de race vijf van Heine (F4R cup)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

Luco bedoelt FCG oftewel freddy cane.

heine bedoelt de tuinert uit Waskemeer.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

tuinert = groene tuner? :p :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

mark 5t schreef:Luco bedoelt FCG oftewel freddy cane.

heine bedoelt de tuinert uit Waskemeer.
Nee ik bedoelde bccp, ben ik ook geweest met de gtt.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
heine hut
Berichten: 470
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 8:50
Locatie: Donkerbroek FR.
Contacteer:

Ik ga niet naar bccp.
Ik ga hier bij mij in het dorp.
maar dat is wel een losse motorbank.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

haha dat zeg ik de tuinert uit de buurt. (Y)

een echte topper die man (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
heine hut
Berichten: 470
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 8:50
Locatie: Donkerbroek FR.
Contacteer:

Tja F7R of een F4R. |:
Of toch de F7P houden?
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

F7R kom je goedkoop aan en de techniek is 100% hetzelfde als de F7P. Keus is aan jouw natuurlijk.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ga nou maar voor dat nieuwe blok!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

F4rT , ben je qua vermogen de eerste jaren klaar, als je bak dat aan kan tenminste :), of anders een f4r cup blokje bij kool vandaan dan heb je de eerste 20pk tov een f7r al binnen (Y) :D
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Steven(stk) schreef:F4rT , ben je qua vermogen de eerste jaren klaar, als je bak dat aan kan tenminste :), of anders een f4r cup blokje bij kool vandaan dan heb je de eerste 20pk tov een f7r al binnen (Y) :D
enough said :)

f4rt kan de bak niet aan :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Steviger sadevje erin :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

advies die f4r er in hangen gaat serieus hard lopen met die bak die je nu hebt.

aanpassingen spruitstukken kan ik je wel mee helpen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
heine hut
Berichten: 470
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 8:50
Locatie: Donkerbroek FR.
Contacteer:

Ja ik denk aan een f4r :grin:
Is wel wat anders.
direct leuke power onder de kap. (Y)
peternofx
Berichten: 232
Lid geworden op: zo 1 okt 2006 12:17

Nice!
Gaat dit zonder al te veel problemen passen?
Niet meer tevreden met huidige blok?
heine hut
Berichten: 470
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 8:50
Locatie: Donkerbroek FR.
Contacteer:

peternofx schreef:Nice!
Gaat dit zonder al te veel problemen passen?
Niet meer tevreden met huidige blok?
zijn een paar dingen die ik moet veranderen zoals. :discrunt:
Het uitlaatsysteem,benzine pomp en leidingen(retourleiding erbij)
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

uitlaatspruitstuk aanpassen of custom..
dat gaat echt niet passen anders.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

hoezo niet? op een clio 16v past een ph1 spruitstuk ook icm met de stabistang van een clio rs..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

dacht ik idd ook al en een kleine lasaanpassing is ook geen probleem.

btw tis een r5 maar moet zeker wel kunnen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Wat voor subframe heeft Heine?

Je zult namelijk wel de onderste steun van een 16v moeten hebben anders gaat het zeker niet!

Nu heb je toch ook al een retourleiding?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

heine hut schreef:
peternofx schreef:Nice!
Gaat dit zonder al te veel problemen passen?
Niet meer tevreden met huidige blok?
zijn een paar dingen die ik moet veranderen zoals. :discrunt:
Het uitlaatsysteem,benzine pomp en leidingen(retourleiding erbij)
Dash zal je ook wel wat aan moeten passen denk ik?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

carbs met membraampomp dus geen retour maar die er in maken is een makkie.
dash zal idd aangepast moeten worden maar dat is maar net wat je allemaal wil meten.
lijkt me ook goed te doen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
heine hut
Berichten: 470
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 8:50
Locatie: Donkerbroek FR.
Contacteer:

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-GKSAG7J3-D.jpg[/img]

Dit het subframe dat ik gebruik.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

gewoon een gtt subframe dus, dan heb je geen bevestiging voor de achterste motorsteun. tevens werkt deze denk ik alleen als de andere steunen hangend zijn dus dat word sowieso lastig.

retour leiding weg gehaald? een gtt heeft deze standaard namelijk wel. dash hoeft niet aangepast te worden hoor.

alle sensoren etc. werken gewoon hetzelfde als een F motor.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Volgens mij rijdt Heine nu met dubbele carbs en zal je wel degelijk een aantal dingen moeten aanpassen op je dash/kabelboom wil je alles werkend hebben.

Maar Heine, zoveel vermogen meer heeft een 2.0 niet toch.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

hangend? je kunt een f4r gewoon neerzetten exact hetzelfde als een f7r. montagepunten zijn precies gelijk.

het gaat ook alleen om de steun rechtsvoor (de andere zitten aan de bak ja) en die past net zo goed op een f4r als op een f7r.

kon je dat niet vinden tutuur? dus dan gok je maar wat? :beer:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Je hebt helemaal gelijk hoor Martijn, maar hoe ga je die achterste motorsteun dan doen? ;) Ivm het spruitstuk wat óver het subframe gaat.

@Luco,
Ik weet niet hoeveel Heine heeft laten zitten maar een f4 tov een f7 zit niet veel verschil qua sensoren.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

tutuur schreef:Je hebt helemaal gelijk hoor Martijn, maar hoe ga je die achterste motorsteun dan doen? ;) Ivm het spruitstuk wat óver het subframe gaat.

@Luco,
Ik weet niet hoeveel Heine heeft laten zitten maar een f4 tov een f7 zit niet veel verschil qua sensoren.
Sensoren hoef je niet aan te passen, maar volgens mij Loopt Heine zijn blok nu op carbs en als je dus weer naar injectie gaat zal je echt wel wat bekabeling aan moeten passen, evenals de ontsteking die volgens mij bij de nieuwere types anders wordt geregeld, ook werkt je toerenteller niet hetzelfde.
Plus dat die er ook een seq bak op heeft zitten en je dus voor de onderbreker ook weer dingen aan zal moeten passen als het allemaal weer anders geregeld wordt.

Ik weet wel dat ik nu maar een paar draadjes heb lopen in mijn motorruimte en bij injectie zie ik toch echt veel meer bedrading die nu waarschijnlijk weg is bij Heine.

Ik heb er ook naar gekeken, maar is mij teveel aanpassen voor een paar pk meer, dan zou ik voor een 2.0T gaan, maar ja dat kost je gelijk een andere sadev.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Aha duidelijk, dan steekt het wel wat meer voeten in de aarde ja!
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

toch is mijn idee dat het best te doen is.

er rijden meer 5jes met zon blok

ecu wordt toch een vrij programmeerbare van de plaatselijke tjoenert.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

mark 5t schreef:toch is mijn idee dat het best te doen is.

er rijden meer 5jes met zon blok

ecu wordt toch een vrij programmeerbare van de plaatselijke tjoenert.
Tuurlijk is het te doen, alleen wat ik me afvroeg is wat er nu uitkomt qua vermogen bij Heine?
Bij mij heeft het geen nut, al dat werk voor 15 tot 20 pk en het wordt ook weer wat zwaarder allemaal.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Luco/Alpine-racer schreef:
mark 5t schreef:toch is mijn idee dat het best te doen is.

er rijden meer 5jes met zon blok

ecu wordt toch een vrij programmeerbare van de plaatselijke tjoenert.
Tuurlijk is het te doen, alleen wat ik me afvroeg is wat er nu uitkomt qua vermogen bij Heine?
Bij mij heeft het geen nut, al dat werk voor 15 tot 20 pk en het wordt ook weer wat zwaarder allemaal.
jij dan met je bodykit voor de 5 kg besparing? misschien is die f4r wel de goedkoopste beste aanpassing die je kunt doen om je auto een flink stuk sneller te maken. aangezien een clio 2.0 16V cup auto toch wel echt een stukje zwaarder is dan de gemiddelde race 5
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Abel, die gewichtsbesparing is een bijkomstigheid van de bodykit, als jij niet snapt waarom die bodykit erop komt :smile:
Hint, hij wordt 9 cm breder.

En inderdaad is een cupclio zwaarder, maar die hou ik qua acceleratie gewoon bij, waar je het verliest met een 5 is in de bochten, en een 20pk meer win je geen snelheid mee in de bochten, plus dat je gewicht voorin weer toeneemt, dus per saldo zal je daar niet veel mee winnen. Misschien zelfs verliezen met insturen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

zo heeft een ieder weer andere ideen ik verwacht zeker meer van de 2L zeker wat betreft koppel en de bijbehorende snellere acceleratie.

wat denk je zelf Heine?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

voor die achterste motorsteun heb ik wellicht nog wel wat, een cup steun die ook op een megane subframe past en zo te zien ook wel op een 5je subframe. evt kun je je subframe zo aanpassen met een lasapparaat ja :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
heine hut
Berichten: 470
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 8:50
Locatie: Donkerbroek FR.
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:Abel, die gewichtsbesparing is een bijkomstigheid van de bodykit, als jij niet snapt waarom die bodykit erop komt :smile:
Hint, hij wordt 9 cm breder.

En inderdaad is een cupclio zwaarder, maar die hou ik qua acceleratie gewoon bij, waar je het verliest met een 5 is in de bochten, en een 20pk meer win je geen snelheid mee in de bochten, plus dat je gewicht voorin weer toeneemt, dus per saldo zal je daar niet veel mee winnen. Misschien zelfs verliezen met insturen.
aan gewicht zal het niet veel zwaarder worden.
ik ga voor meer acceleratie.
en het is wat anders :smile:
Plaats reactie