 7700737572 de luchtzender zijn
echter heb ik voor de watertemp 2 gevonden namelijk:
7700300334 en de 7700810879 iemand die mij kan vertellen welke ik moet gaan vervangen?

thanks
dat euvel had ik inmiddels gevonden zat storing in de kabelboom.

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
ik heb nog wel delen liggen.GerryTT schreef:Vertel, kan wel een sterke bak gebruiken.mark 5t schreef: en de verstevigingsplaat voor de lagers ook.
plaat kan je volgens mij ook gewoon pasmaken op een JC5
misschien past het complete huis wat heine te koop heeft ook wel 1 op 1 maar dat weet ik niet zeker.
misschien past het complete huis wat heine te koop heeft ook wel 1 op 1 maar dat weet ik niet zeker.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
omdat ik met een kleinere accu wil gaan rijden wil ik mijn laadvermogen van de dynamo verlagen.
nu is de standaard clio 16V geloof ik 75Ampere.
iemand een idee hoe dat te realiseren?
grotere poulie nemen? maw toerental verlagen?
zo ja welke poulie past?
of kan ik een extra weerstand monteren achter de dynamo om het amperage te verlagen?
dit omdat ik met een lithium accu wil gaan rijden die max 22A geladen mag worden.
nu is de standaard clio 16V geloof ik 75Ampere.
iemand een idee hoe dat te realiseren?
grotere poulie nemen? maw toerental verlagen?
zo ja welke poulie past?
of kan ik een extra weerstand monteren achter de dynamo om het amperage te verlagen?
dit omdat ik met een lithium accu wil gaan rijden die max 22A geladen mag worden.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
22 a dynamo nemen
ik heb er een van een charade, bijna geen aanpassingen nodig.
ik heb er een van een charade, bijna geen aanpassingen nodig.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
dus enkel nog de dynamo monteren?
dus je bent er bij op 4 mei zandvoort? mooi zo
dus je bent er bij op 4 mei zandvoort? mooi zo

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
clio rijdt niet veel te druk met werken
kabelboom moet nog op het blok
olie in bak en motor.
veel kleine dingen die nog gerealiseerd moeten worden.
op de testbank
@ Martijn ik probeer het wel maar garandeer niets.
kabelboom moet nog op het blok
olie in bak en motor.
veel kleine dingen die nog gerealiseerd moeten worden.
op de testbank
@ Martijn ik probeer het wel maar garandeer niets.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Dus druk bezig 

vandaag paar runs gemaakt op de bank.
resultaat 152 wielpk`s en 173 Nm
me is happy.
resultaat 152 wielpk`s en 173 Nm
me is happy.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Mooi zo gaat de goede kant op zo
Dus nu lek vrij

Dus nu lek vrij

yep lekvrij.
nu de remmerij nog.
heeft er nog iemand 4 van die metalen pennen waar je het zwevende gedeelte op schuift?
12mm overigens van de voorzijde clio / 5gtt
nu de remmerij nog.
heeft er nog iemand 4 van die metalen pennen waar je het zwevende gedeelte op schuift?
12mm overigens van de voorzijde clio / 5gtt
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
mooi dat hij weer loopt! wat zijn nou de specificaties van dit blok?
eigenlijk standaard onderdelen enkel betere drijfstangen en een iets bewerkte kop en andere nokkenassen.
wat doet die van jou nu geert? (schatting van menno?)
wat doet die van jou nu geert? (schatting van menno?)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
welke nokkenassen gebruik je?
ik heb nu catcams 286 graden en gebruik megane injectoren deze hebben op top nu een duty cycle van 95%. Die lopen dus echt op hun teentjes. Ik heb ooit begrepen dat ze ongeveer tot 190 krukass pk's kunnen hebben. Dus ik hoop ergens rond de 185 maar heb dus nog geen uitdraai.
ik heb nu catcams 286 graden en gebruik megane injectoren deze hebben op top nu een duty cycle van 95%. Die lopen dus echt op hun teentjes. Ik heb ooit begrepen dat ze ongeveer tot 190 krukass pk's kunnen hebben. Dus ik hoop ergens rond de 185 maar heb dus nog geen uitdraai.
geen idee meer moet ik opzoeken maar 286 wat is standaard dan?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
standaard williams? 260 ofzo.
hehe net weer thuis na een super dag DNRT.
sochtends om 05:45 vertrokken en om 08:00h aanwezig op Zandvoort.
Gelijk de auto van de aanhanger en naar de TC voor alle controles.
gelukkig geen enkel probleem in 2 minuten geklaard alles ok.
vrije training gelijk iets te enthousiast op koude banden en gespint in het scheivlak (ging hard dus!!)
gewoon een beginnersfout door op het verkeerde moment te remmen waardoor de achterkant licht word en ie vanzelf omgaat.
gelukkig geen schade en kon gewoon weer doorrijden.
tijd was een 2:13.09
mijn beste tijd ooit was in het verleden een 2:18 met de oude 1800 motor
Vervolgens voor de kwalificatie wat met de bandenspanning gespeeld en iets verlaagd ging al een stuk beter.
na 5 ronden vond ik het welletjes en ben de baan afgegaan
resultaat nog beter!!!! een keurige 2:10.059
Startpositie 14 van de 36 deelnemers.
(me was happy)
In race 1 veel problemen gehad met de banden na 5 a 6 ronden werd de grip gewoon veel minder.
hierdoor moest ik erg geforceerd gaan rijden wardoor ik me op een gegeven moment verremde.
mijn achtervolger een BMW compact reed echter compleet op mijn remlichten zoals ie later verklaarde en verremde zich dus ook gevolg een enorme kleun achterop mijn clio en met 2 wielen los door de grindbak.
ik kwam echter redelijk goed weer op de baan terecht en na een snelle blik op alle meters bleek mijn cliotje nog gewoon te lopen dus gas vol erop!!
en niet eens een plek verspeeld!
BMW stond aan de kantt met een defecte radiateur satnd Renault versus BMW dus 1-0
resultaat na race 1 een 13e plek dus 1 plaats goedgemaakt en met een nog betere snelste ronde een 2:09,94!!!
ging dus gewoon erg lekker!!
Voor de 2e race de bandenspanning nog iets verlaagd en opstellen op plek 13 dit ging nog veel beter met lagere spanning.
start maar eens in zijn 2 gedaan angezien ik in race 1 in de 1e versnelling erg veel wielspin had.
dit ging dus ook weer stukken beter kwam veel sneller weg maar zou nog wel iets meer toeren kunnen draaien voor een volgende keer bij de start.
de race ging echt super en ik ging al snel een aantal deelnemers voorbij.
de banden hielden het ook veel beter en eigenlijk kwam er mij gewoon niemand voorbij.
resultaat weer een betere tijd zij het wel minimale maar goed beter is beter een 2:09,468
einde van de race 2 een 8e Plek!!!!!!!
clio loopt als nooit tevoren echt super enkel een wat hoog olieverbruik (oorzaak bekend en wordt volgende winter aangepakt)
Helaas ook nog slecht nieuws Martijn Kool zijn clio heeft een defecte motor en moest dus in race 1 zijn strijd al staken terwijl ook hij goed voorin meereed
Martijn zal hierover zelf nog wel het een en ander posten denk ik.
@ Dolf leuk je gesproken te hebben ik ga serieus nadenken over je aanbod echter zal het niet op korte termijn worden. (tijdgebrek zoals ik je vertelde)
sochtends om 05:45 vertrokken en om 08:00h aanwezig op Zandvoort.
Gelijk de auto van de aanhanger en naar de TC voor alle controles.
gelukkig geen enkel probleem in 2 minuten geklaard alles ok.
vrije training gelijk iets te enthousiast op koude banden en gespint in het scheivlak (ging hard dus!!)
gewoon een beginnersfout door op het verkeerde moment te remmen waardoor de achterkant licht word en ie vanzelf omgaat.
gelukkig geen schade en kon gewoon weer doorrijden.
tijd was een 2:13.09
mijn beste tijd ooit was in het verleden een 2:18 met de oude 1800 motor
Vervolgens voor de kwalificatie wat met de bandenspanning gespeeld en iets verlaagd ging al een stuk beter.
na 5 ronden vond ik het welletjes en ben de baan afgegaan
resultaat nog beter!!!! een keurige 2:10.059
Startpositie 14 van de 36 deelnemers.
(me was happy)
In race 1 veel problemen gehad met de banden na 5 a 6 ronden werd de grip gewoon veel minder.
hierdoor moest ik erg geforceerd gaan rijden wardoor ik me op een gegeven moment verremde.
mijn achtervolger een BMW compact reed echter compleet op mijn remlichten zoals ie later verklaarde en verremde zich dus ook gevolg een enorme kleun achterop mijn clio en met 2 wielen los door de grindbak.
ik kwam echter redelijk goed weer op de baan terecht en na een snelle blik op alle meters bleek mijn cliotje nog gewoon te lopen dus gas vol erop!!
en niet eens een plek verspeeld!
BMW stond aan de kantt met een defecte radiateur satnd Renault versus BMW dus 1-0

resultaat na race 1 een 13e plek dus 1 plaats goedgemaakt en met een nog betere snelste ronde een 2:09,94!!!
ging dus gewoon erg lekker!!
Voor de 2e race de bandenspanning nog iets verlaagd en opstellen op plek 13 dit ging nog veel beter met lagere spanning.
start maar eens in zijn 2 gedaan angezien ik in race 1 in de 1e versnelling erg veel wielspin had.
dit ging dus ook weer stukken beter kwam veel sneller weg maar zou nog wel iets meer toeren kunnen draaien voor een volgende keer bij de start.
de race ging echt super en ik ging al snel een aantal deelnemers voorbij.
de banden hielden het ook veel beter en eigenlijk kwam er mij gewoon niemand voorbij.
resultaat weer een betere tijd zij het wel minimale maar goed beter is beter een 2:09,468
einde van de race 2 een 8e Plek!!!!!!!
clio loopt als nooit tevoren echt super enkel een wat hoog olieverbruik (oorzaak bekend en wordt volgende winter aangepakt)
Helaas ook nog slecht nieuws Martijn Kool zijn clio heeft een defecte motor en moest dus in race 1 zijn strijd al staken terwijl ook hij goed voorin meereed
Martijn zal hierover zelf nog wel het een en ander posten denk ik.
@ Dolf leuk je gesproken te hebben ik ga serieus nadenken over je aanbod echter zal het niet op korte termijn worden. (tijdgebrek zoals ik je vertelde)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: za 27 aug 2011 16:40
- Contacteer:
Mooie race 2e race vandaag! Clio liep wel goed he?
Jammer voor Martijn dat ie inderdaad stuk ging....
Gr.
Dries
Jammer voor Martijn dat ie inderdaad stuk ging....
Gr.
Dries
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Heb het gevolgd op de live timing.
Eerste race gingen de rondetijden inderdaad snel omhoog na een paar rondjes.
Tweede race waren je tijden veel constanter.
Netjes gedaan hoor
Eerste race gingen de rondetijden inderdaad snel omhoog na een paar rondjes.
Tweede race waren je tijden veel constanter.
Netjes gedaan hoor

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
was jij ook op CPZ of is er een website voor waar je op kijkt?
linkje?
linkje?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Live timing mark, dat is er alleen als er races zijn
Linkje stond op facebook, dus dacht even kijken hoe het gaat.
Als je een eigen transponder hebt kan je op my laps al je resultaten bekijken.

Linkje stond op facebook, dus dacht even kijken hoe het gaat.
Als je een eigen transponder hebt kan je op my laps al je resultaten bekijken.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.