ACT: Mégane II RS
Hmm, dan gaat het allemaal meteen wel erg veel geld kosten om er nog meer vermogen uit te halen. Het blijft voor mij een dagelijkse auto dus dat moet het ook niet te extreem worden allemaal. Misschien met de tijd dan eens een (2e hands) IC zien te scoren en twijfel ook over een Aquamist setje. Zou een nieuwe mapping dan ook weer noodzakelijk worden of kan de motor de temperatuursdaling goed opvangen?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik zeg: Boy ik ruik je koppeling...
Boy zegt : dat kan niet t is er een tot 500 nm...
Kijken op dyno beeldscherm..... Aha 490 nm ( ongeveer, ik weet niet meer exact )
Genoeg om deze koppeling te doen roken.....
Boy zegt : dat kan niet t is er een tot 500 nm...
Kijken op dyno beeldscherm..... Aha 490 nm ( ongeveer, ik weet niet meer exact )
Genoeg om deze koppeling te doen roken.....

- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Helaas nog nooit gevonden. Enige passende stalen velgen zijn van meen ik een Espace of Vel Satis. In 17" dan. 18" geen idee...
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
ik kwam net wel dit tegen; http://www.ebay.co.uk/itm/330838681683
vraag me af of hier die voorste remklauw niet tegen de velg gaat aankomen
vraag me af of hier die voorste remklauw niet tegen de velg gaat aankomen
Trust me. I know what I'm doing.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Die is van een Laguna of Espace. Gezien het hart van de velg flink naar buiten staat, zal dit vermodelijk wel passen ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Moderator
- Car: Megane
Je hebt thuis komertje welke ook op de rs zouden moeten passen. Marcel van de crs heeft er 1 te koop. Staat ook op mp dacht ik.
Ander even via de crs met marcel contact opnemen.
Ander even via de crs met marcel contact opnemen.
- Adinsx
Iemand een idee wat zo'n driehoekig zijknippertje kost die in het zijscherm zit? En er eventueel een bestelnummer van heeft?
De linkerzijde is hier een klein pinnetje van afgebroken waardoor die wat los zit. Gister hing ie bij thuiskomst te bungelen...
![Afbeelding]()
Er zitten bij mij wel donkere glaasjes op, maar die kan ik vast overzetten. Of zou het 1 geheel zijn en krijg ik wit als ik nieuwe bestel.
De linkerzijde is hier een klein pinnetje van afgebroken waardoor die wat los zit. Gister hing ie bij thuiskomst te bungelen...

Er zitten bij mij wel donkere glaasjes op, maar die kan ik vast overzetten. Of zou het 1 geheel zijn en krijg ik wit als ik nieuwe bestel.

Volgens de informatie uit mijn (verouderde?) Dialogys gaat het om bestelnummer 82 00 633 416 (= bestuurderskant) en er staat een prijs van € 23,17 (excl. BTW).
In hoevere deze prijs 100% klopt weet ik niet maar mijn ervaring is dat het 'plastic' van Renault altijd veel geld kost.
In hoevere deze prijs 100% klopt weet ik niet maar mijn ervaring is dat het 'plastic' van Renault altijd veel geld kost.
-
Zijn uit één geheel en die van jou zijn sowieso niet origineel. Dus als je een nieuwe besteld bij Renault krijg je een witte 

- Adinsx
Er was net in mijn eigen topic even wat verwarring over de distributieriem termijn. Dat is dus 5 jaar of 120.000km. In mijn geval voor 14 maart 2013.
De prijs bij VKV is een All-in prijs hoor ik van mijn IT-collega met een RS225. Hij had het over ongeveer € 1.200,-. exclusief waterpomp.
Qua onderdelen (distributieset Gates, waterpomp, multiriemset+looprollen en verversing koelvloeistof) wordt het denk ik een € 400,-? (afgaande op de prijs destijds met de m'n Clio RS.)
Twee avonden flink klussen dus voor de boeg. Als iemand exactere prijzen weet?
De prijs bij VKV is een All-in prijs hoor ik van mijn IT-collega met een RS225. Hij had het over ongeveer € 1.200,-. exclusief waterpomp.
Qua onderdelen (distributieset Gates, waterpomp, multiriemset+looprollen en verversing koelvloeistof) wordt het denk ik een € 400,-? (afgaande op de prijs destijds met de m'n Clio RS.)
Twee avonden flink klussen dus voor de boeg. Als iemand exactere prijzen weet?
-
- Moderator
Ik was volgens mij minder geld kwijt aan de matrialen dan bij de clio rs.
Volgens mij 350 euro +/- in 2011
Volgens mij 350 euro +/- in 2011
- Adinsx
Incl. Waterpomp? En incl. Korting neem ik aan?
Kreeg straks de huidige prijzen door. Bruto ex 450 o.i.d. inclusief waterpomp á 107,-
Kreeg straks de huidige prijzen door. Bruto ex 450 o.i.d. inclusief waterpomp á 107,-
-
- Moderator
Heb even op de bon gekeken. Eind december 2011 betaalde ik 280 euro incl korting voor D-riem, mulitriem, waterpomp en bij behorende.
Je collega heeft even de facturen nagezocht uit juni 2011 en het was toen:Adinsx schreef: De prijs bij VKV is een All-in prijs hoor ik van mijn IT-collega met een RS225. Hij had het over ongeveer € 1.200,-. exclusief waterpomp.
- ALL-IN Distributie & ACC RIEM a € 924 (incl. BTW)
- Waterpomp vervangen incl koelvloetistof a € 212,02 (incl. BTW)
Dit maakt totaal € 1136,02 incl. BTW. Gelukkig wel wat korting gekregen.

Als je de ruimte, het juiste gereedschap en kennis hebt kun je hier dus wel het nodige aan besparen.
-
- Contacteer:
hallo allemaal,
mijn megane gaat/ging in noodloop met de tekst:inspuiting nazien. bij veel vermogen en ca 5500 toeren aan het begin ,hierbij brande ook het gele motor lampje(soms knipperen).
dit lampje is mij niet onbekend en brand wel vaker dan een paar dagen dan een week dan een maand dan ook weer een maand niet.verder geen last van.
zijn er gebrukers die hier ook last van hebben (dan bedoel ik het lampje)??
wat de noodloop betreft dat heeft hij een lange tijd gehad..
dealer kon niks vinden reset lampje weg.....
lampje weer terug etc.
ik heb nu de krukassensor,mapsensoren,temperatuursensoren,bobines,bougies,lamda,
vacuumcircuit inclusief pakkingen en magneetklepje vervangen.
dit hielp soms even maar het kwam altijd weer terug.(1 jaar)
als de auto in noodloop was geweest en we hingen gelijk de computer eraan was er niks om uit te lezen .
een keer uitgelezen misfire cylinder 4
hierop injectoren omgewisseld en bobines.
storing het zelfde en weer cylinder 4
hierna niks meer te vinden in de computer van de keren dat de auto in noodloop was geweest.
de laatste keer dat ik er wat aan gedaan heb was me oude bougies erin zetten. en de storing is nu 2 maanden weg maakt niet uit hoe hard ik ga!!
ohhh en er komt zwarte troep uit me uitlaat , dus heb nog steeds geen goede verbranding maar geen storing.
dit alles is elke keer een beetje erger geworden na verloop van tijd ....
hoop dat julie er wat mee kunnen.
thanx
mijn megane gaat/ging in noodloop met de tekst:inspuiting nazien. bij veel vermogen en ca 5500 toeren aan het begin ,hierbij brande ook het gele motor lampje(soms knipperen).
dit lampje is mij niet onbekend en brand wel vaker dan een paar dagen dan een week dan een maand dan ook weer een maand niet.verder geen last van.
zijn er gebrukers die hier ook last van hebben (dan bedoel ik het lampje)??
wat de noodloop betreft dat heeft hij een lange tijd gehad..
dealer kon niks vinden reset lampje weg.....
lampje weer terug etc.
ik heb nu de krukassensor,mapsensoren,temperatuursensoren,bobines,bougies,lamda,
vacuumcircuit inclusief pakkingen en magneetklepje vervangen.
dit hielp soms even maar het kwam altijd weer terug.(1 jaar)
als de auto in noodloop was geweest en we hingen gelijk de computer eraan was er niks om uit te lezen .
een keer uitgelezen misfire cylinder 4
hierop injectoren omgewisseld en bobines.
storing het zelfde en weer cylinder 4
hierna niks meer te vinden in de computer van de keren dat de auto in noodloop was geweest.
de laatste keer dat ik er wat aan gedaan heb was me oude bougies erin zetten. en de storing is nu 2 maanden weg maakt niet uit hoe hard ik ga!!
ohhh en er komt zwarte troep uit me uitlaat , dus heb nog steeds geen goede verbranding maar geen storing.
dit alles is elke keer een beetje erger geworden na verloop van tijd ....
hoop dat julie er wat mee kunnen.
thanx
Ik zou eens beginnen met een goede "mapping" en dan met name 1 van Fastchip.
Even contacten via Jo, hier regelmatig op het forum te vinden.

Even contacten via Jo, hier regelmatig op het forum te vinden.

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
Elke megane II rs heeft zwarte troep uit de uitlaat volgens mij. Daar zou ik me geen zorgen om maken 

Een schuursponsje doet wonderen hoor! 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Contacteer:
Dave rij jij een blauw Megane 2 RS F1? Als ik jou verhaal zo leest zou ik der vooral flink mee trappen dan gaat het vanzelf naar de klote als je verbranding niet optimaal is zou ik maar der maar eens iemand naar laten kijken die der verstand van heeft
, anders gaat van zelf het motortje een keer stuk motorstoringslampje gaat niet voor jan lul branden dan moet er een storing uit te lezen zijn.

-
- Contacteer:
Zie dat er steeds meer mensen met een Megane 2 RS naar Stage 2 willen dat gaat je overigens niet lukken met een orginele koppeling die gaat in rook op bij sportief gebruik daarom heb ik ook een Helix paddle clutch kit gemonteerd die 500nm kan verdragen 270/275pk is echt de max wat je kunt halen met een standaard turbo
. En wil je meer dan dat dan mag je flink in de buidel tasten dat kost aardig muntjes.

wie weet wat hier afgezien van het sleepoog nog mist? ik heb wat lege vakken hier:
[img]http://farm9.staticflickr.com/8371/8529 ... 2a27_b.jpg[/img]
(aanwezig is: krik, wielsleutel, wielboutdop, haakje voor kapjes, 2x spuitbus)
[img]http://farm9.staticflickr.com/8371/8529 ... 2a27_b.jpg[/img]
(aanwezig is: krik, wielsleutel, wielboutdop, haakje voor kapjes, 2x spuitbus)
Trust me. I know what I'm doing.
-
- Moderator
Niets. Je hebt alles wat erin hoort te zitten 

-
De distributieriem van mijn R26 is ook aan de beurt, maar ik twijfel ook of ik de bougies moet laten vervangen. Hij staat nu op bijna 67000km en ik heb geen idee of dat vorig jaar is gebeurd.
Als ik ze laat vervangen dan tipte iemand mij een graad koudere bougies te nemen ivm de mapping. Is dat noodzakelijk of is het beter om de standaard bougies voor de R26 te nemen?
Als ik ze laat vervangen dan tipte iemand mij een graad koudere bougies te nemen ivm de mapping. Is dat noodzakelijk of is het beter om de standaard bougies voor de R26 te nemen?
die heb ik ook helaas nietDennisT schreef:Je pomp mist