de race vijf van Heine (F4R cup)
Luco bedoelt FCG oftewel freddy cane.
heine bedoelt de tuinert uit Waskemeer.
heine bedoelt de tuinert uit Waskemeer.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Nee ik bedoelde bccp, ben ik ook geweest met de gtt.mark 5t schreef:Luco bedoelt FCG oftewel freddy cane.
heine bedoelt de tuinert uit Waskemeer.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ik ga niet naar bccp.
Ik ga hier bij mij in het dorp.
maar dat is wel een losse motorbank.
Ik ga hier bij mij in het dorp.
maar dat is wel een losse motorbank.
haha dat zeg ik de tuinert uit de buurt.
een echte topper die man

een echte topper die man

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Tja F7R of een F4R.
Of toch de F7P houden?

Of toch de F7P houden?
ga nou maar voor dat nieuwe blok!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
F4rT , ben je qua vermogen de eerste jaren klaar, als je bak dat aan kan tenminste
, of anders een f4r cup blokje bij kool vandaan dan heb je de eerste 20pk tov een f7r al binnen




-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
enough saidSteven(stk) schreef:F4rT , ben je qua vermogen de eerste jaren klaar, als je bak dat aan kan tenminste, of anders een f4r cup blokje bij kool vandaan dan heb je de eerste 20pk tov een f7r al binnen
![]()

f4rt kan de bak niet aan

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Steviger sadevje erin 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
advies die f4r er in hangen gaat serieus hard lopen met die bak die je nu hebt.
aanpassingen spruitstukken kan ik je wel mee helpen.
aanpassingen spruitstukken kan ik je wel mee helpen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Ja ik denk aan een f4r 
Is wel wat anders.
direct leuke power onder de kap.

Is wel wat anders.
direct leuke power onder de kap.

zijn een paar dingen die ik moet veranderen zoals.peternofx schreef:Nice!
Gaat dit zonder al te veel problemen passen?
Niet meer tevreden met huidige blok?

Het uitlaatsysteem,benzine pomp en leidingen(retourleiding erbij)
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
uitlaatspruitstuk aanpassen of custom..
dat gaat echt niet passen anders.
dat gaat echt niet passen anders.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
hoezo niet? op een clio 16v past een ph1 spruitstuk ook icm met de stabistang van een clio rs..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
dacht ik idd ook al en een kleine lasaanpassing is ook geen probleem.
btw tis een r5 maar moet zeker wel kunnen.
btw tis een r5 maar moet zeker wel kunnen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Wat voor subframe heeft Heine?
Je zult namelijk wel de onderste steun van een 16v moeten hebben anders gaat het zeker niet!
Nu heb je toch ook al een retourleiding?
Je zult namelijk wel de onderste steun van een 16v moeten hebben anders gaat het zeker niet!
Nu heb je toch ook al een retourleiding?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Dash zal je ook wel wat aan moeten passen denk ik?heine hut schreef:zijn een paar dingen die ik moet veranderen zoals.peternofx schreef:Nice!
Gaat dit zonder al te veel problemen passen?
Niet meer tevreden met huidige blok?![]()
Het uitlaatsysteem,benzine pomp en leidingen(retourleiding erbij)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
carbs met membraampomp dus geen retour maar die er in maken is een makkie.
dash zal idd aangepast moeten worden maar dat is maar net wat je allemaal wil meten.
lijkt me ook goed te doen.
dash zal idd aangepast moeten worden maar dat is maar net wat je allemaal wil meten.
lijkt me ook goed te doen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
gewoon een gtt subframe dus, dan heb je geen bevestiging voor de achterste motorsteun. tevens werkt deze denk ik alleen als de andere steunen hangend zijn dus dat word sowieso lastig.
retour leiding weg gehaald? een gtt heeft deze standaard namelijk wel. dash hoeft niet aangepast te worden hoor.
alle sensoren etc. werken gewoon hetzelfde als een F motor.
retour leiding weg gehaald? een gtt heeft deze standaard namelijk wel. dash hoeft niet aangepast te worden hoor.
alle sensoren etc. werken gewoon hetzelfde als een F motor.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Volgens mij rijdt Heine nu met dubbele carbs en zal je wel degelijk een aantal dingen moeten aanpassen op je dash/kabelboom wil je alles werkend hebben.
Maar Heine, zoveel vermogen meer heeft een 2.0 niet toch.
Maar Heine, zoveel vermogen meer heeft een 2.0 niet toch.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
hangend? je kunt een f4r gewoon neerzetten exact hetzelfde als een f7r. montagepunten zijn precies gelijk.
het gaat ook alleen om de steun rechtsvoor (de andere zitten aan de bak ja) en die past net zo goed op een f4r als op een f7r.
kon je dat niet vinden tutuur? dus dan gok je maar wat?
het gaat ook alleen om de steun rechtsvoor (de andere zitten aan de bak ja) en die past net zo goed op een f4r als op een f7r.
kon je dat niet vinden tutuur? dus dan gok je maar wat?

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Je hebt helemaal gelijk hoor Martijn, maar hoe ga je die achterste motorsteun dan doen?
Ivm het spruitstuk wat óver het subframe gaat.
@Luco,
Ik weet niet hoeveel Heine heeft laten zitten maar een f4 tov een f7 zit niet veel verschil qua sensoren.

@Luco,
Ik weet niet hoeveel Heine heeft laten zitten maar een f4 tov een f7 zit niet veel verschil qua sensoren.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Sensoren hoef je niet aan te passen, maar volgens mij Loopt Heine zijn blok nu op carbs en als je dus weer naar injectie gaat zal je echt wel wat bekabeling aan moeten passen, evenals de ontsteking die volgens mij bij de nieuwere types anders wordt geregeld, ook werkt je toerenteller niet hetzelfde.tutuur schreef:Je hebt helemaal gelijk hoor Martijn, maar hoe ga je die achterste motorsteun dan doen?Ivm het spruitstuk wat óver het subframe gaat.
@Luco,
Ik weet niet hoeveel Heine heeft laten zitten maar een f4 tov een f7 zit niet veel verschil qua sensoren.
Plus dat die er ook een seq bak op heeft zitten en je dus voor de onderbreker ook weer dingen aan zal moeten passen als het allemaal weer anders geregeld wordt.
Ik weet wel dat ik nu maar een paar draadjes heb lopen in mijn motorruimte en bij injectie zie ik toch echt veel meer bedrading die nu waarschijnlijk weg is bij Heine.
Ik heb er ook naar gekeken, maar is mij teveel aanpassen voor een paar pk meer, dan zou ik voor een 2.0T gaan, maar ja dat kost je gelijk een andere sadev.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Aha duidelijk, dan steekt het wel wat meer voeten in de aarde ja!
toch is mijn idee dat het best te doen is.
er rijden meer 5jes met zon blok
ecu wordt toch een vrij programmeerbare van de plaatselijke tjoenert.
er rijden meer 5jes met zon blok
ecu wordt toch een vrij programmeerbare van de plaatselijke tjoenert.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Tuurlijk is het te doen, alleen wat ik me afvroeg is wat er nu uitkomt qua vermogen bij Heine?mark 5t schreef:toch is mijn idee dat het best te doen is.
er rijden meer 5jes met zon blok
ecu wordt toch een vrij programmeerbare van de plaatselijke tjoenert.
Bij mij heeft het geen nut, al dat werk voor 15 tot 20 pk en het wordt ook weer wat zwaarder allemaal.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
jij dan met je bodykit voor de 5 kg besparing? misschien is die f4r wel de goedkoopste beste aanpassing die je kunt doen om je auto een flink stuk sneller te maken. aangezien een clio 2.0 16V cup auto toch wel echt een stukje zwaarder is dan de gemiddelde race 5Luco/Alpine-racer schreef:Tuurlijk is het te doen, alleen wat ik me afvroeg is wat er nu uitkomt qua vermogen bij Heine?mark 5t schreef:toch is mijn idee dat het best te doen is.
er rijden meer 5jes met zon blok
ecu wordt toch een vrij programmeerbare van de plaatselijke tjoenert.
Bij mij heeft het geen nut, al dat werk voor 15 tot 20 pk en het wordt ook weer wat zwaarder allemaal.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Abel, die gewichtsbesparing is een bijkomstigheid van de bodykit, als jij niet snapt waarom die bodykit erop komt
Hint, hij wordt 9 cm breder.
En inderdaad is een cupclio zwaarder, maar die hou ik qua acceleratie gewoon bij, waar je het verliest met een 5 is in de bochten, en een 20pk meer win je geen snelheid mee in de bochten, plus dat je gewicht voorin weer toeneemt, dus per saldo zal je daar niet veel mee winnen. Misschien zelfs verliezen met insturen.

Hint, hij wordt 9 cm breder.
En inderdaad is een cupclio zwaarder, maar die hou ik qua acceleratie gewoon bij, waar je het verliest met een 5 is in de bochten, en een 20pk meer win je geen snelheid mee in de bochten, plus dat je gewicht voorin weer toeneemt, dus per saldo zal je daar niet veel mee winnen. Misschien zelfs verliezen met insturen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
zo heeft een ieder weer andere ideen ik verwacht zeker meer van de 2L zeker wat betreft koppel en de bijbehorende snellere acceleratie.
wat denk je zelf Heine?
wat denk je zelf Heine?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
voor die achterste motorsteun heb ik wellicht nog wel wat, een cup steun die ook op een megane subframe past en zo te zien ook wel op een 5je subframe. evt kun je je subframe zo aanpassen met een lasapparaat ja 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
aan gewicht zal het niet veel zwaarder worden.Luco/Alpine-racer schreef:Abel, die gewichtsbesparing is een bijkomstigheid van de bodykit, als jij niet snapt waarom die bodykit erop komt![]()
Hint, hij wordt 9 cm breder.
En inderdaad is een cupclio zwaarder, maar die hou ik qua acceleratie gewoon bij, waar je het verliest met een 5 is in de bochten, en een 20pk meer win je geen snelheid mee in de bochten, plus dat je gewicht voorin weer toeneemt, dus per saldo zal je daar niet veel mee winnen. Misschien zelfs verliezen met insturen.
ik ga voor meer acceleratie.
en het is wat anders
