GT5 League 2013 - Race 2: CÔTE D'AZUR

Alles over de RTC GT5 League voor de PS3
Gesloten
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Gran Turismo 5 League 2013 - Race 2: CÔTE D'AZUR

De kop is eraf, de eerste punten zijn verdeeld, iedereen weet waar hij ongeveer staat en hoeveel er nog geoefend moet worden. Maar race 2 van het GT5 League seizoen van 2013 is in zelfs de verste verte niet te vergelijken met race 1 die op Laguna Seca Raceway werd verreden. Nieuwe ronde, nieuwe kansen dus!

Op donderdag 24 januari 2013 zal race 2 van de kalender worden verreden in de smalle straten van Monte Carlo, Monaco. De onvergeeflijke muren hebben al veel mensen het leven zuur gemaakt, de hoogteverschillen zorgen voor fikse afstraffingen wanneer een bocht niet met de perfecte snelheid uitgekomen wordt, de blinde bochten vragen om concentratie, waarbij rem- en instuurpunten van essentieel belang zijn. Alles wijst erop dat dit geen gewone race zal worden! Op Monaco zal de kwalificatie een groot deel van de uitslag bepalen, aangezien inhalen een kunst is. En dan besluit de organisatie ook nog eens de bandenkeus te beperken tot Sports - Soft of lager! Alle ingredienten zijn in huis om deze race een spektakel te laten worden.

[img]http://img842.imageshack.us/img842/2060/cotedazur.jpg[/img]

Race details:

Datum: 24 januari 2013
Lobby open: 19:45 uur
Start Practice: 20:00 uur
Start Race: 20:20 uur
Circuit: Côte d'Azur
Weather: Dry, daylight

Event Settings
Game Mode: Normal Race
Laps: 25
Start Type: Grid Start
Grid Order: Fastest First
Boost: No
Penalty: Weak (Also Effective During Free Runs)
Automatic Race Start Cycle: 20 Minutes
Race Finish Delay: 180 seconds
Visible Damage: On
Mechanical Damage: Light
Disable Collisions: Off
Slipstream Strength: Weak
Tyre/Fuel Depletion: Normal
Grid Reduction on Wet Track/Track Edges: Real

Regulation Settings
Car Restrictions: Unrestricted
Performance Points: 450
Power: Unrestricted
Weight: Unrestricted
Drivetrain: Unrestricted
Tyre Restrictions: : Max. Sports - Soft
Vehicle Tuning: Unrestricted
No Skid Recovery Force: Yes
No Active Steering: Yes
No ASM: Yes
Driving Line Off: No
No TCS: No
No ABS: No

Layout van het circuit
[img]http://img221.imageshack.us/img221/6602 ... layout.png[/img]

Huisregels

Om de races in goede banen te leiden zullen er een aantal regels gelden waaraan iedere deelnemer zich zal moeten houden. Aangezien ook hier de normale fatsoensnormen gelden en ik er vanuit ga dat iedereen zich daar aan weet te houden, zal ik hier geen opmerkingen over maken. Wanneer toch blijkt dat er niet op een fatsoenlijke wijze met elkaar omgegaan kan worden, zal dit nader worden besproken.

Clean Racing
Het is de bedoeling dat we een competatief en eerlijk raceseizoen kunnen rijden. Dat wil onder andere zeggen dat we elkaar 'laten leven'. Ook al rijden we op een virtueel circuit in een virtuele auto en zijn de consequenties van ongelukken minimaal, wil dit niet zeggen dat daarom ook makkelijker omgegaan zal worden met zaken die niet op een circuit thuis horen, zoals fikse tikken uitdelen, afsnijden of gewoonweg iemand de baan af beuken.

Om dit te voorkomen hieronder een aantal tips:
- Houdt afstand. Iemand van achter aantikken betekent 9 van de 10 keer een crash, welke op jouw conto zal komen.
- Haal alleen in waar je dat 'in het echt' ook zou doen.
- Maak jezelf zichtbaar alvorens je een inhaalactie doet.
- Wanneer mogelijk, praat met elkaar via je headset. Geef aan wat je van plan bent. Dit zorgt voor meer raceplezier voor beiden.
- Doe geen 'Do or Die' acties. Zeker niet wanneer je de binnenbocht neemt/hebt.
- Gebruik je verstand.
- Behandel een ander, zoals je zelf behandeld wilt worden.

Aangezien onbehoorlijk gedrag de races negatief zal beinvloeden, moet de organisatie de mogelijkheid hebben sancties op te leggen. Elke race zal worden opgeslagen in de vorm van een replay en, wanneer daar aanleiding toe is, zullen de beelden gebruikt worden om te kijken of er onbehoorlijk gedrag is vertoond. Als dit zo is, dan kunnen daar consequenties aan hangen, in de vorm van een tijdstraf, in mindering brengen van punten, het volledig schrappen uit de uitslag van de desbetreffende race of zelfs het schorsing voor de eerst komende race(s).

Qualifying / Practice
Het is tijdens de kwalificatie / oefensessie voorafgaande aan de race verboden om:

- In tegengestelde richting te rijden (wanneer je bijvoorbeeld in de laatste bocht voor start/finish een fout gemaakt hebt en daardoor een slechte start van je kwalificatierondje hebt).
- Achteruit te rijden, om bovenstaand voordeel te hebben.
- Stil te staan langs of op het circuit. Wanneer je niet rijdt, ga je de pits in. Ook al verlies je hiermee het gewichtsvoordeel van een lege(re) tank.

LET OP: Houd er rekening mee dat wanneer je de Lounge in gaat om je instellingen te wijzigen, je kwalificatietijd ontnomen wordt. Ook al heb je op dat moment de snelste tijd staan, je zult niet op pole position starten! Je beste tijd, gereden in de laatste sessie die niet onderbroken is door terug te zijn gegaan naar de Lounge, is je kwalificatie-rondetijd.

Ik ga er vanuit dat een ieder zich weet te beheersen en bovenstaande niet van toepassing zal zijn tijdens de races. Het is een vriendschappelijke competitie en dat willen we graag zo houden!

Race
Donderdag 24 januari zal vanaf 19:45 uur een race gehost worden in de Open Lobby, genaamd GT5 League - Race 2. Om deze race te vinden filter je op 'Côte d'Azur' en 'Race for Real'. De race zal dan naar alle waarschijnlijkheid zichtbaar als 1e of 2e in de lijst. Ook zal het unieke nummer van de race in dit topic gepost worden, wanneer de lobby geopend is. Hou dit topic dus in de gaten!

Aangezien de kwalificatie pas om 20:00 uur start, zullen er extra restricties van toepassing zijn. Het maximale aantal Performance Points zal worden teruggebracht naar het minimum, zodat niemand een kwalificatietijd kan neerzetten. Vaaf 20:00 uur zal deze restictie worden opgeheven, waarmee het startschot voor de 20-minuten durende kwalificatie gegeven wordt.

De race zal automatisch starten om 20:20. Zorg dus dat je ruim op tijd een kwalificatierondje hebt gemaakt. :)

Mochten er vragen zijn, laat het dan even weten. (Y)
Laatst gewijzigd door Merijn op wo 30 jan 2013 20:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Droes Junior
Car: R5 Alpine Turbo

480pp? ik dacht 450pp..? :~
5 Alpine Turbo
Merijn
Über-Spammer

Wat zegt u? ;)
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

(Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Roderik

Droes we missen je bij de oefenensessies :beer:
Roderik

1x is genoeg :D
Allepinie
Car: Clio III RS

Blijft een listig circuit waar je snel een foutje hebt gemaakt!
Merijn
Über-Spammer

TIP: Probeer het eens met de Suzuki GSX-R Concept. Ik geloof niet dat er een betere auto is voor dit circuit.
Roderik

Merijn schreef:TIP: Probeer het eens met de Suzuki GSX-R Concept. Ik geloof niet dat er een betere auto is voor dit circuit.
Ik kan Merijn alleen maar gelijk geven. Het voordeel van deze auto op dit circuit is bijna oneerlijk te noemen.
Het loont de moeite iig om een dagje je used carpark te verversen op zoek naar de GSX-R Concept. (Y)
Daan2D
Car: M2GTRS + R25 + C3RS

Ik ga vanaaf maar eens oefenen! Iemand die een lobby open heeft straks?
Racing is the best way to convert money into noise
Allepinie

Het verbaasde mij dat de winnaar van de vorige race in die Suzuki reed, want ik kreeg er echt geen toptijden uit met dat ding. Maar zal er nog eens mee aan de slag gaan.
Roderik

Daan2D schreef:Ik ga vanaaf maar eens oefenen! Iemand die een lobby open heeft straks?
Ik over 10 min ;)
Arco
Über-Spammer

En ? Al klaar ? 8) :beer:

Merijn
Über-Spammer

:up:
Merijn
Über-Spammer

Zijn we allemaal klaar voor de smalle straatjes van Monaco?? :D
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Ja bijna klaar voor de 25 ronden ....of waren het er 26 ? :p
Arco
Über-Spammer

Liever 50... Kunnen we banden wisselen.... :D

Merijn
Über-Spammer

Dat wordt een leuke uitdaging voor volgens seizoen... :) Er moet echt nog wel wat gefinetuned worden aan de opzet, maar tijdens het seizoen wijzigingen doorvoeren lijkt me geen goed idee.
Merijn
Über-Spammer

De lobby is geopend!

1472 - 6399 - 8408 - 2430 - 6372
Roderik

:@
Eerst train je pole position en klap je er 3 min voor het eind van de kwali eruit. Snelste tijd, achteraan starten... Soit.
Daarna heb je een inhaalrace en halverwege de race lig je 4de vlabij de nr2 en 3, klapt hij er weer uit! (N) |:

Note to self: CAT5 kabel door de huiskamer leggen de volgende race...

Droes: Congratz met je overwinning! :beer:
Arco
Über-Spammer

Lekker k%t Roderik ... Zonde. Je was met een goede opmars bezig ... (Y)

Op Droes staat geen maat... Wat rijd die snaarstrak... :worship:

Merijn
Über-Spammer

Race 2 van het eerste GT5-seizoen zit erop! Helaas zat Roderik weer in de hoek waar de virtuele klappen vielen en verloor hij verbinding met de server toen hij net de Pole Position had gepakt... Net op tijd teruggekeerd in de lobby was hij zijn plek helaas kwijt en kon vanaf de allerlaatste plaats een inhaalrace starten.

Na wat incidentjes in de eerste 2 bochten is het daarna overwegend netjes verlopen, geloof ik. Monaco geeft geen ruimte voor foutjes en ook weinig ruimte voor inhaalacties, waardoor het moeilijk is om elkaar niet te raken. Dat gebeurde dus ook, hier en daar, maar nooit met grote gevolgen. Toch? :)

Nadat Droes direct de leiding had gepakt, gaf hij iedereen het nakijken! Bij het vallen van de vlag had hij een dikke 30 seconden gepakt op de nummer 2, Arco. Op de 3e plaats is Merijn geeindigd, na een pittig gevecht te hebben gevoerd met Allepinie, wat niet zonder duw en trekwerk verliep. Gelukkig zonder echte kleerscheuren!

Halverwege de race was Roderik met tijden die hoog in de 42'ers en laag in de 43'ers lagen opgeklommen tot de 4e plek en had hij absoluut zicht op de 2e plek. En toen sloeg het noodlot toe... Wederom een 'disco' en zijn race was over. :(

Uiteindelijk is de officieuze uitslag van race 2 op Monaco als volgt

[img]http://img838.imageshack.us/img838/5133 ... grace2.png[/img]

Standings na race 2 (officieus)

[img]http://img163.imageshack.us/img163/950/ ... arace2.png[/img]

Zoals vooraf aangegeven is de replay opgeslagen. Een ieder die zich benadeeld voelt door een actie van een ander, kan zich melden tot zaterdagavond 26-01-2013, 20:00 uur, via PM melden en zijn beklag doen. De organisate (Gerarh en ikzelf) zullen onze uiterste best doen om het incident objectief te beoordelen en eventueel sancties op te leggen. Ik verwacht dat het niet nodig is, maar je weet nooit.

Over 2 weken staat de race op Trial Mountain in het teken van Renault! Hopelijk hebben we een stampvol startveld met Cliootjes V6, al dan niet in de Trophy variant. Ik reken op jullie! :D

(Y)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Euh mag een niet trophy V6 ook ? Nee toch ...
Allepinie

Het viel mij nog mee. Zoals jullie wellicht gemerkt hebben, liep mijn Soepzoekie op de rechte stukken echt een stuk langzamer en was ie een beetje tailhappy bij het uitkomen van de bochten. Merijn kwam snel dichterbij en twee bochten nadat ie voorbij was, koos ik eieren voor mijn geld. Ben blij met de vierde plek, vooral aan het einde verslapte de concentratie, was het beste van mijn banden af en kwamen er alleen nog maar 1:47's uit.

@Jochem: Elke Clio V6 toegestaan, toch?
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Ik voelde me echt een bezemwagen met 4 ronden achterstand.

Die Suzuki's zijn echt van een andere klasse
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Roy
Moderator

Er staat clio v6 cup race op de kalender. Niet dat het een trophy moet zijn toch?

Gisteren een (voor mij) saaie race. Vanaf ronde 8 liep ik steeds verder weg van mijn achterliggers. De mensen voor me reden weer van mij weg waardoor ik in een gat reed.

Ik had vrede met een 6e plek, echter viel roderik uit waardoor ik uiteindelijk 5e ben geworden. Jammet voor het verloop van de race want die roderik was echt niet bij te houden. :)
5 GT Turbo '88 GT5
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Ja das waar......niet dat t voor mij uitmaakt.
T was meer voor de duidelijheid ;-)
Allepinie

Lex schreef: Die Suzuki's zijn echt van een andere klasse
Ja, ik zie het al gebeuren dat deze auto's iedere race domineren, behalve dan de Clio, FR en de Lambo race. Zou jammer zijn.
Roy
Moderator

Voor de race van gisteren was de gsxr het meest geschikt, idd. Op andere circuits is het verschil veel kleiner/niet aanwezig..
5 GT Turbo '88 GT5
Droes Junior
Car: R5 Alpine Turbo

Tijdens de vrije trainingen werd het mij snel duidelijk dat Roderik, ik en Arco de beste tijden konden rijden met de Suzuki.
Soms had ik de beste tijd maar meestal Roderik.
Tijdens de kwalificatie ging alles redelijk vlot voor mij, ik had snel een 1.42.8 te pakken maar wist dat Roderik sowieso sneller kon, wat ook gebeurde 1.42.6. :gun: ;-)
Mijn laatste ronde reed ik nog een 1.42.7 maar de pole was ongrijpbaar.

Goed, met zo'n klein verschil in tijden maakte ik mij op voor een zeer spannende race met Roderik. Qua tijdrijden is hij de meester (zonder twijfel) maar ik had al gemerkt dat tijdens een duel in een race er toch wel wat foutjes werden gemaakt door Roderik en al zeker als hij achter me reed.
Dus ik zag mijn kans schoon, als ik er voorbij geraakte tijdens de start of eerste ronden, maakte ik nog een kans.. Lukte mij dat niet, jah dan was de winst voor hem!

En dan ineens.. 'Roderik heeft de ruimte verlaten' of dergelijke |:
Jah daar kan je niets meer op zeggen, das gwn zwaar klote (N)
Gelukkig was hij snel terug, tijdrijden kon niet meer.

Ik heb meteen het voorstel gedaan om de eerste ronde een 'pace lap' in te voeren zodat Roderik van de laatste plaats de pole position kon overnemen en vanaf ronde 2 een vliegende start te nemen.
Er was bijna tot geen positieve reactie, ergens begrijp ik dat wel, langs de andere kant was ik zéker niet happy dat ik op zo'n manier van pole kon vertrekken.

Verder heb ik, met alle respect, een zeer eenzame race gereden. Wat verdomd moeilijk is qua concentratie. 2x tegen de chicane gevlogen :@ 0 km/h als gevolg.
Arco en Merijn konden het tempo aardig volgen btw (Y)

Tijdens de race nog een 1.42.3 gereden, op bandjes van 12 ronden oud.. heel bizar (0)

Roderik, dat je er nog een 2e x uitgeknald bent :~ |:
Nieuwe TV nodig??? :beer:

ps: die Suzuki was idd nu buiten categorie, maar er vanuit gaan dat er telkens met deze auto zal gereden worden dat weet ik zo nog niet..
Voor Monaco was het de geknipte wagen, maar dit komt grotendeels ook door de Sport soft banden! Had deze race gereden geweest op Race Soft banden, had ik met de M3 gereden en 344 pk, zonder twijfel!
5 Alpine Turbo
Merijn
Über-Spammer

Droes Junior schreef: Ik heb meteen het voorstel gedaan om de eerste ronde een 'pace lap' in te voeren zodat Roderik van de laatste plaats de pole position kon overnemen en vanaf ronde 2 een vliegende start te nemen.
Er was bijna tot geen positieve reactie, ergens begrijp ik dat wel, langs de andere kant was ik zéker niet happy dat ik op zo'n manier van pole kon vertrekken.
Ik snap je gedachtengang, maar hopelijk begrijp je ook dat we hiervoor geen uitzonderingen kunnen maken. Ik vind het heel lullig voor Roderik en baal er ook goed van, maar als we aan dit soort dingen beginnen, dan is het eind snel zoek. :) Het blijft techniek en techniek kan helaas wel eens haperen. Dat kan iedereen overkomen. Dat het nu net de pole sitter was, maakt het in principe niet erger dan wanneer het iemand betrof die in het midden of achterveld gekwalificeerd had.

Aangaande de auto en dergelijke, kan ik alleen maar zeggen dat dit seizoen echt een groot leermoment is voor ons allemaal. Er zijn zeker dingen die verbetering verdienen, maar het lijkt me niet slim om halverwege het seizoen, waarbij alle regels en beperkingen al gecommuniceerd zijn, zaken om te gooien.

We maken het seizoen af en evalueren, al dan niet door jullie een korte enquete te laten invullen, zodat we het volgende seizoen nog leuker, competatiever en eerlijker tegen elkaar kunnen strijden. :D
Roderik

Droes Junior schreef:
Verder heb ik, met alle respect, een zeer eenzame race gereden.
Arco en Merijn konden het tempo aardig volgen btw (Y)

Tijdens de race nog een 1.42.3 gereden, op bandjes van 12 ronden oud.. heel bizar (0)

Roderik, dat je er nog een 2e x uitgeknald bent :~ |:
Nieuwe TV nodig??? :beer:
Droes, zonder twijfel was je ruimschoots de snelste in de race hoor. (Y)
Ik had eigenlijk gehoopt wat meer weerstand te kunnen bieden, maar het mocht niet zo zijn. ;-)
Merijn schreef:Ik snap je gedachtengang, maar hopelijk begrijp je ook dat we hiervoor geen uitzonderingen kunnen maken. Ik vind het heel lullig voor Roderik en baal er ook goed van, maar als we aan dit soort dingen beginnen, dan is het eind snel zoek. Het blijft techniek en techniek kan helaas wel eens haperen. Dat kan iedereen overkomen. Dat het nu net de pole sitter was, maakt het in principe niet erger dan wanneer het iemand betrof die in het midden of achterveld gekwalificeerd had.
Tja Merijn, ik had ook liever gehad dat mijn verbinding niet de geest had gegeven. Nogmaals, soit... Mocht dit in het seizoen nog een keer gebeuren ben ik er eerlijk gezegd wel een beetje klaar mee. Het is gewoon frustrerend als je weken aan een stuk op online servers te vinden bent en het nog nooit mis is gegaan, dan op raceday er twee keer op cruciale momenten eruit gedonderd wordt. Verpest behoorlijk je avond en vergroot flink de kans op een nieuwe tv! :p

Het enige wat ik er kan (en zal) doen is een cat5 kabel door de kamer te leggen.

Succes iedereen met de volgende race iig! :beer:
Gesloten